|
| Gay Nieuws
|
|
Mensenrechtenminister tegen homorechten
|
|
|
07-02-12
| De Tunesische mensenrechtenminister
Samir Dilou heeft in een televisie-interview
laten weten dat hij zich niet zal inzetten
voor de rechten van homoseksuelen. Volgens
de minister, die enkele maanden geleden
in dienst trad om de mensenrechten in
het land beter te waarborgen, zijn homoseksuelen
"pervers" en moet hen het
recht op vrije meningsuiting worden
ontnomen.
Dilou (foto) pleitte in het interview
onder meer voor een verbod op het homomagazine
'GayDay'. Het blad kwam een klein jaar
geleden voor het eerst uit maar de minister
vindt dat homo's de door religie en
tradities gestelde grenzen moeten accepteren.
"Ondanks dat ik de minister van
mensenrechten ben ben ik tegen het legaliseren
van 'GayDay'," aldus Dilou in het
interview. Hij stelde tevens vast dat
homoseksualiteit een perversiteit is
die behandeld dient te worden.
In oktober vorig jaar vonden in Tunesië
de eerst democratische verkiezingen
plaatst nadat enkele maanden ervoor
dictator Ben Ali was verdreven. In de
nieuwe grondwet, die eind vorig jaar
werd aangenomen, staat nog altijd dat
homoseksualiteit bij wet verboden is.
Op het overtreden van de wet staat een
maximale gevangenisstraf van drie jaar.
|
| |
 |
|
|
|
|
|
| Reacties op dit artikel
|
|
| Reactie van jeanco |
07-02-2012 | 13:49
|
| een mensenonrechtenminister dus. |
| Reactie van jw |
07-02-2012 | 13:51
|
Weer zo'n aanhanger van die idiote ideologie (islam), die probeert de mensenrechten van anders geaarde mensen te blokkeren.
Dat soort komt mij strot uit, en het word tijd om een anti Islam partij te gaan oprichtten.Begin Maart is er vanuit geheel Europa een bijeenkomst van anti moslim organisatie en partijen die zich gaan bundelen tot één grote partij. |
| Reactie van |
07-02-2012 | 13:52
|
| Oh en natuurlijk niet met vakantie gaan naar dit soort landen, dan ben je een hypocriet. |
| Reactie van JAN |
07-02-2012 | 13:55
|
| Ik ben daar 1x geweest en toen had ik al van nooit meer. Nu dus helemaal niet meer. |
| Reactie van harrie |
07-02-2012 | 14:09
|
| Er zullen wel weer mensen zijn die schrijven je mag niet generaliseren maar ze maken het er toch zelf naar.De rest van deze Lente revolutie landen zullen wel volgen op de zelfde weg,Religie regeert. |
| Reactie van jw |
07-02-2012 | 14:10
|
Ze beginnen zich steeds meer als Neo Nazi's te gedragen, die begonnen ook allemaal met dit soort oproepen en beledigen.
Dit soort mens is niet goed, dat soort mens is niet goed, en daar moeten we niets van hebben.
En toen zijn ze met het vergassen van gehandicapte kinderen begonnen als proef periode en test voor het groter werk.
6 miljoen mensen, waarom moet ik steeds aan deze tijd denken, waarschijnlijk omdat het steeds onprettiger en zelfvgevaarlijker begint te word. |
| Reactie van correctie |
07-02-2012 | 14:11
|
| worden |
| Reactie van Pffft |
07-02-2012 | 14:16
|
| Arabische lente? Welke lente? Het is gewoon een overname van het totalitaire systeem naar een religieus systeem. Niemand schiet daar iets mee op... |
| Reactie van AAD10 |
07-02-2012 | 14:44
|
Ongelooflijk dit zeg!!
Een minister voor promoten van mensenrechten die tegelijkertijd een groep mensen pervers noemt en hén mensenrechten wil ontnemen. Dan ben je toch echt wel van de welbekende pot gerukt.
Ach ja, degenen die vol lof waren over de Arabische lente komen nu langzaam van en zeer koude kermis thuis. Het totalitaire bewind van een dictator was niet alles, maar de daarvoor in de plaats getreden religeuze dictatuur is net zo erg, zo niet erger. |
| Reactie van Sjoerd |
07-02-2012 | 15:12
|
Democratie van gestoorden is erger dan een dictatuur die de gestoorden onderdrukt.
Overigens, hij lijkt me een hoog opgeleide moslim, dus het verhaaltje dat enkel de domme islam achterlanders homofoob zijn, kan ook wel eens de laan uit worden gestuurd.
Dadelijk Nederland met 50 procent moslim stemmen, hetzelfde verhaaltje. |
| Reactie van leo |
07-02-2012 | 15:33
|
| juist wèl naar Tunesië voor een internationale gaypride, om de homo`s daar te steunen in hun moeilijke strijd ! |
| Reactie van 15.19 |
07-02-2012 | 17:23
|
HAD TOCH WEL IETS ANDERS MOETEN STAAN !
BESTAAT ZO IETS. leo ??? |
| Reactie van Deeroopacific |
07-02-2012 | 17:37
|
Persoonlijk zal ik nooit 'n stap zetten in landen waar homo's niet respectvol benaderd worden. Dit zijn landen zoals Rusland, veel Oost Europese landen en veel Muslim landen, etc.
B.v. mensen die zo nodig naar de Hermitage in St Petersburg willen, behoren daar 'ns goed over na te denken. Boycott zulke landen toch! |
| Reactie van Bertrand |
07-02-2012 | 17:50
|
Ik ben enkele keren in Tunesië geweest. Het is een homoparadijs. Om de honderd meter heb je kans op seks met een man. Om over de uitnodigingen maar te zwijgen. Een boek vol kan je ze mkaen als je wilt.
Hou toch op minstertje, je land is een en al Sodom en Gomarra. |
| Reactie van Joost |
07-02-2012 | 17:56
|
Ja, maar waar neem je die knullen mee naar toe? Geen enkel hotel daar staat toe dat je een Tunesier meeneemt op de hotel kamer - of zelfs in een touristen appartement aan de zee.
Vertel eens wast meer Bertrand, ik wil ook wel eens een sex vakantie meemaken, en vooral met Tunesiers, maar waar heb je de sex met die mannen dan? in hun huis? in een achterkamer van een winkel? Welke plekken?
|
| Reactie van Ron |
07-02-2012 | 17:58
|
| Homorechten zijn mensenrechten. (Maar niet in Tunesie dus). Ik vrees inderdaad dat men van de regen in de drup komt met de Arabische lente, in ieder geval voor wat betreft homos en andere minderheden. Uiteindelijk zal de bevolking van deze landen hopelijk gaan inzien dat religieuze terreur net zo goed terreur is, maar dan zijn we nog een revolutie verder. |
| Reactie van Kees |
07-02-2012 | 20:10
|
| GELOOF = HAAT |
| Reactie van Karel |
07-02-2012 | 20:12
|
| Lang leve de Islam. Wacht maar af tot die barbaren hier een politieke partij oprichten en invloed krijgen. |
| Reactie van jw@karel |
07-02-2012 | 20:26
|
Precies Karel"" jij snapt het tenminste dat deze bevolking van haatzaaiers levens gevaarlijk is.
Ieder gezinshoofd krijg meer dan 5 kinderen, welke reeds hebben laten zien dat ze volledig gebrainwasht zijn door hun ouders betreft homohaat.
Dit tuig heeft in vele uitzendingen laten zien hoe ze over joden en homo's denken, joden en homo's moeten overal ter wereld vernietigd worden.
Deze zeer gevaarlijk ideologie (is geen geloof, maar een politieke stroming) lijkt heel erg veel op de opkomt van Nazi Duitsland 1939.
En we weten waar deze stroming toe geleid heeft, veel homo's denken met voorlichting avonden de boel nog te kunnen keren.
Zet af die roze bril !! |
| Reactie van |
07-02-2012 | 20:30
|
En Ja Betrand dat weten we nu wel, dat deze landen voor oude homo's een domein zijn.
In de jaren 70 was Marokko al een paradijs voor oudere homo's om tegen betaling een jonge knul in bed te krijgen.
En dat is nog steeds in landen als Tunesië, Marokko en Egypte een feit, wanneer je van piepjong houdt . |
| Reactie van joost |
07-02-2012 | 20:39
|
Ik val meer op oudere Marokkaans en tunesische mannen.
Geloof is NIET Haat. Religie is dat vaak wel. Groot verschil. |
| Reactie van Zie Daily Mail today |
07-02-2012 | 20:41
|
Trainee chef Daniel Stringer-Price, 17, was repeatedly kicked and punched by a mob of up to eight people after he fell over as he was being chased in Hyde, Manchester. The teenager, pictured here with his mother Cheryl, today asked 'why me?' as he recalled how the gang, who were inside a kebab shop, ran after him and launched their attack.
Twee jongens uit Manchester totaal afgetuigd door Paki's (moslims) |
| Reactie van willem@joost |
07-02-2012 | 21:08
|
Nu dan kom jij toch zalig aan je genot met al dat moslim tuig, gewoon gebukt in de moskee gaan staan.
heb je vast een goed kans, maar ondanks alles vinden ze jou nog steeds een vies varken.
Mannen die ontvangen zijn in hun ogen een varken/homo, en degene die geven zijn kerels'
Actieve seksuele kerels zijn in het midden oosten geen homo ondanks het feit ze je ieder uur bespringen.
Geef mij maar een mooie Noor of Zweed, in plaats van die plat voet emigranten. |
| Reactie van |
07-02-2012 | 23:37
|
| Alles waar een pik in gaat, kun je een kut noemen. |
| Reactie van Denno |
08-02-2012 | 0:00
|
uit zijn ambt zetten, die man hoort niet bij mensenrechten organisaties.
Te gek voor woorden |
| Reactie van KuraiAnck |
08-02-2012 | 1:50
|
Al vind ik de mening van de man stuitend, kan ik mij er wel iets bij voorstellen dat dit onderwerp nog op deze wijze wordt gehandeld.
In een land waar mensenrechten sowieso al op een laag pitje staat, is het van groot belang dat de mensenrechten, welvaart en opleiding van de meerderheid goed op z'n plaats komt. Wanneer dat geregeld is, zal er ruimte zijn voor minderheden, waaronder homoseksualiteit. |
| Reactie van JAN |
08-02-2012 | 7:18
|
| @ jan2....Jaja, je moet wel met de tijd meegaan jan2. Een homoanus word ook wel kut genoemd. Vraag me niet waarom, maar ik doe gewoon mee en dan is het heel snel normaal:):) |
| Reactie van JAN |
08-02-2012 | 7:21
|
| De huidige en nieuwe generatie moslims zijn inderdaad de nieuwe nazi's. Goed gezien. Dankzij de linkse partijen in geheel Europa. Ik hoop niet ze straks gaan zeggen "wir haben es nicht gewusst". |
| Reactie van JAN |
08-02-2012 | 7:22
|
| Maar dan in het Arabisch. |
| Reactie van jan2@JAN |
08-02-2012 | 10:24
|
Ik vind het belachelijk om je anus kut te noemen, een vent heeft geen kut en zal er ook nooit een krijgen.
Ik dacht juist dat homo's altijd kutten vies vonden, waarom noem je dan je eigen anus kut.
2-Nederland heeft altijd Wir haben het nicht gewusst"" gezegd.
Vandaar dat de meest joden uit Nederland zijn weggevoerd, en haast niets is terug gekomen.
Bron Centrum voor Oorlogs- Documentatie te Amsterdam.
Nederland heeft een heel erg zwart verleden wat joden afvoeren betreft, en de ambtenaren en politie deden hard mee met het verraden.
Daarna pikte ze de huizen van de joden in.
Misschien kiezen ze nu weer om met de vijand te heulen. |
| Reactie van Nederland anno 2012. |
08-02-2012 | 10:32
|
Vanavond debatteert de Tweede Kamer over homo-pesterijen. In de aanloop hiernaar stelt PVV-Kamerlid Joram van Klaveren in Spits dat burgemeesters die er niet in slagen het wegpesten van homo’s te voorkomen, moeten ontslagen kunnen worden. "We kunnen niet meer van incidenten spreken. Er moet nu iets gebeuren.”
Dit land is ziek geworden door de abnormale import van aanhangers van de Islam.
Daarom moet en nu een kamer debat plaats vinden voor homo/pesten en agressie. |
| Reactie van harrie |
08-02-2012 | 13:54
|
| En zo komen er ongemerkt veel moslim scholen bij,zodat ze niet bij de ongelovige of anders gelovigen hoeven te zitten en wordt natuurlijk de koran er ingepeperd bij die jonge kinderen,de Nederlanders? van de toekomst.Eens vochten we voor dit land ,nu geven we het weg. |
| Reactie van @kurai anck |
08-02-2012 | 14:40
|
Men zich niet houden aan de mensenrechten, en het niet accepteren van homosexualiteit, kan men niet rechtvaardigen door te stellen dat armoede de oorzaak er van is.
Indianen stammen in de Amzone, hebben NIETs, en bij hen is homosexualiteit de normaalste zaak van de wereld. De arabische emiraten zijn rijk, en daar wordt je opgehangen voor homos ex.
|
| Reactie van jw |
08-02-2012 | 15:28
|
In de emiraten word je niet opgehangen voor alleen homo te zijn, dat is in Iran .
De emiraten zijn heel modern omdat het toerisme daar miljarden binnen brengt, ten tweede heb ik er 5 jaar met veel plezier gewoond en gewerkt.
Welk moet je gewoon discreet zijn, dus geen seks in openbare plaatsen maar gewoon thuis . |
| Reactie van KuraiAnck |
08-02-2012 | 17:26
|
@@kurai anck:
Rijkdom alleen is niet voldoende. Daarom noemde ik ook opleiding en mensenrechten voor de meerderheid. Als eerste is het van belang dat de meerderheid goede mensenrechten krijgen. Wanneer dat is gebeurt en vervolgens opleiding en welvaart verbeteren voor de 'hele' bevolking en niet een selectieve elite, is het aannemelijk dat vervolgens de minderheden hun rechten kunnen gaan verdedigen. Maar zonder de infrastructuur van goede mensenrechten voor de bevolking zullen minderheden per definitie achterblijven.
Over indianenstammen in de amazone kan ik niet spreken - ik weet daar niets van. Al lijkt het mij onwaarschijnlijk dat daar huwelijken van gelijk geslacht plaatsvinden. Ik verwacht dat de mannen gewoon kinderen hebben te krijgen bij vrouwen om de stam in stand te houden. Dat zij daarnaast mogen scharrelen met een man, neem ik dan maar aan. |
| Reactie van Joost |
08-02-2012 | 18:16
|
Ik kijk er anders tegen aan. Opleiding heeft er ook niets mee te maken. Opleiding is subjectief. Het kan leiden to homofoob of homovriendelijk.
De goedheid in de harten van mensen, een flinke meerderheid) dat leidt tot vrede.
Vele Indianen stammen accepteren homosexuelen als een derde sexe, en respecteren ze daar voor. Niet omdat ze hoog opgeleid zijn, en hun armoede heeft ook niets mee te maken, maar het is de goedheid in hun hart.
Tunesiers zijn net als de meeste arabische volken verschrijkkelijk sadistisch van aard. Dat sadisme wordt gebotviert op de mensen die "anders" zijn. Saudi Arabie is rijk, met vele hoge opgeleide mensen, en homosexulaiteit wordt er bestraft met de doodstraf. Of liever gezged er op betrapt worden.
|
| Reactie van KuraiAnck |
08-02-2012 | 22:52
|
@Joost: wat betreft de stammen uit zuid amerika, geloof ik je. Ik heb geen flauw idee. :)
Ik heb het echter wel over mensenrechten in landen en niet in 'kleine' stammen. En ik denk dat doorgaans - uitzonderingen bevestigen ongetwijfeld de regel - dat welvaart, goede opleiding (lees heel arrogant een westerse niet-religieuze) en mensenrechten voor de meerderheid benodigd zijn om mensenrechten van minderheden in een land makkelijker door te kunnen voeren. Deze kenmerken zijn wat mij betreft alle drie nodig en niet een of twee van de drie.
Uitspraken over gehele bevolkingen van een land probeer ik zo min mogelijk te doen. Ik vind dat veel te generiek en ik probeer zo veel mogelijk mensen niet over een kam te scheren. :)
In de goedheid van mensen wil ik nog wel geloven, maar zodra het om politici gaat, geloof ik daar zeker niet in. De persoonlijke belangen, overleving in de politiek, geld, lobby's, dat zijn volgens mij de grote invloeden en als dan toevallig ook nog eens wat goeds gedaan wordt, is dat mooi meegenomen.
Hmm... toch een groep over een kam geschoren... |
| Reactie van Joost |
08-02-2012 | 23:16
|
Ja, mensenrechten voor een ieder maakt het vaak makkelijker.
Echter, het komt ook vaak voor dat wanneer het massa-volk, mensenrechten verschaft, ze ineens nog minder begrip voor minderheden hebben.
Zie hier het voorbeeld. Tunesie wordt een democratie en homosexuelen krijgen het nog slechter. Net zoiets als in Irak. Of nu in Libie waar de vrijheidsvechters, extremistische fundamentalisten blijken te zijn.
Ik denk dat we het beide erover eens zijn, dat we allebei willen dat het allemaal verbetert, vooral voor homo's. ;) |
| Reactie van KuraiAnck |
09-02-2012 | 4:46
|
| @Joost: ik kan mij geheel vinden in jouw laatste zin! |
| Reactie van fredje |
09-02-2012 | 21:22
|
| laten we ons vasthouden aan geert wilders onze enige hoop |
| Reactie van KuraiAnck |
10-02-2012 | 17:45
|
| @Fredje: laten we dat nou eens even niet. Met hem aan het roer, zinkt het schip. |
| Reactie van MMdbXMXJelnq |
29-02-2012 | 11:08
|
| You are so awesome for hpielng me solve this mystery. |
| Reactie van loOlciTFdiEu |
14-03-2012 | 14:47
|
| Het ligt niet aan religie, het ligt niet aan utuuclr. Mijns inziens totaal onderbelicht maar van groot belang, is het feit dat de (in dit geval toevallig islamitische) immigranten voor een deel naar Europa zijn gekomen als politiek vluchteling, maar voor een groot deel uit economische motieven. En dus NIET, in zo goed als geen geval, omdat ze dolgraag in Europa wilden wonen, Europeaan wilden worden, de Europese tradities omarmden. Er schijnen per jaar tienduizenden Hollanders te emigreren. Die doen dat nooit uit economische motieven, maar altijd uit het verlangen op een plek te zijn waar ze zich meer thuis voelen dan in Nederland. Vanuit zo'n motief is de kans op een geslaagde integratie in het nieuwe land bijna 100%. Als de motivatie echter voortkomt uit het streven naar economisch gewin, dan is er nauwelijks basis voor een positieve, wederzijdse, soepele integratie. De keuze voor een nieuw land is immers totaal willekeurig, in eerste instantie vaak tijdelijk, niet voortkomend uit warme gevoelens jegens het nieuwe land. En dat is mijns inziens het grootste probleem. Niet de Islam, niet het land of de utuuclr van herkomst. Maar het ontbreken van een positieve achtergrond, motivatie van het kiezen van een nieuw thuisland. |
|
|
|
|
|