|
| Persbericht
|
|
|
Homo's
claimen straat terug
Onder
het motto 'Zin in Respect!' claimen
roze Amsterdammers de straat terug op
Valentijnsdag. Homofobie, intimidatie
en geweld zijn helaas toegenomen. Tolerantie
loopt terug, met name onder jongeren.
Steeds meer homoseksuele scholieren
en docenten kruipen terug in de kast.
Amsterdam dreigt zijn naam als Gay Capital
te verliezen. Op Valentijnsdag, de dag
van de liefde, lopen Amsterdamse homo's,
lesbo's, biseksuelen, transgenders &
hun vrienden hand in hand en zoenend
door de Leidsestraat. Vanaf 13.30 uur
wordt er verzameld in Club Church (Kerkstraat
52). Iedereen wordt opgeroepen iets
roze te dragen.
Aansluitend wordt om 15.30 uur bij het
Lieverdje op het Spui het Roze Lieverdje
uitgereikt door Marieke van Doorninck,
fractievoorzitter GroenLinks Amsterdam.
Het Roze Lieverdje is een GroenLinks
prijs die tweejaarlijks wordt uitgereikt
aan een Amsterdammer die zijn/haar sporen
verdiend heeft in de strijd voor seksuele
diversiteit en homo-emancipatie. Het
is de derde keer dat deze prijs wordt
toegekend.
Voorafgaand vindt in Club Church de
presentatie plaats van het derde Roze
Manifest van de roze kandidaten van
GroenLinks voor de raadsverkiezingen
van 3 maart 2010. Het Roze Programma
bevat de inzet van GroenLinks op de
thema's seksuele diversiteit en homo-emancipatie
voor de komende jaren. Het eerste exemplaar
wordt aangeboden aan partijleider Maarten
van Poelgeest.
Het Roze Programma is ondertekenend
door 18 roze kandidaten van GroenLinks
in de centrale stad en de stadsdelen.
Zin in Respect! is vanaf 14 februari
2010 te lezen op de
website.
|
|
| |
|
| |
|
|
|
|
| Reacties op dit persbericht
|
|
| Reactie van we kunnen |
07-02-2010 | 17:51
|
| we kunnen ook gewoon met z'n allen Wilders stemmen...volgens mij heeft dat veel meer effect, want we weten allemaal hoe het komt dat in Amsterdam EN IN DE REST VAN NEDERLAND de tolerantie weg is. |
| Reactie van Simon |
07-02-2010 | 19:23
|
| Stem PVV of TON, want als je eeuwig op de andere partijen stemt, dan zullen die partijen ervoor zorgen dat Nederland langzaam verandert naar een Islamitische staat en arabieren maar binnenstromen in ons land voor eeuwig. ! Wil je die eeuwigheid stoppen, stem dan op de juiste partij en zielig lopen doen als HOMO helpt geen ene FLIKKER! |
| Reactie van helemaal gelijk |
07-02-2010 | 23:09
|
| Helemaal gelijk Simon! Je moet opstaan, want als je wacht op acceptatie kan je het wel schudden! De emancipatie is ver te zoeken door de komst van nieuwe Nederlanders die niet dezelfde wortels hebben. Zij zullen zich niet veranderen en dus moet je vechten voor je vrijheid, als nooit tevoor en dat betekent inderdaad TON of Wilders stemmen! |
| Reactie van Herman N. |
08-02-2010 | 3:27
|
De eerste drie reageerders lullen als een kip zonder kop.
Jullie hebben bovendien niet in de gaten, dat je je laat MISBRUIKEN door Wilders, in zijn anti-Islamstrijd. Het Wilders-stemvolk is net zo tegen homo's als sommige Islamitische gelovigen.
Het zou wel eens veel beter kunnen zijn, als we de gematigde en progressieve Moslims de hand reiken en met hen samenwerken. Dan kan je de islam, van binnen uit omvormen tot een westerse Islam.
Jullie vergeten, dat de christelijke kerken ook van binnen uit veranderd en 'verlicht' zijn.
Malloten als Ratzinger en Bisschop Eykel worden door de meerderheid van de gelovigen toch ook niet meer serieus genomen.
Zo zal het het met de imams van mogen ook gaan.
|
| Reactie van Erik_ |
08-02-2010 | 8:07
|
Wat een stel dombo's, de eerste drie reacties ;-)
In Amsterdam kan je niet stemmen op PVV en de gegadigde van TON in Amsterdam heeft al een grote onvergeeflijke fout gemaakt.
Het is best wel eng als mensen ondoordacht een one-issue politieke beweging of leider volgen. |
| Reactie van Aan Erik en Herman |
08-02-2010 | 9:47
|
| Wat een naïeve reactie van jullie! Juist door deze naïviteit heeft het zover kunnen komen! En Erik, wie heeft het over stemmen in amsterdam? Ik woon in DEN haag en denk daarnaast verder dan mijn eigen stad! Jullie zijn simpelweg bang! |
| Reactie van Links |
08-02-2010 | 9:55
|
| Nou Erik ik stem altijd links maar je moet toegeven dat links voor een groot deel verantwoordelijk is voor de agressie van islamieten tegenover homo's en natuurlijk werkt emanicaptie vanuit islamitische hoek het best maar ik heb er geen vertrouwen in dat dat gaat lukken! We proberen het pas 40 jaar! Ik stem zeker niet op Wilders maar hij heeft het wel bij het rechte eind! En nog wat! Wil je niet anderen uitschelden op deze site! Dat zegt wat over het nest waaruit je komt! |
| Reactie van Links |
08-02-2010 | 10:00
|
| Herman, Wilders aanhangers zijn niet dezelde als de aanhangers van Fortuyn! Uit onderzoek bleek dat het grootste deel bestaat uit progressieve marokanen, hoogopgeleide hollanders die ook nog vaak homo zijn. Denk je nou echt dat hollande homo's tegen Hollandse homo's zijn? Haha |
| Reactie van fidelio |
08-02-2010 | 10:02
|
| Als je de statistieken bekijkt, de rapporten leest en de cijfers dus laat spreken, moet je toch wel concluderen dat, een zeer groot deel van de criminaliteit het (homo-gerelateerd) geweld gepleegd wordt door (zoals de media het steeds weer correct weten te formuleren;)veelal jongeren met een licht getinte huidskleur (en meestal van Marokkaanse komaf). Veel niet-westerse immigranten die zich in Nederland vestigen, zijn niet aangepast, ontwikkeld genoeg zijn, (dus nog niet klaar) om zich hier in deze westerse maatschappij, én de daarbij horende normen en waarden aan te kunnen passen, staande te kunnen houden, met álle gevolgen van dien. De maatschappij híer is nu eenmaal een andere dan die van het platteland in een ontwikkelingsland. Men zal zich hóe dan ook moeten aanpassen aan de híer geldende normen, en zich vóór de immigratie, goed te laten voorbereiden (taal, cultuur, gebruiken enz). |
| Reactie van harrie |
08-02-2010 | 10:24
|
| Erik en Herman, vele van de mensen die op Wilders stemmen doen dat omdat de partijen die jullie steunen ons in deze verslechterende situatie hebben gebracht en geen aandacht te schenken aan al de problemen die het heeft meegebracht niet alleen voor homo,s maar op velerlei andere gebieden,en immigratie is een van die punten en dat beleid heeft er ook zeker gezorgd voor een verslechtering van de homo acceptatie en andere moeilijkheden.Fidelio je hebt gelijk aanpassen als je dat niet kan en niet iedereen is geschikt om immigrant te zijn,blijf waar je vandaan komt,en val ons niet lastig. |
| Reactie van Tom |
08-02-2010 | 11:13
|
| Ik moest erg lachen toen ik een reactie las waarin staat dat de christenen van binnenuit ook anders zijn geworden tegenover homo's en anderen met een andere levenswijze. Ik woon in een gereformeerd dorp en werkte ook voor deze mensen. Als je hoort hoe ze praten over homo's en wat voor ideeën ze over ons hebben dan zou je schrikken. Alle geloven zijn even erg! |
| Reactie van fidelio |
08-02-2010 | 13:32
|
| @Harrie; veel mensen die op Wilders/Verdonk zéggen te stemmen (moet t eerst nog eens zien), doen dat niet persé omdat ze het met hun ideeën eens zijn, of omdat ze iets tegen "de buitenlander" hebben, maar meer uit protest, omdat de gevestigde partijen geen compassie met de "gewone man/vrouw" op straat hebben, wiens stem niet gehoord wordt. Ja, de gevestigde partijen zéggen wel dat ze naar de mensen luisteren (en eens in de paar jaar, zo rond verkiezingsstijd gaan ze weer de wijken in, om ze vervolgens ná de verkiezingen weer links te laten liggen), maar er is verdomd weinig feeling met de man uit de straat. Hóe ongeloofwaardig kan een politicus zijn, als die keer op keer zegt dat hij (en de partij) tegen de absurde bonuscultuur en de exorbiante verrijking van managers is, maar er zélf (ondanks de staatssteun) niets aan doet (Bos), of er zelfs aan mee gaat doen en gaat goedpraten (Kok). De meeste mensen in "de Vogelaarswijken of Prachtwijken", zijn niet rascistisch, maar als ze de wijk/straat om zich heen zien verloederen, geen nederlands meer om zich heen horen spreken, er geen sociale controle meer is, en men zich niet begrepen, niet gehoord voelt, niet gesteund voelt door de gevestigde partijen en/of stadsbesturen; ja, dan gaan die mensen proteststemmen uitbrengen. Niet uit rascistische motieven, wél uit onvrede. En die onvrede wordt door veel partijen gebagatelliseerd, of niet begrepen, of zelfs genegeerd. tsja, en drekening wordt bij de verkiezingen gepresenteerd. |
| Reactie van solutie |
08-02-2010 | 14:34
|
| geen islam + geen wilders = op straat voor je rechten op komen |
| Reactie van Erik_ |
08-02-2010 | 18:30
|
In reactie op 08-02-2010 | 9:47
Wie is er nou naïef en simpelweg bang? Als je werkelijk gelooft dat Nederland langzaam verandert in een Islamitische staat dan heb je je inderdaad goed laten inpakken door Wilders. Hij speelt in op mensen die gevoelig hier voor zijn.
Aan fidelio, naar welk onderzoek verwijs je? Dat 86% van de daders autochtoon zijn van homogeweld, zie het rapport eind 2008 van Biza en Justitie. En door wie werd Hugo Braakhuis, medeorganisator van GayPride, ook alweer in elkaar geschopt. Zijn getuigenis: een groepje marokkanen. De politie vond het echter nodig om de achtergrond van de daders te melden: het waren echter vier roomblanke autochtonen: zij werden vastgezet. Daar gaat de beeldvorming. Iemand zo prominent die niet eens meer het onderscheid ziet wat blank of marokkaans is valt hiermee volkomen door de mand. Angst: een slechte raadgever. |
| Reactie van podti |
08-02-2010 | 18:34
|
| het lijkt wel eens soort van 2e "palingoproer" alleen is de grondslag anders. De 1e kende een puur economisch achtergrond met daarin een "geachte verworvenheid". Deze zgn 2e heeft een "geachte verworvenheid" als basis blijkbaar. In rechte is iedereen gelijk en dat moet ook zo blijven. In handelen en uiten is er wat anders aan de hand. Daar gaat het toch meer om zichtbare zaken van meerderheid of minderheid. Een meer in een cultuur gehechte verwachting. Ik heb acht jaa in Amsterdam (samen)gewoond in Oud-West en nooit op welke wijze dan ook een probleem ondervonden. Overigens ook niet in andere delen van Nederland. Het verschil is waarschijnlijk gelegen in het feit dat, destijds en later wij, en nu ik mij gedraag als mens en mijn homosexualiteit daar een deel van uitmaakt. Mijn omgeving die kent en accepteerd door waarschijnlijk het feit dat ik die niet probeer op te leggen in gedrag en uiting. Handelen naar inzicht en bevindingen is ook een mogelijkheid om jezelf te presenteren zonder dat "de ander", want zo wordt er toch over gesproken, wij en zij, zich "gehinderd" hoeft te voelen netzomin als jezelf. Acceptatie heeft te maken met cultuur: net zo als "zij" "ons" niet accepteren, zoals in diverse bijdragen staat, staat daar ook dat "wij" "hen" niet accepteren, behalve als "zij" doen of nalaten wat "wij" willen. Gaat dus zo van beide kanten. |
| Reactie van Willem |
08-02-2010 | 18:54
|
| Ach simpele zielen die het allemaal niet begrijpen, stem allemaal maar op Wilders hoor, dan ben ik snel weg uit dit achterlijke hysterische land... een oer-Nederlandse homo. |
| Reactie van Moi |
08-02-2010 | 19:17
|
| Wilders? Brrrr. Te ijdel, te oppervlakkig, te agressief. Wilders doet niets voor zijn stemmers, hij doet het alleen voor zichzelf. |
| Reactie van De allochtoon die blijft! |
08-02-2010 | 23:45
|
Heerlijk die Hollandse arrogantie!! Wie wilt er nou integreren in zo een achterlijke kutcultuur?! Niemand wilt op jullie lijken. Jezus hey... ik ben zelf ook allochtoon en openlijk homoseksueel en ik merk NIKS van die zogenaamde intolerantie. Jullie grijpen elk excuus aan om allochtonen de grond in te stampen. Stelletje hooghartige idioten. Londsdale jongeren en neo-nazi's trappen homo's ook in elkaar, maar daar houden jullie je bekken over dicht!! Leer gewoon voor jezelf opkomen zoals elke andere minderheid in de loop der eeuwen ook heeft moeten doen: vecht terug! Ga een cursus kickboxen volgen ofzo. Niemand mag aan je zitten... Maar probeer geen emancipatie te bewerkstelligen over de rug van een onschuldige groep.
Door een anti-moslim klimaat te creëren gaan de hoogopgeleide en kapitaal krachtige allochtonen weg. Die kunnen t zich namelijk veroorloven om een bestaan in het buitenland op te bouwen. Die rotjochies in Amsterdam Oost blijven!! Want die kunnen nergens heen! Stelletje sukkels!! Zoals de gehele marokkaanse gemeenschap de dupe is geworden van het wangedrag van een klein groepje straat-apen, zo is ook de Nederlandse bevolking de dupe van een (grote!) groep Wilders-stemmers. Mensen die met het redeneringsniveau van een 3-jarige een hokje rood kunnen kleuren. Bravo! |
| Reactie van |
09-02-2010 | 1:55
|
Ik snap ook bovendien de redernering van fidelio en harrie niet, als ze zeggen, dat jogeren, die zich niet aan passen, maar terug moeten gaan, naar waar ze vandaan komen.
Die jongens, die zich misdragen zijn 2de en 3de generatie 'nieuwe Nederlanders', dus ze zijn van geboorte Nederlander, die je niet kunt dwingen terug te gaan.
De enige oplossing is echt het onderwijs te verbeteren en de ouders, die hun kinderen niet opvoeden, verplichte opvoedingscursus te geven. |
| Reactie van Neo Skin |
09-02-2010 | 14:52
|
al die bureaucratischje hoepla zal niet meer gelden, wat hier niet thuis hoort, zal gedeporteerd worden, en wat er op het papiertje staat heeft niets te maken met wat de werkelijkheid is. En we beginnen onze wereld eindelijk weer door een brilo van werkelijkheid te bekijken, nu nog daden bij de woorden toevoegen.
Het hele establishment zal vallen als een baksteen, en hun leger van derde wereld tuig gaat met hun mee onder. |
| Reactie van Rel Nicht |
09-02-2010 | 15:54
|
inderdaad Neo, helemaal mee eens, smerige marokaanse probleem jongeren op de boot naar de sahara, daar is geen paspoort voor nodig. En Wilders, mag met ze mee op de boot, want hij is een smerige Zionistische pion voor uber kapitalisme.
De macht in eigen handen enmen, zolas deze homo jongeren hebben gedaan, dat is de juiste handeling. |
| Reactie van famke slagader |
09-02-2010 | 15:55
|
| groen links heeft deze demo ondertekent, hoe hypocriet! zij veroorzaken nu juist het klimaat waaronder homo jongeren op school geteisterd worden door half-apen. |
| Reactie van |
09-02-2010 | 23:06
|
| Herman N. is een 50 of 60-plusser die jonge Turkse of Marokaanse jongeren betaald voor seks! Zodra het woord allochtone jongeren opduikt,is hij, 'meestal', de eerste die hier 'positief' op reageerd! Waarschijnlijk is Herman ook zo'n gelukkig getrouwd mannetje (vrouw, kinderen, kleinkinderen ect.), die hem niet omhoog kan krijgen bij zijn EIGEN VROUW!!! |
| Reactie van Herman N. |
10-02-2010 | 23:58
|
Ik zie steeds meer, dat er onder homo's ook nogal wat randdebielen bestaan, die goed de weg kwijt zijn. Als ze geen argumenten hebben, (zulk soort menschen hebben eigenlijk nooit argumenten) dan gaan ze groteske dingen over je verzinnen. helemaal de Wilders-stijl.
Als ze niet tegen je op kunnen, zeggen ze dat je een rode neus hebt, die er af gesneden moet worden.
Dat niveau, dan begrijp je wel, hoe laag we het qua niveau en karakter, moeten inschatten. |
| Reactie van |
11-02-2010 | 1:42
|
Overigens:
het KANDIDAAD-GEMEENTERAADSLID PAUL TER LINDEN VAN DE PVV heeft het idee gelanceerd om homo's met HIV een tatoeage boven de penis te geven.
als je nu nog niet weet, welk een gevaarlijk fascistisch gedachtegoed de PVV aanhangt, dan leef je in een sprookjeswereld en ben je echt de weg kwijt.
Welke ideologie bracht ook al weer taoeages aan, om Joodse kampbewoners te identificeren?
Er zullen nog wel taoeages volgen voor Moslims, Roma's, LINKSCHMENSCHEN, etc. |
|
|
|
|
|