| Gay Nieuws

Prik Amsterdam wederom populairst

03-01-12 | De Amsterdamse Bar Prik mag zich de trotse winnaar noemen van de Homohoreca Verkiezing 2011. Het populaire gaycafé aan de Spuistaat ging vorig jaar ook al met de hoogste eer strijken (foto) in de categorie Gay (dans)Café. De tweede plek in deze categorie gaat naar de Wilsons in Haarlem. De Cozy Bar, ook in Amsterdam, is derde geworden. Tijdens de prestigieuze GaySite.nl Homohoreca Verkiezing werden in 2011 maar liefst ruim 27.500 stemmen uitgebracht!

Naast de categorie Gay (dans)Café bestaat de verkiezing uit nog drie categorieën. Homojongerenfeest Pann, dat feesten organiseert in heel Nederland, wint ook deze keer in de categorie Gay Party/Gay Evenement. Het is voor het vijfde jaar op rij dat Pann met de hoogste eer gaat strijken. De tweede plaats in deze categorie gaat naar Antikinky in Haarlem, gevolgd door het Gay Pride evenement In Amsterdam.

In de categorie Gay Discotheek gaat Club Entrance in Apeldoorn er met het goud vandoor. De Amsterdamse Club Church en Club G.A.y in Groningen grijpen net naast de hoogste eer en moeten genoegen nemen met respectievelijk zilver en brons. In de vierde en laatste categorie, Gay Sauna, mag Sauna Steamworks in Arnhem zich de beste van het land noemen. Steamworks kreeg meer stemmen dan Tibet uit Eindhoven, dat op zijn beurt net meer stemmen kreeg dan Sauna Thermos in Amsterdam. Deze laatste staat voor het eerst in de top drie.

Opvallend is dat nog nooit zo veel Amsterdamse homohorecazaken zo hoog scoorden tijdens de Homohoreca Verkiezing van GaySite.nl. Blijkbaar is Amsterdam weer helemaal terug van weggeweest en weten de bezoekers van de hoofdstedelijk homohoreca de weg weer te vinden naar de homohoofdstad van ons land.

Zaterdag 21 januari worden alle winnaars in het zonnetjes gezet en tourt GaySite.nl met camerateam door heel Nederland om de prijzen feestelijk te overhandigen. De felbegeerde prijs bestaat uit een speciaal ontworpen stalen plaquette en een advertentiebudget ter waarde van 1000 euro. Het videoverslag is snel na 21 januari te zien op GaySite.nl.

De Homohoreca Verkiezing 2012 is inmiddels ook van start gegaan. Klik hier om je stem uit te brengen. Om een eerlijk en transparant verloop van de Homohoreca Verkiezing 2011 te garanderen staan alle resultaten van alle stemronden ter inzage op GaySite.nl. Klik hier voor een compleet overzicht.


| Reacties op dit artikel

Reactie van Joepie
03-01-2012 | 17:26

Pann weer nummer 1 en terecht! Leuk feest!!! Over twee weken weer....



Reactie van Coen
03-01-2012 | 17:34

Alle winnaars gefeliciteerd maar Prik natuurlijk in het bijzonder! Kom er regelmatig om het leuke personeel en goede service. Ga ze straks nog ff feliciteren!



Reactie van Jaap van Dijk
03-01-2012 | 17:37

Amsterdam is inderdaad goed bezig de laatst tijd. Laat ditt een aanmoedigingsprijs zijn want ze zijn er nog niet helemaal. Toch gefeliciteerd!



Reactie van Sebas
03-01-2012 | 17:39

Club Entrance voor de 4e keer goud op rij! Dat zegt toch wel iets. Gefeliciteerd mannen!

en ook alle andere winnaars van harte!



Reactie van H. k.
03-01-2012 | 18:13

ik ben niet zo van de lijstjes maar deze is wel leuk. een zoen voor alle winnaars...;-)



Reactie van PRIKboy
03-01-2012 | 18:20

YEAH!!! We won! Iedereen bedankt voor het stemmen op ons! Elke dag in PRIK is uniek door de leuke mensen die er komen, jullie maken PRIK een succes! Bedankt xxx



Reactie van Pannbezoeker
03-01-2012 | 18:34

Pann voor de 5e keer op rij gewonnen. Dat is al zolang de prijs bestaat, toch? Dan doen ze daar toch iets heel goed. Gefeliciteerd!



Reactie van Jeroen
03-01-2012 | 18:52

De enige bar waar je nog zonder gevaar op straat naar toe kan gaan.



Reactie van lars
03-01-2012 | 19:07

Goeie lijstjes maar van mij had de Wilsons mogen winnen. Dit jaar dan maar!



Reactie van Ricardo
03-01-2012 | 19:23

PANN alweer? :P Goed bezig! Blijft een topfeest en goeie sfeer altijd daar.. Terechte winnaar. Congrats!



Reactie van Nico27
03-01-2012 | 20:12

Helemaal goed dat Steamworks heeft gewonnen. Ga wel eens naar de sauna maar daar is het altijd toppie en gezellig. Ik kom snel weer mannen....



Reactie van
03-01-2012 | 20:29

Ik ga meteen stemmen voor de nieuwe verkiezing want ik heb andere favorieten. Maar ik gun het natuurlijk alle winnaars nu maar dit jaar gaan er andere winnen!!! JAY!!



Reactie van WHAAaat
03-01-2012 | 20:50

Thermos?? Mijn God, wie heeft daar op gestemd?



Reactie van Hh
03-01-2012 | 21:16

Uhu boeiund!



Reactie van Robert
03-01-2012 | 21:17

Haarlem heeft ook een topprestatie neergezet De Wilsons en Anti Kinky op nr2!!
Top voor Haarlem Roze Stad 2012!!



Reactie van Kjell
03-01-2012 | 22:13

Hoera voor Prik! Super terecht. Absoluut de leukste bar met de beste barmannen die een geweldige sfeer neerzetten. Muziek ook altijd lekker, beetje alternatief tot goeie dance. Ga zo door!



Reactie van jan v. W.
03-01-2012 | 22:19

Deze verkiezing laat wel zien waar je in Nederland moet zijn. Goed dat er eens zo'n onderzoek is gedaan. Ook aan de reactie kan je opmaken waar je waar voor je geld krijgt. Dat is soms niet makkelijk om te onderzoeken wat leuke tenten zijn. Ik noteer ze! Allemaal van harte!



Reactie van over Thermos
04-01-2012 | 7:05

Over Sauna Thermos in Amsterdam staat te lezen: "Deze sauna staat voor het eerst in de top drie."

Dus als goed begrijp is in de afgelopen 5 jaar Sauna Thermos altijd lager geëindigd in de uitslagen van Gay Site verkiezingen.

Waarom Thermos opeens zoveel beter scoort dan andere jaren is dus een raadsel. Er is niets veranderd aldaar. Het blijft een verlopen locatie, duur, vaak onvriendelijk personeel, smerige en verouderde faciliteiten.

Thermos Amsterdam is echt géén top-notering waard voor 2011/2012.



Reactie van JAN
04-01-2012 | 9:11

Er is niets mis met de Thermos. Het is niet verlopen, het is niet duur vergeleken met andere grote sauna's in Europa, het personeel is naar mij toe altijd vriendelijk, dus misschien ligt dat probleem wel bij de schrijver hoe hij zich opstelt. De faciliteiten worden smerig gemaakt door de gebruiker en ook zo achtergelaten en de faciliteiten zijn niet verouderd. Wel ben ik van mening dat het stoomhok meer schoongemaakt moet worden en ik mis toch ook wel de mentholgeur, en waarom er nu een gedimpte rode lamp hangt is mij een raadsel. Hou het gewoon bij zacht creme.



Reactie van JJ
04-01-2012 | 9:57

lijkt de oliebollentest wel.
altijd dezelfde winnaars.
Gun andere steden eens wat, Den Haag of Rotterdam bijvoorbeeld??



Reactie van Jeroen
04-01-2012 | 14:13

Zij die steekpenningen leveren, krijgen topnoteringen ( = thermos)



Reactie van Hokje35
04-01-2012 | 14:18

Inderdaad vaak de zelfde winnaars maar ja....als je de beste bent. Misschien een goede motivatie voor de rest van de homohoreca in Nederland om extra hun best te doen om volgend jaar wel hoog in de lijst te komen. Ik kijk er naar uit want zo hier en daar is er nog wel wat te verbeteren al is het al beter dan een paar jaar terug. Alle winnaars gefeliciteerd!



Reactie van SteamWorks
04-01-2012 | 16:25

Vanuit SteamWorks willen we de andere prijswinnaars feliciteren met hun behaalde eerste plek.

Zelf zijn we ontzettend dankbaar dat anderen op ons hebben willen stemmen en dat wordt dan ook zeer gewaardeerd. Daarom zal het wellicht vreemd overkomen als we meedelen dit jaar af te zien van onze eerste plek.

In de afgelopen jaren, toen we ook de eerste prijs wonnen, hebben we bij de organisatie van gaysite steeds aangegeven dat we de wijze waarop deze verkiezing gehouden wordt, niet geheel de juiste vinden. Ondernemingen buiten de Randstad zijn vaak erg actief met het werven van stemmen en kunnen daardoor de uitslag soms behoorlijk manipuleren. In theorie kunnen ondernemingen de eerste plek behalen waarvan weinigen hebben gehoord of er zijn geweest. Ons gaat het erom dat appels ook echt met appels vergeleken worden en niet met peren.

Er is niets mis met het werven van stemmen maar om dit gedurende een jaar te moeten doen, waarbij de decembermaand een troefmaand is omdat er dan elke dag gestemd kan/mag/moet worden, vinden we dat Gaysite haar belangen prevaleert boven de opzet van een juiste verkiezing.

We willen benadrukken dat we Gaysite een prima site vinden met accurate nieuwsitems, dat we de prijswinnaars terechte winnaars vinden, dat onze contacten met Gaysite ook goed zijn. Maar ook in een goede relatie kun je van mening verschillen. Ik hoop dat men daar begrip en respect voor heeft.

Met vriendelijke groet,

Arold Dingemans



Reactie van Phillip Luiken
04-01-2012 | 18:24

Alle winnaar gefeliciteerd. Leuk dat Prik weer gewonnen heeft. Heel leuk café met heeeeel leuk personeel :-)



Reactie van Coen
04-01-2012 | 18:27

Dat zeg ik: heel leuk (en yummie) personeel hihihi



Reactie van over Thermos
05-01-2012 | 6:13

Sauna Thermos in Amsterdam is een van de duurste sauna's in vergelijking met bijv. Schoten/ Antwerpen of Eindhoven of Arnhem of Essen.

Op de website van Thermos staat te lezen: "Biggest and most popular sauna of the Benelux".

Als bij de diverse verkiezingen van beste sauna, andere sauna's hoger scoren.

Als er bestaande en nieuwe sauna-locaties groter zijn dan die van Thermos.

Als er al heel lang alles hetzelfde is gebleven en faciliteiten in Amsterdam niet zijn aangepast.

Als veel beoordelingen op internet negatief uitvallen.

==> Dan klopt er niet veel van de (zelfverklaarde) reclame en promotie-uittingen over Thermos !








Reactie van WHAAaat
05-01-2012 | 19:47

Thermos is inderdaad al 15 jaar niet onderhouden. Het personeel is zeker niet vriendelijk te noemen dus een grote verbouwing of liever een totaal nieuwe sauna zou voor Amsterdam in deze tijd wel een fijne aanwinst zijn om weer op de Gay-kaart van Europa te komen.



Reactie van Betere sauna's
06-01-2012 | 5:57

Thermos in Amsterdam, hier zou men -bij wijze van spreken- nog niet dood gevonden willen worden.

Wij gaan liever naar de betere en vriendelijkere sauna's als:
- Steamworks in Arnhem
- Tibet in Eindhoven
- Kouros in Schoten/Antwerpen
- Phoenix in Essen/Keulen

Daar kan door andere een voorbeeld aan genomen worden.




Reactie van Olaf Benz
06-01-2012 | 23:09

De eigenaar van Steam Works is een jong belovende ondernemer. Het wordt de hoogste tijd dat deze jongen in Amsterdam een sauna opent. Hij weet wat kwaliteit en dienstverlening is. Het resultaat een prachtig saunacomplex met optimale faciliteiten. Ik hoop voor hem dat hij ook het beste bedrijfsresultaat heeft. Steamworks Amsterdam in de Thermos Amsterdam zou het beste cadeau zijn voor Amsterdam en voor alle toeristen. De eigenaar van Thermos had de nacht en dag sauna 7 jaar geleden beter over kunnen doen aan de eigenaar van Steamworks. Nu is het einde verhaal met Thermos omdat het totaal niet voldoet aan de eisen anno 2012. Het is mij een raadsel dat het nog open is en dat is te danken aan de omliggende Gay Horeca en de toeristen anders was het al lang dicht geweest. Ik zou het geweldig vinden een Steamworks in het centrum van Amsterdam dan is het plaatje hier compleet.



Reactie van leve
07-01-2012 | 10:50

Leve Amsterdam!



Reactie van JAN
09-01-2012 | 7:53

Eens met "Betere sauna's". Je noemt een paar zaken die stukken mooier en beter zijn, maar om de Thermos compleet af te schieten gaat mij wat te ver. Steamworks is inderdaad de "top of the bill". Fantastisch. Steamworks in Amsterdam, dat zou een stunt zijn. Kom op Arold.



Reactie van JAN
09-01-2012 | 12:35

Fides is ook een mooie sauna



Reactie van cafe decadent
12-01-2012 | 21:18

Cafe Decadent Groningen, feliciteert Club Gay Groningen met de behaalde derde plaats!



Reactie van pgsfwXoLgvHXKql
24-01-2012 | 21:09

That insight would have saved us a lot of eofrft early on.



Reactie van URkQXYlbpSzgzNYMkRl
14-02-2012 | 13:36

Well done atircle that. I'll make sure to use it wisely.



   
Naam:
Bericht:
 
NIEUW!
De Nieuws Kennis Quiz 2011. Klik hier en doe de quiz nu!
Columns
| De Roze Polder
| GayGossip
| In Andere Kringen
DVD Shop
Koop deze DVD nu in onze DVD shop!
>> klik hier
Verkiezing!
| (Dans)café
| Discotheek
| Gaysauna
| Gayparty/Event
Gay Nieuws
Altijd actueel gaynieuws op jouw site? Simpel en gratis. >> klik hier
Boeken Shop
Koop dit boek nu in onze boeken shop!
>> klik hier
FunFoto
Bedenk en/of lees
een onderschrift
bij de gekste foto's
>> klik hier
Uitgaan
Alle adressen vind je vanaf nu ook op GaySite.nl!
>> klik hier
Gay op TV
De meest complete
gay-tvgids. Je hoeft niks meer te missen. >> klik hier
E-Cards
Verstuur een gay-kaart via internet. Simpel en gratis!
>> klik hier