| Gay Nieuws

Zaak ontslagen homo-leraar naar CGB

19-05-09 | Minister Plasterk vindt dat de schorsing van de homoseksuele leraar in Emst zou moeten worden voorgelegd aan de Commissie Gelijke Behandeling (CGB). Vorige week werd bekend dat een christelijke school een leraar, die openlijk uitkomt voor zijn homoseksualiteit, op non-actief heeft gesteld. Een groot deel van de Tweede Kamer zegt geschrokken te zijn van het voorval. Plasterk zelf liet dinsdag aan de Kamer weten dat hij zelf niets over een individueel geval kan zeggen.

De leraar of de school kunnen zelf naar de commissie stappen, maar als zij dat niet doen, zouden misschien ook het COC of een vakbond dat kunnen doen, zei Plasterk in de Kamer. "Het enkele feit dat iemand homo is of een homoseksuele relatie heeft, biedt geen mogelijkheid om iemand te ontslaan", herhaalde de minister dinsdag maar weer eens. "Maar of daar in dit geval ook sprake van is... dat oordeel past mij niet. Dat moet per geval worden beoordeeld door de CGB."

GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi liet eerder al weten dat hij het een kwalijke zaak vindt dat "christelijke scholen het idee geven dat ze in hun recht staan om homoseksuele leraren te ontslaan of te weigeren."

GaySite.nl berichtte eerder:
16-05-09 | School stuurt homoleraar weg


| Reacties op dit artikel

Reactie van fidelio
19-05-2009 | 20:36

Alvast een goed advies van Plasterk.
Nu nog godsdienstvrijheid ondergeschikt maken (zónder uitzonderingen !!) aan art.1 vd grondwet.



Reactie van fred
20-05-2009 | 0:27

plasterk schijnt geen goede lezer of luisteraar te zijn. De leraar wordt niet ontslagen, maar in onderling overleg geeft hij geen les meer.
'k zie trouwens weinig kans dat de CGB anders gaat oordelen dan dat zij gedaan heeft in het geval van de moslima op de openbare school in utrecht, die geen handen meer wilde geven. Is volgens mij een soortgelijk geval. CGB oordeelt dat het een geval van discriminatie is, terwijl de rechter bepaalt dat het een logisch gevolg is van het door de school gevoerde beleid.
'k snap eigenlijk niet waar plasterk zich druk om maakt. hij wordt toch door de rechter ingehaald.



Reactie van JAN
20-05-2009 | 8:11

En wat zou het fijn zijn als zijn ministerie dit aanhangig zou maken bij het CGB al is het alleen maar om een signaal af te geven, ook voor dit individueel geval, maar er volgen er meerdere, helaas.



Reactie van militant queer
20-05-2009 | 15:36

en de wereld verviel in de nieuwe middeleeuwen, blij dat ik geen kinderen heb om ze deze toekomstige hel te laten erven.



Reactie van wilhelmina
20-05-2009 | 15:41

Walgelijk wat een school een MENS aan kan doet. En dan nog eens op gevel hebben staan. SCHOOL MET DE BIJBEL
Ik lees ook de bijbel en er staat we; heel duidelijk in "Heb uw naaste lief"

Dit noem ik geen geval van naaste liefde.
Welke lering moeten de kinderen hieruit opmaken.?
Laat Plasterk zijn gezag eens laten z ien en heel duidelijk een wet maken waarin staat dat sexuele geaardheid van een leraar/lerares nooit een reden mag zijn om iemand te ontslaan of aan te nemen als leerkracht.
Ik zelf ben ervoor een school in ons land te doen creeeren zonder dat geloof of religie aanbod komt. Men kan kinderen ook onderwijzen in geloof en religie in eigen kring.



Reactie van richard
20-05-2009 | 16:45

of die leraar weer aan nemen of de subsidie van die school intrekken
kijken hoe snel ze dan opeens een besluit kunnen nemen.....dan gaan ze maar om geld zeuren bij de paus maar niet van onze belastingcenten



Reactie van AAD10
20-05-2009 | 17:25

Richard, het is een protestante school, geen katholieke, dus bij de paus kunnen ze niet terecht.



Reactie van
21-05-2009 | 2:31

wilderssupporter geeft in zijn reaktie ongeveer aan, wat het nivo is van de gemiddelde wilderssupporter.
Het is zoiets als een mengeling van Stalin, Mao en Hittler. Ik vermoed dat de modale wilderssupporter dan ook, geen flauw idee heeft wat demokratie, mensenrechten en een grondwet inhouden.
Maar als wilders aan de macht komt, zal de demokratie hoe dan ook afgeschaft worden.



Reactie van JAN
21-05-2009 | 9:13

Respondent van 21-05-2009 2.31...Zou aardig zijn ook een naam achter te laten zodat anderen je zou kunnen aanspreken op jouw inbreng in deze discussie.

Als jouw conclusie waar zou zijn lopen er in Nederland dus ruim 890.000 stalinntjes, mao'tjes en hitlertjes rond in dit land. Is dat niet een beetje kort door de bocht? Die 890.000 mensen zijn wel de stemmers die ervoor hebben gezorgd dat Wilders in de 2e kamer kwam. Zijn dat dus allemaal idioten? Dat geloof jezelf toch niet?

Wilders stemmers weten dondersgoed wat demokratie, mensenrechten en de grondwet inhoud en door stelling te nemen dat dit land verzuipt onder het juk van de islam, dat helemaal geen democratie beoogt maar een dictatuur, met een grondwet gebaseerd op diezelfde islam, met mensenrechten die geen mensenrechten zijn, kijk maar naar Iran, denk ik dat Wilders een punt heeft.
En dat Wilders zo ver is gekomen en nog verder zal groeien, zelfs in Amsterdam, hebben ze dat voornamelijk te danken aan de PvdA/SP en GroenLinks. Dus als je iemand aan wilt spreken, doe dat dan bij die partijen.



Reactie van JAN
21-05-2009 | 9:17

Heeft deze leraar toevallig last van het Arie Boomsma syndroom?
Ja, het schijnt iets nieuws te zijn in Gristelijk Nederland. Eerst ontkennen, vriendje tegenkomen, dan erkennen en dan toch maar weer ontkennen.



Reactie van Twenthenaar
21-05-2009 | 13:52

Dat een 'Bijzondere School' eisen stelt aan zijn medewerkers, lijkt me passen bij dat soort instellingen. Wat echter beslist niet zegt dat de situatie maatschappelijk gewenst is.

De discussie zou ook niet moeten zijn of een Bijzondere School (lees in dit geval: School met den Bijbel) een homo mag ontslaan/weigeren, maar of het verschijnsel Bijzonder Onderwijs (nog) wel wenselijk is.

Plasterk lijkt dat als geen ander in de gaten te hebben en schuift, als politicus, de zaak maar al te graag af richting COC en CGB. Immers, de discussie over (de financiering van) het Bijzonder Onderwijs, in 1917 door de seculieren met de confessionelen afgeruild tegen het algemeen kiesrecht, zou bij hemzelf terecht komen. Dat dit rariteitenkabinet, dat geen gelegenheid voorbij laat gaan de invloed van religie op het maatschappelijk leven te vergroten, geen trek heeft in dergelijke principiële discussies, mag een ieder inmiddels meer dan duidelijk zijn.



Reactie van Bertrand
21-05-2009 | 16:19

Dat er wetten zijn die religie de 'vrijheid' geven te discrimineren is op zich al te zot om los te lopen.
Wetten die elkaar tegen spreken moeten veranderd worden m.i.
Laten ze er daar in 'den Haag' eens aan denken dat er in dit land een scheiding is tussen Kerk en Staat.
Al is dit aan de religieuze horden die die dit land in hun greep hebben niet te merken.



Reactie van Erikje
21-05-2009 | 17:32

Pas op!
JAN is plotseling de woordvoerder van alle Wilders stemmers ;-)

In hoeverre merkt de Wilders-aanhang dat zij verzuipen onder het juk van de Islam? Wat vindt de Wilders-aanhang ervan dat nota bene een moslim politicus als Tofik Dibi zegt het een 'kwalijke zaak vindt dat "christelijke scholen het idee geven dat ze in hun recht staan om homoseksuele leraren te ontslaan of te weigeren." '

Ik stel deze vraag maar aan je voor, JAN, omdat je je zo prima manifesteer als de personificatie van de Wilders-supporters.



Reactie van JAN
22-05-2009 | 10:12

Ik ben geen woordvoerder van geen enkele partij, laat ik dat meteen even duidelijk maken. En Erikje, heb je niets beters te doen? Moet je niet lobbyen voor je salon partijtje voor het EP? Je hebt natuurlijk al in de gaten gehad dat er toch een groot aantal mensen anti socialisten zijn hier. op zich niet zo vreemd want ook zij houden niet van verraders.
Tofik Dibi moet eens leren praten en leren omgaan met mensen en niet zo hooghartig weglopen als hij zijn zegje gedaan heeft voor de microfoon in de 2e kamer. Een arrogant knulletje die denkt een ieder in zijn macht te hebben. Ook typisch moslim trouwens...macht vragen, macht krijgen, en macht misbruiken. Ook dat is Tofik Dibi.
En je hoeft mij geen vragen te stellen betreffende Wilders. Stel die vragen aan hem zelf. Feit is alleen dat Wilders en zijn politiek geen indirecte oplossing is voor de problemen in dit land die jouw partij onderschat. En het gaat van kwaad tot erger worden en dat is reeds aan de gang. Niet meer, niet minder.



Reactie van L. van Loon
22-05-2009 | 14:12

Dit staat elders te lezen....

Het aanstaande ontslag van een docent in het Gelderse Emst vanwege zijn seksuele geaardheid, heeft maar weinig kans van slagen voor de Commissie Gelijke Behandeling en bij de rechter.
Dat zegt arbeidsrechtadvocaat Maarten van Gelderen in reactie op het voornemen van de school.

Volgens de advocaat is het een ingewikkelde casus waarbij de zaken niet zwart-wit te zien zijn: ‘Dat komt omdat er twee fundamentele grondrechten met elkaar botsen: enerzijds de vrijheid van godsdienst en anderzijds het non-discriminatiebeginsel. Dat zijn grondrechten van gelijke waarde, de ene gaat niet boven de ander. Regels rondom discriminatie zijn verder uitgewerkt in de zogenaamde gelijkebehandelingswetgeving. Een bekend voorbeeld van deze, meer concrete, wetgeving is de Algemene Wet Gelijke Behandeling (AWGB). De Commissie Gelijke Behandeling (CGB) toetst gevallen op basis van deze gelijkebehandelingswetgeving. Uitspraken zijn niet juridisch bindend, maar in de praktijk wel zwaarwegend, ook voor de rechter.

In de AWGB staat volgens Van Gelderen dat directe discriminatie (in dit geval is geen sprake van indirecte discriminatie) verboden is, tenzij er een wettelijke uitzondering is die regelt dat het wel mag. ‘En dus is het de vraag of er zo’n wettelijke uitzondering is. Het antwoord is opnieuw niet eenduidig. In de wet staat het volgende: “Het eerste lid (verboden onderscheid o.a. bij het aangaan en beëindigen van een arbeidsverhouding, redactie) laat onverlet dat de vrijheid van een instelling van bijzonder onderwijs om eisen te stellen aan de vervulling van een functie die gelet op het doel van de instelling nodig zijn voor de verwezenlijking van haar grondslag waarbij de eisen niet mogen leiden tot onderscheid van het enkele feit van politieke gezindheid, ras, geslacht, hetero- of homoseksuele gerichtheid of burgerlijke staat”.’

Volgens Van Gelderen staan hier drie dingen:

Christelijke scholen hebben een bepaalde vrijheid wanneer ze op een



Reactie van VERVOLG
22-05-2009 | 14:13

Christelijke scholen hebben een bepaalde vrijheid wanneer ze op een bepaalde grondslag zijn gebaseerd en daar consequent beleid in voeren,
waarbij het noodzakelijk voor hen is om in het personeelsbeleid onderscheid te maken om dat beleid verder te ondersteunen,
maar dat mag er niet toe leiden dat mensen enkel op basis van hun seksuele voorkeur ontslagen worden.

In een eerdere zaak kwam de CGB al eens tot het oordeel dat een christelijke school ten onrechte had gezegd geen homoseksuele leraren in dienst te zullen nemen. ´Als je kijkt naar de motivatie die de CGB gaf, zie je dat men nog wel mee wil gaan in de eerste twee punten (zie hierboven), maar dat het expliciet weren van homoseksuele leraren niet in overeenstemming is met de derde voorwaarde. Het is daarom te verwachten dat de school in Emst ook in dit geval zal worden teruggefloten. ‘Het lijkt mij dan ook dat een ontslag zonder instemming van de leraar in kwestie juridisch weinig kansrijk is.’

Toch is er een kleine kans dat de CGB anders zal beschikken: ‘Het derde punt kun je heel letterlijk lezen. Je mag mensen niet ontslaan op hun seksuele voorkeur. Een schooldirecteur die die motivatie gebruikt, kan op zijn klompen aanvoelen dat dat geen stand houdt voor de CGB. Maar wanneer een school het argument gebruikt dat docenten de grondslag van een school moeten onderschrijven èn ernaar moeten leven, dan zou het misschien kunnen zijn dat de commissie tot een ander oordeel komt. Daar is namelijk nog nooit een uitspraak over gedaan. Dit komt in de praktijk vrijwel op hetzelfde neer, maar het is iets intelligenter geformuleerd.’



Reactie van Erik_
23-05-2009 | 0:43

JAN, even nogmaals je reactie:

"Wilders stemmers weten dondersgoed wat demokratie, mensenrechten en de grondwet inhoud en door stelling te nemen ... "
en daarna
"Tofik Dibi moet eens leren praten en leren omgaan met mensen en niet zo hooghartig weglopen als hij zijn zegje gedaan heeft voor de microfoon in de 2e kamer."

Wie liep er onlangs weg uit een debat en nam gelijk zijn hele fractie mee? Dat was Wilders met zijn PVV. Als het inhoudelijk wordt is Wilders nergens te bekennen, net als zijn volgelingen. En hoe vervelend het ook klinkt, zo klink jij ook. Jij beweert dat de Wilders stemmers dondersgoed weten wat democratie inhoudt. Is dat weglopen van verantwoordelijkheden? En tegelijkertijd beweer je dat Wilders stemmers stelling neemt maar niet komt met indirecte oplossingen, laat staan directe oplossingen?
Zie daar, je heb inmiddels een reputatie opgebouwd van een legendarische warhoofd zonder werkelijkheidszin op de GaySite.



Reactie van Herman N.@Jan
23-05-2009 | 3:22

De reaktie van de 'wilderssupporter' waar de anonieme reageerder van 21/05, 2.31uur, op reageerde is verdwenen.
Deze reaktie was een regelrechte oproep tot geweld en moord op Christenen en Moslims.
Die reaktie van 2.31 uur was van mij, en ik had mijn naam vergeten.
Die oproep tot moord en geweld van die wilderssupporter geeft mij het argument in handen om te zeggen, dat een groot gedeelte van de wilderssupporters niet weten wat demomkratie en mensenrechten inhouden.Want ik weet verdomd zeker, dat er erg veel wilderssupporters de demokratie en de mensenrechten aan hun laarzen lappen, net zoals meneer Blank, die hier regelmatig zijn vervuilende en tot haat oproepende reakties achterlaat.



Reactie van JAN
23-05-2009 | 7:41

Helemaal met je eens Herman N, en ik heb ook blank van mijn repliek gediend. Erikje daarantegen hangt een heel ander verhaal op, dat heb je hoop ik ook gelezen. Ik ben geen Wilderssupporter zoals door Erikje meerdere malen is gesuggereerd.

En Erikje, stop eens met je bijna ziekelijke bijdrage aan GAYSITE. Zodra iemand jouw bekritiseerd sla je genadeloos toe. Denk je.
Men zit in dit land niet te wachten op een verradersclubje van salonsocialisten. Men zit ook niet te wachten op rechtse idioten zoals o.a. Wilders en kornuiten. Dit land heeft goede, eerlijke, rechtvaardige en doortastende politiek nodig. En waarom? vanwege de diversiteit die wij hebben. Maar wel volgens de grondwet en de regels die we in dit land hebben afgesproken. Met gelijke kansen voor iedereen die hier legaal wonen. Met gelijke kansen voor iedereen die zijn/haar steentje bijdraagt aan de samenleving en niet onderuit gehaald word door andersdenkenden, zoals Erikje dat keer op keer doet.

Als ik vind dat Tofik Dibi een flapdrol is, moet ik dat kunnen zeggen zonder zoals gebruikelijk door Erikje afgestraft te worden met een kinderlijke opmerking WIE LIEP ER WEG UIT DE 2E KAMER. Dat heeft heel Nederland gezien Herman en ook heel Nederland weet waarom. Daags daarna heeft het hem wel weer 2 extra zetels opgeleverd. Hij naait iedereen een oor aan die Wilders en Erikje staat er als een puber bij en kijkt ernaar en geeft andersdenkenden, zoals ik, een veeg uit de pan als zo ook maar iets positiefs zeggen over Wilders of Verdonk, wat ik mijn beleving nog niet echt heb gedaan.

Daar gaat het over Herman N. Ik heb mijn idealen en zo ook Erikje. Dus laten we mekaar in elkaars waarden laten.



Reactie van JAN
23-05-2009 | 7:46

En tot slot.......Dit zou een discussie moeten zijn over die leraar.
Ik zie daar niets meer van terug en dat is jammer. Die discussie is helemaal ontwricht door Wilderssupporter, maar goed die is er gelukkig af en gaan we weer over tot de orde van de dag.



Reactie van Erik_
23-05-2009 | 8:58

Wow JAN,
je reacties worden steeds labieler (geintje hoor).
Ineens ben je pleitbezorger van de grote vrede als het gaat om de diversiteit, de multi culti in Nederland. Je doet het bijna in je broek als het woord islam valt en alle marokkanen zie je het liefst buiten onze landgrens. Met gelijke kansen voor iedereen? Je beweert dat Tofik Dibi enkel voor de macht gaat, net als alle moslims die er misbruik van maken?! Ik vraag je, werkt het allemaal wel goed in je bovenkamer? ;-)

Als je 'positieve' conclusie is dat de aanhang van Wilders DONDERSGOED weten wat democratie en mensenrechten inhoudt vraag ik me werkelijk af waar je dat vandaan haalt. Ik vind het grote nonsens, Herman N ook. Maar het is wel een stelling die JIJ verdedigd!



Reactie van JAN
23-05-2009 | 9:47

Neen, Erikje zoals jouw partijtje ook doet, je leest selectief. Je moet mijn berichten beter lezen en niet zo apatisch reageren.
Zal het je nogmaals schrijven.

Iedereen in dit land heeft gelijke rechten en behoort gelijke kansen te krijgen. Iedereen die mee kan en mee wil doen in dit land, moet een kans krijgen en als die kans er is ook grijpen. In mijn wereld, en die is groter dan jouw hersenpan, gaat dit niet op voor een ieder die de kantjes er van af lopen, een ieder die de westerse normen en waarden niet onderschrijft, gaat dit niet op voor homohaters, gaat dit niet op voor straatterroristen, wie dan ook, gaat dit niet op voor illegalen die buurten in dit land onveilig maken en iemand de hersenen inslaan voor een pakje boter, gaat dit niet op voor radicale gelovigen, gaat dit niet op voor etc etc. Zal het daarmee een betere samenleving worden, neen maar het is wel een goede weg bovenstaande figuren voor eens en altijd duidelijk te maken dat we dat hier niet tolereren. Die figuren worden hier opgenomen in onze samenleving als ze er zelf ook iets van willen maken ipv in de rij te staan bij de GSD.

Dat heb ik meerdere malen gezegd. In tegenstelling tot jou, ben ik geen marokkaansliefhebber, maar heb respect voor diegene, die het heel goed doen hier en die zijn er in overvloed. Dus doe niet zo dom Erikje te denken dat je met een halve gare te maken hebt. Ik weet best, net zoals jij, wat er zich in dit land afspeelt, met 1 verschil dat jij en jouw parijtje het onder een berbertapijt schuift en ik het gewoon benoem. Dat jij liever een 30 liter kan thee drinkt ipv oplossingen te vinden en ze ook daadwerkelijk uitvoert zonder draaimolen te spelen.
Heb ik voor alles een oplossing, neen wie wel. Maar de tijd voor pappen en nathouden is voorbij. De tijd om slachtoffertje te spelen is ook voorbij.
Dus mij houden aan citaten van dingen die ik ooit gezegd heb of zo door jou zijn ervaren helpt niet. Die ervaar jij zo omdat jouw politieke kleur anders is dan de mijne,



Reactie van JAN
23-05-2009 | 9:50

Vervolg....En weer gaat deze discussie niet over die leraar. Dat is door `blank`weggevaagd, en dat is heel jammer.

Kunnen we het hier bij laten aub.



Reactie van JAN
23-05-2009 | 9:53

Ik heb liever dat Herman N dat zelf zegt, maar als ik zijn inbreng lees, is zijn verhaal genuanceerder dan jouw uitspatting. Zijn inbreng is realistischer dan jouw kannonade van vuilspuiterij. Dus doe mij en andere lezers een lol, leer eens lezen. En dan pas EERLIJK reageren.



Reactie van JAN
23-05-2009 | 9:57

En tot slot.....Als GAYSITE mij een warhoofd zou vinden, had ik dat allang vernomen, geloof me. Dus weer maak je een opmerking die kant nog wal raakt, en neem je de vrijheid namens anderen te spreken. Dat is spelen met vuur Erikje. Dat besef je wellicht niet, maar dat is wel zo.



Reactie van Erik_
23-05-2009 | 11:29

Ah, de zogenaamde Westerse normen en waarden wordt weer uit de stoffige kast gehaald. De Paus met zijn aanhang die oproept tot homohaat, in de USA waar homoseksualiteit in sommige staten nog verboden is, in Polen waar het geweld tegen homo's schrikbarend is, OOK dit behoort tot de Westerse normen en waarden. Dus, wat wil je ermee zeggen? Dat dit superieur is ten opzichte van andere gebieden met hun normen en waarden?
En iedereen gelijke rechten en behoort gelijke kansen te krijgen en als die kans er is ook grijpen.? Geldt dit ook voor de zgn allochtonen? Of voor andere minderheden? Gehandicapten die vaak niet de kans krijgen, laat staan grijpen dan maar links laten liggen? Chronisch zieken ook maar laten liggen? Leuk hoor, deze leus maar in de praktijk komt er alleen zo weinig van terecht.
Verder, ik spreek NIET namens Gaysite, de opmerking vind ik zelf.
Maar JIJ spreekt wel NAMENS de kiezers van Wilders. Speel je nu met vuur, beste JAN? ;-)
En on topic dan maar:
De enige die gereageerd hebben zijn GL, CDA en PvdA op dit voorval.
Waar blijft de rest? Het is wederom stil in het kamp PVV en ... VVD .. die is vast al coalitiebesprekingen aan het voorbereiden met PVV.



Reactie van JAN
25-05-2009 | 7:55

Is Erik dezelfde persoon als Erikje. Groter gegroeid plotseling? Calvé gegeten?
Ja ERIK, die kans die men krijgt moet men ook pakken en dat geldt voor iedereen. Ook voor allochtonen en/of minderheden, invaliden, Chronisch zieken en van welke nationalieit dan ook.
Je ziet ik ga heel ver, veel verder dan jouw parijtje. Verders kom je heel geirriteerd over ERIK.
Tevens maak je een belediging over onze (nederlandse)westerse normen en waarden door daar zo arrogant mee om te springen. Dat Polen erg is weet ik, dat geldt ook voor Moskou, Riga en nog steeds een groot gedeelte van de USA. Alhoewel de laatste steeds beter gaat.
Jouw partij daarantegen wil de Islam door onze strot duwen en die willen we helemaal niet. En weer gaat het niet over die leraar.

Wat ik heb gezegd en daar blijf ik bij, iedereen die in dan land mee wil doen en mee kan doen krijgt altijd de kans mee to doen. IEDEREEN, beste ERIK.
Of dat nou mijn irritante buurman is of die buurvrouw aan de overkant met een hazelip, of die aardige marokkaanse vrouw, of die etterbak van een surinamer. IEDEREEN. Maar je moet zelf wel willen. ALs je de kantjes eraf loopt ben je verkeerd bezig en hoor je hier niet thuis.



Reactie van JAN
25-05-2009 | 8:02

Als je vast klant bent van de GSD, hoor je hier niet thuis. ALs je iemand de hersens inslaat voor een tientje, hoor je hier niet thuis. Hier is geen woord spaans aan en iedereen begrijpt dat maar daar ga je keer op keer niet op in. Is dat Wilders praat? Neen, ik denk dat het realistische praat is want dat is er aan de hand.
Voorbeeld: Twee weken geleden een oudere dame van de fiets getrokken door twee gekleurde figuren in amsterdam west, komt ten val, breekt haar heup en waarvoor? 5 euro ERIK.
Dat soort figuren horen hier niet thuis. Is dat Wilders praat? Neen. Als jouw partijtje daar anders over denkt vinden jullie dat kennelijk allemaal goed. Ach, een kunstheup zo gezet en gerepareerd. Niet zeuren mevrouw.

Dat zeg ik nu, heb ik altijd gezegd en zal ik blijven zeggen. En dat is geen Wilders praat, dit gebeurd. Misschien zelfs bij jouw om de hoek en jij staat er bij en kijkt er naar.

En weer gaat het niet over die leraar.



Reactie van Herman N.@Jan
25-05-2009 | 12:47

nee, het gaat weer niet over die leaar, hoe komt het nou toch, dat veel mensen elke discussie n.a.v. welk probleem dan ook, telkens weer terug weet te brengen en weet te reduceren tot het 'allochtonenprobleem'.
als of het staphorster-fundamentalisme' door de allochtonen is gecreerd.
Als of het slechte weer door de allochtonen is gestuurd, alsof de credietcrisis en de werkloosheid door de allochtonen is gecreeerd, alsof de geldontwaarding door de allochtonen is veroorzaakt, alsof je eigen hersenverweking door allochtonen is veroorzaakt.
Een beetje logisch nadenken zou niet gek zijn.



Reactie van Erik_
26-05-2009 | 22:26

Daar gaat ie dan:
Paradox : Iedereen gelijke kansen, ook de allochtonen, maar de islam door 'onze' strot duwen dat willen 'we' niet.
Wie is 'we' en wat wordt er door je strot geduwd??? Dat is dus absolute Wilders taal!
'Mijn' partij is geen religieuze partij dus ik snap de opmerking niet!

Zoals de reactie hierboven aangegeven, het is triest dat inderdaad bijna bij elk onderwerp de islam of buitenlanders wordt aangewezen terwijl ze bij dit topic helemaal niks mee te maken hebben.



Reactie van JAN
27-05-2009 | 9:21

Teneerste Herman N ben ik niet de persoon die hiermee begonnen is maar ene BLANK. Ja en waar rook is, is ook vuur en gaat men daar ook weer op reageren en zo sneeuwt de feitelijk topic weer onder.

Erik....Ja, dat is een terechte constatering van jou. "we" willen dit niet. Islamisering van een westers land. Heel goed verwoord van jou, ik zat dit met open mond te lezen dat jij dit schreef.
Nogmaals ja, omdat 7 van de 10 berichten wel over het buitenland cq buitenlanders cq de islam gaat. En in berichten sluipt altijd wel iets van bovenstaande groepen. En het is niet triest maar de naakte waarheid. En als daar mensen op willen reageren moeten ze dat vooral doen. Dat heet vrijheid van meningsuiting op een bericht op het internet of krant of tijdschrift en deed heet weer persvrijheid. Ja, ik vertel het maar vast want die wettelijke bepaling ben je vast even kwijt. Wat een toeval.

En nog steeds gaat het niet over die leraar.



Reactie van Erik_
27-05-2009 | 19:46

Beste JAN,
Het is geen constatering van mij, JIJ stelt dat 'WE' NIET willen dat de islam door de strot wordt geduwd. Maar wie refereer je naar 'WE' ?!
Niet iedereen is islamofoob net als niet iedereen homofoob is. Dus namens WIE spreek je eigenlijk dat de islam door de strot wordt geduwd?
En wat wordt er dan door de strot geduwd? De korans? Zweepslagen? Sharia?



Reactie van JAN
28-05-2009 | 8:54

Op naar een volgend topic.



Reactie van JAN
28-05-2009 | 8:57

Die leraar hoeft dus niet meer op onze steun te wachten, want de Islam, Moslims en andere geloofsidioten gaan voor, uit naam van sommige, zoniet alle, linkse partijen.
Ik heb te doen met deze leraar.



Reactie van Herman N.
29-05-2009 | 1:34

Die man heeft zich ongetwijfeld als zondigende homo nederig en geheel in de lijn van refo-anders met zijn lot verzoend. Het schoolbestuur en de onderwijzer zijn er 'samen' uitgekomen, dat hij geschorst moet worden
het kan niet anders, dat je als homo én reformatorische gelovige psychische problemen krijgt.



Reactie van Erik_
30-05-2009 | 7:36

Je hebt te doen met deze leraar? Ik hoop niet enkel omdat hij homo is?!
Zoals Herman N al aangeeft wil deze man helemaal niet zijn gelijk halen.
Het heeft totaal niets met moslims of links maken!



Reactie van tubLentee
05-05-2011 | 5:31

zeer interessant, bedankt



   
Naam:
Bericht:
 
DVD Shop
Koop deze DVD nu in onze DVD shop!
>> klik hier
HomoTest
Gay Nieuws
Altijd actueel gay nieuws op je site. Simpel en gratis. >> klik hier
Gay op TV
Wat is er deze week voor leuks op TV! >> klik hier
Boeken Shop
Koop dit boek nu in onze boeken shop!
>> klik hier
E-Cards
Verstuur een gay- kaart via internet. Simpel en gratis.
>> klik hier
HomoHoreca.nl
HomoScoop
Hoe staan de sterren deze week voor jou?
>> klik hier
Muziek Shop
Koop deze CD nu in onze muziek shop!
>> klik hier
GaySite.nl ShirtShop
Nieuwsbrief
Elke keer verras- send! Het gratis E-Zine van GaySite.nl
>> klik hier
Nieuwe Links
Overzicht van recent opgenomen nieuwe linken.
>> klik hier