|
| Gay Nieuws
|
|
Gay
Pride 2010 in heel Amsterdam
27-11-09 | Bij de behandeling voor
de begroting 2010 heeft de gemeente
Amsterdam een motie van GroenLinks Amsterdam
Centrum en de PvdA aangenomen waarin
het Dagelijks Bestuur wordt opgeroepen
in overleg te treden met de organisatie
van Gay Pride 2010. Dit overleg moet
het doel hebben om samen met andere
Amsterdamse stadsdelen te kijken naar
manieren waarop de maatschappelijke
reikwijdte van de Gay Pride en de evenementen
daaromheen kan worden vergroot. GroenLinks
hoopt op die manier te bereiken dat
de botenparade niet meer het exclusieve
domein wordt van de hoofdstedelijke
binnenstad. De fractie van GroenLinks
dringt hierop aan omdat de acceptatie
van homo's in stadsdeel Centrum redelijk
groot is, terwijl er juist in andere
stadsdelen op het gebied van vergroten
van de acceptatie van homo's en lesbiennes
nog veel te bereiken valt.
Volgens GroenLinks-woordvoerder Jorrit
Nuijens is het van groot belang om op
zoveel mogelijk plekken door de hele
stad de zichtbaarheid van het evenement
te vergroten. Nuijens: "Zichtbaarheid
is een belangrijk emancipatiemiddel,
maar juist door het grote aantal homo's
dat in het centrum woont, en het nog
grotere aantal dat in dit stadsdeel
uitgaat, is het enigszins preken voor
eigen parochie. Dat is heel jammer,
want de botenparade is een geweldig
en uitbundig cabaret, uniek in de wereld
en goed voor de economie, maar slaat
nu de plank enigszins mis als het gaat
om de beoogde maatschappelijke impact.
Wat mij betreft is de Gay Pride meer
dan alleen een feestje in eigen kring."
In een persbericht geeft de organisator
van de Gay Pride 2009 aan dat Amsterdam
"trots kan zijn op dit evenement".
Nuijens: "Maar Amsterdam is toch
meer dan de grachtengordel alleen? Het
zou fantastisch zijn als de organisatie
de zichtbaarheid van dit evenement uitbreidt
naar andere stadsdelen. Ik stond met
Femke Halsema vol trots te springen
en te dansen op de GroenLinks boot in
de vorige editie. Toen wilde de organisator
vanwege tijdsgebrek niet ingaan op het
aanbod van Marcouch om het evenement
in stadsdeel Slotervaart te laten starten,
maar ik hoop op een herkansing in 2010
en wat mij betreft loop ik in 2011 in
mijn dagelijkse kloffie mee in een Gay
Pride in bijvoorbeeld Staphorst".
|
|
|
|
|
|
|
|
| Reacties op dit artikel
|
|
| Reactie van Sven Haastrecht |
27-11-2009 | 18:11
|
Ik denk niet dat baachdood van Osdorp een voorstander is vanzichtbare gays in Nieuw West! |
| Reactie van JAN |
27-11-2009 | 20:12
|
Inderdaad. die moet ie helemaal niet of zo min mogelijk.
Is dit het zoveelste paaimiddel om weer stemmers hun kant op te krijgen. Je kan wel merken, het is weer verkiezingstijd en die barst een dezer dagen los en worden er weer tal van verbeteringen toegezegd.
Ben toch wel benieuwd waar ze dit keer mee komen de kiezer te behagen. |
| Reactie van Belachelijk ! |
27-11-2009 | 23:28
|
Natuurlijk, dan kunnen die nieuwe emigranten hun vooroordelen helemaal bevestigd zien.
Ik begrijp nog steeds niet waarom zwaar behaarde mannen in rozen tutu's de buiten wereld moeten laten zien dat ze toch zo normaal zijn.
Laten ze eens een grote optocht houden met als eind station de Ambassade van Iran, en dan pas maak je een goede beurt.
Mensen krijgen door die Gay pride echt hun voor oordelen bevestigd, alle homo's zijn vrouwelijk, travestiet, en gil nichten.
Ik dacht dat de bedoeling van homo's was dat ze gelijk gesteld wilde worden aan hetero's, maar ze blijven maar narcistisch gedrag vertonen.
|
| Reactie van Herman N. |
28-11-2009 | 0:07
|
Wat is de/een baachdood?
En de twee erop volgende reakties geven weer een aaneenschakeling van bekende vooroordelen en grijsgedraaide grammofoonplaten.
waarschijnlijk nooit een gaypride bezocht of goed gekeken? Of misschien wel aan de kant gestaan en na de nachtelijke vrijpartij eraan voorafgaand, het zaad niet uit je ogen gewreven?
De boten geven altijd de grootst mogelijke diversiteit van de homoscene te zien: van boten met zingende lesbokoren via homoseksuele bankmanagers en boten vol sportende homo's naar moeders van homoseksuelen, boten vol leder- en/of sm-nichten en ook boten met vol homo's met opgepompte spieren en een enkele zwaarbehaarde homo in roze tutu of met slechts een g-string, om te tonen dat je ook het recht hebt, om echt gek te doen in Amsterdam, want dat recht hebben we inderdaad nog altijd in tegenstelling tot de landen van herkomst, vanwaar de bewoners uit de Baarsjes en Osdorp vandaan komen.
En we moeten trots zijn op die vrijheid, om op z'n tijd gek te mogen doen, in tegenstelling tot de zelfhaat en de houding van cappitulatie, die uit de reakties van Jan en 'Belachelijk' spreekt.
Jan en 'belachelijk hebben zich bij voorbaat al aangepast aan de eisen van de sharia. |
| Reactie van XXXM |
28-11-2009 | 3:30
|
| Hoezo bevestiging van vooroordelen? Vrouwelijke mannen, mannelijke vrouwen, haren in tutu's....dat alles is en mag daar gaat het juist om. Stop met bang zijn en ben wie of wat je wil zijn! |
| Reactie van Erik_ |
28-11-2009 | 6:40
|
Die verdraaide linkse elitaire partijen ook altijd die zich maar bemoeien met het vergroten van de acceptatie van homo's en lesbiennes.
Laat PvdA en GroenLinks alsjeblieft een ander linkse hobby zoeken om .. oh nee, dit is goed voor de homo emancipatie om gelijk de hele stad Amsterdam te betrekken. Goed voor de inwoners, goed voor de toerisme en goed voor de acceptatie.
Waarom komt rechtse partijen als CDA of VVD nooit met zo'n doordacht plan? |
| Reactie van harrie |
28-11-2009 | 8:56
|
| Het is natuurlijk helemaal te gek dat een immigrant een Nederlander discrimineert en met welk recht?Voor de wet hier zijn homo,s hier gelijk aan iedereen dat geld ook voor de immigrant die dat moet accepteren zo niet kan ook de immigrant gediscrimineerd worden ook zij met twee paspoorten.Dat een groep Nederlandse christenen discrimineert is een kwalijke zaak en doen dat onder het mom van vrijheid van religie zo deze moeten dus beperkte vrijheid van politiek krijgen,staat en religie zijn gescheiden en daar houden ze zich niet aan. |
| Reactie van Erik_ |
28-11-2009 | 9:46
|
Ja harrie, en wat doen we met blanke niet religieuze homofobe nederlanders? Ook de paspoort afpakken?
Een allochtoon is voor de wet hier ook gelijk aan ieder ander maar je wilt toch een ander recht toepassen als een autochtoon eenzelfde strafbaar feit pleegt? Dat is in de beginselen van het strafrecht onjuist. Homo's worden ook niet anders gestraft dan hetero's volgens de wet. Discriminatie, je weet toch ... |
| Reactie van Strafrecht een giller ! |
28-11-2009 | 11:53
|
Het strafrecht is in Nederland helemaal niet van toepassing gezien het feit een bepaald soort binnen vier weken zo weer op straat vrij rondloopt.
Moordenaars staan tegenwoordig na 5 jaar al weer op straat, en de slachtoffers hebben levenslang.
Scheiding van kerk en staat, deze scheiding staat op springen, zodra de moslim partij zetels in de tweede kamer gaat krijgen zul je nog wel eens goed
gaan nadenken waar het nu eigenlijk is misgegaan.
De P vd A, probeert nu wel ineens alles terug te draaien helaas te laat, zelfs met die verstandige man als Eberhard is de partij niet meer te redden.
Gelukkig ziet Tang wel het licht, dat is pas een klasse vent die zijn eigen partij frontaal aanvalt.
Kritiek kan ook zeer opbouwend zijn !! |
| Reactie van Erik_ |
28-11-2009 | 12:01
|
Nichtengeiller van 11:53
Wat gil je nou? Eerst gil je dat een soort (zzp-ers??) na vier weken weer vrij rondloopt, dan moordenaars 5 jaar op straat, dan de moslim partij, die nog niet eens bestaat (!?) wat er NU misgaat maar er bestaat volgens jouw gegil al jaren ellende vanwege scheiding van kerk en staat, die er dus al is, maar niet door de moslimpartij, want die bestaat nog niet eens (!) .. Wat gil je eigenlijk??
Teveel verf gesnoven? |
| Reactie van AD Vandaag !! |
28-11-2009 | 14:02
|
Ik denk dat mijn hersenen beter zijn dan die van jouw, want bij mij zijn ze nog nooit aangetast door de poppers.
Ten tweede ben je in je antwoorden zo onbeschoft, dat ik eerder denk dat je zelfs geen opvoeding gehad hebt, want je kunt in ieder geval gewoon beleefd blijven.
Verf snuiven heb ik trouwens nog nooit gedaan, dat laat ik liever aan links over in hun kraakpanden.
Je sommige antwoorden zijn onsamenhangend, en je ratelt maar door met je linkse gedram.
Vandaar dat de meeste hier op de site al het advies geven niet meer om jouw reactie te reageren vanwege de linkse gedram. |
| Reactie van Erik_ |
28-11-2009 | 16:09
|
Maar AL je antwoorden zijn onsamenhangend, dat komt ervan als niet eens één naam onder je eigen post plaatst (dat was in het verleden wel anders maar toen waren je reacties ook al onsamenhangend).
Wat denk je nou eigenlijk, als ik steeds onder een andere naam post weten ze toch niet wie ik ben maar je inhoud verraad je onmiddellijk.
Maar hé, als je wilt blijven trollen, prima toch.
Links gedram of rechts gedram, ik kan je nergens betrappen op enig inhoudelijk reactie. Dat links toevallig wilt dat acceptatie van homo's in de gehele stad wilt vergroten is voor jou blijkbaar niet nodig. Ga je toch lekker rechts stemmen. |
| Reactie van harrie |
28-11-2009 | 16:11
|
| Erik,je moet toch leren lezen,praat nergens over straf,ook niet over paspoort afnemen en zoals je kan lezen,heb ik geschreven over dat recht.Maar hier komen uit vrije wil en dan een nederlander of allochtone homo discrimineren is niet je recht, religieus of niet, en je vraagt daarom ook zelf gediscrimineerd te worden als je met een baard in een jurk over straat loopt of je laat zien dat je ons discrimineert.En er is zeker een moslimpartij ze doen mee aan de Gemeenteraadsverkiezingen,zo je hebt een beetje zitten slapen of misschien een beetje te diep in het glaasje gekeken om het in jouw termen te zeggen. |
| Reactie van Marc |
28-11-2009 | 16:43
|
Er is wel degelijk een moslim partij die met alle verkiezingen mee doet dus 14.02 heeft wel degelijk gelijk.
Beter lezen voor sommige is geen overbodige luxe, sta je tenminste niet voor lul.
Trouwens als je goed het AD van vandaag gelezen had dan kun je zien dat in Zwitserland vandaag een referendum over de minaretten is en dat in bepaalde gedeeltes al de Sharia in werking is getreden net zoals in Engeland.
|
| Reactie van Marc |
28-11-2009 | 16:47
|
De acceptatie van homo's was al een feit anders was er nooit een homo huwelijk in ons land plaats gevonden.
De acceptatie van homo's is door de multiculti drama's afgenomen en niet door de VVD.
|
| Reactie van Erik_ |
29-11-2009 | 10:18
|
harrie, even recapituleh ;-)
Allereerst, wat heeft twee paspoorten met dit nieuwsbericht te maken? Het wilt aantonen dat het de GP zich verder uitstrekt dan de grachtengordel. En dan vervolg je je betoog over een man in een jurk? Ja, er staan nogal wat travestieten op een boot. Leuk toch ;-)
Dit gezegd te hebben, over de moslimpartij refereerde ik naar 'who ever zijn naam straks weer zal zijn' dat hij beweert dat er al jarenlange ... afijn, ik wou enkel aangeven dat geen enkel moslimpartij (nog) serieus wordt genomen. In Venlo haalde het nul zetels. En ook voor Marc, als een politieke homopartij zou worden opgericht denk je dan werkelijk dat alle homo's en lesbo's daarop zou stemmen? |
| Reactie van harrie |
29-11-2009 | 15:50
|
| Erik,je leest niet goed,waar haal je travestieten nu weer vandaan die heb ik nog nooit met een baard gezien trouwens,maar waar jij uit gaat misschien wel.Het ging over discriminatie van buitenlanders naar ons gericht,nederlanders dus en schrijf niet dat dat niet gebeurd van de Imam naar een grote groep toe ze moeten die nederlanders niet die homo zijn en dat is het punt.Maar je hebt een beetje een tunnelvisie en ziet alles door dat rood gekleurde gordijntje.Natuurlijk wordt een moslimpartij in Venlo niet serieus genomen,voor dat moet je in de grote steden zijn,wacht maar af als ze zich werkelijk gaan organiseren,nu zitten nog vele bij jouw partij,maar die zien ze net als vele nederlanders ook niet meer zitten.Immigranten als dat nodig is ,okay maar die komen aanpassen en accepteren,thuis mag je zijn wie je wil in het openbaar draai je mee met en als de nederlanders en laat de bekrompen denkwijze achter je,je komt tenslotte om je te verbeteren want anders kan je wel thuis blijven en dat betekent ook het accepteren van homo en lesbi,s.Ik weet dat het generaliseren is maar het kan nu eenmaal niet individueel zo we moeten generaliseren maar weet heus wel dat een groot aantal nieuwe nederlanders het heel goed doen.En religie mag in een land zo als het onze discrimineren iets waar jouw partij helaas wel aan mee gewerkt heeft. |
| Reactie van Er is nog hoop ! |
29-11-2009 | 17:12
|
In ieder geval heeft Zwitserland tegen de minaretten gestemd, maakt heel mijn dag weer goed.
We gaan er een dubbel borrel opnemen, Proost op de nette Zwitserse bevolking die graag Zwitsers wil blijven
Meer dan één Miljoen mensen gaan op Wilders stemmen, en Zwitserland begint nu ook eens wakker te worden. |
| Reactie van 2 miljoen stemmen |
30-11-2009 | 0:15
|
| Nee beste vriend het zijn er twee miljoen, en Zwitserland heeft eindelijk eens laten zien wie de baas is in hun prachtige land. . |
| Reactie van Herman N. |
30-11-2009 | 0:42
|
| tja, Zwitsers zijn nette mensen, in de oorlog waren alleen Joden met veel geld welkom, de rest werd teruggstuurd naar Hitler-Duitsland, net als door de o zo nette Nederlandse grenspolitie. |
| Reactie van Ben |
30-11-2009 | 11:18
|
Even over Zwitserland oh wat zijn zij goed. Lieten wel heimelijk Joden transporten naar de consentratie kampen toe over hun grondgebied. Verkapte vriendelijkheid in dat lamp gisteren kwam hun ware aard naar boven. Wederom een stap in de verkeerde richting. Voer voor radicale.
On topic. Wanneer gaan wij nou eens inzien dat dat hele gay pride een regelrechte aanval is op acceptatie. Waar het op neer komt is dat een groep kerels en wijven gillend lallend en zuipend vaak bijna nakend op een boot door de grachten van Amsterdam varen. Hoezo diversieteit. Ik gedraag mij normaal, doe mij ding en hoop zo een bescheide bijdrage te leveren aan onze samen leving. Leef gewoon met partner mijn leven. 1 keer per jaar schamen wij en blijkbaar vele anderen met ons ons kapot voor weer zo'n homo ons kent ons rondvaart. Toeschouwers aan de kant 90% hetero van buiten Amsterdam voornamelijk blank, als een kudde toeristen die aapjes aan het kijken zijn in Artis.
Kan ik de volgende werkdag gaan uitleggen dat ik niet ben geweest en dat ik niet met een reetveter op een boot getooid met boa heb staan gillen.
Het is een commerciele troep van de eerste oorde geworden. Nog erger gereedschap voor politieke partijen.
|
| Reactie van Ben |
30-11-2009 | 11:43
|
| ik ben nog steeds dom |
| Reactie van Consul |
30-11-2009 | 12:09
|
Nederland heeft ook meegeholpen joden op grote schaal te transporteren en hun huizen gauw in te pikken.
Uit Nederland zijn namelijk de meest joden op transport gesteld naar de vernietigingskampen kampen.
En heel veel homo's.
Na te vragen bij het instituut voor oorlogs documentatie te Amsterdam, dus is het niet de eerst keer dat ze met een fascistische staat samen werken. |
| Reactie van Herman N. |
30-11-2009 | 16:23
|
Jullie moeten eens ophouden met inhakken op die gaypride.
Iedereen heeft rechtop z'n feestje.
Hoor je ooit Antillianen zich beklagen over het antilliaans carnaval, waar mooie meiden halfnaakt op praalwagens staan te heupwiegen?
Omdat het zg. slecht zou zijn voor de acceptatie van de antillianen door de autochtonen.
doe toch niet zo dwaas.
De streng gereformeerden en de funda-moslims accepteren geen homo's, ook lopen ze indriedelig grijs kostuum.
Ze 'accepteren' ons alleen als we onzichtbaar blijven en dan kan je ook niet over acceptatie praten, want dan zien ze ons niet. |
| Reactie van Homo Nederland |
30-11-2009 | 21:29
|
Heeft trouwens in alle kranten gestaan dat de meeste nichten helemaal niet van de gay pride houden en er zelf fel tegen zijn.
Ook een onderzoek van de gaykrant heeft dat bewezen, dus het grootste gedeelte van homo Nederland juist tegen de gaypride is.
Vandaar dat ook vele inzendingen pro of contra zijn, en zo hoort het ook in een democratie.
Persoonlijk vind ik het voor de jonge generatie een leuk feest, maar wil niet zeggen dat ik het leuk moet vinden.
De jonge generatie heeft nog bitter weinig gedaan voor de emancipatie, die is namelijk bevochten door de oudere generatie.
En met een string tussen je billen lopen wil niet zeggen dat je daar homo acceptatie door krijgt, laat staan emancipatie.
Dat krijg je ook niet door in een Boerka te lopen, dus wie de schoen past trekken hem aan.
|
| Reactie van Herman N.@homo Nederland |
01-12-2009 | 0:57
|
Je kletst op een ontzettende manier uit je nek.
In welke kranten heeft het gestaan en op welk onderzoek is dat gebaseerd?
Waarschijnlijk lees je alleen de krant van gereformeerd Nederland en is het een natte-vinger-onderzoekje onder de homo's van contrario en de rest van de reformatorische gristenen, die nog in de kast zitten.
In welke kast is dit onderzoek uitgevoerd? |
| Reactie van Ben |
01-12-2009 | 11:34
|
Ben die van bericht 30 nov. 11.18 uur.
IK ben niet BEN van het bericht 30 nov. 11.43.
Herman N.homo@homo Nederland.
Het heeft inderdaad in verschillende media gestaan, dat over het algemeen homo's niet blij zijn met de canal parade. Het onderwerp is zelfs behandeld in tv programma Rond om Tien van de NCRV. Waar verschillende mensen hun ongenoegen lieten blijken. Zeer tegen het zere been van de arrogante organisatie. Jij haalt uit naar verschillende media met name Christelijke media (het is niet gristelijk) En natte vinger onderzoek. Maar waar haal jij jou cijfers vandaan. Is dit ook niet bij toeval natte vinger werk. Heb jij te maken met gay pride en verdien jij eraan met Homo Nederland (ga er uit dat het weer een of andere homo organisatie is) Trouwens de door jou aangehaalde Antiliaans Carnaval is min of meer ook een homo event aan het worden als je ziet hoeveel Antiliaanse nichten met een veren hoofdtooi en schaars gekleed verwijfd lopen te dansen heb je het gevoel dat je in een gay parade ben terecht gekomen..... |
| Reactie van Herman N.@Ben |
01-12-2009 | 14:19
|
Je lijdt aan een ongehoord ernstige vorm van zelfhaat.
Wat is er mis mee, om een of twee keer per jaar met en veren hoofdtooi verwijfd rond te lopen?????
Met carnaval wordt men toch ook in staat gesteld, om in de huid van iemand anders/iets anders te kruipen.
Het geeft een broodnodige uitlaatklep.
Juist door mensen als jij, die al weer half in de kast terugkruipen, worden mensen die zch niet alledaags kleden en gedragen gemolesteerd. |
| Reactie van Herman N. |
04-12-2009 | 0:15
|
Het LOVEDANCE-feest in paradiso t.g.v wereldaidsdag werd ook dit jaar weer opgeluisterd door fantastisch uitgedoste travestieten, zowel supermooi als lekker vet ordinair met snor ed.
Er waren ook hetero's en veel allochtonen, al of niet homo's.
dus al dat gezeur over allochtonen ed. lost zich zelf tegelegenertijd ok wel op. |
| Reactie van fEXweCUdQXy |
03-06-2011 | 16:26
|
| AFAICT you've covered all the bases with this awnser! |
| Reactie van ysXHhQRVGSaFwVvQ |
07-01-2012 | 21:45
|
| Unparalleled accuracy, unequivocal clarity, and undeniable imoprtnace! |
|
|
|
|
|