|
| Gay Nieuws
|
|
"Homo's losbandig en ziek"
|
|
|
08-01-12
| Iran heeft het Westen ervan beschuldigd
dat het hen een nieuwe blik wil opleggen
omtrent homoseksualiteit. "Het
Westen zegt dat het homohuwelijk een
mensenrecht is en dat iedereen vrij
moet zijn om te kunnen trouwen. Wij
zien homoseksualiteit als losbandig
en beschouwen het als een ziekte,"
aldus de Iranese mensenrechtenactivist
Mohammad-Dschawad Laridschani afgelopen
zaterdag in een interview.
In het Westen werden homoseksuelen tot
20 jaar geleden ook nog als immoreel
gezien, laat Laridschani weten. "Waarom
moeten wij nu opeens een ziekte erkennen
als geaccepteerde levensvorm? Wij zullen
onze criteria niet verleggen omdat het
Westen ontspoort," aldus het lid
van de grootste mensenrechtenorganisatie
van Iran.
President Mahmoud Ahmadinejad liet twee
jaar geleden weten dat in zijn land
geen homoseksuelen leven. Met deze opmerking
ontving hij hoongelach van over de hele
wereld. Om zijn uitspraken kracht bij
te zetten verhoogde hij niet veel later
de straffen op homoseksualiteit. Homoseksuelen
riskeren nu de doodstraf als zij schuldig
worden bevonden aan homoseksuele handelingen.
Naar schatting zijn de afgelopen twee
jaar enkele duizenden homo's in Iran
ter dood gebracht.
GaySite.nl berichtte eerder:
07-09-11 | Weer
homo opgehangen in Iran
31-05-10 | Homo's
slechtst af in Iran
16-08-05 | Weer
executie homo's in Iran
|
| |
 |
|
|
|
|
|
| Reacties op dit artikel
|
|
| Reactie van Ongelofelijk |
08-01-2012 | 15:20
|
| En deze beste meneer "Mohammad-Dschawad Laridschani" staat bekend als MENSENRECHTENACTIVIST? Als zelfs dat soort personen, in Iran, er al zulke waanzinnige opvattingen op na houden.. dan hoef je daar dus van meer heel weinig mensen ook maar iets te verwachten. Leven als homo in Iran = LEVEN IN EEN HEL. En wat is de misdaad? Inderdaad: LIEFDE. Iran: het meeste intolerante afvoerputje van de gehele wereld. Take pride in that, barbaars koppel Ahmadinejad/Khamenei. Stel middeleeuwse, verachterlijke strontvarkens. |
| Reactie van Thought police |
08-01-2012 | 16:06
|
| Nou, nou.. Ik ben het ook niet met de heren eens, maar over intolerant gesproken: Iedereen die niet denkt zoals jij is een middeleeuws verachtelijk strontvarken? Zestig jaar geleden dacht iedereen er hier ook over als een ziekte. Ze lopen daar gewoon achter, hoe jammer dat ook is. |
| Reactie van Bibi |
08-01-2012 | 16:10
|
Iran is een schurkenstaat en leeft in een stenentijd perk. Onderdrukken van vrouwen en minderheden. Maken een atoombom en zullen straks zorgen voor een wereldoorlog. Let op mijn woorden.
Van de aardbodem afvegen dat land met z'n schurken. Heel eng regiem. |
| Reactie van Ongelofelijk |
08-01-2012 | 16:35
|
| @ Thought police. "Iedereen die niet denkt zoals jij..". Ben je wel helemaal goed bij je hoofd? Nogmaals een quote uit het bovenstaande stukje: "Naar schatting zijn de afgelopen twee jaar enkele duizenden homo's in Iran ter dood gebracht.". En dan durf je mij aan te spreken op het feit dat ik zeg dat Ahmadenijad/Khamenei een stel middeleeuwse, verachterlijke strontvarkens zijn?! Al deze moorden zijn door HEN mogelijk gemaakt. En dan zeg jij doodleuk.. ach, ze lopen daar GEWOON achter.. Ja, heel GEWOON allemaal. |
| Reactie van Luke |
08-01-2012 | 16:40
|
Dit is weer de zoveelste "psy-op" vanuit het Westen. Iran belachelijk maken met controversiële issues als homoseksualiteit. Het is de bedoeling dat we in het westen Iran zoveel mogelijk zullen gaan haten en een nieuwe oorlog door de UN zullen legitimeren. Wakker worden!
En dan nog dit: Iran heeft geen hekel aan het westen en heeft al helemaal geen kermwapens. |
| Reactie van |
08-01-2012 | 16:46
|
| @ Luke. Ow ja.. dat ontbrak er ook nog maar aan.. een 'Conspiracy' denker. En jij zegt dat Iran geen hekel heeft aan het westen? Waar haal jij jouw informatie vandaan? Tip: kijk gewoon even wat rond op Youtube en zoek daar naar wat toespraken van Ahmadenijad over het westen/USA/Israel. Wat een onzin sommige mensen hier werkelijk uitkramen. |
| Reactie van Bertrand |
08-01-2012 | 17:14
|
Wat mij altijd bevreemd is dat in Iran ontkent wordt dat er homosexuelen zijn. Dat heeft zelfs Achmadinjhad bevestigd tijdens zijn toespraak bij de VN.
Dan komt bij mij de vraag op 'Hoe kan het dan dat er, als ze er niet zijn, homosexuelen opgehangen worden ?'.
En ik kan met het betoog van Luke aardig meegaan. Alles duidt er op dat 'het westen', met Amerika voorop en Israël er direct achteraan als goede tweede, uit zijn o peen confrontatie met Iran. |
| Reactie van Kees |
08-01-2012 | 17:47
|
| GELOOF = HAAT |
| Reactie van aan luke en @ luke |
08-01-2012 | 17:57
|
| Jesus wat een domheid. "Amerika is uit op oorlog en israel ook." Ik ben erg VOOR AMERIKA EN VOOR ISRAEL!!!! KAN JE JE INTOLERANTE GEZEIK ERGENS ANDERS UITEN!!!!! |
| Reactie van Lesbiejeanne |
08-01-2012 | 19:02
|
Jongeren en studenten zijn daar al veel langer aan het muiten tegen de religieuze orthodoxie. Er is een overgrote meerderheid aan moderne jongeren dan de een kleine oudere orthodoxie met hun haatbaarden. De jongeren leven westers.............achter de voordeur.
Ze houden van hun religie, lees wetenschap. Het westen moet juist hen steunen in de hoop dat zij zo sterk zijn om Iran weer Perzie te laten worden. Een echt democratisch Perzie. |
| Reactie van Joost |
08-01-2012 | 19:55
|
T klopt wel een beetje hoor wat ze in Iran zeggen.
20 jaar geleden was het hier in het westen een ziekten en nu opeens niet meer... Vreemd!
Het westen doen we alsof het geaccepteerd is maar dat ik gewoon nep. Een homo is nooit zo waardig als een hetro. En zal dat ook nooit worden. Kom op homo's worden echt niet serieus genomen. Niet op school, niet op werk, nergens!
Het enige verschil met Iran en het westen is dat Iran het gewoon toegeeft en het westen doet alsof ze homo's accepteren. |
| Reactie van Marleen |
08-01-2012 | 20:10
|
Mohammad-Dschawad Laridschani is geen mensenrechtenactivist. Hij is de leider van de Commissie mensenrechten van het Iraanse parlement.
Ook klopt het niet dat er in de afgelopen 2 jaar enkele duizenden homo’s ter dood zijn gebracht. Mensenrechtenactivisten en –organisaties schatten dat het er tussen 4.000 tot 6.000 zijn sinds 1979.
|
| Reactie van mariar |
08-01-2012 | 22:17
|
| @Joost, natuurlijk kunnen wij ons hier boos maken over jouw kijk op de zaak, ware het niet dat helaas velen het met jou eens zijn. Het zgn. 'accepteren' is in het westen wijdverbreid als we ons maar in het dagelijkse leven zo 'hetero' mogelijk gedragen, want de samenleving "rijdt op de hetero-snelweg, waarbij wij geacht worden op de achterafpaadjes te rijden", ver uit het zicht van iedereen. |
| Reactie van Frank |
08-01-2012 | 22:45
|
| Tis helaas zeer triest dat ze niet weten dat homosekualiteit geen ziekte is. Het mooiste hier is al dat de meeste potenrammers zelf homo blijken te zijn. Helaas kunnen we vanuit het westen niks doen voor homo's in die landen waar de homo's worden vervlogd. Ik kan alleen maar hopen dat ze naar ons kunnen vluchten en ik hoop dat eens een arabische jongen zich durft op te geven voor het KRO programma: Uit de Kast. |
| Reactie van simon |
08-01-2012 | 23:23
|
| Het wordt tijd om het zieke regime aanhangers van Iran en de Satan alsmede het As van het Kwaad te bestrijden. Waar blijven ze dan als Europa en het westen nu allen massaal en nu 500000 lange afstandsrakketten afvuren dan is het land van Satan weg. |
| Reactie van qw |
09-01-2012 | 0:04
|
| Iran is losbandig en een ziekte, de ergste ziekte ooit. |
| Reactie van Bibi |
09-01-2012 | 0:17
|
| Right |
| Reactie van Alarm |
09-01-2012 | 4:30
|
| Iran breekt!!!..en wel zichzelf.. |
| Reactie van harrie |
09-01-2012 | 9:46
|
| Denk dat vele Iraniers nog wel eens met heimwee terug zullen denken aan de Shah,want nu is het een Nazi moslimland,haat de joden en homo,s het zelfde programma en een leider die net zo gevaarlijk is als Hitler alleen doet hij er een religieus sausje overheen om het volk te intimideren |
| Reactie van Luke |
09-01-2012 | 10:30
|
Ik vind het prima als mensen op mij reageren, maar om dat anoniem te doen is toch wel vreemd. Een ander meent in capslock te moeten gaan schelden! Laat ik dit zeggen: op dat soort berichten reageer ik liever niet.
Iran is echt geen lieverdje (en kennelijk niet bepaald homovriendelijk, maar dat is niet écht belangrijk behalve op een homosite waar mensen direct naďef op menen te moeten reageren!), maar wat er nu speelt heeft (zoals Bert ook al zei) met de Israël- en USA lobby te maken. Men 'zoekt' nu van alles om deze nieuwe oorlog te gaan legaliseren.
Tesamen met de gehele UN (want Obama gebruikt sinds vorig jaar geen congres meer om een oorlog te beginnen, maar de UN) zal dit handig uitgespeeld worden in het westen. Ook op zgn. homosites. |
| Reactie van Suzanne |
09-01-2012 | 10:42
|
Het is altijd bij bepaalde regeringen, of politiek leiders, of leiders van bepaalde religieuze stromingen, die zelf ellende te verbergen hebben zo dat ze dan maar even homo's gaan bashen. Dat doen ze om de aandacht af te leiden van hun eigen onkunde en domme handelen.
Dit soort domme uitspraken (ook bekend van sommige Rooms-Katholieke geestelijken, of sommige Republikeinse presidentskandidaten) moet alle alarmbellen af laten gaan (voor zover al niet gebeurd), omdat ze dan vaak zelf hun zaakjes niet op orde hebben.
Iran is bang dat de Arabische lente naar het eigen land overslaat. De meerderheid van de bevolking is jong, goed opgeleid en helemaal niet meer zo conservatief. Zij dragen buiten nog een hoofddoek om geen gedonder met de religieuze politie te krijgen, maar binnenshuis doen zij alles wat Westerse jongeren ook doen. Dat gaaat een keer naar buiten komen...
De Rooms-Katholieke kerk heeft allerlei schandalen en probeert daar de aandacht van af te leiden.
Republikeinse presidentskandidaten die dat soort uitspraken doen, hebben vaak zelf verborgen privéproblemen. Bijvoorbeeld vreemdgaan, of zelf homoseksuele gevoelens. Dat is op zich natuurlijk geen probleem, maar als je dat soort gedrag als politicus veroordeelt, dan moet je je daar dan ook naar gedragen. |
| Reactie van mariar |
09-01-2012 | 11:21
|
| @ Suzanne, Het is te hopen voor alle Iraanse homo's die opgepakt zijn en/of gaan worden gearresteerd dat de 'Iraanse lente' dan wat haast maakt. Totalitaire(religieuze) regimes kunnen het lang volhouden zoals de wereldgeschiedenis ons leert. |
| Reactie van Nonya |
09-01-2012 | 11:41
|
| Zijn homoos niet vaak losbandig? |
| Reactie van Nonya |
09-01-2012 | 11:44
|
| Iran een schurkenstaat met atoombom? Wie gooide de eerste Atombom Iran? |
| Reactie van Nonya |
09-01-2012 | 11:44
|
| Ziek? Wie is niet ziek? |
| Reactie van harrie |
09-01-2012 | 13:34
|
| Nonya, homo,s en atoombommen,wat is de overeenkomst?Iran is geen schurkenstaat maar heeft een criminele schurken regering zowel burgerlijk als religieus.Het is aan de bevolking om er een einde aan te maken deden ze ook met de Shah. |
| Reactie van Aiglon |
09-01-2012 | 17:00
|
1. Homosexualiteit een ziekte???
Ok, als men in Iran het zo nodig in die categorie wil onderbrengen. Maar sinds waneer autoriseert de Koran "euthanasie"?????
In de islamitische republiek Iran geen stijgende ziektekostenpremies zoals hier. Men heeft er kennelijk een radicaal andere benadering gevonden om met "ziektes" om te gaan.
Misschien nog een idee om een groep top ambtenaren uit Den Haag naar Teheran te sturen in verband met de aankomende bezuinigingsronde hier.
2. Meneer Ahmadinedjad ontwerpt wetgeving voor iets wat niet bestaat. Kan iemand hem op de irrelevantie van een dusdanige activiteiten wijzen. |
| Reactie van Nonya |
09-01-2012 | 17:48
|
| Religie is overal ook in Nederland en in Nederland wonen ook schurken en in Nederland wonen ook schurken die homoos ziek vinden. wat is America dan het walhalla het paradijs? Wie wat ben jezelf??? |
| Reactie van simon |
09-01-2012 | 19:02
|
| Ja Nonya maar dan wordt je nog niet opgehangen of afgeslacht. Als jij gezellig lekker een maaltijd nuttigt dan wordt er op dat moment wel ergens in Iran of Irak een homo gefild geroosterd en in de gehaktmolen gedaan. |
| Reactie van johan |
09-01-2012 | 19:33
|
| Wat een onzin kramen ze daar weer uit. Het is een ziekte..kom op zeg. Wordt een wakker daar..het is heel normaal om homo te zijn en ook in Iran leven er velen..die recht hebben op een leven zoals zij dat willen. |
| Reactie van Nonya |
09-01-2012 | 20:38
|
| Zijn er in Nederland geen schurken die homoos afslachten of in de gehaktmolen stoppen? |
| Reactie van mariar |
10-01-2012 | 0:51
|
| @Nonya, laten we nu een beetje bij de les blijven oké? Volgens mij hangen we hier in Nederland geen mensen op in het openbaar omdat ze homo zijn, en ook in Amerika gebeurt dat niet. Kan me nog voorstellen dat jij het pesten/molesteren hier in dit land door domme en bange mensen die jij schurken noemt als 'afslachten' ziet, maar....beetje nuanceren jongen. |
| Reactie van Nonya |
10-01-2012 | 11:05
|
| @Mari de kop luid HOMOS LOSBANDIG EN ZIEK |
| Reactie van @Nonya |
10-01-2012 | 12:03
|
Precies Nonya, en Iran vindt dan dat 'losbandig en ziek zijn' moet worden bestraft met ophanging op een plein.
We zijn weer bij het onderwerp, oké? |
| Reactie van mariar |
10-01-2012 | 12:06
|
| @Nonya..bovenstaand regeltje is van mij, aanhef ging ff vrekeerd |
| Reactie van Nonya |
10-01-2012 | 12:30
|
| Geloof me zonder geloof is er ook haat geloof me Mari Laten we de Duitsers niet vergeten notabene onze buren WIR HABEN ES NICHT GEWISCHT |
| Reactie van Nonya |
10-01-2012 | 12:31
|
| Wie heeft in ons land dan Pim vermoord? |
| Reactie van Nonya |
10-01-2012 | 12:35
|
| En denk je nou echt dat die duisers 1 haar veranderd zijn? Zijn de duisters 1 haar beter dan de Iraniers? |
| Reactie van @mari |
10-01-2012 | 12:36
|
| mari begin bij jezelf |
| Reactie van Nonya |
10-01-2012 | 12:40
|
| @mari als het je echt wat doet neem vandaag het vliegtuig naar Iran laat je gezicht zien spreek het volk toe dan ben je een vent dan bereik je misschien iets NIET achter je pc mari echt NIET!!! Laat je homoface zien kerel! |
| Reactie van harrie |
10-01-2012 | 14:12
|
| Nonya,het verschil tussen de Duitsers en Iraniers is dat de Duitser geestelijk voort uitgang hebben gemaakt en de Iraniers geestelijk er vreselijk op zijn achteruitgegaan sinds de Shah weg is,stel je voor religieuze politie.Maar zou zeggen doe je hoofddoek om,is verplicht in Iran en ga daar naar toe en kijk voor je zelf. |
| Reactie van Nonya |
10-01-2012 | 14:18
|
| Harrie woon jij in Theheran? |
| Reactie van harrie |
10-01-2012 | 15:49
|
| Nonya,je moet eens wat meer lezen,zelfs de stewardessen van niet moslim landen moeten zo gauw ze Iran binnen komen die zwarte doek om en die regel geld voor iedere vrouw,dacht dat je veel van Iran wist maar je schijnt gaan flauw idee te hebben.Er zijn hier veel asielzoekers van Iran heb nog niet gehoord dat het andersom ook zo is,zo dat zegt toch iets over naar het schijnt je favoriete land.En ja ik ben er wel geweest maar voor dat de Ayatola,s het overgenomen hadden. |
| Reactie van @Harry |
10-01-2012 | 16:03
|
| Harrie als ik de supermarkt in loop of een willekeurige kerk zorg ik er ook voor datmijn rokje niet te kort is als ik uit ga eten zorg ik dat ik er netje bij loop dat zijn de regels, dat er in Iran andere regels gelden is niet jouw probleem Harrie jij woont daar niet, je woont in Nederland en de pers schrijft zoveel de waarheid, wat is de waarheid Harrie waarom maak jij je druk om een zwarte doek harry waarom? |
| Reactie van Nonya |
10-01-2012 | 16:23
|
| @Har met woorden Harry bereik je niets achter je pc har, helemaal niets, als het je echt boeit moet je vandaag nog in het vliegtuig stappen en daar wat van je laten horen harrie heb het lef, met woorden bereik je niets, wil je oorlog Harry ? |
| Reactie van mariar |
11-01-2012 | 1:35
|
@Nonya,
Je hebt gelijk, met woorden vanachter een PC op deze site geplaatst bereik je niet veel.
Een delegatie Nederlandse homo's met mij voorop komen Iran waarschijnlijk niet eens in, ook geen optie dus...
Veranderingen gaan altijd van binnen uit, en ik begrijp uit de 'internet'-media dat er in Iran achter de voordeuren heel veel onvrede is met de Leiders, maar men is nog bang. Nog...
Het is mijn overtuiging dat elk regime dat bestaat uit pressie en onvrijheden uiteindelijk valt, de recente geschiedenis stemt hoopvol ook voor Iraanse homo's straks.
|
| Reactie van harrie |
11-01-2012 | 14:17
|
| Reactie van,een rare conclusie,verplicht religieus gekleed gaan is wat anders dan wat jij noemt netjes gekleed gaan.Het is niet de zwarte doek maar de dictatuur dat er achter zit en vertelt je hoe je je moet kleden en daar blijft het naar het schijnt niet bij.Het is niet mijn probleem zeg je, geld dat ook voor jouw als het om homo,s gaat daar,of zeg je dan ook wel dat zijn hun regels. |
| Reactie van Mien waar is mijn neus |
11-01-2012 | 16:58
|
K*nkerlijers "wat sommigen al zeggen, gooi er maar een atoombom op .
Wijzer worden doen ze daar toch nooit, met hun middeleeuwse tyfus- geloof . |
| Reactie van nTnRYQaxndfT |
29-02-2012 | 7:15
|
| Martine, ik bgerijp je reactie. Ik hou ook niet van het geloof in een god. Ik vond dat heerschap altijd een vreselijke rotzak. Heel het oude testament veroorzaakt hij oorlog. Je hebt gelijk. In naam van god woeden alle oorlogen op deze wereld. Dat begreep ik ook al nooit. Hoe kan iets goeds zo gemeen zijn.Nu weet ik beter. De god uit de bijbel is niet wat in de bijbel wordt beweerd.Wij zijn allemaal goddelijke wezens en bidden is een manier om met je hogere zelf in kontakt te komen.Dat mensen zo diepgelovig zijn is omdat ze nooit is getoond waarom ze de elementen kunnen beheersen.Dat kan omdat je er mee in harmonie leeft. Als dat niet zo is maak je ook geen kontakt met je hogere zelf. Het gaat om de onvoorwaardelijke liefde voor jezelf en alles waar je mee in verbinding staat. Hoe men dat noemt kan me helemaal niks schelen. Maar als de wind terug fluistert als ik hem aanspreek weet ik dat ik gegrond ben. Als er allerlei vervelende dingen gebeuren ben ik los van alles en zit te veel in mijn hoofd. Ik doe dan mijn stinkende best weer op het goede spoor te komen. Dat is beter voor mij en vooral voor mijn omgeving.Dus laat deze man zijn geloof. Ooit ziet hij zelf misschien dat het mooie dat hij aan god toeschrijft, gewoon in zich zelf te vinden is. We zijn vrije zielswezens en moeten die vrijheid benutten door er naar te leven.Je bent zelf al heel vroeg bewust geworden van je ware zelf. Daarom heb je ook het inzicht gehad voor je wijze besluiten. Ik was nog lang niet zo ver en ben de laatste jaren pas echt wakker geworden.Hoewel de bijbel voor mij als puber al had afgedaan en daarbij alle loze beloftes van volwassenen ook.Dat heb ik zelf in ieder geval wel beter gedaan.Een mens heeft geen leiding nodig. Wel veel kennis en moed. Moed om je kinderen te beschermen tegen alles in. Moed om je hart te laten spreken in plaats van de angst. Dat alles wordt nu wel heel erg op de proef gesteld. Daarom hebben we ook elkaar nodig om vol te houden en de wereld echt te verbeteren me |
| Reactie van UzEZuEcqBJPIrnW |
25-04-2012 | 18:02
|
| Hi ,mijn naam is Bram Sabelis ik heb in 1954 in KINABU gezeten een heeijrlke tijd veel in de bossen s middags verplicht buiten slapen veel eten. Heb daar geleerd rabarber te eten en havermout pap ik weet jammer genoeg geen namen, maar ik denk er met veel plezier op terug.Geboortejaar 1943Geplaatst door: Bram Sabelis | 8 oktober 2010 om 11:17Joske LoeveHallo ik heb zelf tot 3 x in Kinabu gezeten, ik persoonlijk vond het heerlijk, zeker in de weekenden als we mochten lopen op het terrein van militairen vond ik prachtig om te doen,vorig jaar ivm training voor de 4 daagse heb ik de 2 dagen van amersfoort gelopen, en ook weer op het militaireterrein, op het moment dat ik me eerste stap er op zette, kwamen toch de tranen,nooit kunnen denken dat ik daar ooit nog zou lopen moet zeggen het was echt super geweldig.. Ik heb echt me tijd van leven gehad tot 3 x maal toe in Kinabu!!Geplaatst door: Joske Loeve | 15 februari 2010 om 11:36Rene9@evert-janWas dat die Juf die altijd zo een oventje meenam om dan met elkaar tostis met tomaat te roosteren, dat staat mij namelijk nog bij.Zij had donker haar en een bril volgens mij.Geplaatst door: Rene9 | 3 februari 2010 om 13:08evert-jan v donkelaar(eef)haiik heb in 70/71 in kinabu gezeten oa bij carla v d ven en juf jos uit soesterberg ik weet nog dat er toen bijna een klein kind in een kuil gestikt is dit gebeurde in de zandbak bij de kleintjes ik zelf zat in het hoofdgebouw en moet zeggen ik heb er een leuke tijd gehad en vond het jsmmer weer naar huis te moeten heb er leuke vrienden en vriendinnen gehad en als ik er aan terug denk doe ik dat met plezier ik kan me de ezel nog herinneren de geit voor het witte huis waar de juffen woonden of ze woonden op zolder in het hoofd gebouw de school insoesterberg waar je halve dagen heen ging . helemaal achter op het terein het voetbalveld en het zwembad waar jongens en meisjes apart zwommen wie owie kan zich mij herrinneren en de tijd daarGeplaatst door: evert-jan v donkelaar(eef) | 28 oktober |
|
|
|
|
|