|
| Gay Nieuws
|
|
"Yoga
kan homoseksualiteit genezen"
10-07-09 | Swami Baba Ramdev, een invloedrijke
yoga-expert uit India, beweert dat homoseksualiteit
een "ziekte" is en genezen
kan worden door yoga. "Homoseksualiteit
kan behandeld worden zoals elke andere
aangeboren afwijking. Zulke neigingen
kunnen behandeld worden door yoga en
andere medische technieken", aldus
Ramdev eerder deze week in The Indian
Express.
De uitspraken van de in India zeer populaire
goeroe deed hij nadat de Delhi High
Court vorige week homoseksualiteit uit
het wetboek van strafrecht had gehaald.
Een gerechtelijke dwaling volgens Ramdev.
In India kan iedereen een vonnis aanvechten
bij het hoger gerechtshof. Niet alleen
Ramdev heeft besloten dit te doen, ook
enkele andere voorname Indiërs
hebben besloten tegen het vonnis in
beroep te gaan.
De beslissing van het hof om het oude
verbod op homoseks, uit de koloniale
periode, te herroepen stuitte ook binnen
religieuze kringen op flink wat verzet.
"Seks tussen dezelfde seksen bedreigt
het fundament van de Indiase maatschappij",
aldus enkele geestelijk leiders. De
tegenstanders van de legalisering van
homoseksualiteit staan overigens niet
alleen. Naar verluidt zijn miljoenen
Indiërs het niet eens met de uitspraak
onlangs van de rechter. Er zijn voor
de komende tijd verschillende protesten
aangekondigd.
|
|
|
|
|
|
| Reacties op dit artikel
|
|
| Reactie van Jeen |
10-07-2009 | 15:15
|
| Dan ga ik zeker geen Yoga doen!! Je zal er maar van genezen!! Is het leven gelijk niets meer aan!! |
| Reactie van JAn |
10-07-2009 | 17:22
|
| Nog een idioot die dat denkt. |
| Reactie van Luke |
10-07-2009 | 17:55
|
Yoga kan homoseksualiteit 'genezen'?!?!?!
Is homoseksualiteit een ziekte dan?!?!?!
Of is degene die deze titel heeft gebruikt voor dit stukje zèlf homofoob?!?!?! |
| Reactie van Gaymasutradoll |
10-07-2009 | 20:22
|
Yoga stimuleert juist homoseksualiteit, de chi flow vloeit geruststellend over alle seksen en genders heen, zoals het hoort...
QED ! |
| Reactie van Argus |
10-07-2009 | 21:50
|
Net 54 geworden.....Yoga boekkie gekocht.... zitten al mijn gewrichten in een knoop.
Denk je te genezen van je verdorven eigenschappen zit je onderhand bij de fysio....
Oftewel, wat een heeeeerlijk geneuzel weer. |
| Reactie van d'amsterdammertje |
11-07-2009 | 11:18
|
| Je kan pas iets genezen als iets een ziekte is. Willen genezen van iets dat geen ziekte is, is een hopeloze zaak! Yoga is juist vrijheid. Vrij kunnen denken zonder realiteitsbesef. Wat hier wordt bedoeld is hersenspoeling onder het mom van Yoga! |
| Reactie van Me |
11-07-2009 | 12:08
|
| Ben al zo'n 8 jaar bezig met yoga, en ben nog steeds homo, dus ik ben immuun:p |
| Reactie van delamordant |
11-07-2009 | 12:22
|
| Ieder gedrag is het resultaat van twee componenten. Een onbewust deel en een bewust deel. Soms werken die samen, soms werken die elkaar tegen. Wanneer iemand een - in oorsprong onbewuste - drang tot homoseksueel gedrag vertoont en zijn bewustzijn het daarover niet eens is zal die persoon logischerwijze stappen proberen te ondernemen om die onbewuste component te counteren. Zoiets vergt veel energie en is erg belastend. Om met de also ontstane spanningen om te gaan kan ik me voorstlelen dat yoga een hulp kan zijn. In die zin kan ik Swami volgen. Over de wenselijkheid om zo'n - in oorsprong onbewuste - drang te counteren wil ik het hier niet hebben. |
| Reactie van Marleen |
11-07-2009 | 15:00
|
| Ai Argus, al je gewrichten in de knoop moet een pijnlijke ervaring zijn geweest. Had je niet beter naar een homohealing van bijvoorbeeld Yvette Lont kunnen gaan? |
| Reactie van Adem diep... |
11-07-2009 | 16:39
|
vanuit de onderbuik. Heb jarenlang yoga oefeningen gedaan, maar ben gelukkig niet genezen. Wat een onzin vertelt die pielemuis uit India zeg.
Hij krijgt zeker geen aandacht genoeg!
Schoenmaker, blijf bij je leest (oftewel) bemoei je niet met dingen waar je geen verstand van hebt. |
| Reactie van Daan |
11-07-2009 | 18:32
|
| Onze Swami wil het liefst alles genezen. Als je hem er maar dik voor betaald. |
| Reactie van d'amsterdammertje |
11-07-2009 | 19:03
|
| delamordant maak het nou niet zo ingewikkeld. Er is altijd een interaktie tussen hersenen en lichaam. Aanmaak hormonen etc... Is niets mysterieus aan is gewoon wetenschap. Het effect wat men hier naarstreeft van Yoga is acuut weer weg als er bijv. gemeenschappelijk gedouched wordt waarbij sexuele prikkels direkt weer alle oefeningen te niet doen. Wees wie je bent en accepteer je zelf dat geeft al alle rust die je altijd al wilde voelen. |
| Reactie van dd |
12-07-2009 | 1:02
|
| Swami Baba Ramdev is een nageboorte wat ze gehouden hebben en het kind hebben ze weggegooid..!!! |
| Reactie van HOMO |
12-07-2009 | 11:02
|
| Ik ben het zat om me te moeten verantwoorden voor die primitievelingen. Waar bemoeien die lui zich toch mee. |
| Reactie van harrie |
12-07-2009 | 15:28
|
| Er valt echt nog heel wat te genezen onder hetero,s zo laten ze bij zichzelf beginnen,want er zijn nog al wat zieke mensen in die groep.Religiates een zeer kwalijke aandoening. |
| Reactie van monique |
12-07-2009 | 16:36
|
| Natuurlijk van yoga word je hetero; van tomaten krijg je rood haar; als je fietst tijdens onweer krijg je puisten op je billen. Maar waarom zou je dat willen? |
| Reactie van qw |
12-07-2009 | 16:41
|
| Homosexual appetite of men for men must be strongly fostered in men. Men who do not have sexual appetite for their brothers can be helped by yoga to foster their sexual appetite for their brothers. Yoga greatly enhances the sexual appetite of the male for the male. A male not having sexual appetite for his brother must be cured and stimulated to produce sexual appetite for his brother. |
| Reactie van Peter |
12-07-2009 | 17:29
|
| Kan het ook BISEKSUALITEIT genezen? |
| Reactie van Emile |
13-07-2009 | 0:59
|
| ik zal hem eens genezen... |
| Reactie van Herman N. |
14-07-2009 | 1:45
|
Er staat vandaag in het dagblad Trouw een artikel over healings bij de Pinkstergemeentes.
Er was zelfs een laborante in een ziekenhuis, die de homopatienten moest prikken, die probeerde de betreffende patienten over te halen, om met haar mee naar haar Pinkstergemeente te gaan, omdat ze alleen daar zouden genezen van AIDS en Homosexualiteit.
Als mij zoiets zou gebeuren, zou dat mens een 'doodklap krijgen' of althans, ik zou haar stijf vloeken en een klacht indienen bij de leiding van het ziekenhuis. |
| Reactie van Herman N. |
14-07-2009 | 12:38
|
| Even ter verduidelijking, ik bedoelde natuurlijk homosexuele patienten, die voor bloedonderzoek i.v.m. AIDS in het laboratorium kwamen. |
| Reactie van Tjonge jonge jonge |
14-07-2009 | 16:09
|
Deze swami moet gewoon een salami nemen,
en dan in zijn reet stoppen
zit ie gelijk stokstijf,
is goed voor m
en het loodjes
gewoon laten zitten.
stelletje gekken! |
| Reactie van jeen |
16-07-2009 | 12:43
|
homoseksualiteit is INDERDAAD een
ZIEKTE !!!!!! |
| Reactie van Hans |
17-07-2009 | 1:02
|
| Misschien moet de swami nog iets langer op z'n kop staan om tot inzicht te komen?? |
| Reactie van Herman N.@jeen. |
17-07-2009 | 1:45
|
je moet je homogevoelens niet onderdrukken jeen, ik heb echt met je te doen, dat je je zo ziek voelt. En naar binnen gerichte of op andere homo's gerichte agressie lost niets op.
Als je er niet uit komt, kan je nog altijd naar een voorlichter van het COC of een goede psychiater, zodat je wel met jezelf door een deur kunt.
en als je er echt geen gat meer in ziet......kun je nog altijd van een hoog gebouw afspringen., dan ben je er vanaf, van je ziekte bedoel ik en van dat gebouw natuurlijk ook. |
|
|
|
|
|