|
| Gay Nieuws
|
|
Weer
slachtoffer homofobie Amsterdam
10-06-10 | Het homofobe geweld in Amsterdam
leek tot nu toe alleen mannen te treffen
maar sinds deze week is dat veranderd.
In de nacht van zondag op maandag is namelijk
een lesbische vrouw in elkaar geslagen
toen zij een gaybar verliet. Volgens het
COC zijn de daders haar gevolgd en reden
zij de vrouw klem. Vervolgens scholden
zij de vrouw uit voor 'vuile pot' en sloegen
haar in elkaar.
Dit is niet het eerste geval van anti-homogeweld
in de hoofdstad. De afgelopen tijd werden
drie gevallen van anti-homogeweld gemeld.
Op Bevrijdingsdag werd een homoseksuele
man in elkaar geslagen bij het Homomonument.
Vorige week nog werd een homoseksuele
man op het Amstel station bespuugd en
geslagen door een groep jongeren. Het
aantal geregistreerde incidenten tegen
lesbiennes, homo's, bi's en transgenders
(LHBT's) steeg in Amsterdam in 2009 met
23 procent. En ook dit jaar lijkt deze
trend zich voort te zetten.
Naar aanleiding van de recente antihomogewelddadigheden
organiseren enkele initiatiefnemers aanstaande
zondag een protestactie bij het Amsterdamse
Homomonument. De initiatiefnemers en het
COC Amsterdam roepen tolerant Amsterdam
op om massaal te demonstreren. De protestactie
begint om 15.00 uur bij Homomonument in
Amsterdam.
|
|
GaySite.nl berichtte eerder:
04-06-10 | Opnieuw
antihomogeweld in Amsterdam
|
|
| |
|
|
|
|
|
| Reacties op dit artikel
|
|
| Reactie van harrie |
10-06-2010 | 15:39
|
| Eerdaags is dat niet eens nieuws meer maar gewoon,helaas.Die stad verdient gewoon geen Gayparade,gewoon afzeggen.Het is tenslotte het grootste evenement van Amsterdam,maar de stad verdient het niet en we kunnen er zonder ook wel mee leven,daar vele homo,s het toch al niet zien zitten deze commerciele show die echt niets voor homo,s doet.Amsterdam was eens! |
| Reactie van Bertrand |
10-06-2010 | 16:43
|
Ik hoop niet dat er een tijd zal komen dat we het heft in eigen hand gaan nemen, dit uit zelfbescherming.
Gay-Knokploegen is dat de toekomst ? |
| Reactie van Hank |
10-06-2010 | 16:56
|
| Ik denk eerder dat een Gayparade niet voldoende is en we er minstens drie per jaar moeten organiseren. |
| Reactie van Wilders is president |
10-06-2010 | 17:03
|
| Wilders is binnen, PVV wil daar wat tegen doen. Ik heb hem hoogst persoonlijk daarover gemaild, Ik hoop dat er wat goeds gebeurt. ben homo maar ik loop al met een kaal hoofd Met kistjes aan mijn voeten met rode veters,Op zo een manier kunnen ze nooit zien dat ik het ben.Uit eigen lijfbehoud Misschien brengt het anderen op een idee. |
| Reactie van Golani |
10-06-2010 | 17:15
|
| Kom daarom op Zondag naar het Homo monument en laat je zien dat je het zat bent. |
| Reactie van d'amsterdammertje |
10-06-2010 | 17:19
|
@harrie: De Gay-pride moet zeker doorgaan!
Homo's zijn vaak een spiegel voor de eigen onzekere gevoelens van de geweldplegers en daar kunnen ze niet tegen. Begin nou eindelijk eens op scholen een 2e man/vrouw voor de klas te zetten die de kids sociale omgang en vaardigheden bijbrengt. Zal heel veel oplossen. Niet alleen maar leren rekenen en schrijven maar ook hoe je beter en liefdevoller met anderen kunt samenleven. |
| Reactie van aan harrie |
10-06-2010 | 18:12
|
| Doe even niet zo bang. Wat ben jij een angsthaas zeg!!!! |
| Reactie van en dan nog dit harrie |
10-06-2010 | 18:13
|
| zeker weer links gestemd? |
| Reactie van platteland |
10-06-2010 | 18:18
|
| Ik woon al jaren op het platteland en daar gebeurt dit net zo vaak!!! Alleen hoor je daar niks over in de meda, omdat de gays daar te bang zijn om aangifte te doen. Dit, omdat de gemeenschap te klein is en men elkaar dus weer tegenkomt!!!! Dus dat eerste bericht van ene Harrie is hypocriet en dom! |
| Reactie van Paul |
10-06-2010 | 18:27
|
| Precies... en laten we ook al het zinloze geweld tegen "gewone" mensen niet vergeten, toch minstens net zo erg lijkt me, maar daar lijkt bijna niemand zich meer publiekelijk druk over te maken... |
| Reactie van Twitter |
10-06-2010 | 19:37
|
Ik zal er zijn, maar verwacht niet dat er meer dan tussen de 50 en 100 mensen zullen zijn.
De meeste nichten roepen liever "Ach en Whee" van achter de veilige computer.Tot dat ze zelf een dreun krijgen, dan is de wereld te klein. |
| Reactie van Eruit Mohammed! |
10-06-2010 | 20:13
|
| Wat is het ras / afkomst van de daders - zeker marokkanen. In WW2 werden Duitsers gebombardeerd opmdat een deel van het volk Nazi was en andere landen aanviel. Wel, dit is ook een oorlog. Als een groep marrokanen ons aanvalt, mag de hele marrokaanse gemeenschap daarvoor worden verantwoordelijk gesteld. Jammergenoeg is het moeiilijk ze te bombarderen, maar ze allemaal aan de boeien ketenen en op een schip richting Sahara sturenm, likt me toch het minste wat we kunnen doen om voor ons zelfbehoud te vechten. |
| Reactie van Militante Homo |
10-06-2010 | 20:14
|
| Wordt tijd dat homo's wapens op zak dragen. De eerste die ons probeert aan te vallen door de kop knallen. Opgeruimd staat netjes. |
| Reactie van rob/amsterdam |
10-06-2010 | 23:21
|
| Zondag 3 uur homo monument!!Ik dus ook!!Jullie ook? Hoop jullie te zien!! |
| Reactie van aan Paul |
10-06-2010 | 23:56
|
| Paul, in elkaar geslagen worden, omdat je homo bent komt nog bovenop het feit dat je sowieso in elkaar geslagen kan worden om geen reden. Dus dat is dubbel zo vaak. Sterker, veel meer dan dubbel zo vaak, want de toevalligheidsfactor zoals bij algemeen geweld ontbreekt. |
| Reactie van john |
11-06-2010 | 0:07
|
Iedereen die nog steeds van mening is dat ons landje zo tollerant is qua homosexualiteit heeft het zeker mis.
We zijn weer terug bij af. Dat is echt niet alleen in Amsterdam, een stad die jaren het visite kaartje was voor gayfriendly dat is nergens meer hoor. |
| Reactie van john |
11-06-2010 | 0:09
|
| Ik vraag me af wat het voor zin heeft om met een handje vol homo's naar het homomonument te gaan alsof mensen daar van onder de indruk raken. Hetzelfde als een stille tocht na zinloos geweld. Is het je opgevallen dat er steeds meer van dit soort tochten plaatsen vinden en dat het geen effect meer heeft helaas |
| Reactie van Ook ik |
11-06-2010 | 0:11
|
| Ook ik hoop niet dat er gay knokploegen komen net als Bertrand hierboven, maar links Nederland geeft ons geen andere keuze! Links heeft ons vogelvrij verklaard! Ik haat dat linkse volk, met hun grote mond en naiviteit! |
| Reactie van Nellie |
11-06-2010 | 1:27
|
| @John - die groep die naar het homomonument gaat (en ik kan niet, ik ben op Oerol) trekt 1. publiciteit, voor in de pers 2. is daar om politici te woord te staan & als politici komen (en daar kunnen ze soms niet omheen), dan gaan ze vaak ook toezeggingen doen. Dus het heeft zeker veel nut. Succes iedereen die wel gaat!!! |
| Reactie van Wat ik merk |
11-06-2010 | 7:46
|
| Het is.vaak een bepaald type dat daar staat! Wat ik wil zeggen tegen al die homo's die wel hier en in de reguliersstraat komen, maar niet daar: het gaat ook om jullie! De volgende keer is het moord en het kan ook jij zijn. Als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor je ouders en/of je partner!!!! Zij willen je niet kwijt!!!! |
| Reactie van Wat ik merk2 |
11-06-2010 | 7:47
|
| Kom dus zondag! |
| Reactie van gerrit van den berg |
11-06-2010 | 8:28
|
| Er zijn er genoeg die zondag niet gaan! Dat is wel foute boel--- maar ik denk toch dat bij velen het WK. belangrijker is. |
| Reactie van Kjell |
11-06-2010 | 14:04
|
| Een protest gaat niet meteen voorkomen dat deze ontwikkeling stopt nee, maar het zal in ieder geval pers aandacht opleveren. Zeker als het de hele Westermarkt vol staat. Op facebook hebben zich al honderden aangemeld. Ik verwacht een paar duizend man en vrouw! Ik ben er ook. Alle beetjes helpen toch? |
| Reactie van Mark |
11-06-2010 | 15:55
|
| De enigste manier om dit te stoppen is die islamitische rotzakken het land uit te schoppen. In Hun religie is er alleen plaats voor moslims en niet voor anders denkenden, gelovigen, niet moslims, anders geaarden, of wat dan ook. Ik heb de cursusboeken eens gelezen. Er worden veel boeken met verkeerde tekst bijgeschreven. Levensgevaarlijk. Nu de poorten dichtgooien in Nederland,want als je die moslims religie maar binnen laat komen, dan kun je ervan op aan dat het over een aantal jaren geen slaan meer is, maar dat homos gewoon worden gedood. Het is de schuld van vele homos die links denken en aan dom multiculti verijking denken en op de klote partijen hebben gestemd. Het zijn elk jaar tig duizenden nieuwe gelukzoekers die in ons land een verblijfsvergunning krijgen. De meesten uit Islamitische landen. We hebben al miljarden schuld en we zitten al dik in de shit met de crisis en zo, en dan gaan we nog meer weggeven. We blijven die domheid in de kop hebben. Geen Hersens lijkt het wel. We slapen alleen maar. 2002 Had Pim fortuijn het er toen al over dat het shit was, maar niemand geloofde hem. Helaas is die man vermoord en jammer, want anders hadden we de eerste Homo President gehad. Ben blij dat de PVV groter is geworden en ze mogen de grootste worden. Want het zijn zij de niet westerse allochtonen die zich misdragen, homos in elkaar slaan, vrouwen voor hoer uitschelden enz, en niet de andere nationaliteiten. Vindt je het gek dat ons bloed gaat koken en op de PVV stemt. We willen geen onleefbaar onveilig land hebben. En al helemaal niet een islamitische staat der Nederlanden. Moslims in belgie, ga maar kijken op youtube, willen graag een Islamitische staat in Belgie. En hoor eens maar hoe ze over homos praten. Dat wij een zonde zijn en gedood moeten worden. Maar ik vraag me af of we het nog allemaal nog kunnen terugdraaien om ook over 12 jaar nog veilig over straat te kunnen lopen. |
| Reactie van Paul |
11-06-2010 | 17:32
|
Ik vraag me ook af hoe zinvol zulke demonstraties tegen zinloos geweld zijn... tis leuk en goed om een statement te maken, maar de potentiele daders weerhoudt je hiermee natuurlijk niet, net zo min als dmv camera's op deze of gene straathoek...
Je kan natuurlijk alle marokkanen per boot terugsturen, maar dan houdt je nog alle blanke homofobe gevallen over... ik denk dat een premier Job Cohen een goed begin voor meer begrip en toleratie was geweest, maar helaas heeft het niet zo mogen zijn....
Net zo goed als de homohaters handelen vanuit hun onderbuik, hebben ook veel homo's dat in het stemhokje gedaan. |
| Reactie van Mee eens! |
11-06-2010 | 17:33
|
| Helemaal mee eens wat hierboven staat! Links moet zich schamen! |
| Reactie van Paradigma Omslag |
11-06-2010 | 17:46
|
| Maar de moslims die hier al zijn en zich rap voortplanten moeten er ook uit gewerkt worden. Ja er zitten ook enkele lieve mensen bij, etc, nou dan kunnen die blijven. Maar wel kaf van koren scheiden. Er is geen plek voor de islam in Europa of het Westen. Ook de derde generatie marokkaantjes met Nederlands paspoort mogen gewoon terug naar de Sahara! |
| Reactie van Mee eens 2 |
11-06-2010 | 18:52
|
| Ik was het NATUURLIJK eens met Mark, niet met die naieve Paul boven me. |
| Reactie van Paul |
11-06-2010 | 21:39
|
| Haha, wie is hier nou naief en simpel? |
| Reactie van NIP.AMS.MP. ART1 |
11-06-2010 | 22:19
|
Wij zijn het eens met "Paul"
Paul is een denkertje. De rest reageert alleen maar uit frustratie en gaan daarbij ook zelf de fout in met discrimineren. Een goede voorbeeld aan elkaar geven zit er ook al niet meer in.
------------------------------------
24uur site check. MP. RISP4351. Art.1 |
| Reactie van |
12-06-2010 | 2:01
|
| Vreemd dat er al een paar jaar geen HOMO-asiel aanvragen meer zijn ingediend? Zowel Pim, Rita en Geert stuurt ze terug en iedereen is in 'rep en roer'! Blijkbaar is het erg makkelijk, dat wanneer je uit een moslimland waar HOMO-seksualiteit uit den boze is?, lekker kan aankloppen in Nederland! Wij, als echte Nederlander moeten hard werken, terwijl een Allochtoon die, zomaar komt binnen wandelen en alles kan krijgen wat 'ie wil? |
| Reactie van Aan Paul |
12-06-2010 | 9:57
|
| Ik lees dit allemaal net pas en sorry Paul, jouw manier hebben we gedaan...zoveel jaren lang en zie hier het resultaat. Het is allemaal erger en erger geworden. Ik begrijp niet hoe je kunt denken zoals jij. Paul (en velen linksen met hem) is helemaal geen denkertje (dat iemand zulke voor de hand liggende dingen denken kan noemen, vervreemd mij)naar mijn idee, maar gewoon bang. Net zoals al het linkse volk. Links vindt dat ze sociaal bezig is, maar pappen en nathouden is helemaal niet sociaal. Zeker niet naar al die slachtoffers die vallen. Ik ken aardig wat Marokanen en zij zeggen dat Wilders inderdaad fel is, maar dat hij wel de oplossingen geeft die werken. Zij zeggen dat ze niet gebaat zijn met die zachte, linkse, naieve aanpak, omdat ze niet zo opgevoed zijn. Ze willen regels en grenzen. En die moeten met harde hand gehanteerd worden, anders lopen ze eroverheen. Zij respecteren ook iemand meer als ie stellig is en zegt tot hier en niet verder, anders dit en dit. Omgaan met deze autoriteit is wat zij aangeleerd hebben en een en ander moet aan de hand van die banen geleid worden. Bovendien, met alle respect, hebben we niet al gezien wat de zachte aanpak ons brengt. Hoe kun je in godsnaam dingen voorstellen, waarvan al is gebleken dat het niet gewerkt heeft. En dan nog dit: Een agressor moet je niet de hand boven het hoofd houden. Ik kan daar bij het hoofd niet bij, dat mensen dat doen. Ik begrijp het ook niet. Ik ben blij dat het volk heeft gesproken!!!!!!!!!! En nog dit, als je nu links voor de zoveelste keer door de strot duwt,zal de afkeer groter en groter worden. Luister naar de mensen, i.p.v. dat je ze afwijst, omdat ze het gevoel van angst uiten. Mensen zijn echt bang voor moslims. Neem die angst serieus want die angst is terecht. Kijk naar hoe het kan dat dat zo is. En kijk a vooral naar de veroorzaker. We zijn namelijk niet bang voor bijvoorbeeld hindoes. |
| Reactie van harrie |
12-06-2010 | 10:56
|
| Hindoes moeten nog minder van homo,s hebben dan moslims,alleen zij doen het op en andere manier die niet opvalt in ieder geval niet in Nederland maar India is wat anders.In het algemeen kan men zeggen dat als iets zich niet voortplant religies er tegen zijn,want dat is een verlies van leden en daar houden ze nog minder van.De Islam is een religie van geweld en dat is wereldwijd wel te merken.Ze hebben nu hun voet tussen de deur in Europa en het zal alleen maar erger worden,want we zijn erg naif op dat gebied,en noemen het hier vrijheid van religie,iets dat de Islam niet kent.Rechts of links,het maakt geen moer uit maar de harde kern van de moslims veranderd echt niet en zullen zich in de toekomst ook steeds minder aanpassen want zij worden steeds groter,met de half bakse maatregelen die wij nemen.Je kan zeggen dat Nederland dertig jaar geleden toleranter was dan nu ondanks het huwelijk en de intolerantie is geimporteerd. |
| Reactie van hell freezes over |
12-06-2010 | 20:15
|
Wilders's maatregelen voor de achterlijke moslims en negers
En het Nederlndasche volk zelf gewoon verder evalueren op haar eigen politieke niveau = niet wilders
alleen apartheid, kan functioneren, en moet uiteindelijk leiden to deportatie
|
| Reactie van helemaal met je eens |
12-06-2010 | 20:33
|
| Harrie, helemaal met je eens! |
| Reactie van 12/06. 9.57 |
13-06-2010 | 9:28
|
| Gelukkig leven we in een land waar we rechtsregels nog steeds hanteren. Mon Dieu wat een geraaskal en rechts gelul. Ik moet hierdoor steeds meer afstand nemen van deze homogemeenschap omdat ik me absoluut niet in dit soort redenaties herken. Meegaan met het geweld "De juiste oplossing"? "deportatie" Gebruik je hersens, daarmee vergroot je alleen de geweldspiraal en geef je toe aan de Islamitische regels. Wij hebben onze regels en onze tolerantie, iedereen is zo vol van haat dat er vergeten wordt te denken, daarom maar rennen achter een Wilders aan i.p.v. oplossingen te zoeken die iedereen recht doen. Wie zijn de veroorzakers van de crisis die aan de basis ligt van de tweedeling in de maatschappij? Dat zijn partijen als die van Wilders en VVD, die het grootkapitaal verdedigen en alles opofferen voor geld. We hebben gezien wat er gebeurt met partijen die eigenlijk een andere basis hebben maar dan toch maar meegaan met de geldmakers en regelstellers, vooral regels tegen allochtoon Nederland, die partijen worden gehalveerd. Het is allemaal de waan van de dag waarop iedereen (inclusief ik) reageert, laten we eerst eens beginnen met nadenken en zoeken van mogelijkheden om samen te leven. Nederland is van oudsher een conservatief land, iedere vernieuwing hebben we moeten bevechten, door demonstraties, juiste keuzes maken tijdens de verkiezingen en mensen leren tolerant te zijn. 60 jaar geleden werd het COC opgericht omdat er allerlei discriminerende regels t.o.v. homo's m/v waren. Nog steeds is er discriminatie op de bijbelbelt door Nederlandse christenen, mensen dicriminatie is van alle tijden, ook in alle verhalen hierboven lees ik het als er geroepen wordt dat mensen maar gedeporteerd moeten worden. Dus wel de straffen willen toepassen en niet het geloof willen aanhangen?? Denk na en zoek niet naar directe kortzichtige oplossingen. Ik ben benieuwd wie van de schreeuwers hierboven vanmiddag om 15.00 uur bij het Homomonument zullen staan. |
| Reactie van Erik_ |
13-06-2010 | 9:42
|
Reactie op 12:06 - 9:57
'.. mensen zijn echt bang voor moslims. Neem die angst serieus want die angst is terecht'.
Geldt dat ook voor de marokkanen die je hebt gesproken? Er is namelijk geen enkel linkse partij die geweld naar homo's goedkeurt. Waarom zijn mensen angstig voor moslims? In hoeverre speelt de islam een (overheersende) politieke rol, sowieso een rol in jouw direct omgeving? Ik ga overal heen waar ik naar toe wil en ben nergens bang! Niet op straat, met uitgaan of wat dan ook. Als je nieuwsberichten wat beter lees is de angst niet terecht. Dat zegt meer over de labiele houding van mensen die zo angstig zijn. Overigens, helaas ken ik ook een aantal hindoestanen en roomblanke nederlanders die nogal een homofobe houding hebben. Maar laten we dat dan weer snel onder het tapijt vegen want dat past blijkbaar niet in 'hun-ons' cultuur. |
| Reactie van Dom |
13-06-2010 | 16:22
|
| Linkse parijen moeten afstand nemen van hun loyaliteit met moslims, en het kaf van het koren scheiden binnen die groep. Die pvv en vvd zijn inderdaad grootkapitalisten die op dat angstgevoel inspelen, en zo mensen kunnen uitbuiten, en ze van vrijheden kunnen beroven. Er is geen partij die de oplossing heeft. 22,5 procent heeft dan ook NIET gestemd, als signaal dat ze het niet eens zijn met het hele links-rechts theater, wat enkel een afleidingsmanoeuvre is om het Nederlandsche volk slaafs en feodaal te houden. |
| Reactie van John |
15-06-2010 | 18:49
|
Aan Harrie (allereerste bericht):
Amsterdammers verdienen JUIST een gaypride, of Gayparade zoals je dat noemt. Een gaypride/parade is géén beloning en niet enkel een groot feest, maar ook een spiegel die we aan elkaar en de rest van de samenleving hoog kunnen houden. Alle Amsterdammers verdienen een gaypride/parade... ook de homohaters... we gaan immers niet weg... en... als we wegblijven, wáár blijft dan onze trots (pride)?
Een manifestatie van deze omvang is júist dé plek om je ongenoegen te tonen en de buitenwereld te tonen dat ze je niet klein krijgen en dat we samehouden en doorgaan met mekkeren, kankeren, klagen, je bek opentrekken (kunnen we normaal ook zo goed... vooral tegenover elkaar!), eisen en aangifte doen tot de politiek zich groots inzet voor bestrijding en voorlichting...
Luidruchtig en aktief tegen anti-LGTB geweld. EN dat niet álleen op de zgn gaypride-mars... Homohaters hebben nu natuurlijk ook de wind in de rug nu de hele homohoreca elkaa rin de haren gevlogen is en er telkens meer tenten dicht gaan, COC weg, etc., etc. Daardoor denken de homohaters waarshcijnlijk óók dat we ongewenst zijn en de mentale en physike klappen verdienen die ons telkens worden uitgedeelt en die we ons láten uitdelen...
Zou dit nu niet juist het perfekte moment zijn voor de gay-scene zich te politiseren, iets wat vele jaren lang een vies woord was en geassocieerd werd met Eco/Bio/Geitenwollensokken/Rooie Flikkers & Potten... en nu merken we wel weer hoe fragiel onze burgerrechten zijn en ze beslist niet vanzelfsprekend zijn, maar juist iets waarvoor CONSTANT gevochten moet worden... |
| Reactie van Hans |
15-06-2010 | 23:21
|
@John.
Helemaal mee eens. |
| Reactie van harrie |
16-06-2010 | 10:16
|
| John,het idee is goed maar aan de uitvoering schoort het een en ander het is meer een commercieel gedoe ter vermaking van homo,s en ons goedgezinde hetero,s maar ook weer een bevestiging van de stereo gedachte bij vele anderen over homo,s.Het is allemaal heel leuk en gezellig maar het heeft echt niet tot acceptatie geleid misschien wel het tegendeel.Het was vroeger misschien een soort protest maar dat is het nu al lang niet meer,maar het is nu goed voor de handel en als er aan iets verdiend kan worden wordt het al gauw getolereerd en dat nu juist wat we niet willen.Vele homo,s zitten misschien wel in de entertainment maar we zijn niet een soort volksvermaak. |
|
|
|
|
|