Nederland heeft eigen gay-tv

04-04-2008 | Het is zover: de eerste digitale tv-zender speciaal gericht op de belevingswereld van de gay-man is een feit. "Afgelopen zomer lekte het nieuws al uit", vertelt Marc Putman initiatiefnemer van OUTTV, "maar het is zover; we gaan live en het programmaschema van OUTTV zal bestaan uit succesvolle internationale formats, eigen talkshows en nieuws, arthouse films en nieuwe tv-series die nu hun première in Nederland gaan beleven."

Door de samenwerking met internationale gay tv-zenders in Canada en Amerika biedt OUTTV een veelzijdig palet aan succesvolle programma's, zoals 'Coverguy'; de zoektocht naar een nieuw mannelijk topmodel, Mode-metamorfoses met specialisten 'Chris and John', (gay)reisprogramma's en programma's over lifestyle en fashion. Mede-initiatief nemer Gerben Westra: "Ik ben er trots op dat wij als eerste de premières hebben van de Amerikaanse populaire serie Queer as Folk, Dante's Cove en de Engelse serie Mile High." Tijdens de perspresentatie werd ook het gezicht van de zender gepresenteerd. De presentatie van de wekelijkse eigen talkshow Inside OUT is in handen van Ian en hij staat stil bij het laatste gay-nieuws en biedt in zijn programma ook ruimte aan serieuze onderwerpen als kunst, cultuur en politiek.

De tv-zender wordt als premium kanaal aangeboden, te ontvangen via digitale tv. Abonnees zullen zich hiervoor apart kunnen abonneren voor 9,95 EUR per maand inclusief een abonnement op het lifestyle magazine WINQ. OUTTV is vanaf 11 april overal in Nederland te ontvangen.

"Wij vinden dit een mooi en positief initiatief," aldus COC-voorzitter Frank van Dalen, "Het is goed dat er naast diverse gay-print media en (internet)websites nu ook een echte tv-zender is voor onze doelgroep."
"Iedereen praat over crossmediale samenwerking, maar door de bundel van het tijdschrift Winq en de tv-zender OUTTV creëren we echt een meerwaarde voor de lezer vanuit het magazine naar de tv-zender", aldus Edwin Reinerie hoofdredacteur van Winq. Ook adverteerders zijn enthousiast. "De laatste jaren zijn steeds meer A-merken geïnteresseerd in de gay markt", zo ondervindt Ferry Ouwendijk, directeur van Mediachoice, het bedrijf achter de geregionaliseerde commercials op diverse Nederlandse tv-zenders. "Zo zoeken steeds meer bedrijven deze doelgroep van 1 miljoen mannen op en een volwaardig tv-kanaal sluit naadloos aan bij die behoefte."

Deel dit artikel:  

Reageer

Naam:
Reactie:

Homoscoop

Ben jij ook zo benieuwd wat de komende week allemaal voor jou in petto heeft? Wie weet geeft je Homoscoop meer duidelijkheid... Klik hier!

De Roze Polder

Lees nu de nieuwe column van Jos over Matthew Shepard, de jonge Amerikaan die door een hate crime om het leven kwam. | klik hier

Gay op TV

20:10 | Thuis

21:00 | Eastenders

23:35 | The Graham Norton Show

Gay Woordenboek

Altijd al willen weten wat 'Matispel' betekent of waar de letters 'MSM' voor staan? De antwoorden vind je in het Gay Woordenboek. Klik hier!

Woorden en Daden

De nieuwe column door Dennis de Jong. Lees hier zijn nieuwe bijdrage over de de noodzaak van Coming Out Day.

Recent uit de kast!

| Lucas Fischer (ex-turnkampioen)

| Bert & Ernie (poppenstel)

| Abrahm DeVine (zwemmer)

| Tadd Fujikawa (golfer)

| Garrett Clayton (acteur)

| Max Bemis (zanger)

Volg GaySite.nl ook via

De GaydarTest

Beschik jij over een zogenaamde 'gaydar'? Doe deze Gaydar FunTest en je komt er snel achter!

Nu online

| Toon alles

GaySite.nl | E-Zine

Abonneer je nu op het GaySite.nl E-Zine. Zo blijf je altijd op de hoogte van het laatste nieuws!

     inschrijven    uitschrijven