|
| Gay Nieuws
|
|
COC
betreurt toespraak Rouvoet
11-08-09 | Via een videoboodschap heeft
minister Rouvoet van Jeugd en Gezin maandag
de deelnemers van het Wereld Gezinscongres
(WCF) in de Amsterdamse RAI welkom geheten.
WCF is een internationale netwerkorganisatie
ter bevordering van de belangen van het
'natuurlijk gezin', waarvan de doelstellingen
volkomen haaks staan op het pluriforme
gezinsbeleid en het homo- en vrouwenemancipatiebeleid
van dit kabinet. In zijn toespraak heeft
Rouvoet slechts een oproep gedaan tot
het "bouwen van bruggen naar mensen
die een andere visie op het gezin hebben
in een pluriforme samenleving". Volgens
COC-Nederland heeft de minister daarmee
een belangrijke kans laten liggen om aan
de congresgangers een alternatieve opvatting
over te dragen. Door het niet expliciet
benoemen van het kabinetsbeleid, dat is
gebaseerd op een pluriforme opvatting
over het gezin met bijvoorbeeld adoptierechten
voor paren van gelijk geslacht, lijkt
de minister volgens het COC onvoldoende
afstand te nemen van de opvattingen van
sommige van de aan het congres deelnemende
organisaties.
Het Wereld Gezinscongres (World Congress
of Families WCF) bundelt door het
houden van tweejaarlijkse internationale
congressen de krachten van organisaties
die een ook steeds meer internationale
campagne voeren tegen gelijke rechten
voor homoseksuelen, het feminisme en alle
andere 'uitwassen van de seculiere samenleving'
die als een bedreiging voor het behoudt
van het 'natuurlijk gezin' als hoeksteen
van een christelijke samenleving worden
opgevat.
"Namens de hele Nederlandse bevolking
rolt minister Rouvoet met zijn videoboodschap
volkomen misplaatst de rode loper uit
voor deze clubs. Dat is een klap in het
gezicht van homoseksuele mannen, lesbische
vrouwen en biseksuelen maar daarnaast
ook een klap in het gezicht van zijn collega-ministers
die zich inzetten voor het homo- en vrouwenemancipatiebeleid",
zegt Vera Bergkamp, vice-voorzitter van
COC Nederland. "In plaats van zich
drie dagen te laten opsluiten in de RAI
en in hun eigen gelijk, zouden de congresdeelnemers
beter ons land in kunnen gaan", zegt
Bergkamp. "Dan zouden ze kunnen zien
hoe we in dit polderland gezinsbeleid
én het 'homohuwelijk' weten te
combineren".
GaySite.nl berichtte eerder:
07-08-09 | Rouvoet
op omstreden congres |
|
|
|
|
|
| Reacties op dit artikel
|
|
| Reactie van YES we CAN ! |
11-08-2009 | 13:33
|
Al tijden misbruiken christenen de politiek. Deze wantoestand moet nu eindelijk eens aangepakt worden.
Politiek georganiseerd, openlijk praktiserend gelovigen, van welke religie dan ook, horen niet in de politiek. De afspraak dat Kerk en Staat gescheiden zijn moet simpelweg gerespecteerd worden.
CDA, SGP, Christen Unie zijn niet met intelligent denken en handelen bezig.
Ze zijn op missie met hun christelijke god, hun maagd, hun hemel, hel, zonden, moraal, heilige geest, geweten, hun paus, hun dominees, hun priesters en al dit christelijk gedoe heeft niets met politiek te maken.
Het tolereren van christelijke politiek maakt trouwens dat straks de islam het recht claimt om eveneens politiek georganiseerd op te gaan treden.
Terwijl de meeste mensen in Nederland volkomen terecht niets met welke religie dan ook te maken wil hebben. Dus niet met christelijke politiek, niet met islamitische politiek.
Laat Nederland scheiding van Kerk en Staat voortaan respecteren.
YES WE CAN!
|
| Reactie van JAN |
11-08-2009 | 13:50
|
Het land in gaan? Dat kunnen ze beter niet doen COC. Denk dat ze dan de deksel op hun kanis krijgen. U, het COC, had beter een demonstratie kunnen organiseren om die figuren eens te laten zien dat we hun beleid en hun gedachten hier in dit land niet op prijs stellen ipv weer een dialoogje. Men is dialoog moe mensen van het COC. Maar ja, het COC moet ook iets zeggen in het kader van de subsidieverstrekking. Die rascisten hebben helemaal niets te zoeken in Amsterdam en u laat het gewoon gebeuren.
Schande!! |
| Reactie van AAD10 |
11-08-2009 | 13:59
|
| Liever niet het land in, randdebielen hebben wij al genoeg in de biblebelt. |
| Reactie van Luke |
11-08-2009 | 17:26
|
Ja, het is weer het einde van het zomerreces voor de kabinetsleden, we gaan weer beginnen.
Het begint al 'goed'.
*sjucht* |
| Reactie van Karel |
11-08-2009 | 17:38
|
| Het zijn en blijven achterbakse discrimenerende vagina Christenen. (blijft dit wel staan redactie ??) |
| Reactie van stoffer |
11-08-2009 | 18:19
|
het is een schande wat deze mijnheer rouvoet heeft uitgevreten in de rai, een slag in het gezicht van onze democratie.
ik voel mij verneukt door deze excellentie, een mes in de rug van de overheid die mijn rechten behoort te verdedigen, maar hiermee zegt dat ze eigenlijk het tegenovergestelde bedoelt.
bedankt voor het verraad mijnheer rouvoet, we weten even weer waar u werkelijk voor staat he! |
| Reactie van wouter van acquoij |
11-08-2009 | 19:38
|
Tja en wij blijven achter met de kater.
het lijkt wel of we roomser dan de c.u moeten zijn.
Jammer .Religie kan zo mooi zijn in ons dagelijkse leven. |
| Reactie van Simon |
11-08-2009 | 20:49
|
| Ik moet altijd weer lachen om die negatieve gelovigen die zelf met zoveel wrok en angst leven tegenover homos. Zij zijn het die mensen als Hitler en Saddam Hoessein, Achemadjad aan de macht helpen. Zij zijn het die haat en veroordeling eeuwen lang laten doorslepen in de mensheid der leven. Deze mensen zijn ook een gevaar voor hunzelf! |
| Reactie van Simon |
11-08-2009 | 20:50
|
| Weg met die achterlijke gelovigen en met die Rouwe voet erbij. En neem je vriendjes Bos-kabouter en Bak-Ellende met je mee!!! |
| Reactie van Hugo |
12-08-2009 | 1:13
|
| Alwweer van die refo-bandieten....met hun al eeuwenoude interpretaties van bijbel en kerk........ |
| Reactie van JAN |
12-08-2009 | 9:32
|
| @ Wouter...Geloof kan inderdaad mooi zijn, maar alleen als het geloof ieder mens accepteert zoals ze zijn. Zolang dat niet het geval is, zal er weerstand blijven komen. En terecht. |
| Reactie van qw |
12-08-2009 | 13:09
|
Het "natuurlijke gezin"
1) bestaat NIET.
2) is in de waandenkbeelden van het gezinscongres een uitbraaksel van eeuwenlange onderdrukking. |
| Reactie van Kees |
13-08-2009 | 14:57
|
| Zucht..., wie begint een partij tegen alle geloof onzin in deze wereld? Ik zal er in ieder geval op stemmen. |
| Reactie van JAN |
14-08-2009 | 21:45
|
| Wie een partij begint door homosexuelen en voor homosexuelen om de rechten van homo's en lesbo's overal te doen laten gelden, dus ook in het onderwijs, een partij die zal vechten dat religie niet iedere keer de homo's het bos in stuurt met ongefundeerde uitspraken, een partij die niet wegloopt voor de waarheid, zoals de PvdA, SP en GroenLink(s) keer op keer doen, een partij die opkomt voor homosexuele en lesbische alochtonen. Als die partij er komt, zal ik de eerste zijn die daar op zal stemmen en krijgt het haagse arrogante pluche van mij een dikke middelvinger. |
| Reactie van Herman N. |
15-08-2009 | 3:39
|
Een dergelijke partij zal links noch rechts kunnen zijn, maar ongetwijfeld niet recht door zee maar snel het moeras in.
Een verzameling homo's heeft gelijk evenzovele ideeen en beleidsvoornemens.
Je hebt rechtse homo's, linkse homo's, progressief-liberale homo's, conservatief-liberale homo's, fascistische homo's, progressief-christelijke homo's, conservatief-gristelijke homo's, Islamitische homo's, homo's, die pro multicultureel zijn en homo's, die tegen de multiculturele werkelijkheid zijn, kortom, te veel homo's met te veel ideeen om te vangen in EEN partij.
Het zal net zo gaan als met de partij van de ouderen, die niet te vangen waren op een zelfde soort ideeen. |
| Reactie van JAN |
15-08-2009 | 8:55
|
| Als ik alles zo lees wat je opschrijft, zijn we net hetero's. Leuk gegeven. In ieder geval is het uiteraard complexer dan men denkt. Was alleen benieuwd wie en hoe die zou reageren. Even kijken waar ik tussen zou passen!! |
| Reactie van Erik_ |
15-08-2009 | 9:09
|
Inderdaad, Herman N.
Dan wordt het enkel een one issue partij zoals de BoerenPartij en het voorbeeld als de Ouderen Partij.
Het voegt geen drol toe, is zo inhoudsloos als de pest en zal één keer per jaar stralen als de Gay Pride in het nieuws is.
On topic: Wat een stel creeps in de RAI. Rouvoet was nogal gematigd en hij is afgeschoten door deze extremisten. Vanuit zijn functie vind ik het toch dapper dat hij benadrukt dat er ook ruimte moet zijn naar mensen die een andere visie op het gezin hebben zoals zij beogen. |
| Reactie van JAN |
16-08-2009 | 7:10
|
| Als dat de tendens is zullen andere bestaande partijen nog meer hun best moeten doen om een zeer grote bevolkingsgroep te vertegenwoordigen. Een bevolkingsgroep overigens dat gelijke rechten heeft gekregen ten opzichte van hetero's. En dat hebben van gelijke rechten is een scala aan feiten en men weet best waar ik het over heb. Als de partijen consequenter achter deze rechten staan zou het een stuk beter zijn maar sommige partijen hebben zo hun eigen aganda en die zien wel of homorechten daar in voorkomt. Nou bij de SGP/CU en CDA is het duidelijk van niet. En dan kunnen we lesbisch vrouwtje bij Landbouw hebben maar die loopt liever tussen de koeien dan mee te varen tijdens de Canal Parade. Als het CDA dan zo graag een punt wilde maken, stuur dan Verburg. En dan achteraf op de radio moeten horen "velen waren razend enthousiast". Ze vergeet te vertellen dat veruit de meerderheid de hoofd omdraaide bij het lekke CDA bootje, of een middelvinger opstaken. Tuurlijk hoeven niet alle partijen ons leuk te vinden, maar we laten ons ook niet wegzetten als 2e rangs burgers. |
| Reactie van Patrick |
22-08-2009 | 0:25
|
| Wel tekeer gaan, zoals altijd tegen het christendom, maar wat dan over de islam? Bekeer je dan tot de islam, dan ben je er in elk geval zeker van dat er nooit meer een Canal Parade zal zijn! |
| Reactie van JAN |
23-08-2009 | 16:13
|
| Ik adoreer geen enkel geloof Patrick, en al helemaal niet de Islam dus aan mij heb je helemaal niets. En gek he, toch ben ik gelukkig, zie het leven zonnig in en met een geloof moet je altijd 3x achterom kijken of er niemand toekijkt en je verraad omdat je gelukkig bent ook zonder enig geloof. |
| Reactie van patrick |
23-08-2009 | 16:40
|
| Nou Jan, ik ben gelukkig met jou, maar vlgs mij ging het daar niet helemaal om, toch? En nou ja...drie keer achterom kijken lijkt me ook niet echt handig hoor, je struikelt nog over de steen die voor je ligt! |
| Reactie van DOUIOAny |
25-01-2012 | 3:31
|
| That's cleared my thoughts. Thanks for cnoitrubting. |
|
|
|
|
|