|
| Gay Nieuws
|
|
Pride-organisator
slachtoffer homofoob geweld
24-07-09 | Hugo Braakhuis, medeorganisator
van de Amsterdam Gay Pride, is in de nacht
van woensdag op donderdag op het Rembrandtplein
afgetuigd door een groep van zeven jongeren.
De voormalig eigenaar van het populaire
Café Montmartre en medeoprichter
van ProGay, de organisatie achter de Amsterdam
Gay Pride, stond zoenend afscheid te nemen
van een vriend toen hij op het Rembrandtplein
werd aangestoten door een aantal jongens.
Direct daarna werden hij en zijn vriend
uitgescholden voor tering- en kankerhomo
en vielen de eerste klappen. De vriend
van Braakhuis viel op de grond en is daar
meerdere malen geschopt. Hij heeft enkele
kneuzingen en wonden aan het gevecht overgehouden.
Braakhuis zelf heeft nauwelijks letsel
aan het incident over gehouden.
De politie was er snel bij en heeft de
vechtende mannen op heterdaad kunnen betrappen.
Vier verdachten werden aangehouden en
meegenomen naar het bureau. Volgens Braakhuis
waren de daders Marokkaans uitziende jongens
van een jaar of achttien, negentien, maar
er was ook een blonde jongen bij. De politie
neemt de zaak hoog op en is op zoek naar
getuigen van het incident. Vandaag zal
de Amsterdamse politie in verschillende
media daartoe een oproep plaatsen.
GayPride-organisator ProGay laat bij monde
van voorzitter Frank van Dalen weten zeer
geschokt te zijn over het homofobe geweldsincident
dat haar bestuurslid en een vriend van
hem is overkomen. "Met een week voor
de Amsterdam Gay Pride waar we vieren
dat we ons zelf mogen zijn, wordt helaas
duidelijk dat we nog steeds niet altijd
veilig onszelf kunnen zijn," aldus
de voorzitter. In het voorjaar pleitte
ProGay namens de Amsterdamse homobeweging
voor extra cameratoezicht in de homohorecagebieden.
De gemeente gaf gehoor aan dit verzoek
en binnenkort zullen de camera's geplaatst
worden. |
|
|
|
|
|
| Reacties op dit artikel
|
|
| Reactie van Gideon |
24-07-2009 | 11:56
|
| Wordt het geen tijd deze Marokkanen een her-opvoeding te geven! Misschien dat ze dan onze cultuur beter begrijpen. |
| Reactie van kotsmisselijk |
24-07-2009 | 12:24
|
| Als er net zoveel marokanen in elkaar zouden worden geslagen door homo's zou amnesty de noodklok slaan...hypocriet volk die hetero's! |
| Reactie van yaris |
24-07-2009 | 12:28
|
| hoppa, retour afzender dat schorem |
| Reactie van paul |
24-07-2009 | 12:33
|
Die meeste marocs zijn zow gay als de paus katholiek is.
Wel raar dat ze het altijd in groepjes doen......haantjes gedrag.
Maar dit wordt weer een middag theedrinken voor Job Cohen en Achmed Marcouch.
|
| Reactie van rich |
24-07-2009 | 12:39
|
| Het is jammer dat het weer zo moet gaan. Het is de laatste tijd weer schering en inslag. Hoezo zijn we in Nederland niet discriminerend bezig? Ik geloof dat wij allemaal dezelfde rechten hebben hier, maar volgens sommigen dus niet. Hoezo acceptatie van iedereen? |
| Reactie van bah! |
24-07-2009 | 12:45
|
Verschrikkelijk dat gelovigen als katholieken, christenen, moslims nog steeds in alle vrijheid en met volledige steun van de overheid hun kinderen homofoob mogen opvoeden. De gevolgen zijn walgelijk. Kan daar nu eens een eind aan worden gemaakt!
Vooralsnog zijn hun goden, geesten, profeten altijd nog vermeend en is het de dus de vraag of een overheid al die religies en hun gelovigen ongestoord hun gang maar moet laten gaan.
Aan het afrossen van mensen is niets religieus evenmin als het aanzetten tot. |
| Reactie van nee hoor |
24-07-2009 | 12:52
|
| Acceptatie van iedereen kan niet! Ik ga marokaanse patsers echt niet accepteren als ze mijn vijand zijn. Tegen vijanden moet je vechten, geen begrip tonen. Hebben we tijdens wo2 begrip getoond voor de duitsers omdat zij voor angst kozen in tijden van recessie. Nee we hebben tegen ze gevochten. Ik zal never ever mijn vijanden accepteren als ze starten met agressie tegen gays. Ik vind wij gays ook niet moeten wachten op accepatie door de marokanen, maar dat wij ze verrot moeten slaan als ze ons beginnen te meppen. Je kan toch niet leven als eer een groep is die je zomaar in elkaar slaat? Als je terugmept laat je zien aan ze dat je ze aankan omdat ze alleen die taal begrijpen. Het is niet anders! |
| Reactie van minderschreeuwen |
24-07-2009 | 13:24
|
| Het enige wat ik hoor is dat homo's in elkaar geslagen worden. Hoe vaak worden marokanen in elkaar geslagen door blanken NEVER!!!! Maar ze schreeuwen wel het hardst dat ze gediscrimineerd worden. Dat zal ook best, maar dat komt omdat ze zich agressief gedragen. Moet je je anders gedragen en de discriminatie is over. Homo zijn is geen gedrag dat is een zijnstoestand, dus daar is niets op af te dingen! |
| Reactie van @ boven |
24-07-2009 | 13:49
|
Er worden altijd en overal mensen in elkaar geslagen, met reden, zonder reden.....kan om van alles zijn... MAAR.....er zijn gelovigen die denken dat je homo's als tweederangsburger moet zien, dat homo's foute mensen zijn, dat homo's volgens hun goden gedood zouden moeten worden. Hun religie leert dat aan. In dat geval is er dus een bizarre reden om iemand af te willen tuigen, namelijk gedachtegoed vanuit een religie. Vandaar dat veel mensen niets met enige religie te maken willen hebben.
|
| Reactie van Leon |
24-07-2009 | 14:11
|
| "De politie neemt de zaak hoog op"; nu de justitie nog.....: waarschuwing ? taakstraf ?? .... Mag het ietsje meer zijn ??? |
| Reactie van Ger |
24-07-2009 | 14:43
|
| normaliter en ik tegen didcriminatie maar dit loopt de spuigaten uit. ik ben nu voor lijfstraffen op een boot degrachten door en bekogelen met tomaten/ stront,en dit 3 dagen lang. |
| Reactie van |
24-07-2009 | 16:14
|
| zonde van die tomaten. |
| Reactie van Sjors |
24-07-2009 | 16:20
|
| Tsja.....helaas kunnen en mogen we onszelf niet meer zijn in dit "verrotte" landje, met dank aan ..... |
| Reactie van |
24-07-2009 | 16:27
|
| met dank aan Wilders, die mensen tegfen elaar opzet. |
| Reactie van arie |
24-07-2009 | 16:50
|
| kunnen ze niet voldoen met d e nederlandse wet en zich niet aan passen reour afz weg ermee |
| Reactie van JAN |
24-07-2009 | 16:58
|
@ 24-07-2009 - 16.27...Nogal makkelijk anoniem te melden dat het de schuld van Wilders is.
Het heeft niets te maken met Wilders maar gewoon dat het beleid anders moet ipv het marokkaantje knuffelen want ze zijn zo zielig. En dit soort excessen doen ze nooit alleen, maar altijd in groepjes. De lafaards, want dat zijn ze. Als het nacht is komen de ratten naar buiten zeg ik maar.
Het gaat eens tijd worden dat we ook even gaan rammen, zomaar voor de grap. En wat stond iedereen op zijn achterste naaldhakken toen iemand "kutmarokkanen" zei. Nou die kritiek was zeer gepeperd. Maar tering en kankerhomo mag kennelijk wel.
|
| Reactie van wilders |
24-07-2009 | 17:24
|
| WILDERS IS EEN REACTIE OP HET ASOCIALE AGRESSIEVE GEDRAG VAN MAROKANEN!!! Die opmerkingen van 16.27 komen me zo de keel uit! |
| Reactie van Karel |
24-07-2009 | 17:27
|
| Lang leve de multiculterele samenleving. En maar janken dat ze zo gediscrimneerd worden die KUT Marokkanen. Gek he ?? |
| Reactie van Luke |
24-07-2009 | 17:58
|
| Wat is het hier weer gezellig ;-) |
| Reactie van Erg verdacht |
24-07-2009 | 19:19
|
| Wie z'n idee was het eigenlijk om gelijk te gaan schelden bij twee zoenende mannen? Was het een van die Marokkanen? Of was het nou die ene blonde jongen? En waarom moet zo'n blonde jongen in zo'n groepje. Er is er altijd eentje, de in de kastzittende HOMO!!!, die precies in geuren en kleuren kan vertellen wie HOMO is, wat voor seks HOMO's hebben, altijd op de hoogte van de laatste ternds onder HOMO's enz, enz. Maar ja! Zelf zijn ze natuurlijk niet HOMO. Nee, daar zijn ze te stoer en te macho voor. Flikker toch! Maar ja, bij Turken en Marokkanen weet je het nooit. In groepjes durven ze naar ontmoetingsplaatsen te gaan,om vervolgens iedereen voor HOMO uit te schelden en eventueel met geweld. Je zou daar als HETERO liggen te zonnen of te wandelen! Maar als ze alleen daar zijn, dan komen ze om gepijpt te worden en om te neuken. Kijk als je goed naar deze jongens kijkt, lopen ze nichten, kleden ze zich als nichten (strakke broek, strak t-shirt, beladen met kettinkjes, armbandjes, oorbelletjes, truttige schoudertasjes enz.) En waar kom je ze 5 of 10 jaar later tegen? Juist in de sauna, discotheek of andere HOMO-gelegenheden. Kijk er zullen genoeg jongens en mannen die vroeger, uiteraard in groepsverband, een ander voor HOMO heeft uitgescholden, alleen om stoer te doen en om bij de groep te horen. En wat zijn deze mensen nu? HOMO of BISEKSUEEL. Kijk degene die het hardst HOMO roept, en die zoveel over HOMO's weet, die eigenlijk de hele dag over HOMO's kan praten en vertellen; Is GEWOON, HOMO!!!! Vraag me eigenlijk ook wel een beetje af, als deze jongeren zo hekel hebben aan HOMO's (incl. de autochtonen), waarom kopen en dragen ze dan kleding die gemaakt zijn door HOMO's!!! |
| Reactie van Marcel |
24-07-2009 | 20:13
|
Ben opeens grote voorstander van lijfstraffen geworden.....
|
| Reactie van Peter |
24-07-2009 | 21:13
|
| Ben het zeer eens met Erg verdacht. Er ia altijd een iemand die precies alles weet en die precies de homo-ontmoetingsplaatsen weet te vinden. Maar wie pesten ze eigenlijk? Juist getrouwde, oude, biseksuelen mannen. Ik begrijp eigenlijk niet waarom de paus, de moslim- en islamietische wereld zo'n obsessie heeft voor homo's. De Bijbel en de Koran zijn geschreven door mannen, alle homoseksuelen handelinngen en gedragingen worden omschreven door mannen. Jezus en diens tegenhanger in de Koran, zat het liefst naakt, tussen, naakte mannen. En er is altijd wel weer een malloot waar ook ter wereld die weer iets nieuws verzint wat door homo's wordt veroorzaakt; aardbevingen, als je een homo een hand geeft krijg je een bacterie die tot de dood kan lijden. Geweldig, het einde van het heterotijdperk. En er wordt altijd weer iets nieuws ontdekt in beide boeken met betreking tot homoseksualiteit. Het lijkt er steeds op dat zowel de Bijbel als de Koran, GEWOON een HOMO-EROTISCH BOEK is. En voor de homofobe mensen die hier ongetwijfeld ook op zitten. Er komen steeds meer homo's op de radio, op tv, in de reclame, in games, videoclips (zangers, dansers enz), groot deel van de reclames richt zich juist op homo's, er komen steeds meer homo-mode ontwerpers, ook in tekenfilms, soaps, talentenjachten, komen ook steeds meer homo's,maar ach! een beetje stoer en macho doen en zeggen dat je het voor de 'meisjes' doet. Ook in actiefilms komen ook steeds meer homo's. Maar ja wie is nu 'de homo'? Kijk homofobe mensen weten te veel over homo's, homoseks en zeker de jeugd. Mannen geilen gewoon op mannen, en zelfs heterojongens en mannen hebben wel eens seks met elkaar. Er zijn zelfs heterostellen (man en vrouw, eventueel met kinderen), die GEWOON homo's in hun vriendenkring hebben. Vroeg of laat krijgt iedereen te maken met EEN HOMO, en dan blijkt het juist mee te vallen, ja je kan er zelfs mee lachen. Maar ben je zo homofoob! Blijf dan lekker thuis; sluit ramen, deuren en gordijnen en |
| Reactie van Isabel |
24-07-2009 | 22:11
|
Nou,nou...ik ben een hetero meid, tegen homogeweld én al het andere geweld. De peet-ooms van mijn zoon is een homo-stel van marokkaanse afkomst.
Maar een aantal (veel eigenlijk) van de reacties hier getuigt ook hier van weinig intellect en nuance... |
| Reactie van stoffer |
24-07-2009 | 23:27
|
er waren 4 blanke kaaskoppen bij de daders, en er zijn ook veel marokkaanse gays, dus ook wij moeten niet discrimineren. wel moeten we op blijven letten. want op den duur moet ons geduld echt een keer op zijn lijkt mij.
als het niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks toch, ik ben geen fan maar als de overheid niet strenger tegen dergelijk tuig optreed, dan moeten we noodgedwongen maar eens overwegen of eigenrichting een optie kan zijn. homoknokploegen???
|
| Reactie van Erik_ |
24-07-2009 | 23:38
|
Dank Isabel, voor de nuance.
Op NOVA en Met het OOG waren beide heren uitgenodigd en de (mogelijke) dader(s) zijn zowel autochtonen als allochtonen. Dus niet enkel en alleen marokkanen. Volgens de politie zijn het jongeren die afkomstig zijn buiten Amsterdam (a.d.h. id). Wat kan je hieruit concluderen? Dat het een stel boeren zijn die homo's niet gewend zijn en bij de eerste uitgaansgelegenheid buiten hun eigen dorp er gelijk op los slaan bij een zoenend homostel in Amsterdam?
Nee, natuurlijk niet! Ongeacht wat je afkomst is, kleur of achtergrond, wat voor toon je ook bent, er zullen altijd gasten zijn die niet of weinig openstaan voor elke vorm van tolerantie. Ook al pleur je elke buitenlander over de grens, het probleem blijft. Overigens, petje af voor de politie die binnen een paar minuten ter plekke was. |
| Reactie van Peter |
25-07-2009 | 0:22
|
| Jezus! Erik, ben je BI? |
| Reactie van Herman N. |
25-07-2009 | 1:24
|
Lekker stoer achter je PC; praatjes over knokploegen, die de Marokkaantjes wel eens even aanpakken.
ik heb nog nooit een homoknokploeg gezien, die Marokkanen met geweld aanpakt.
en het lost ook niets op.
We krijgen een spiraal van geweld.
In dit geval zijn de daders gepakt en dan is de enige aanpak, die via de rechter, en als de straf niet hoog genoeg uitpakt, zelf een claim indienen, (i.v.m. materiele en psychische schade, aantasting lichamelijke integriteit en maatschappelijk schade.) |
| Reactie van Elizabeth |
25-07-2009 | 4:45
|
| Ik hoop dat Hugo en Frank de volgende week zullen stralen tijdens de komende GayPride! Mijn hotelkamer in Amsterdam is al geboekt. |
| Reactie van JAN |
25-07-2009 | 7:38
|
Het is trouwens IN NOVA...en IN MET HET OOG OP...Maar dit terzijde. Heb beide heren gezien en gehoord. Ik ga over mijn nek van van Dalen die het altijd op een zo'n onmogelijke manier van praten aan het publiek duidelijk wil maken. Alleen het helpt niet want niemand hoort hem. Hugo daarantegen ken ik persoonlijk en die was behoorlijk aangeslagen door het gebeurde maar heeft zich dapper verweerd tegen die ratten van de nacht.
Marokkaans lijkende jongeren en dan ook nog boer? Kom kom Erikje, want ben je weer vreemd bezig e.e.a. weg te wuiven. Lezers, leest u aub niet wat dit figuur schrijft, want hij wil u doen laten geloven dat er helemaal niets, maar dan ook helemaal niets aan de hand is met de stad als zodanig en al helemaal niets vervelend zeggen of KUT marokkanen want dan breken zijn naaldhakjes ter plekke af. Typisch GroenLinks en PvdA gedachten, en die hebben het in Anmsterdam allang verknalt, toch Erikje?
En inderdaad, hoop ik dat Hugo volgende week straalt. Die andere lamstraal en ex COC'r mag wegblijven. |
| Reactie van Erik_ |
25-07-2009 | 8:22
|
Peter, ik ben niet Jezus ;-)
Aan JAN, de ratten van de nacht, waren dat ook de twee slachtoffers?
Je fetisj voor naaldhakken is tot daar aan toe, in je eerste reactie was je al zo blind van vooroordelen dat je het enkel hebt over kut marokkanen. Nu al bekend is dat ook 4 kaaskoppen (ik citeer stoffer even) betrokken waren vind je nog steeds dat het kut marokkanen waren. Een nogal xenofobe reactie. Maar hé, zo kennen we je weer. Toch wens ik je heel veel plezier in ANMsterdam, of is het Amsterdam?!, met de PvdA en GL ;-) |
| Reactie van |
25-07-2009 | 9:48
|
| Wat is eigenlijk een HETERO en hoe ziet een HETERO eruit en hoe gedraagt een HETERO zich en wat voor kleding dragen HETERO's??? |
| Reactie van Peter |
25-07-2009 | 10:20
|
O! Erik, dus Jezus was BI? Walgelijk!!!
Volgens mij ben je GEWOON HOMO en heb je een obsessie voor MAROKKANNEN of misschien ben jezelf wel MAROKKAAN. Ik heet namelijk niet PETER, maar??? |
| Reactie van Erik_ |
25-07-2009 | 10:41
|
| Ja Peter, ik ben Jezus, en van marokkaanse origine en biseksueel maar ook homoseksueel. Verder nog iets bij. En bent niet Peter maar Petra? ;-) |
| Reactie van Marleen |
25-07-2009 | 10:46
|
In 2008 is er een rapport verschenen over over homofoob geweld in de eerste helft van 2008. Er werden 150 aangiften gedaan van homofoob geweld. Van de aangewezen verdachten was 86% autochtoon. Van de 150 geweldsuibarstingen tegen homo's werden er in 21 allochtonen als verdachte aangewezen.
Wat de meesten hier vinden dat er met de allochtone verdachten moet gebeuren is wel duidelijk: heropvoeding, retour afzender, verrot slaan onder andere.
Wat vinden diegenen dat er moet gebeuren met bijvoorbeeld de 86% autochtonen die zich in 129 van de 150 aangiften in de eerste helft van het vorig jaar schuldig hebben gemaakt aan homofoob geweld? |
| Reactie van |
25-07-2009 | 11:01
|
3 voor Marleen. :-)
Ook: Marokkanen hebben groepsacties omdat het cultuur is, niet laf. Wij zijn individualistisch, zij hebben nog een wij-cultuur. |
| Reactie van JAN |
25-07-2009 | 11:23
|
@ Marleen. Bijna exact hetzelfde is mijn antwoord. Echter, de autochtone potenrammer doet dit niet vanuit een achterlijk geloof en de alochtonen wel. Dan is het vies, smerig, zijn we varkens en mogen we ook nog van een dak afgegooid worden, hoofd eerst. Dat is het verschil. Is het daarom minder erg als autochtonen het doen? Tuurlijk niet. Ga ook even kijken wie dat rapport heeft geschreven, en welke partijen waren het daar uiteraard helemaal mee eens? Ik, en velen met mij weten dat er niets van dat rapport klopt en is weer het zoveelste zoethoudertje om de homo's in een hoek te pleuren om er voorlopig niet uit te komen.
Ja, Peter je hebt misschien wel gelijk dat Erikje een alochtoon zou kunnen zijn, of een suikeroompje die niet zonder ze kan. Is allemaal mogelijk.
Marokkanen hebben helemaal geen cultuur. De enige cultuur die ze hebben, althans die van deze generatie is tarren, confronteren, mensen bespugen, voor hoer uitmaken lesbiennes en transsexuelen het leven zuur maken, homo's in elkaar slaan, groepsgewijs......is dat niet laf?...beste onbekende reageerder? |
| Reactie van Erik_ |
25-07-2009 | 12:59
|
Misschien dat de achterlijke autochtone homofoben die 86% uitmaken van alle geweldsdelicten ook vanuit hun geloof handelen? Dat staat nergens in één of ander rapport. Er staat ook nergens in het rapport van 2008 dat de achterlijke allochtonen handelen uit geloof als het gaat om homogeweld.
Het is stuitend, als homo zijnde, om absoluut te geloven dat dit misselijk voorval enkel is gedaan door marokkanen terwijl de politie en zelfs het slachtoffer aangeeft dat het merendeels blanke autochtone jongeren waren.
Dus, de vraag van Marleen blijft open: allochtonen eruit gooien, en hoe zit het met de autochtonen? Ook buiten de grens gooien?
Als de één anders wordt gehandeld dan de ander is er sprake van segregatie.
Als je vindt dat je buitenlandse dader(s) eruit moet gooien en autochtonen niet dan doe je bewust net zo hard mee aan de segregatie als het gaat om gelijke rechten van homo's en andere minderheden. |
| Reactie van stem |
25-07-2009 | 13:38
|
| Ik stem gewoon Wilders, de enige vent met ballen in dit angstige land! |
| Reactie van d'amsterdammertje |
25-07-2009 | 14:51
|
| Er wordt niet verteld wat die vriend dat groepje heeft toegeroepen alvorens men op hem in sloeg. Ik ben tegen geweld maar als ik op straat ben laat in de avond in buurt van uitgaans tenten dan laat ik het geroep maar voor wat het is en loop door en ga zeker geen reactie geven. Wat is er eigenlijk gebeurd met de zelfhulpgroep Tijgertje? Ik heb geleerd als er een groepje is dat dan vooral links te laten liggen. Vroeger kwamen gasten uit Volendam speciaal naar Amsterdam in het weekend om te potenrammen en dat waren gewoon gezonde hollandse jongens, pffft. Wilders zal niets oplossen en de zaken alleen maar meer op de spits drijven. Het is een populist dus daar heb je geen moer aan. Overal camera's helpt ook niet. Begin met de opvoeding en ze zijn een groot gedeelte van de dag op school en daar gaat veel en heel veel mis omdat er niets wordt gedaan aan socialisatie in het onderwijs. Daar ligt al een grote gemiste kans. |
| Reactie van Job Cohen |
25-07-2009 | 15:43
|
| Fijne Gay Pride, Amsterdamse nichten, jullie willen toch zo graag geloven dat jullie stad de meest fantastische homovriendelijke stad van de wereld is. Wel, tijd voor een reality check. ik hoop dat alle homo touristen hier van op de hoogte raken. Jullie stad is niets, sterke nog het is homo ONvriendelijk. |
| Reactie van Karma |
25-07-2009 | 15:49
|
| Pride organisator die probeert homo's uit alle streken te lokken naar klote stad, Amsterdam, door ze voor te liegen dat het homo vriendelijk is, om ze daarna uit te kunnen buiten via exorbitante prijzen in de corrupte homo horeca, wordt in elkaar geslagen in diezelfde stad. Wat een poetische rechtvaardiging. |
| Reactie van Marleen |
25-07-2009 | 16:35
|
Jan, dat rapport is geschreven door het Landelijk Expertise Centrum Diversiteit van de Nederlandse politie en het resultaat van onderzoek naar de registratie van o.a. homofoob geweld bij de 25 landelijke politieregio's, de KLPD en dienst Spoorwegpolitie.
Hoe eerlijker kan een rapportage zijn?
Niet lang daarvoor was er een rapport verschenen van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en het Ministerie van Justitie die de zaken inderdaad rooskleuriger voorstelde.
|
| Reactie van AAD10 |
25-07-2009 | 17:15
|
Marleen, gemakshalve werden in het rapport de procenten van autochtonen en niet te definieëren afkomsten bij elkaar op geteld. zo kwam men aan 14% allochtoon en 86% autochtoon.
Is dat eerlijk? NEE dat is de boel willens en wetens verdraaien, want waarom die procenten van niet te definiëren achtergrond niet opgeteld bij de allochtonen? Omdat ze dan ik een kwa(a)d(er) daglicht zouden komen te staan?
Ze hadden die groepen gewoon apart moeten benoemen en qua procenten apart moeten houden, dan was het rapport eerlijk geweest....door zomaar groepen bij elkaar op te tellen klopt je rapport en dus ook je uitkomst en aanbevelingen niet meer.
En wat klopt el nog wel van je rapport als dit al NIET klopt....... |
| Reactie van Isabel |
25-07-2009 | 17:34
|
Wat zijn de meeste van jullie ook een stel trutten bij elkaar....of is relnichten een betere omschrijving misschien. Een homo knokploeg, laat mij niet lachen...zie het zelfs de leather-boys niet doen...keb zelf als hetero-meid in het Bakkertje te Nijmegen gewerkt achter de bar. Het enige wat ik op de meeste reacties kan antwoorden: Zak toch over de kruk, stelletje trutten! Het heeft niets met afkomst te maken, rotte appels heb je overal. Ja zekers...ook onder de mannen van de heren-liefde/lust/passie!
Thanx Erik, take care! |
| Reactie van John |
25-07-2009 | 17:48
|
Zo...., als iedereen hier is uitgeraasd en zijn ongenoegen heeft geuit, gaat men dan nu over tot een tegenactie of blijft men veilig achter de computer zitten en laat men anderen de kooltjes uit het vuur halen?
Wees nu eens geen bang "mietje" en laat a.s. zaterdag tijdens de Gaypride zien wie je bent en waar je voor staat! |
| Reactie van Blank |
25-07-2009 | 20:37
|
Ik sta voor mezelf. Amsterdam is hetzelfde voor mij als Somalie. De oorlogen die ze daar met elkaar uitvechten, zijn aan hen zelf besteed. Valse nichten, arrogante hollanders, oplichters, en wilde allochtonen.
Zak allemaal maar in de stront daar. Pride? - ik ben helemaal niet trots "gay" Amsterdam. Wat een lachertje. |
| Reactie van aanblank |
25-07-2009 | 21:41
|
| Dit gebeurt in heel nederland hoor...ook in de kleine steden..was laatst bij mijn ouders in brabant...zat barstenvol somaliers... |
| Reactie van |
25-07-2009 | 21:42
|
| Tja....Blank, ik ben bang dat wij met jouw opvatting in je laatste twee zinnen geen enkele oorlog zullen winnen. |
| Reactie van aanisabeleneric |
25-07-2009 | 21:42
|
| hoezo naief |
| Reactie van Blank |
25-07-2009 | 22:57
|
Naief zijn die nichten die zich voor het karretje van de roze horeca mafia laten spannen. Mij niet gezien, Daarbij, ik heb liever sex met echte mannen en jongens, niet met de derde sexe. Je kunt overal vrij zijn en sex hebben, maar de meeste laten zich limiteren door de kunstmatige homo grenzen, en noemen dat dan vrijheid.
|
| Reactie van d'amsterdammertje |
26-07-2009 | 5:55
|
| Isabel lieverd ik ken me toch een aantal vreselijk sterke homo's en zeker geen trutten. Deze heren worden nooit aangevallen. Het si het stereotype beeld wat nog steeds heerst en waar men aanstoot aan neemt of juist uit afgunst tegen te keer gaat. Ik heb in de jaren 70 en 80 ook de nodige strijd geleverd voor meer homo emancipatie en acceptatie maar er is nog steed een hele harde strijd nodig. Alleen nogmaals pak de zaken aan bij de wortel als de koters in Nederland nog opgroeiend zijn en je ze nog kunt kneden en vormen vooral tijdens de tijd dat ze op school zitten. "Safe the World" (Michael Jackson) |
| Reactie van JAN |
26-07-2009 | 9:23
|
Ik heb mijn aandacht gevestigd op de homo's en alles wat daarmee samengaat en ik heb niets met figuren die niets met ons hebben. Nou hoeft dat niet perse, maar als je aan onze grondwet komt, kom je aan mij. Er is niet voor de kat z'n kut heel veel jaren gestredem om datgeen te krijgen wat we nu hebben en dat laat ik me niet afnemen door een stel gelovige randdebielen van welk land dan ook.
Je komt hier, woont hier, plukt de vruchten maar vervolgens ben je tegen alles wat homo gerelateerd is, want het geloof of je afkomst zegt dat. Waanzin, complete waanzin en dat soort figuren liever gisteren dan vandaag het land uit. Simpel.
De zelfhulpgroep Tijgertje is er nog steeds. Dat is trouwens een sportvereniging die begon met zelfdverdediging maar is nu een grote homo sportvereniging. |
| Reactie van JAN |
26-07-2009 | 9:30
|
Isabel en Erik zijn zo naïf dat ze het niet eens in de gaten. Linkse blindheid voor de feiten.
En Amsterdammerstje...Eens wat betreft opvoeding, oneens wat betreft camera's. Onderzoeken in de USA en UK heeft wel degelijk bewezen dat het helpt en wat betreft onderwijs.....het COC komt de scholen niet eens in omdat ze er niet over willen discussieren. Zowel de religie fanaten als de zwarte scholen laat het COC niet binnen om over het onderwerp te praten. Dus eerst zullen die scholen en leerlingen gedwongen moeten worden voorgelicht te worden over het onderwerp homosexualiteit. Zolang zij en niet onze wet de dienst uitmaakt, verlies je het altijd. |
| Reactie van Erik_ |
26-07-2009 | 10:07
|
Aan Aad10,
Heb je het rapport gelezen?
Waarom denk je dat die procenten van niet te definiëren achtergrond niet opgeteld bij de allochtonen?
In het rapport staat duidelijk aangegeven dat de daders specifiek vermelden dat 14 van de dader(s) allochtoon zijn.
Dus absoluut gezien, als 14% allochtoon is dan is de rest ..
En, wie wordt in het kwaad daglicht gesteld na de conclusie van het rapport?
Verder gaat het rapport iets dieper dan hier wordt gespeculeerd, het gaat o.a. over internetterreur, aangifte in de relationele sfeer, schoffering in openbare ruimtes en homofobie op scholen.
Misschien nog noemenswaardig: In Amsterdam is 20% van alle discriminatoire gevallen homofobe incidenten, in Twente en Gelderland Zuid is het 15% waar aangifte wordt gedaan van discriminatie tegen homo's. Als men stelt dat het grootste gros van homogeweld in Amsterdam eo aanwezig is, ziehier, ook elders in het land is het schrikbarend hoog.
Het rapport is te lezen (en te dl) op de site van Min. van BiZa. |
| Reactie van Erik_ |
26-07-2009 | 10:28
|
JAN,
Dank voor je heldere uiteenzetting.
Dus, als je vanuit je christelijke religie of van huis uit hebt meegekregen (niet religieus) dat je tegen alles bent wat homo is, een ieder dan het land moet worden uitgezet?
Dus dit zou dan ook moeten gelden voor dader(s) zoals de vele militairen die homo's discrimineren, de onwijs vele voetbalsupporters die kicken op homobashing en de veels te vele religieuze dorpen zoals Bunschoten, Staphorst en Tholen (zwaar religieuze gemeenten), zoals jij typeert als rand debielen, gelijk over de grens gooien en het verder mogen uitzoeken!
Kijk, nu ben je pas consequent! Elk homofoob die discrimineert zou het land uit moeten, afkomst, ras of kleur maakt niet uit. Want, JAN, als je zo gebrand bent waar jaren voor is gestreden (namelijk gelijke rechten voor iedereen en alle minderheden, en met name -homo- emancipatie) dan geldt het ook voor iedereen, wat voor toon je ook bent. Want dat recht laat je je niet afnemen. Gelijkheid voor iedereen. En een ieder die begint te meppen, het land uit. Toch? Of geldt het toch niet voor de autochtonen? |
| Reactie van Blank |
26-07-2009 | 15:32
|
| christenen slaan homo's niet in elkaar, moslims wel. christenen komen uit Europa. moslims niet. Eruit met de vreemdeling. |
| Reactie van AAD10 |
26-07-2009 | 15:52
|
Ja, Erik ik heb het rapport gelezen en als 14% als allochtoon wordt aangewezen, wil dat niet zeggen per definitie dat 86% autochtoon is.
Want b.v. blank uitziende Europeanen worden gemakshalve als autotoon bestempeld, als je iemands uiterlijk bestempeld kan je hooguit op huidskleur een differentatie maken, maar niet op land van herkomst.
Antilianen en Surinamers worden niet zozeer meer als allochtoon bestempeld, maar als een andere etnische groep, namelijk die met het negroïde uiterlijk.
Allochtoon staat voor mensen inmiddels synoniem voor Turken en Marokkanen.
Daarnaast kun je niet altijd aan het uiterlijk zien of het een allochtoon of autochtoon is, in veel gevallen kon men het niet goed beoordelen, dat wil dan niet per definitie zeggen dat het een autochtoon of allochtoon is..... |
| Reactie van harrie |
26-07-2009 | 16:27
|
| Wacht op het bericht dat vijf homo,s een marokkaan in elkaar geslagen hebben.Maar gelukkig weet ik dat de hersens van homo, meer ontwikkelt zijn,wetenschappelijke bewezen,dan sommige andere rassen of sexuele groepen en staan we daar boven.Maar we moeten ook niet steeds in de verdediging gaan om ons door dat laffe lowlife te laten molesteren. |
| Reactie van Erik_ |
26-07-2009 | 16:36
|
Beste Aad10,
Laten we heel even de politieke correctheid achterwege: Iemand die slecht Nederlands spreekt wordt al gauw gezien als allochtoon, een belg, ier of duitser die homogeweld gebruikt zonder verbaal geweld wordt gezien als autochtoon omdat de huidskleur meestal blank is. Een ier met een donker uiterlijk wordt weer gezien als allochtoon.
Nou geloof ik je onmiddellijk dat door de tijdsgeest de turken, marokkanen, somaliërs en een aantal andere bevolkingsgroepen primair als allochtoon wordt gekenmerkt. Een indo, surinamer, chinese of italiaan wat minder maar als het gaat om aangifte doen is het belangrijk om de uiterlijke kenmerken te typeren. En, zoals je al meldt, specifiek enkel de turken en kenmerken als allochtoon aan te duiden EN de huidskleur of gebrekkig nederlands of in een andere taal iemand bedreigen (verbaal geweld) zou de dader(s) bestempelen als allochtoon. Je laatste alinea zou bijvoorbeeld ook twijfel kunnen zaaien of de 14% inderdaad allochtonen waren en misschien wellicht niet minder dan de percentage? |
| Reactie van AAD10 |
26-07-2009 | 16:40
|
Beste Erik daarom moet je dus in een rapport procenten dus ook niet zomaar en simpel bij elkaar optellen, maar apart houden en benoemen!!!!
Wat je hierboven schrijft staaft dat m.i. i.i.g.
|
| Reactie van Anti Nicht |
26-07-2009 | 21:53
|
| Die nicht die in elkaar is geslagen, wie weet wat voor een vals kreng dat wel niet is. Amsterdamse nichten denken met alles weg te kunnen komen, maar hun valse gedrag wordt toch ooit een keer vergoed met vuisten, zoals dus wel blijkt. |
| Reactie van D.A.F. de Sade |
27-07-2009 | 0:31
|
| Kortom: IEDEREEN is HOMO of BISEKSUEEL!!! |
| Reactie van JAN |
27-07-2009 | 0:59
|
Erikje, ik heb je al vaker gezet, een discussie met jou heeft geen zin. Het is een en al linkse propaganda en je leest ook niet goed. Je leest alleen waar jij weer op (s)linkse wijze antwoord op denkt te hebben. Iedereen, wie dan ook, die homo's in elkaar timmert zal gestraft moeten worden. Of je nu autochtoon of alochtoon bent. Echter, heb ik ook duidelijk twed ingen gescheiden van elkaar. Lees ze nog maar een keer want ik schrijf het zelf niet nog een keer. Iedereen die denkt onze grondwet te mogen omzeilen door een bevolkingsgroep zo langzamerhand het zwijgen denkt op te kunnen leggen, is bij mijn aan het verkeerde adres. Iedere reli figuur die denkt mijn leven in te kunnen vullen omdat de Bijbel of Koran dat zo ziet, is bij mij aan het verkeerde adres en dat zal ik altijd blijven zeggen. Gelijke rechten voor iedereen, klopt dat staat in de Grondwet, ongeacht ras, geloof sexuele voorkeur. etc etc etc. Maar als er een groep figuren van mening is dat zij hn geloof, welke dat ook is, mogen misbruiken door mij in elkaar te timmeren, neem ik ook mijn gelijke rechten uit de kast, en ik timmer terug.
En Anti nicht, ga aub terug die kast in. Die deur had nooit open mogen gaan.
En AAD10...ik benijd je niet. Nu moet je Erikje ook weer van repliek dienen. |
| Reactie van JAN |
27-07-2009 | 1:08
|
En dat rapport is alleen maar geschreven voor de linkse elite zodat ze elkaar weer lekker kunnen opgeilen en kunnen zeggen, kijk eens hoe goed we het gedaan hebben. Dat rapport, heb ik gelezen, is zo lek als een mandje met hele grote gaten en we moeten dat rapport maar weer heel snel daar terug gooien waar het vandaan kwam, de prullebak. Het is een gelegenheidsrapport, niet meer en niet minder. En oh zo politiek correct want we moeten vooral de allochtonen niet voor de kop rammen. Het zijn zulke goeie mensen. Inderdaad een grote groep zijn goede mensen. Die wel met de samenleving meedoet. Die niets moeten hebben van zwarte scholen. Die niets moeten hebben van homohaat. Het zijn de 2e en 3e generatie die het juist voor die groep aan het verzieken is. En ga nu niet zeggen dat ik uit mijn nek lul, ik heb er dagelijks mee te maken. Maar die 2e en 3e generatie wordt zo de hand boven het hoofd gehouden, daar word je helemaal onpasselijk van.
Dus, blijf gewoon doordromen en blijf vooral links stemmen dan is het met de homobeweging zo gedaan. |
| Reactie van JAN |
27-07-2009 | 1:09
|
| allemaal zaterdag massaal naar Amsterdam! net als Zomercarnaval ook 900.000 bezoekers! |
| Reactie van Verdedigen |
27-07-2009 | 5:40
|
| Zelfverdediging is de beste remedie tegen dit soort Gasten. Was het mij overkomen hadden ze schade gehad aan hun botten/of gezicht en evt zelfs voor het leven. Wie niet wil accepteren moet maar voelen.Je schakelt zo een groepje mannen uit als je maar weet hoe. Wat belangrijk is laat je niet provoceren/ negeer ze maar beginnen ze met slaan of wat dan ook mag jij jezelf verdedigen. |
| Reactie van Erik_ |
27-07-2009 | 9:25
|
Aad10,
Nogmaals, het wordt niet zomaar en simpel bij elkaar optellen. Ik hoor te weinig dat er ook onder onze 'eigen' autochtone blanke nederlanders veel homofobie heerst, al of niet met een religieus achtergrond. Zo had ik al aangegeven (a.d.v.h. rappport) dat in A'dam 20% van alle discrimatoire gevallen anti homo zijn, in Gelderland en Twente is dat 15%. Bij de laatste twee wonen relatief gezien weinig allochtonen t.o.v. A'dam, dan zou de uitkomt best wel kloppen.
Wat mij shockeerde m.b.t. de uitkomst is dat er onwijs veel gewezen wordt in 'de media' naar turken en marokkanen dat zij de primaire daders zijn als het gaat om homogeweld. Dit rapport haalt het dus onderuit, gestaafd met cijfers en aantal aangiften bij de politie (en andere instanties). Voor mij een bevestiging wat ik ergens altijd al heb gedacht. |
| Reactie van Erik_ |
27-07-2009 | 9:38
|
Aan JAN,
Jaaah, ik hoor je, in je reactie van 26-07-2009 | 9:23
schrijf je over de allochtonen: "dat soort figuren liever gisteren dan vandaag het land uit. Simpel."
Dus, je maakt onderscheid tussen de tonen!!
Dus verklaar, het recht van homo's, waar zo lang is gestreden voor gelijkheid, waar jij zo aan bent gehecht, de GELIJKHEID, in de wet opgenomen, ook voor alle minderheden, allochtoon of hier geboren, geldt dus NIET voor de autochtonen? Daar ligt de grote kronkel in je hoofd. Sorry dat ik het zo cru stel maar dat voedt juist de discriminatie. Een homofoob is geen haar beter dan jij als xenofoob. Jij meet met 2 maten. Blanke nederlanders die homo's bashen worden gestraft, niet blanke worden gestaft EN het land uitgegooid. Waar blijf je met je gelijkheid voor iedereen?? |
| Reactie van Erik_ |
27-07-2009 | 9:50
|
En verder, JAN, fijn, je feedback over het rapport. Alleen meld je niks inhoudelijks. Dus of je het gelezen hebt is een groot vraagteken. Het gaat helemaal niet over zwarte scholen of bijbel belt scholen, over 2e of 3e generaties of over de boel verzieken.
En wat je nu weer stelt, dat het met de homobeweging zo is gedaan?? Jij als vurige tegenstander van het COC die zich nu ineens drukt maakt om de homobeweging? Oproept om massaal naar Amsterdam te komen dit weekend terwijl je het zo'n homo onvriendelijke stad vindt?
Vreemde labiele reacties hoor ;-)
Maar oke, als je termen gebruikt als 'linkse elite' snap ik dat je op de spreekstoel van Wilders zit ;-) |
| Reactie van Erik |
27-07-2009 | 13:57
|
| Goh, het is allemaal weer uiterst boeiend die eeuwige uitgekauwde discussies over allochtonen, religies en links en rechts. Hangende langspeelplaten en papagaaien, niets meer of minder. Saai! |
| Reactie van Job |
27-07-2009 | 14:48
|
| Je naalds is op de plaat blijven steken, Erik. |
| Reactie van JAN |
27-07-2009 | 16:08
|
Erikje, je herhaalt jezelf en je herhalt jezelf. Wilders, Verdonk etc. Alochtonen, autochtonen, gelijkheid.
Ik heb er van gezegd wat ik er van vind en dat is uiteraard niet jouw denkbeeld maar leer er maar mee leven. Dat ik twee tonen aansla staat duidelijk en voor mij helder omschreven waarom die twee tonen, dus ga nog maar eens lezen en pik er niet zo maar een zinnetje uit waar je weer op kan reageren. Helemaal lezen van begin tot eind. DAn pas je oordeel geven.
Nogmaals, we zijn allemaal gelijk wie dan ook, of waar je vandaan komt. Echter, als je buitenlander bent met twee verschillende paspoorten ben je geen nederlander. Dat heb ik ook eerder verkondigd en zal ik blijven doen. Dus ben je buitenlander, dus eruit. Je hebt de wet overtreden en dan hoor je hier niet thuis. Simpel.
Nog een keer Erikje? Ja, ik weet het niet, ik ben toch zo helder als wat. En dit heeft niets met Wilders en/of Verdonk te maken maar met simpel nadenken. Moeilijk? Nee hoor maar kennelijk wil dat nog steeds niet doordringen in je linkse hersenkamer.
Doe er uw voordeel mee. |
| Reactie van Erik_ |
27-07-2009 | 18:29
|
Oké, oké, ik doe er mijn voordeel mee.
Veel gelovigen en niet gelovige mensen met een beperkte moraal vinden hetero de norm in NL. Alles wat daar van afwijkt wordt vaak niet getolereerd. Ze gaan te ver in hun acties en maken hun eigen regels. Echter, het staat in de wet dat iedereen gelijk is ongeacht kleur of afkomst. Helaas vinden deze bekrompen mensen dat het niet zo is en trekken hun eigen conclusie waarbij incidenten met homo's vaak het gevolg is.
Zo zijn er ook mensen met een beperkt moraal die (extreem) nationalistisch zijn en vinden dat NL enkel voor de NL-ers zijn. Dat is hun norm. Alles wat daar van afwijkt wordt vaak niet getolereerd. Ze gaan te ver in hun acties en maken hun eigen regels. Echter, het staat in de wet dat iedereen gelijk is ongeacht kleur of afkomst. Helaas vinden deze bekrompen mensen dat het niet zo is en trekken hun eigen conclusie waarbij bij elk incidenten met allochtonen wordt geroepen dat ze het land uit moeten.
En wat is het moraal van dit verhaal? Als je als minderheid wordt gediscrimineerd en je weet hoe het is, haal dan niet uit je bekrompen hoofd om een ander te discrimineren. |
| Reactie van AAD10 |
27-07-2009 | 21:39
|
Erik, trek jij jouw conclusie uit het rapport, wel ik trek mijn conclusie.
Als het rapport aangeeft dat 14% van allochtone afkomst is qua homogeweld, én het rapport aangeeft dat er een groep qua indentiteit NIET te definiëren valt, kun je NIET stellen dat 86% autochtoon is.
Je mag en kan de groep die niet te definiëren valt niet bij een andere groep optellen, het is en blijft een andere groep.
Van mijn apart is het autochtone percentage 50 of meer dat doet er niet toe, het is niet per definitie en definitief vast te stellen op 86%.Dat is mijn punt en daar gaat het rapport scheef!!!
|
| Reactie van Peter |
29-07-2009 | 0:07
|
| Een totale neukbeurt door een Turk (incl. pijpen) duurt zo'n 15 min. Bij een Marokkaan is het binnen 5 min. (incl. pijpbeurt). Je hoort ze niet klaarkomen, en ze zeggen dit ook niet! En een dankjewel zit er al helemaal niet in. Bij Turkse jongens/mannen is dit wel het geval! |
| Reactie van Herman N.@peter |
29-07-2009 | 1:29
|
| al weer zo waardevolle inhoudelijke reaktie, die de discussie op een hoger plan tilt. |
| Reactie van JAN |
29-07-2009 | 2:59
|
| respect voor het COC, sorry. |
| Reactie van Blank |
29-07-2009 | 18:43
|
Ik heb fijne ervaringen met Turken en Marokkanen. Ze zijn liefdevol, en hebben passie. En als je ze het gevoel geeft dat ze ook iets meer waard zijn dan enkel een lustobject, hebben ze heel veel te bieden, op nog veel manieren dan enkel sex.
Dat het bij jou 5 minuten duurt, komt misschien omdat je zelf een lelijke levenloze robot bent die niets meer waard is dan er snel van af te komen, en er een ander schaamte over te doen voelen, sexueel contact met je te hebben.
Dus misschien is een backroom beter op z'n plaats voor zo'n gebruiker zoals jij, Peter. |
| Reactie van shemale mocro |
30-07-2009 | 10:31
|
ik ben zelf ook een marokaans geboren en getogen in hartje jordaan ik vindt het een schande wat die ziekelijke maroc soldaten doen ze denken dat ze hier in het land alles kunne maken wat ze willen je moet dat soort tuig en uitschot terug naar marokko sturen geloof me als ze daar een grote mond hebbe worden ze meteen leven verbrand
ik heb zelf ook vaak problemen geha dmet marokaanse jongens
maar nu willen ze me al te graag neuken omdat ik een shemale bent en dat vinden ze wel geil
die schijnheilige zieke volk
ik snap niet dat dit kut land er niks aan doet
ze moeten ze harder aan pakken
geen taakstraf of paar maanden de cel nee
je moet ze straffen die beesten
eruit gooien die handel als ze zich niet kunne gedragen hier in dit land
kom op nou we weten allemaal dat marokaanen heel erg schijnheilig en hypocriet zijn ze doen alsof ze heteros zijn maar dat zijn ze niet er bestaan geen maroc hetero
alleen maar schandknapen en broodpoten
en hoeren heb je in de marokaanse gemeenschap.. |
|
|
|
|
|