| Gay Nieuws

'Homo's' met mes bedreigd

21-08-09 | De Amsterdamse woningbouwvereniging Ymere heeft een huurder andere woonruimte aangeboden omdat een doorgedraaide islamitische buurman hem en zijn broer voor een homostel aanzag en ze aanviel met een mes. De messentrekker mag voorlopig blijven want volgens de woningbouwcorporatie het is in dit stadium moeilijk om hem op straat te zetten.

Eind juli begon het. "Tot die tijd hadden we nooit last van hem gehad", aldus de 29-jarige Maarten in het Parool. De man sprak hem en zijn broer aan vanuit het raam van zijn woning op de begane grond. "Vuile homo's, ik maak jullie af," zei hij, aldus Maarten. "Toen ik hem probeerde te vragen wat er nou precies aan de hand was kwam hij op ons afgerend met een mes." De broers blokkeerden de hoofdingang van het pand. Toen de man terugkeerde naar zijn appartement om naar eigen zeggen een pistool te halen, kozen ze het hazenpad. Ze deden aangifte van bedreiging en zochten onderdak bij hun vriendinnen. De buurman oogt als een orthodoxe moslim, zeggen de broers. Volgens hen gaat hij altijd gekleed in een witte djellaba met een bijpassend gehaakt mutsje en een traditionele baard.

Toen ze terugkeerden naar hun woning om wat spullen te verhuizen, viel de man weer aan. Hij werd door de politie afgevoerd. Woningbouwvereniging Ymere heeft de twee broers inmiddels een nieuwe woning aangeboden. "Wij konden de veiligheid van de bewoners niet meer garanderen," aldus Carina Hooiveld van Ymere. Ymere is ook een procedure tegen de messentrekker begonnen om hem uit zijn huis te laten zetten. "Maar dat is uiteindelijk aan de rechter," aldus Hooiveld. De broers zijn blij dat ze een nieuwe woning krijgen aangeboden, maar "het blijft toch een beetje de omgekeerde wereld," aldus de Robert, de 25-jarige broer. Daarbij blijft de man een gevaar voor zijn omgeving, vindt hij. "Het is volgens mij een kwestie van tijd totdat hij iemand anders neersteekt."

| Reacties op dit artikel

Reactie van remy
21-08-2009 | 15:13

dat is nederland die moet zo het land uit zeten zijn de ergste wat denken ze wel kijk eerst na je zelf dan hoor je genoeg zijn niet beter dan wij schop ze het land maar uit



Reactie van ikke
21-08-2009 | 15:40

Toch maar op de PVV stemmen dan.
En inderdaad accuut terug naar land van herkomst dat soort gestoorde en primitieve types !!!!!



Reactie van Rel Nicht
21-08-2009 | 15:51

Ik denk dat spoedig homo's het recht in eigen hand zullen nemen, en de rollen omgekeerd zullen zijn. Dan worden deze islamitische messentrekkers niet enkel "hun" huis uitgezet, maar het land uitgezet. En anders afmaken die rotzooi.



Reactie van johan
21-08-2009 | 16:28

Triest zo'n gebeurtenis, dergelijke incidenten nooit tolleren en die gast gewoon terug naar het land van herkomst. Maar in dit land is het zo als we er iets tegen doen zijn wij diegene die discrimineren.
Wakker worden mensen!!!



Reactie van Martijn
21-08-2009 | 16:32

Ik mag toch hopen dat de broers een aanklacht tegen de man hebben ingediend?



Reactie van nadia
21-08-2009 | 17:01

kunnen jullie ook is een discussie voeren zonder onzin als iemand het land uit te sturen..voor alle duidelijkheid vindt het heel erg wat er gebeurd is..maar beoordeel ze om hun fouten en niet om hun afkomst!



Reactie van Dutchy
21-08-2009 | 17:54

Ik moet Nadia gelijk geven beoordeel niet nar afkomst maar hun fouten,natuurlijk de man moet aan gepakt worden maar je moet niet zo extreem reageren want dan doe je hetzelfde als deze man,triest dat het in dit land zover moet komen,gelukkig ga ik binnekort lekker ergens anders wonen met mijn vent,heb ik daar geen last meer van



Reactie van Gertjan
21-08-2009 | 18:14

Meneer Cohen,heeft u het thee water al opgezet? Neem ook ff een koekie mee, wel zo aardig.



Reactie van @nadia
21-08-2009 | 20:39

Nee lieve schat, de vijand in ons eigen land laten blijven wonen, en ons laten bedreigen, dat is pas ONZIN!



Reactie van tom
21-08-2009 | 20:57

belachelijk, het is moeilijk om hem op straat te zetten. Heerlijk he je mag iemand anders leven helemaal op z'n kop zetten, en als dader mag je lekker in je huisje blijven. want o jee we zullen hem eens aanpakken.

veel sterkte aan die twee broers, leuk trouwens dat ze zo'n goede band hebben, mooi.

Ik porbeer niemand te beoordelen op ras kleur geaardheid geloof of welke reden dan ook! maar soms is dat best moeiljk!



Reactie van
21-08-2009 | 22:48

Ach! Islamieten houden niet van Tops! maar wel van Bottoms!!!



Reactie van Richard
21-08-2009 | 23:01

Omgekeerde wereld. Fout signaal. Arme heterojongens, die begrijpen in ieder geval wat beter hoe wij steeds door allerlei idioten bedreigt worden.



Reactie van Nederlander
22-08-2009 | 0:09

Of we vechten nu terug, en nemen ons land terug, of in de niet te verre toekomst leven we in de plattelands variant van Afhganistan. Ik heb genoeg van al het laffe ge-excuseer. Eruit met dat tuig.



Reactie van stoffer
22-08-2009 | 0:16

moeilijk op straat zetten? waarom!
of die gek nu een islamietje is of niet, dat huis er mee uit met dat stuk crimineel vreten.



Reactie van harrie
22-08-2009 | 8:30

Er lopen te veel moslim dragqueens in jurken en met baarden rond,wat doen die mensen hier,tenslotte is het carnaval maar drie dagen.Ze hebben geen respect voor onze samenleving maar het geld is goed van die ongelovigen, gewoon een religie zonder principes al doen ze als of, als je in een ander land wordt toe gelaten hoor je de mensen en hun gewoontes aldaar te respecteren en anders blijf waar je vandaan komt ten slotte zijn de meeste hier nu niet op onze invitatie.Als jij als buitenlander een autochtoon voor wat voor reden ook, discrimineert dan hoor je hier niet en moet je niet klagen als je ook gediscrimineerd wordt en soms is daar echt wel een rede voor.Het beste geloof is niet te geloven in al die geloven.



Reactie van Reggy
22-08-2009 | 8:58

Ja dat is weer echt nederland he.Wachten tot er wat gebeurd.Wij zijn toch zo gastvrij!!!! dus wij kunnen hem niet uitzetten.En wat zullen de andere landen van ons denken.Wat onze eigen mensen betreft ,ach wij moeten er mee leren leven.In sommige arabische landen was hij binnen 24 uur door zijn broeders er uit gegooid.En wie zou dan weer als eerste protesteren ?



Reactie van Nadine
22-08-2009 | 10:50

vast familie van die islamitische onderwijzeres die kinderen leert dat alles wat niet moslim is, slecht is. Lekker dit soort types in de stad, ben je klaar mee. Bepaalde buurten kan je niet meer wonen. Maar het is buiten de stad echt niet anders hoor bij onze streng gelovige Nederlanders. En we staan machteloos, je moet alles accepteren want er verandert toch niets, die mannen in jurken worden steeds talrijker en homofobie idem. Het is triest, heel triest.



Reactie van JAN
22-08-2009 | 11:55

Helemaal eens Nadine. En deze regering is bewust of onbewust de controle helemaal kwijt, mochten ze ooit gehad hebben over deze fundamentalisten.
Ook ik zeg, accepteer je andere mensen niet in je woonomgeving, naast jouw radicale moslimdenken, hup weg ermee, de grens over terug naar je eigen land. Wat daar heel gewoon is moeten wij hier niet. Simpel. Dit is nog steeds een westerse democratie waar wel iedereen gerespecteert en geaccepteert word, ongeacht wie of wat je bent. Je doet mee of niet mee met onze samenleving. Doe je mee, goed...doe je niet mee, is er geen plaats voor je. Precies zoals ze ook in Canada, Australie en Nieuw Zeeland doen. Daar zeggen ze, "werk je onze wetten en regels tegen, hier is een vliegticket richting huis". En geen gezeik ik ben een politiek vluchteling.



Reactie van nadia
22-08-2009 | 12:04

nee wat ik bedoel is tuig als tuig te zien en ze niet te sorteren in groepen naar kleur of geloof etc.van mijn mogen ze die tuig ook heel hard aanpakken maar vindt dat een allochtoon op gelijkwaardig manier aangepakt wordt als een autochtoon.ik vindt zeker dat ze dus gays (wat ik ook ben) niet mogen discrimineren of lastig vallen etc.maar vindt het zo kort door de bocht om gelovigen maar de schuld te geven.sommige van die tuig zijn eens niet praktiserend.het zijn gewoon tuig die het doen omdat ze vb gays ranzig vinden etc.maar pleit voor niet te gaan generaliseren.ik zelf ken genoeg autochtonen die een hekel hebben aan gays.niet uit het geloofs oogpunt want die geloven eens niet.maar ze hebben gewoon iets tegen gays.het is fout om gays die het al moeilijk hebben ze te discrimineren nog lastig te vallen of erger.maar dat geeft niet de gays de recht maar te gaan generaliseren, maar dat in nederland de tuig harder aangepakt mogen worden is duidelijk.



Reactie van fidelio
22-08-2009 | 12:13

Hóe eenvoudig kan eea zijn: iedere autochtone Nederlander weet (door zijn/haar deelname in/aan de Nederlandse samenleving) wat de Nederlandse cultuur, rechten en plichten, deelname aan de maatschappij enz inhouden. (óf, althans; dient het te weten). Voor de nieuwe medelanders (of voor hen die het willen worden); één document laten ondertekenen, waarin staat wat de Nederlandse cultuur/samenleving/rechten en plichten enz inhouden, wat er van ze verwacht wordt, zodat ze nooit kunnen zeggen dat ze eea niet wisten, maar belangrijker is; ook daadwerkelijk laten merken, dat als ze zich níet aan de Nederlandse samenleving willen aanpassen en die niet wensen te respecteren, er hier voor hen geen plaats is, en ze dus terug zulen moeten keren naar t land van herkomst.Makkelijker kan het niet zijn.(Dat is geen racisme, maar bittere noodzaak om de zaak niet verder te laten escaleren, maar ook om de nieuwe medelanders goede kansen in die maatschappij te geven).



Reactie van Erik_
22-08-2009 | 12:20

'Dit is nog steeds een westerse democratie waar iedereen gerespecteerd en geaccepteerd wordt, ongeacht wie of wat je bent'
Aldus.
Maar als je van buitenlandse afkomst bent en hier woont word je geacht het land te verlaten na een vergrijp. Dus, niet iedereen wordt geaccepteerd want wie je bent is wel degelijk van belang, want je kan het land uit worden gezet.
Beste Nadia, ik hoor je, ongeacht afkomst dient iedereen gelijkwaardig gestraft te worden. Allochtonen anders straffen is domweg discriminatie. Homo's, ouderen of bijstandsmoeders, dus moslims of andere allochtonen worden niet anders gestraft enkel omdat ze in de minderheid zijn.



Reactie van Erik_
22-08-2009 | 12:32

Wow, fidelio.
Meen je dat echt? Hiermee vrijwaart je alle asociale autochtonen die zich niet houden aan de inmiddels abstracte (multi) culturele samenleving. Zij komen er mee weg als ze homo's lastigvallen maar allochtonen worden gedeporteerd. Voel je 'm al aankomen? Basisregel in discriminatie: het maken van onderscheid!
En dat is precies wat er gebeurt in je plan.
On topic: deze man is wellicht gestoord, ongeacht of het een moslim is. Waar is zijn reactie in hoeverre hij is begonnen aan deze actie?



Reactie van gerard
22-08-2009 | 14:17

jongens wij hebben er zelf voor gekozen dit soort in ons land te laten wonen. altijd fortuin en mevr verdonk uit gescholden. ja dan krijg je dit. dus nu niet zeuren en laat die mensen ook hun werk doen. alles uitroeien wat niet in hun straatje past



Reactie van Commentaar
22-08-2009 | 14:18

Dit soort berichten geeft blijkbaar altijd weer aanleiding tot racistische, moslim-vijandige praatjes. Iedereen fijn over een kam scheren. Hoe dom ben je dan bezig als homo?



Reactie van Zeus
22-08-2009 | 16:35

Ik ben niet religieus. Ik geloof wel in God. De god die de mens heeft geschapen, en niet de god die door de mens is geschapen. Alle geloof terzijde. Deze twee mensen die homo's bedreigen kunnen nu nog op gronde van hun buitenlandse afkomst weg gewerkt worden, dus laten we die reden dan ook ter harte nemen, en ze Europa uit "flikkeren."



Reactie van Dennis
22-08-2009 | 21:12

Dit is het begin van het einde, aub een moslim zuivering in amsterdam



Reactie van fidelio
22-08-2009 | 21:20

@Erik; Voor de autochtonen geldt natuurlijk ok dat ze zich aan de wet dienen te houden, en zich niet asociaal te gedragen. Daar zijn indien men de wet overtreedt passende straffen voor. Máár, ik vind het niet meer dan normaal dat je van nieuwe medelanders mag vragen dat ze; - weten hóe de nedrlandse samenleving in elkaar zit en dat men daaraan wil deelnemen en de culturele en sociale gedragsregels accepteert, anders heb je als "gast" of als emigrant hier weinig te zoeken. (ik mag toch ook hopen dat gasten die ik in mijn huis ontvang,z zzzzzzzzzzzzichzelf willen/kunnen zijn, maar wél met in achtneming van mijn regels van het huis............)



Reactie van Erik_
23-08-2009 | 0:26

Het blijft een rare vergelijking om gasten in jouw huis te vergelijken met mensen in de NLse samenleving in hoe ze zich moeten gedragen. Als autochtone gasten zich in jouw huis bevinden en zich misdragen mogen ze dus blijven, allochtone gasten mag je er wel uit schoppen?
Het is niet vanzelfsprekend dat autochtonen zich netjes gedragen in NL, net als allochtonen. Maar waarom wel andere regels en straffen en deportatie. Wees consequent en behandel iedereen gelijk ongeacht kleur, afkomst, religie of seksuele geaardheid. Waarom allochtonen anders behandelen als je zelf weet hoe sommige mensen homo's anders behandelen?
En Dennis, dank voor je constructieve bijdrage. What's next, ouderen zuivering in Amsterdam, dan homo's zuivering, misschien joodse mensen ...? De geschiedenis herhaalt zich ...



Reactie van Gertjan
23-08-2009 | 0:40

Wees tolerant tegen een ieder behalve tegen de onverdraagzamen.... (niet van m'n eigen maar eerlijk gejat). Ik kom steeds dichter bij het punt van verschillende straffen voor eenzelfde soort vergrijp. Ben er niet blij mee maar ik vrees dat als je het herhaaldelijk goedschiks geprobeerd hebt en dat dat overduidelijk NIET werkt het tijd wordt dat je vuur met vuur gaat bestrijden want het gaat van kwaad tot erger. Hoe ver moet het gaan voordat er wordt ingegrepen? 1 Dode? 4 Of 5? Politiek, ingrijpen of elders solliciteren, de middenweg is namelijk als de zogenaamde zachte heelmeester, èèn grote stinkende wond. En die genezen echt niet vanzelf dat ettert enkel verder. Kom op Job... je kan het, als je maar wil... ik vrees nl. dat als het i.p.v. homo's joden zouden zijn geweest die te pas en te onpas worden belaagd meneer Cohen en consorten wellicht heel wat doortastender zouden optreden of gaat de geschiedenis zich herhalen? En wat wordt dan te zeggen.... wir haben es nicht gewust? Thea time`s over so to speak. Wakker worden Job, vijf voor twaalf. En nee meneer Cohen kleur is idd niet belangrijk,gedrag/wangedrag wel. Het stelselmatig dit onder het tapijt te vegen i.p.v het heel duidelijk te benoemen onder het mom van dat dat stigmatiserend zou zijn is een aanfluiting naar een iedere goedwillende nederlander ongeacht kleur.



Reactie van wilco
23-08-2009 | 2:27

Ik ken hele aardige moslims maar ook idioten. Waarom kan de man trouwens zijn huis niet uitgezet worden, lijkt me een prima statement voor de andere messentrkeers die zich niet willen aanpassen.



Reactie van fidelio
23-08-2009 | 10:53

@Erik; en dat is nu precies wat ik bedoel: hoe softer je die problemen aanpakt en hóe politiek correcter je probeert te zijn, des te mer zullen de kwaadwilligen zich gesterkt weten, want straf (flink straf of uitzetting) komt er toch niet van. Maar, zoals zo vaak, mág je (met name van de progressieve, zichzelf politiek correct noemende partijen, de PvdA voorop) de dingen niet bij de naam noemen, mag je geen eisen stellen, en hoef je niet te luisteren naar de protesten vanuit de samenleving (die het wangedrag van die k*tmarrokanen meer dan zat zijn); hóe arrogant kun je zijn?? (of hóe blind kun je ziende zijn??) Men wil gewoon een rustige buurt hebben, een fijne leefomgeving waar een ieder zichzelf kan en mag zijn (holebi, man/vrouw, christen/islamiet, atheist enz, en waar die ander ook gerespecteerd wordt. Maar ja, wíj mogen wél de andere culturen aanvaarden, respecteren (en dat hort ook zo), maar mag hetzelfde dan aub ook gevraagd en zelfs geëisd worden??
En weer voelen de mensen in de steden zich in de steek gelaten, en weer krijgt de PvdA bij verkiezingen teleurstelling te verwerken. Rara hoe komt t toch steeds weer???????????



Reactie van Erik_
23-08-2009 | 12:09

Wat is politiek correct aan gelijkheid en gelijkwaardigheid voor iedereen? Waarom de ene messentrekker het land deporteren en de ander niet? Waarom specifiek k*marokkanen benoemen en niet homofobe blanke autochtonen? Zo werd Braakhuis recentelijk aangevallen en bedreigd door een aantal jongeren van marokkaanse komaf. Er was één blonde jongen bij. Kort daarop in NOVA verteld de politie over de aangehouden daders: 'normaal doen wij dat niet, maar in dit geval hechten wij er aan om te vertellen dat het gaat om... euh jongens die wij vast hebben gezet... om blanke Nederlandse jongens'.
Vervolgens bevestigd Braakhuis dit.
En, was NL ook zo geschokt en door de steek gelaten omdat het autochtone dader(s) waren? Welnee, omdat dit vrijwel niet in de media was verschenen. Of was het een kwajongens grap?! Herkomst van dader(s) melden in de media is prima maar met dit soort hetze creëer je een éénzijdig beeld waardoor de simplisme van mensen die niet verder denken de conclusie al lang is getrokken. En ja, ook dit incident mag je op het conto van de PvdA bijschrijven, ze hebben hem vast ingefluisterd dat hij zijn mes moest trekken.



Reactie van harrie
23-08-2009 | 16:55

Ten eerste als je hier komt,moet je je laten informeren hoe het leven hier is en wat er van je geeist wordt.Ten tweede als je je in een ander land vestigt geeft dat zeker in het begin meer plichten dan rechten,je komt uit je eigen vrije wil niemand heeft je gedwongen te komen,en de autochtonen zijn je niets verschuldigd,je zal je moeten bewijzen.Een groot deel van je cultuur en gewoontes zal je moeten achter laten in het land waarvan je vandaan komt zelfs wat kleding betreft blijf je je kleden in je nationale kostuum blijf je een buitenlander.Ja,autochtonen praten vaak over die Marokkanen of zo maar dat doen de allochtonen ook ,je wil niet weten wat men zegt over Nederlanders,Natuurlijke hebben we slechte mensen van ons zelf en we hebben geen import van deze types nodig.Als men minder dan vijf jaar hier zou zeker een retourtje huiswaarts op z,n plaats zijn als je je misdraagt.



Reactie van Halal
23-08-2009 | 18:54

Stel je toch voor dat het andersom was geweest. Een autochtoon die allochtone buren bedreigt met een mes. De linkse kerk zou een actie van heb ik jou daar ondernemen om dat soort rascisme en discriminatie aan de kaak te stellen.
Majah, nu gebeurt er niets omdat volgens de linkse kerk allochtonen altijd per definitie slachteroffers zijn en nooooooooooit daders van fascisme/discriminatie/(islamo)fascisme.

Geert........kom er maar in en wees van harte welkom!



Reactie van fidelio
23-08-2009 | 21:45

autochtonen kunnen nu eenmaal niet uitgezet worden, die krijgen bij overtredingen passende straffen. allochtonen die bewezen hebben zich níet aan onze maatschappij te willen aanpassen (en dat zijn er gelukkig maar weinig, maar die beschadigen wél het beeld van de allochtonen)en bijv een buurt terroriseren, homo's bedreigen, vrouwen als hoer uitschelden, geen een enkel respect of ontzag voor gezag enz enz, ja die mogen wat mij betreft met het eerste het beste vliegtuig terug gestuurd worden naar land van herkomst. En laten ze dan dáár maar een straf krijgen, of zich dáár beter voorbereiden op een westerse maatschappij, zodat ze weten wat er hier van mensen in een westerse maatschappij verlangt wordt, en zich er ook naar gedragen.Niets mis mee.



Reactie van Erik_
23-08-2009 | 23:40

Ja, stel je voor dat het andersom zou zijn. Ik zie de krantenkoppen al: Blanke autochtoon bedreigd homo's.
Nog nooit gezien dus het is nog nooit gebeurd. Toch?!
En, niks mis mee dat allochtonen terug moeten na een overtreding? Is diefstal al het land uit? Schelden ook? Bij geen respect tonen het land uit? Moeten Belgen ook het land uit na een overtreding? Fransen, Amerikanen, Bulgaren? Of niet, want zij genieten ook van een westerse maatschappij. Lekker meeliften met het populisme van PVV en voorheen de Centrum Democraten. Angst, pure angst en misschien wel erger, gewoon het toegeven dat je een xenofoob bent. Is het niet fantastisch dat de integratie van homo's nog niet voltooid is, wellicht verdienen ze het ook niet als menig homo zelf zo hard oordeelt, zo niet discrimineert, naar andere minderheden.



Reactie van Herman N.
24-08-2009 | 3:12

De Marokkaanse jongeman, die een vriend van mij tegen de grond geslagen heeft toen hij een vriend ten afscheid kuste, onder de uitroep, dat als hij dit nog 1 x zou zien, hij hem af zou maken, is binnen twee weken in een psychiatrische inrichting geplaatst.
En zo hoort het m.i. ook.
Iedereen, die andersdenkenden of mensen met andere manier van leven met geweld bedreigt of aanvalt, is gek.
Dat je als gelovige je eigen religieuze kijk op iets hebt is je recht, maar je mag gewelddadige verhalen uit de koran of de bijbel niet in praktijk brengen.



Reactie van harrie
24-08-2009 | 10:02

Erik,heb je gelezen en gisteren toevallig op de t.v over die nederlandse onderwijzeressen die werken op islamitische scholen waar ze zich moet kleden als een moslim en niet mogen eten met het moslimpersoneel,niet praten over kerstmis of christendom en het zijn geen uitzonderingen al lijkt dat nu zo,achter deze leerlingen heb je ook weer ouders enz.Weet ook wel dat er vele moslims zijn die niet religieus zijn maar deze fanatiekelingen zijn gevaarlijk,de nazi,s begonnen ook klein.



Reactie van fidelio
24-08-2009 | 11:08

en daar gaat Erik (namens de PvdA?) weer: telkens wanneer er geluiden klinken die niet stroken met de arrogante wereldvreemde opvattingen vd linkse kerk, wordt eea afgedaan als populistisch, als xenofoob, als angstgevoelens. Máár, je zult maar in een buurt wonen, en nauwelijks meer Nederlands om je heen horen, je zult maar in een buurt wonen waar de boel geterroriseerd wordt, je zult maar in een buurt wonen waar je als holebi je huis uitgetreiterd wordt, je zult maar in een buurt wonen waar je als vrouw op straat als hoer wordt uitgescholden, je zult maar als buschauffeur in die buurt moeten rijden en keer op keer met angst rondrijden (want al diverse keren bedreigd en/of gemolesteerd), je zult maar in zo'n buurt wonen en door de rijks/gemeentelijke overheden niet gehoord en geholpen worden, mág je dan terecht bang, boos enz zijn? En de statistieken wijzen keer op keer uit dat
een groot percentage van de daders/aanstichters enz van buitenlandse komaf zijn (ik ben geen racist; verre van dat, maar de cijfers liegen niet). Maar blijkbaar wil men ook dát niet horen en zien , en liever de andere kant opkijken alsof er niets aan de hand is. Sterkte met de volgende verkiezingen; zult het nodig hebben.



Reactie van Erik_
24-08-2009 | 19:24

harrie, ik sta open voor alles, over welk tv program gaat het? Ik vind het nogal achterlijk dat NLse onderwijzeressen zich zo moeten aanpassen maar dan zou ik graag het programma willen zien om het op z'n waarde te kunnen oordelen.
Beste fidelio, ik meen dat jij een GL'er ben, dus de linkse kerk? ;-)
Kijk, ik probeer enigszins objectief te zijn maar je noemt wel een aantal incidenten die gerelateerd zijn aan de zgn. buitenlanders. Hoe staat het met de gezinsdrama's, veelal autochtonen die hun hele familie dramatisch uitmoorden. Of voetbal hooligans, noem maar op. Of twee opvolgende incidenten in A'dam waarbij de ene, van allochtone komaf, een ambulancebroeder beukt en wat later een autochtone man een ambulant beukt. Alleen, bij de laatste wordt de afkomst van de dader NIET vermeld in de media. Ik wil niets relativeren maar wel de zaken van twee kanten laten zien. En jij vraag je af hoe gekleurd de media bericht? Ik wil je herinneren dat de westerse mij. nog steeds staat voor gelijkheid voor iedereen en niet willekeurig mensen op afkomst of kleur laat deporteren.



Reactie van harrie
24-08-2009 | 20:13

Er hebben stukken over deze voorvallen verleden week in een paar kranten gestaan verleden week en zondagavond,het was niet als protest maar een soort mode programma.Je kan de Nederlanders moeilijk xenofoob noemen,zoveel groepen buitenlanders die hier komen in zo,n klein en vol land,vele landen zouden dit niet accepteren,als Frankrijk net zo vol zat als nederland zouden er drie honderdvijftig miljoen mensen wonen.En natuurlijk zijn hier criminele en misdadige autochtonen,waar niet en dus hebben we ze niet uit het buitenland nodig.Een veel strengere keuring is nodig om hier te komen want er zijn groepen die hier komen om makkelijk geld te verdienen en niet om dat ze nederland fantastisch vinden.Nog even dit, waar je immigranten hebt waar ook ter wereld,speciaal andere cultuur en zeden,heeft de lokale bevolking wel iets te zeggen en dat is hun recht,de landen waar deze mensen meestal van daan komen zijn op dat gebied veel erger.



Reactie van fidelio
24-08-2009 | 20:17

@erik: tsja, als je de problemen niet wilt zien, zullen ze dr wellicht ook niet zijn..... als je (arrogant, of liever; door een té rooskleurige politiek correcte bril kijkt) steeds om de hete brij draait...........enz enz.



Reactie van Erik_
24-08-2009 | 22:05

Mooi gesproken hoor harrie maar wat voor program was het gisteren over de onderwijzeressen die als moslima moesten kleden en niet mocht mee eten? Was het op de commerciële zender of de publieke?
Beste fidelio, ik zie ze echt wel. Ik ontken ook niet dat er echt misselijke tuig rondloopt maar enkel de voorbeelden naar boven halen die betrekking hebben op niet-NL ers kan ik het andersom ook. Dus, in hoeverre wil je de zgn. 'buitenlanders' het land uitgooien? Bij wat voor vergrijp en geldt het voor alle 'buitenlanders'? Doorpakken zou ik zeggen, wellicht zie ik dan eindelijk het licht door mijn onschuldige naïviteit ;-)



Reactie van fidelio
25-08-2009 | 15:30

het gaat me niet om individuele gevallen. Het gaat me om het principe; iedereen van harte welkom hier. Máár, als je je niet wenst te conformeren aan, niet wenst deel te nemen aan, geen respect wenst te tonen aan enz de Nederlandse samenleving, dan snap ik werkelijk waar niet, wat je hier als emigrant te zoeken hebt, dan hoor je hier als allochtoon dus niet thuis. Ik verlang van niemand dat hij/zij zich als Nederlander gedraagt/voelt (voor zover dat al zou kunnen), maar wél, dat hij/zij respect heeft voor de samenleving, en zich (net als elke Nederlander/medelander) aan recht en plicht houdt.



Reactie van mika
27-08-2009 | 3:12

ach, regelmatig varkensvlees in z'n brievenbus......



Reactie van Sjors
27-08-2009 | 11:42

We kunnen wachten tot er echt doden vallen, dat is een kwestie van tijd...
Het enige "positieve" aan dit verhaal (maar dat is een misplaatste term), is dat nu hetero's meemaken hoe het is om slachtoffer van homo-fobie te zijn. Hoe het voelt om je niet op je gemak te voelen als je moslims (zeker als ze met een groepje zijn)tegenkomt of zelfs in je buurt hebt wonen. En niet zeggen dat zo'n gevoel meer over mij zegt dan over moslims. Ik heb helaas een paar keer verbaal geweld en agressieve houding van moslims moeten meemaken,waarbij ik me erg bedreigd voelde en in gedachten mezelf al in elkaar geschopt op de grond zag liggen. En ik ben ervan overtuigd geraakt dat de zachte hand echt niet meer werkt. Het tuig onder de moslims (dus niet de goede) moet je op een manier behandelen die zij begrijpen:de harde hand.Ze lachen om onze softe aanpak. Dus Job Cohen, ga niet proberen om deze man in een goed gesprek met een kop koffie erbij uit te leggen dat wij in NL zo niet met elkaar mogen omgaan en vragem om dit toch niet meer te doen voortaan.

Voor deze djellaba-baardaap die nog in de bergen van Afghanistan lijkt te leven is er maar 1 oplossing: het land uit. Voorkomen is beter dan genezen, want je kunt wachten op de eerste dode van dit soort hersenloze gespuis.
Dit heeft niets te maken met allochtonen pesten. Dit heeft te maken met bescherming tegen moorddadig tuig, daar is toch niks mis mee ? En er is ook niks mis mee om een crimineel te pakken op waar hij het beste kan worden gepakt, in dit geval het verwijderen uit de welvaartsmaatschappij die hem voedt en huisvest, voor zijn gezondheid zorgt en geld geeft. Overigens onbegrijpelijk dat een crimineel zoals deze klootzak niet gewoon meteen uit zijn huis kan worden gezet. Het huis heeft hij toch niet nodig als hij in de gevangenis zit, waar hij behoort te zitten ??
Deze man zit duidelijk in de categorie islammers die vindt dat je homo's van een flatgebouw mag gooien. Dat mag je namelijk ongestraft zeggen in dit la



Reactie van Sjors
27-08-2009 | 11:45

Deze man zit duidelijk in de categorie islammers die vindt dat je homo's van een flatgebouw mag gooien. Dat mag je namelijk ongestraft zeggen in dit land.
Ik zou willen antwoorden: meenemen in een helicopter en boven de Noordzee vanaf een flinke hoogte eruit duwen. een soort flatgebouw-behandeling zeg maar.



Reactie van fidelio
27-08-2009 | 11:49

uit een mand met appelen moet men de rotte appels verwijderen...........
Veel allochtonen zijn gewone "economische" emigranten, die elders op de wereld een beter bestaan proberen op te bouwen. Niets mis mee, dat hebben Nederanders al eeuwen lang gedaan. het probleem is wél; dat veel van die emigranten uit arme, afgelegen (en vaak niet of nauwelijks ontwikkelde) gebieden komen, en die niet of nauwelijks voorbereid zijn op het leven in en deelnemen aan een moderne westerse maatschappij, en die hun oude vertrouwde manier van leven hier willen voortzetten. Met álle gevolgen van dien.



Reactie van Herman N.
30-08-2009 | 2:31

Heb je gelijk in fidelio,
Nederlanders zijn enkele eeuwen terug ook als gelukzoekers in Amerika, Australie, Afrika ed. terechtgekomen.
Ze hebben hun fundamentalistisch protestantisme meegenomen en de macht in bv. Noord-Amerika en Zd. Afrika overgenomen. Een groot gedeelte van de indianen vermoord en de rest in kampen opgesloten. In Zuid-Afrika zijn de zwarten eeuwen onderdrukt.
Misschien komt onze angst om door indringers overheerst te worden wel uit ons eigen gedrag voort.



Reactie van Erik_
30-08-2009 | 9:07

fidelio, wees dan op z'n minst concreet: voor welk vergrijp moet een allochtoon eruit? Is het bij moord, diefstal, schelden, overspel of andere mensen bewust besmetten met HIV?
Zoals je schreef: je niet niet wenst te conformeren aan, niet wenst deel te nemen aan, geen respect wenst te tonen aan enz de Nederlandse samenleving, dan snap ik werkelijk waar niet , wat je hier als emigrant te zoeken hebt, dan hoor je hier als allochtoon dus niet thuis.
Over hoeveel mensen gaat het? Los van de afkomst, zou dat niet voor iedereen gelden, wat voor toon je ook bent?!



Reactie van harrie
30-08-2009 | 15:17

We kunnen niet blijven praten over wat gebeurde eeuwen geleden,maar laten we het hebben over de chinezen immigranten,daar is de tweede en zeker de derde generatie deel van de samenleving ,goed gestudeerd, spreken perfect Nederlands en werken hard.Waarom is dat ,omdat ze geen religieuse bagage meenemen,zoals de twee grote groepen die hier zijn.Ze gaan ook niet elk jaar terug naar china,je moet los laten net zo als emigranten die vroeger naar Australie of Nieuw Zeeland vertrokken.



Reactie van Herman N.@harrie
30-08-2009 | 23:45

Grote delen van de Republikeinse partij in de USA zijn nog steeds doordesemd van de fundamentalistische protestantse godsdienst, die ze 300 jaar geleden hebben meegenomen, en daarom zijn homorechten in de USA nog steeds niet gewaarborgd.
Dus, beste harrie, een groot gedeelte van de nakomelingen van emigranten van toen, hebben nog steeds niet losgelaten, nee erger nog, ze domineren de USA met hun fundamentalistische opvattingen, en door hun opvattingen hebben ze de Indianen deels uitgemoord en de rest in reservaten opgesloten, omdat deze de godsdienstige opvattingen van de blanke gelukszoekers niet wilden overnemen.

je hebt gewoon geen enkel inzicht in de geschiedenis van de blanke godsdienstige emigranten.
Ze hebben in de USA, Australie, Nw. Zeeland en in grote delen van Afrika, het land ingepikt en de oorspronkelijke bewoners aan de kant geschoven.
dus wat bedoel je eigenlijk met loslaten, harrie?
De autochtonen hier hebben een enorm latent schuldgevoel, over wat hun blanke voorvaders in den vreemde hebben uitgevreten en ze denken of voorvoelen (al of niet terecht), dat zij op dezelfde manier aan de kant geschoven worden.



Reactie van harrie
31-08-2009 | 10:14

Herman, het waren niet alleen de blanken die zich daar aan schuldig maakte,de Turken en de Persen enz. hebben ook een geschiedenis van oorlog en inpikken de vroegere Egyptenaren waren geen arabieren en zo kan je wel doorgaan.De oorspronkelijke bewoners van Nieuw Zeeland waren niet de Maori,s maar een soort indianen die door hun zijn uitgemoord.Slaven bestonden al lang voor dat de blanken er aan begonnen.Je hebt natuurlijk wel gelijk over de religie die ze mee namen christelijk of de islam.Er zijn maar weinig onschuldige volken op aarde.Maar we leven in het nu,en zal ik maar zeggen als indianen moeten we ons niet door een of andere religie of volk in de hoek laten drukken.Trouwnens ik heb geen schuld gevoel over wat een percent van mijn volk zich schuldig aan maakte,want wat wisten de arme sloebers hier er van,je moet wel denken van uit die tijd.



   
Naam:
Bericht:
 
DVD Shop
Koop deze DVD nu in onze DVD shop!
>> klik hier
HomoTest
Gay Nieuws
Altijd actueel gay nieuws op je site. Simpel en gratis. >> klik hier
Gay op TV
Wat is er deze week voor leuks op TV! >> klik hier
Boeken Shop
Koop dit boek nu in onze boeken shop!
>> klik hier
E-Cards
Verstuur een gay- kaart via internet. Simpel en gratis.
>> klik hier
HomoHoreca.nl
HomoScoop
Hoe staan de sterren deze week voor jou?
>> klik hier
Muziek Shop
Koop deze CD nu in onze muziek shop!
>> klik hier
GaySite.nl ShirtShop
Nieuwsbrief
Elke keer verras- send! Het gratis E-Zine van GaySite.nl
>> klik hier
Nieuwe Links
Overzicht van recent opgenomen nieuwe linken.
>> klik hier