| Gay Nieuws

"Homo's horen niet in het leger"

19-11-13 | Het hoogste militaire gerechtshof in Indonesië heeft onlangs een zeer opmerkelijk uitspraak gedaan. Het hof heeft gezegd dat homoseksuele militairen ontslagen mogen worden enkel en alleen op basis van hun geaardheid. Volgens de rechters in Jakarta zijn homoseksuele soldaten een gevaar voor hun collega's en horen ze niet in het leger thuis. Indien iemand zijn geaardheid verzwijgt mag er zelfs een celstraf worden opgelegd. De onderofficier die de rechtszaak had aangespannen kreeg dan ook te horen dat zijn ontslag niet wordt teruggedraaid en tevens werd hij veroordeeld tot een gevangenisstraf van vijf maanden.

De rechters onderbouwen de uitspraak met "de vaststelling dat homoseksuelen binnen het leger de troepen negatief beïnvloeden." Ook laten ze weten dat homoseksualiteit overdraagbaar is, net als hiv. "Homo's vernietigen de moraal en de discipline binnen de strijdkrachten," aldus één van de rechters in de lokale media.


| Reacties op dit artikel

Reactie van tja
19-11-2013 | 17:14

tja wat moet je hier nu weer op zeggen!
de mensheid is door en door rot!



Reactie van Kees
19-11-2013 | 17:31

Nee beste Tja. Het overgrote deel van de geloven zijn door en door rot. Die veroorzaken dat mensen elkaar het leven zuur maken. Allemaal uit naam van hun geloof in een sprookjesboek. En uit naam van hun eigen godje plegen ze de meest verschrikkelijke en onmenselijke daden. "Geloof is liefde" noemen ze dat.



Reactie van Raar
19-11-2013 | 17:43

En dat in het grootste moslimland ter wereld. Die koran predikt echt alleen maar liefde (niet dus) en is zo te zien verweven in een het verdorven rechtssysteem van Indonesië. Fortuyn zat er niet zoveel naast toen hij het had over een achterlijke cultuur!!!



Reactie van Bertrand
19-11-2013 | 18:15

Daar ga ik maar weer: RELIGIE IS VERGIF VOOR DE GEEST !



Reactie van Bloemenkind
19-11-2013 | 20:41

America moet óók homos én vrouwen in het leger toelaten.
Wow, het is érg leuk dat mensen aan zo een moord-mechanisme mee willen doen en vinden dat de homo-emancipatie dáár goed voor is.
Van mij mag he tleger in de stront zakken. Het zijn immers allemaal moordenaars or potentiele moordenaars. Daar gaat het toch om in het leger: schieten.
Ik heb niets met anderen doodschieten. Make love, not war, zeg ik maar. Liever neuken dan schieten.



Reactie van
19-11-2013 | 20:44

het zijn mensen die het allemaal aanrichten



Reactie van Henk
19-11-2013 | 21:31

Mee eens!

Wat moet een gay men nou in een echte mannen wereld? Laat ze lekker nagels lakken en haren
Kappen!




Reactie van Sneek
19-11-2013 | 21:33

Fortuyn is zooooooo dood! :)

Soms moet je niet spotten met geloof..




Reactie van Roelof
19-11-2013 | 21:45

Van zo'n oude stempel ben ik ook. Geen homo's en vrouwen in het leger. Onder druk (helemaal bij homo's)kunnen er verliefdheden ontstaan én zoiets kan het leger niet gebruiken.



Reactie van Youri
19-11-2013 | 21:52

Apenland



Reactie van peter
19-11-2013 | 23:15

zie liever helemaal geen legers in de wereld en als ze er dan toch zijn zie ik liever soldaten die elkaar pijpen dan doden.



Reactie van BertJan
19-11-2013 | 23:48

Nogal wiedes. Elkaar doden is prima. Elkaar liefhebben is "onfatsoenlijk".



Reactie van Ronald
20-11-2013 | 0:16

Nou Youri, aan dat apenland hebben wij hier voor een groot gedeelte onze welvaart te danken, lees er de geschiedenis maar eens op na. Ik ga trouwens elk jaar naar Bali en daar zijnde mensen (hindoe) zeer tolerant. Nooit ook maar iets gemerkt van discriminatie.



Reactie van hihi
20-11-2013 | 11:48

Kom jongens, we gaan vechten! Oeps...



Reactie van emilius
20-11-2013 | 14:06

dan heb je als homo alleen maar geluk dat je het leger niet in hoef word je tenminste ook niet doodgeschoten aan het front. de hoge officieren vreten lekker hun buik vol en de soldaten mogen de kogels opvangen en het vuile werk doen.en de officier wordt beloont met veilig thuis zitten . rare wereld de leger.gewoon liefde vol met elkaar omgaan is beter dan elkaar van het leven beroven lol



Reactie van harrie
20-11-2013 | 15:20

Wordt tijd voor een grote wereld wijde anti religieuze organisatie.



Reactie van Respect
20-11-2013 | 17:28

Dat homo's de moraal binnen het leger zouden vernietigen en dat homoseksualiteit overdraagbaar zou zijn, is natuurlijk pertinent onzin.

Wel begrijp ik de vrees van de legerleiding dat hun aanwezigheid een gevaar kan opleveren, omdat normale soldaten zich daardoor misschien ongemakkelijk o.i.d. voelen en dat brengt dan wel de veiligheid in gevaar.



Reactie van Peanut
20-11-2013 | 23:15

Gelukkig voor de Indo homo's dat ze zich niet hoeven laten afschieten in oorlogen.
Latenb we wel wezen, in het leger zouden ze enkel gepest worden en zelfmoord plegen.



Reactie van JAN
21-11-2013 | 8:24

Tja,Indonesië. Daar is zo weinig over bekend wat homosexualiteit aangaat. Nu komt het leger met een uitspraak dat niet meer van deze tijd is, maar goed als dat zo is dan is het zo. Ik vind het best omdat ik helemaal niets heb met Indonesië en indo's denk ik. Ik denk nooit aan Indonesië. m.a.w. het doet me niets.



   
Naam:
Bericht:
 
Columns
| De Roze Polder
| GayGossip
| In Andere Kringen
| heidi
DVD Shop
Koop deze DVD nu in onze DVD shop!
>> klik hier
Verkiezing!
| (Dans)café
| Discotheek
| Gaysauna
| Gayparty/Event
Gay Nieuws
Altijd actueel gaynieuws op jouw site? Simpel en gratis. >> klik hier
Boeken Shop
Koop dit boek nu in onze boeken shop!
>> klik hier
FunFoto
Bedenk en/of lees
een onderschrift
bij de gekste foto's
>> klik hier
Uitgaan
Alle adressen vind je vanaf nu ook op GaySite.nl!
>> klik hier
Gay op TV
De meest complete
gay-tvgids. Je hoeft niks meer te missen. >> klik hier
E-Cards
Verstuur een gay-kaart via internet. Simpel en gratis!
>> klik hier