| Gay Nieuws

EO-gezicht zet zich in voor homo's

15-06-09 | Nadat EO-gezicht Arie Boomsma onlangs liet weten "homo's te willen omarmen" omdat hij van mening is dat "het christendom te vaak een liefdeloos signaal afgeeft naar homo's" heeft nu ook EO-presentator Manuel Venderbos laten weten zich in te gaan zetten voor christelijke homoseksuelen. Op zaterdag 20 juni zal Venderbos een bijeenkomst leiden van de vereniging Contrario over homoseksualiteit in de kerkelijke wereld. "Ik hou van homo's en ik vind dat christenen soms wat ongenuanceerd over deze discussie praten", laat Venderbos weten op Q-Music.

Boomsma werd na zijn fotoreportage in de L'Homo voor drie maanden geschorst door de leiding van de EO. Venderbos zegt niet bang te zijn voor sancties van de omroep. "Nou, nee. Ik heb het gemeld. Je hebt een meldingsplicht en dat heb ik gedaan. Je moet alles overleggen wat je in de media doet."

GaySite.nl berichtte eerder:
11-05-09 | Boomsma wil homo's omarmen


| Reacties op dit artikel

Reactie van waarschuwing
15-06-2009 | 16:04

Vooral aan jongeren: trap niet in dit EO gepraat.
Christenen belasten seksualiteit, het mag alleen voor verwekken van kinderen en ze veroordelen homoseksualiteit, homo's moeten in principe dood.

Is dit anders dan? Zijn de boeken herschreven, de uitgangspunten veranderd?

Als Boomsma en Venderbos serieus zijn, dan verlaten ze met onmiddellijk ingang de EO en zouden ze aktie voeren tegen deze omroep en andere religieuze zenders bij de publieke omroep. Zouden ze opstaan tegen politiek met openlijk praktiserend gelovigen.







Reactie van Benno
15-06-2009 | 16:35

Homo's hebben niks bij de EO te zoeken.
De EO moraal wijst homo's af..........je mag het misschien dan wel zijn........niet praktiseren....
Deze EO heren zijn verdacht.........



Reactie van Blank
15-06-2009 | 16:52

Zeer goed initiatief. Ik denk dat heel veel homo's van nature zeer christelijk zijn, en dat mag best ook een sgezegd worden door mensen die voor een omroep werken met een christelijke inslag.

Bovendien wind ik de EO programma's de enige waardevolle televisie die de Nederlandse zenders te bieden, hebben.



Reactie van Lukas
15-06-2009 | 17:20

Zeg Benno, hou alsjeblieft op met demoniseren. Aan mensen als jij hebben we niks. Je doet hetzelfde als mensen die homo's "verketteren". Wordt volwassen en vind een oplossing voor je grieven.



Reactie van Martijn
15-06-2009 | 17:56

Manuel is volgens mij zelf een vriend van de familie.



Reactie van Jan-Willem
15-06-2009 | 18:03

Inderdaad, Manuel is een vriend van de familie, maar geen homo...
Trouwens met zo'n leuke vrouw als Manuel heeft, zou je zelf bijna hetero worden!

Maar alsjeblieft: hou nog toch op met negatieve reacties! Stapje voor stapje gebeurt er iets voor christenhomo's. Ga dat nou niet steeds afkraken!



Reactie van troosje
15-06-2009 | 21:53

ach ja dat afkraken is zo makkelijk, laten we blij zijn dat de presentators van de eo ook hun geluid laten horen en wees ook nuchter niemand in de omroep wereld in nederland heeft een achterban dat zo verschillend denkt als de eo



Reactie van AAD10
15-06-2009 | 23:27

Alhoewel wantrouwend naar de EO zelf, vind ik het van Arie en Manuel wel positief te noemen dat zij pogingen doen om homoseksualiteit bespreekbaar en bespreekbaarder te maken binnen de EO zelf en naar de achterban van de EO toe.

Zij hoeven dit tenslotte niet te doen, maar doen het wel.
Of het uiteindelijk het resultaat boekt dat gewenst wordt is een tweede, maar als op deze wijze de zware dieselloc in bewging gezet kan worden, waarom niet?



Reactie van Paulus
15-06-2009 | 23:46

ContrariO is goed bezig! En heel leuk dat Manuel een bijeenkomst van hen gaat leiden. 'k Ben benieuwd naar hoe hij het ervan gaat brengen. Want uiteraard ben ik van de partij :-).



Reactie van Arne
16-06-2009 | 9:16

@Blank
Niemand is van nature zeer christelijk. Homosexualiteit is aangeboren, geloof nooit. Geloof
is altijd aangeleerd, hetzij door jezelf, hetzij door anderen.
Zo heeft ook niemand van nature het
geloof in sinterklaas. Dat wordt je pas later aangepraat. Zo gaat het met ieder geloof.Wat vrijwel wel ieder mens van nature heeft is angst voor de toekomst, onzekerheid en als kind een gevoeligheid voor indrukken van buitenaf. Daar wordt door de geloven dankbaar gebruik van gemaakt.

Verder: Aangezien zo ongeveer alle geloven en hun aanhangsels, zoals de eo, homosexualiteit veroordelen, hebben
homo's bij kerk en eo absoluut niks te
zoeken. Zelfvertrouwen en acceptatie van wat je echt bent werkt echt beter.
God doet niks, jij doet het..



Reactie van monique
16-06-2009 | 11:10

Of homo's iets in de kerk te zoeken hebben moeten ze zelf bepalen. Zoals ze ook zelf mogen weten op welke partij ze stemmen; welke boeken ze lezen en met wie ze het bed of de parkeerplaats delen.



Reactie van Frederique
16-06-2009 | 12:29

Nog even een aanvulling: de EO heeft ons (transgenders) meerdere keren verbaasd met respectvolle programma's over transseksualiteit/transgender-zijn. In die zin denk ik dat er sprake is van vooroordelen t.o.v. de EO (en het geloof in het algemeen). Natuurlijk, er zijn (zwaardere) gelovigen die homoseksualiteit en transgender-zijn afwijzen. Er zijn net zo goed gelovigen die het accepteren als iets wat nu eenmaal ook in dit leven bestaat - en er dus ook mag zijn.

In z'n algemeenheid een geloof (of een omroep) verketteren doet denk ik geen recht naar de mensen die dat geloof belijden (of die omroep steunen).



Reactie van Arne
16-06-2009 | 13:28

@monique
Volgens mij stel ik nergens dat het verboden zou moeten worden dat homo's gelovig zijn of in de kerk komen.
Wat ik heb gegeven is niet meer of minder dan mijn mening daarover. En die is, dat op basis van het geloof en de kerk, homo's er voor zouden moeten kiezen om zich daar niet mee in te laten. Simpel al om het feit dat het geloof, de kerk en de eo homo's niet accepteerd zoals ze zijn. Nogmaals: Niet meer of minder dan mijn persoonlijke mening. Ieder moet er voor de rest zelf maar over nadenken en doen wat hij of zij denkt dat goed is.Maar ik blijf er bij dat God een verzinsel is, dat het geloof is aangeleerd en dat dit soort dingen je
afhouden van wie en wat je echt bent.
Gelukkig zijn er in het verleden al heel wat goden verdwenen. Dat zal met deze uiteindelijk ook wel gebeuren. Dus het komt vanzelf goed.



Reactie van van Blank @arne
16-06-2009 | 15:09

Van nature christelijk betekent, broederlijk, gevoelig en solidair. Dat jij christelijkheid de invulling geeft, die religieuze stromingen eraan hebben gegegeven is je eigen stomme fout.

Ik ben met die christelijke karaktertrekken geboren.

En daarbij, ik ben niet als homo geboren. Ik heb er later welbewust voor gekozen om homo sexueel te worden.

dus, jammer maar helaas, maar je richt je "correcties" op het verkeerde adres. Wees je eerst maar eens bewust van je eigen oogkleppen.



Reactie van apendix
16-06-2009 | 15:12

Er is een groot verschil tussen het christendom , en de verscheidene kerken die veinsen het christendom in pacht de hebben. De EO is niet de eigenaar of de vertegenwoordiger van het christendom. Dus, als homo's, de kerk of deze omroep, dit moniker van ze afpakken, dan halen ze hen ook de wind uit de zeilen.



Reactie van Bertrand
16-06-2009 | 16:12

Die Manuel is volgens mij wel een lief vriendje waard ?



Reactie van Bertrand
16-06-2009 | 16:18

Als er eventueel een godje zou bestaan dan heeft die niets met die religieuze bendes op aarde te maken m.i.
Hij/zij/het (of wat dan ook) niet weten waar hij het zou moeten zoeken als hij/zij/het de regeltjes die door de religieuze bendes zijn gemaakt moet gaan hanteren.
"Hep ick ut nie goe gedoan dan, jee jee, zeg", zal het goddelijke wonder zich afvragen ?



Reactie van Paulus
16-06-2009 | 17:08

God is LIEFDE :-))))



Reactie van
16-06-2009 | 22:40

Ja Paulus, God is Liefde! Dus gewoom Homoseks. Jezus deed dit namelijk ook! Altijd omringd door naakte mannen.



Reactie van Bertrand
17-06-2009 | 9:29

Ja, en nog wel twaalf. (als ik de boekjes uit mijn jeugd mocht geloven)



Reactie van sjefgay
17-06-2009 | 11:43

en dat voor een homofob omroep
EO BLIJF LEKKER WEG JA



Reactie van paul
21-06-2009 | 10:03

waarom doen veel mensen zo negatief over wat manuel zegt, wees blij dat er iemand in het cristelijk kamp positief is over homoos, je hoeft niet lid te worden van de eo of ze gaan je heus niet bekeren. manuel, zet door, ik waardeer dit
groet



   
Naam:
Bericht:
 
DVD Shop
Koop deze DVD nu in onze DVD shop!
>> klik hier
HomoTest
Gay Nieuws
Altijd actueel gay nieuws op je site. Simpel en gratis. >> klik hier
Gay op TV
Wat is er deze week voor leuks op TV! >> klik hier
Boeken Shop
Koop dit boek nu in onze boeken shop!
>> klik hier
E-Cards
Verstuur een gay- kaart via internet. Simpel en gratis.
>> klik hier
HomoHoreca.nl
HomoScoop
Hoe staan de sterren deze week voor jou?
>> klik hier
Muziek Shop
Koop deze CD nu in onze muziek shop!
>> klik hier
GaySite.nl ShirtShop
Nieuwsbrief
Elke keer verras- send! Het gratis E-Zine van GaySite.nl
>> klik hier
Nieuwe Links
Overzicht van recent opgenomen nieuwe linken.
>> klik hier