|
| Gay Nieuws
|
|
Homoseksualiteit
vergeleken met anorexia
25-01-10 | De nieuwe Belgische aartsbisschop
André Léonard heeft tijdens
een televisie-interview homoseksualiteit
vergeleken met anorexia. Monseigneur Léonard
werd tijdens het programma aan de tand gevoeld
over het thema, waarover hij in het verleden
al enkele omstreden uitspraken deed. Léonard
stelde dat hij zelden over het onderwerp
spreekt, tenzij men hem ertoe dwingt of
erover vragen stelt.
Léonard noemde homoseksualiteit eerder
al abnormaal en maakte dit maal een vergelijking
tussen zijn visie op homoseksualiteit en
anorexia. "Ik ga een vergelijking maken:
anorexia is een ontwikkeling die niet te
rijmen valt met eetlust, zoals homoseksualiteit
niet overeenkomt met wat seks hoort te zijn.
Maar ik zou nooit zeggen dat anorexiapatiënten
abnormaal zijn", aldus de kerkleider
die een week geleden door de paus is benoemd
tot aartsbisschop.
Nationaal voorzitter Philippe Grolet van
de Waalse humanistische bond is allerminst
te spreken over de uitspraken, en noemt
ze schandalig. Volgens hem heeft de monseigneur
geïnsinueerd dat homoseksualiteit een
ziekte is. |
|
GaySite berichtte eerder:
04-04-07 | Bisschop
vindt homo's "abnormaal"
|
|
| |
| |
|
|
|
|
|
| Reacties op dit artikel
|
|
| Reactie van Bertrand |
25-01-2010 | 15:39
|
Dat RELIGIE VERGIF IS VOOR DE GEEST, bewijst het gedachtengoed van deze, André Léonard maar weer eens.
Maar hij is er nog knettergek van geworden ook, zo blijkt.
Wanneer zal hij worden opgenomen in een long stay ?
By the way: Misschien heeft hij ook een recept om van mijn overtollige 8 kg. af te komen ? Die zitten mij n.l. al jaren dwars. Ik denk dat zijn god eer de schuld van is ? |
| Reactie van |
25-01-2010 | 15:40
|
| heel erg dat zo ieman deze post krijgt ;maar ja rome doet zen reputatie eer aan;daneels stond veel meer open voor alles |
| Reactie van Marc |
25-01-2010 | 16:42
|
Volgens mij word het tijd deze roomse kliek eens een massa proces aan te doen, betaald door alle homo organisaties van geheel Europa.
Deze kerk die stijf maar dan ook stijf staat van verkrachten van onschuldige kinderen moet eens en voor altijd worden aangepakt.
Juist omdat de homo organisaties niets doen, blijft men deze op steeds grovere wijze beledigen en aanvallen.
Waar haalt men het lef ieder keer weer vandaan om homo's stelselmatig aan te vallen, terwijl de roomse kerk zelf haast failliet gaat van het betalen van schade vergoedingen aan de slachtoffer van verkrachting en geestelijk kapot maken.
Ierland verkeert nog steeds in een totale schok van de uitslag van de grootste schandalen van de smerige priesters.
RELIGIE VERGIF IS VOOR DE GEEST!! |
| Reactie van Brian |
25-01-2010 | 16:51
|
Hij mag denken wat hij wilt. Waar de clinch in zit in dit hele verhaal..is dat hij aandacht krijgt, een platform, en dat er mensen aanstoot aan nemen. Ik ken hem niet,hoef hem ook niet te kennen en zodra ik deze browser sluit is het geheel uit mijn gedachtengoed verdwenen en concentreer ik me weer op de mensen waar ik van hou.
|
| Reactie van Karel |
25-01-2010 | 19:52
|
| Ik vergelijk aartsbisschoppen altijd met griezelige achterbakse, geniepige pedofielen. Vreemd he? |
| Reactie van KuraiAnck |
25-01-2010 | 22:35
|
Als men aanneemt dat deze man daadwerkelijk celibatair is, hoe kan deze man dan uitspraken doen over hoe seks zou horen te zijn?
Mijns inziens is de kerk dan ook geen serieuse gesprekspartner. Aan de andere kant wel jammer, daar de kerk grote invloed uitoefend. |
| Reactie van belg |
25-01-2010 | 22:44
|
belgie moet die man ook niet hoor
hij is vriendje van de paus |
| Reactie van dirk |
25-01-2010 | 23:28
|
| De kerken lopen leeg in Belgie,de homo's als zwart schaap aanduiden en vanalles en nog wat beschuldigen,het is een beproefd recept.De hele religieuse kliek was aanwezig in de studio,de verkondigers van hun zogenaamd vreedzaam gedachtegoed,de wolven in hun schapevacht. |
| Reactie van Johan |
25-01-2010 | 23:33
|
| Wat een engerd is deze kerel, vind homos abnormaal, moet je es kijken wat er gebeurd tussen priesters en koorknaapjes en misdienaartjes, nee dat koopt de kerk af aflaatje hebben ze in vroegere eeuwen ook wel meegesjoemeld, dus Gaybrothers en Gaysisters de zaligheid begind bij het kruis... hahahaha de idioot leeft nog in de middeleeuwen!!! toen alles in het geniep gebeurde. Wij allen zijn schepselen en we zijn allemaal gelijk voor de God en laat je lekker in zijn waarde maar de inqusiteurs van de katholieke kerk denken dat ze God op aarde zijn. |
| Reactie van Suzanne |
26-01-2010 | 9:49
|
Rome ziet Nederland en België als missiegebied. De Rooms-Katholieken doen wat ze zelf willen en luisteren niet naar Rome, omdat ze zelf nadenken. Daarom zijn Nederland en België liberaal op het gebied van openstelling van het huwelijk en abortus etc. Tot schrik van het Vaticaan wordt het huwelijk in steeds meer Rooms-Katholieke (!) landen opengesteld (zie Portugal).
Het antwoord van het Vaticaan: hele conservatieve bisschoppen benoemen, die geen enkele band met de dagelijkse praktijk hebben. Gevolg: de kerken lopen nog meer leeg.
Het Vaticaan meet bovendien met twee maten. In Afrika mogen priesters wel een vrouw hebben, omdat de plaatselijke cultuur is dat je er minstens twee hebt en een man zonder vrouw niet geaccepteerd wordt, maar een tolerante houding t.a.v. homosexualiteit in Europa en Noord- en Zuid-Amerkia wordt niet geaccepteerd.
Het kan gelukkig ook anders, zie de Bob Angelo-penning. |
| Reactie van Erik_ |
26-01-2010 | 9:55
|
Juridisch gezien heeft hij het over homoseksualiteit en niet over homo's.
Net als Wilders het heeft over de islam en niet over de moslims.
Heeft het één met het ander te maken? Jazeker wel. Vooral voor degenen die zich als groep steeds wordt weggezet uit de samenleving. |
| Reactie van harrie |
26-01-2010 | 10:17
|
| Je kon er op wachten dat Erik er weer een soort politieke vergelijking van zou maken,maar ik heb nog niet gehoord dat homo,s vliegtuigen enz. opblazen,geen handen willen schudden met de andere sex,niet op willen staan in de rechtbank,geblinddoekt willen lopen en in het COC gebouw aanzetten tot haat enz.En geaardheid is wat anders dan een religie of politiek aanhangen. |
| Reactie van Paul |
26-01-2010 | 11:59
|
| Nogmaals God schiep de mens als man als vrouw in alle diversiteiten. Hoe durft een dienaar van de kerk Gods werk aan te vallen. Lekker clubke |
| Reactie van wen |
26-01-2010 | 14:50
|
| Kunnen de Belgen niet effe een klacht indienen, á la El Moumn. |
| Reactie van Suzanne |
26-01-2010 | 15:04
|
Inderdaad, dat je een bepaald geloof aanhangt (een vrije keuze) wil nog niet zeggen dat je daarmee het recht op beledigen van mensen met een homosexuele gerichtheid (geen keuze) krijgt.
Niet beledigend: "volgens onze intepretatie van de Bijbel zijn homosexuele relaties niet geoorloofd." (Je kan immers een kerk kiezen waar men vind dat sexuele gerichtheid er niet toe doet. Gelukkig kan dat in dit land.)
Wél beledigend: homo's vergelijken met allerlei ziektes, homosexualiteit als ziekte definiëren, met crimineel gedrag associëren, zeggen dat het vies is. Dat is in strijd met de wetenschap en bovendien heeft het niets te maken met wat in de bijbel staat. Je beroepen op de bijbel is een poging de wil om te discrimineren te verhullen achter vrijheid van godsdienst.
Daarnaast mogen religies van alles, zolang ze mensen die een andere mening zijn toegedaan maar niet in hun vrijheid beknotten in hun dagelijks leven. Het gaat immers om grondrechten.
Binnen de grenzen van vrijheid van godsdienst is het niet toestaan van vrouwen en homo's op de kansel.
Buiten de vrijheid van godsdienst valt het willen verhinderen dat homo's een burgerlijk huwelijk aangaan (= een juridisch contract en geen religieus contract), het vrouwen buiten de regering willen houden, het dreigen met aanslagen, het plegen van aanslagen. |
| Reactie van martijno |
26-01-2010 | 16:31
|
Zijn geloof is natuurlijk allang achterhaald. Wie nog zo serieus godsvrezend is anno 2010 heeft zelf een steekje los zitten.
Waar zullen we hem en z'n collega's eens mee vergelijken? Schizofrenen? Het verschil met schizofrene mensen is dat zij er niet voor gekozen hebben.
|
| Reactie van AAD10 |
26-01-2010 | 17:21
|
De man weet niet beter en heeft tijdens zijn hele carriere binnen de RKkerk niets anders geleerd en gehoord dat homoseksualiteit en de praxis ervan vies en zondig is.
Daar kan de man zelf ook niets aandoen, alleen is het ergelijke aan dit alles dat hij aartsbisschop is geworden, dus een prominent figuur wordt of al is en daarbij dus gehoor krijgt van, in de media aandacht krijgt en zo mensen met zijn gedachtengeod mogelijkerwijs kan aanzetten tot haat en geweld tegen homoseksuelen.
Er zit echter ook een goede kant aan de zaak:
Ook in België worden de RKleden mondiger en denken zelf beter na dan alleen alles klakkeloos vanuit Rome te accepteren, de leegloop gaat dus alweer in een stroomversnelling, want ook België ontkerkelijkt in een rap tempo. |
| Reactie van Jan |
26-01-2010 | 21:16
|
zoals sex hoort te zijn?
wie is hij om daarover te oordelen?
hoe kun je zeggen dat je geen bloemkool lust als het het nog nooit gegeten hebt.
laat ie zich bemoeien en uitlaten over zaken waar hij wel ervaring mee heeft. |
| Reactie van fidelio |
26-01-2010 | 21:44
|
| misschien is geloof/religie wel een (geestes-) ziekte? |
| Reactie van Erik_ |
26-01-2010 | 22:18
|
harrie, je mist de essentie.
Niet alle homo's injecteren andere homo's met HIV gevulde spuiten, niet alle homo's barebacken erop los wat de belastingbetaler aan zorg handen vol geld kost. Niet elke homo doet het met een 5 jarige jongen en gaat weer in dezelfde flat wonen en niet elke homo moet niets van vrouwen hebben. Ik zet het even scherp neer.
Zo zijn de voorbeelden die jij noemt ook maar incidenten en ik wil het verder ook niet bagatelliseren. Als je een groep bewust wegzet, anders dan homo's en je gaat er lekker in mee, kijk dan niet verwonderd op en wees vooral niet verongelijkt dat deze aartsbisschop iets zegt over homoseksualiteit. Ben je kortzichtig, intolerant en vol vooroordelen dan komt de bal drie keer harder aan. Het maakt als persoon niks uit of je religieus, niet religieus of wat voor geaardheid je is. |
| Reactie van |
26-01-2010 | 22:19
|
| Weden dat deze PRELAAT stiekem BI is! |
| Reactie van harrie |
27-01-2010 | 10:07
|
| Iemand die iets met 5jarige jongen doet is wat anders dan homo zijn dacht ik.Hetero,s doen ook allerlei dingen ook die infecteren vrouwen met hiv, maken ongewenste kinderen,hebben seks met hun dochters,maar zetten we de hetero,s als een groep weg? Eigenlijk als het tot een moraal standpunt komt zijn hetero,s geen haar beter als groep,alleen zijn er meer.Maar we zijn als groep niet interessant omdat we geen nieuwe leden maken en daar moet religie het van hebben,de kerk ontleent zijn macht aan het aantal aanhangers die ze hebben en weten te maken. |
| Reactie van BertJan |
28-01-2010 | 0:45
|
Bemint elkander. Het blijft een mooi ideaal. Aartsbisschop Léonard en Zijne Heiligheid de Paus zouden gelukkiger zijn en de wereld gelukkiger maken indien zij er gewoon openlijk voor uitkwamen dat ze homo zijn. Als die twee geen homo's zijn, ben ik het evenmin. En ik ben 100 % homo.
Ze zouden beter trouwen. Met elkaar. |
| Reactie van joop |
28-01-2010 | 22:03
|
| waarom komt dit nog in het nieuws_ religie is uitgestorven. God heeft nooit bestaan! |
| Reactie van jeroen |
31-01-2010 | 21:56
|
| alle homo's massaal op de condooms... twee vliegen in 1klap. of toch twee engelen |
| Reactie van |
01-02-2010 | 3:30
|
homosexualiteit gelijk stellen aan anorexia is zoiets als godsdienstig zijn gelijk stellen aan zwakzinnigheid.
Ik denk, dat het laatste eerder de waarheid benaderd. |
| Reactie van jeanco |
05-02-2010 | 22:09
|
| ja idd homosexualiteit is toch ook een ziekte? want je kan er toch ook van genezen zeggen ze: door veel te bidden :)! Heb ik gelukkig nooit geprobeerd; ik ben ongeneeslijk ziek!!!! |
| Reactie van Tom |
06-02-2010 | 14:29
|
"Maar ik zou nooit zeggen dat anorexiapatiënten abnormaal zijn"
Dus eigenlijk bent u gewoon een hypocriet? |
| Reactie van undomeassette |
18-05-2011 | 4:17
|
Ja, waarschijnlijk dus het is
|
| Reactie van zPyVMXHgBrkIHnkunAW |
15-07-2011 | 4:20
|
| ThereÂ’s nohtnig like the relief of finding what youÂ’re looking for. |
|
|
|
|
|