| Gay Nieuws

Belgische Prins Filip homoseksueel?

23-10-12 | In België is ophef ontstaan over de zoon van Koning Albert, Prins Filip. Diverse Belgische kranten melden dat in het boek 'Koningskwesties', dat binnenkort in de schappen ligt, staat te lezen dat Prins Filip een relatie zou hebben gehad met een man en dat zijn huidige huwelijk met Mathilde maar een schijnhuwelijk is.

In het boek wordt gerept van een 'boezemvriend' en het sprookjeshuwelijk van Filip en Mathilde zou niet meer dan een zakelijke deal zijn. Journalist Frédéric Deborsu, schrijver van het boek, laat weten dat hij maanden zorgvuldig onderzoek heeft gedaan naar de gehele koninklijke familie. "De resultaten overtroffen al mijn verwachtingen en alle 'zorgvuldig bewaarde geheimen' heb ik beschreven in Koningskwesties," aldus de schrijver.

Een woordvoerder van de koninklijke familie noemt het boek in een reactie "onjuist en beledigend". Koningskwesties ligt binnenkort in de winkel.


| Reacties op dit artikel

Reactie van Arnold
23-10-2012 | 13:39

Nou en ... laat ze hun leven leven, dat wil jij toch ook!



Reactie van Suzanne
23-10-2012 | 14:42

Helaas is homoseksualiteit onder koninklijke families nog altijd een taboe. Homoseksualiteit vinden ze op zich prima, maar binnen de lijn van troonopvolging vindt men het niet kunnen, omdat er kindjes gemaakt moeten worden. In de perceptie van de koninklijk huizen kan dat alleen via een koninklijk (hetro-)huwelijk... :-(

Philip homo? So what.



Reactie van Bertrand
23-10-2012 | 16:07

Dat was met onze Koning Willem II ook gewoon het geval. Aleen toen had men nog een IVF methoden zoals bi Philip enMathild is gebeurd zoals in het boek beschreven staat.
Willem II moest nog gewoon zijn best doen om voor nakomelingen te zorgen.
Die Philip had het toch maar wat makkelijker met de 'moderne' middelen.



Reactie van de lepeleere dirk
23-10-2012 | 17:02

eindeluk een homo in het koningshuis,goed zo



Reactie van Theo-en-Thea
23-10-2012 | 17:48

Zoveel "Friends of Dorothy" onder de aristocratie. Zou net de eerste keer zijn... Immers hebben Theo en Thea er ook al hele stukken over geschreven. k kan met "Het verhaal van het verwijfde prinsje" nog hl goed herinneren.



Reactie van marc
24-10-2012 | 0:46

kijkend naar de foto, niet echt een aanwinst....



Reactie van BertJan
24-10-2012 | 1:53

Omdat iemand een poepje ruikt is er daarom nog niet altijd stront aan de knikker.



Reactie van AAD10
24-10-2012 | 8:43

Of hij wel of niet homo is, laat hem dat lekker zelf bekend maken als het zo is. Een dergelijk boek is altijd vol van roddel en achterklap. Ik zet er altijd gelijk vraagtekens bij.
Wel is het natuurlijk vaak zo dat een huwelijkskandidaat of kandidate gezocht wordt, er wordt gekoppeld of er wordt van alles aan gedaan om elkaar te laten ontmoeten in de hoop dat de vonk overslaat. Zeker in het verleden werd er weinig getrouwd uit liefde op het eerste gezicht en in sommige gevallen zal er best sprake zijn van liefde, al is die misschien niet wederzijds. Er vanuit gaan dat dit boek de waarheid wel zal bevatten is natuurlijk onzin. De man woont niet bij de familie in en deelt de slaapkamer niet men hen. En ach de man heeft zijn moment of fame zal ik maar zeggen.



Reactie van NouNou
24-10-2012 | 10:11

Wat interessant zegt. Het boek waarin het staat, bevat grote onvolkomenheden. Waarom zou het dan waar zijn? Alleen Philips kent de volledige waarheid, verder is het flauwe kul.



Reactie van Janus
24-10-2012 | 16:00

Ieder mag zijn leven zoals hij dat wil. Zelfs al zou het een zakelijke deal zijn, dan is het toch nog nog steeds zijn leven en heeft hij die deal toch mede gesloten.



Reactie van Gatver
24-10-2012 | 16:16

... poot met mayonaise...



Reactie van Yep Sceptisch
25-10-2012 | 13:59

So what! Als hij bi en viriel was dan was er geen kip die er naar kraaide. Omdat hij misschien tot de "underdog" behoort denkt men "die kunnen wij aan", dus brandt hem af. Gatverdarrie riool journalistiek geldt idem voor het boek een riool staaltje!

Ik vind prins Filip een sympathieke man die beter verdient. En ik vind hem nog altijd een stylevolle en bescheiden man vergeleken met die "barkeeper W.A. die zijn ma(jesteit) Trix gaat opvolgen".



Reactie van Stefan
27-10-2012 | 3:44

Bisexualiteit bestaat ook nog. Prins Philip kan ook bisexueel zijn.



Reactie van Maarten
27-10-2012 | 16:09

Het is niet zomaar "so what".

Nou ken ik die schrijver niet, maar laat ik er even van uitgaan dattie de zaak goed heeft onderzocht.

Paar puntjes:
- Voordat je iemand ervan kan "beschuldigen" homo te zijn moet je er heel zeker van zijn, terwijl de bewering dat iemand hetero is zonder enige bewijs wordt aangenomen (Friso, Rock Hudson, Liberace etc etc). Foutje van de media.
- Als Filip inderdaad kastnicht is dan is hij medeschuldig aan het abni-homo geweld en disciminatie omdat dat gebaseerd is op stereotype homo's, en daar hoort een lid van een koningshuis niet bij (zie ook: koning Willem III, Wilhelmina en Frederik Hendrik (al naaide die alles met een polsslag, dus eigenlijk geldt dat niet)).
- Het heterofielenhuwelijk van deze kastnicht is dus een leugen, maar was wel weer een gelegenheid om uitgebreid te laten zien hoe fantasisch het heterofielenhuwelijk is. Ervan uitgaande dat de media een paar maanden tot kotsens toe dit "huwelijk" hebben opgehemeld verwacht ik nu diezelfde media dat ze nu een paar maanden lang dagelijks ons uitleggen dat heterofielenhuwelijken op leugens zijn gebaseerd. Eerlijk is eerlijk. Heb je eerst maandenlang de stront door de strot van je lezers/kijkers/luisteraars geduwd, steek dan evenveel tijd erin om uit te leggen dat het stront is die je hebt verdedigd.



Reactie van
31-10-2012 | 15:19

@ lepeleere dirk : ik vraag me af wat het voordeel is van het hebben van een homosexueel lid van het koninklijk huis ? Het bij mijn weten geen toegevoegde waarde , eerder is het een belemmering in het functioneren in internationale aangelegenheden , mocht hij inderdaad van de herenliefde zijn !



Reactie van Ik ben mijzelf niet of nooit gew
04-11-2012 | 23:12

Waarom is het zo belangrijk in de hetero wereld of je nu hommo bent of niet.



Reactie van 9juRtxofVpH
01-10-2013 | 6:35

Voeg reactie toe



Reactie van jonas
17-04-2014 | 21:29

vind hem ook heel lekker



   
Naam:
Bericht:
 
Columns
| De Roze Polder
| GayGossip
| In Andere Kringen
| heidi
DVD Shop
Koop deze DVD nu in onze DVD shop!
>> klik hier
Verkiezing!
| (Dans)café
| Discotheek
| Gaysauna
| Gayparty/Event
Gay Nieuws
Altijd actueel gaynieuws op jouw site? Simpel en gratis. >> klik hier
Boeken Shop
Koop dit boek nu in onze boeken shop!
>> klik hier
FunFoto
Bedenk en/of lees
een onderschrift
bij de gekste foto's
>> klik hier
Uitgaan
Alle adressen vind je vanaf nu ook op GaySite.nl!
>> klik hier
Gay op TV
De meest complete
gay-tvgids. Je hoeft niks meer te missen. >> klik hier
E-Cards
Verstuur een gay-kaart via internet. Simpel en gratis!
>> klik hier