| Gay Nieuws

Na Wilders ook homofoob niet welkom

20-02-09 | Twee homofobe Amerikanen hebben, net als Geert Wilders een week geleden, geen toestemming gekregen Groot-Brittannië te bezoeken. De twee zijn niet welkom in Groot-Brittannië omdat bekend is dat zij vanuit hun geloofsovertuiging fervent tegenstander zijn van homoseksualiteit. De voorganger Fred Phelps en zijn dochter Shirley Phelps-Roper wilden in het Zuid-Engelse Basingstoke demonstreren tegen een schoolproject dat de titel 'The Laramie Project' meekreeg. Leerlingen van de bovenbouw van een middelbare school onderzoeken het leven van Matthew Shepard, een student in het Amerikaanse stadje Laramie, die in 1998 vermoord werd vanwege zijn homoseksuele geaardheid. Phelps is voorganger in de Westboro Baptist Church in Topeka, in de staat Kansas. De 75 kerkgangers zijn vooral familieleden, waaronder zijn dertien kinderen (foto).

Phelps' felle anti-homo-lobby wordt gevoerd omdat het westen homoseksualiteit over het algemeen accepteert. Hierdoor voorziet Phelps grote straffen van God. Zo beheert hij een website GodHatesFags.com (God haat homo's - red.) en protesteert hij regelmatig met familieleden tijdens en tegen homo-evenementen. Tijdens een herdenkingsbijeenkomst van de vorig jaar overleden acteur Heath Ledger, bekend van zijn rol in Brokeback Mountain, schoffeerde Phelps de rouwende bezoekers door met een bord zijn gedachtegoed uit te dragen. Op het bord stond te lezen: "Heath is in de hel".

In het Amerikaanse Laramie heeft Phelps een stukje grond gekocht waar hij, ondanks tegenwerking van de lokale bevolking, een herdenkingsmonument wil oprichten voor de moordenaar van de homoseksuele Matthew Shepard. Het is niet bekend of Phelps en zijn dochter Shirley Phelps-Roper net als Wilders toch naar Groot-Brittannië af reizen en ter plaatse proberen het land ondanks het verbod te bezoeken.

GaySite.nl berichtte eerder:
02-11-07 | Schadevergoeding voor verstoren homobegrafenis
13-01-05 | "God haat flikkers en Zweden"


| Reacties op dit artikel

Reactie van albert
20-02-2009 | 17:58

Goed van Engeland wat Phelps betreft. Jezus is gekruizigd, Phelps moeten ze met zijn kop op een hakenkruis vast timmeren. Want dat is een stuk christen fullis, 26 ZETELS VOOR WILDERS HALELUJA !!!!



Reactie van Bibi
20-02-2009 | 18:32

Heel goed, van Engeland, ook wat Wilders betreft (griezel)



Reactie van albert
20-02-2009 | 19:11

Ja Bibi, die zelfde griezel wil wel potenrammerij door oa Marokkanenshit en de samenlevingscrisis aanpakken.



Reactie van Peter
20-02-2009 | 19:40

Die griezel wil Marokkanen aanpakken, om het even wat ze nu weer uitgespookt hebben, of hij denkt dat ze zouden willen uitspoken. Als ik door zulke griezels verdedigd moet worden, dan maar liever niet.



Reactie van Bibi
20-02-2009 | 20:46

stel je niet aan, Mijn vriendin en ik zijn achterna gezeten door Nederlandse potenrammers, wijs niet altijd naar 1 groep. Laag erg laag



Reactie van Timmy
20-02-2009 | 21:09

De Engelsen doen goed werk. Alle griezels buiten hun land houden!



Reactie van Simon
21-02-2009 | 6:48

Ik ben het natuurlijk niet eens met die mijnheer Phelps, maar ik vind het ook griezelig als een land als Engeland gaat bepalen welk gedachtengoed wel en niet welkom is. Nu weigeren ze Wilders en Phelps, straks een extravagante Gerard Joling die in verenpak wil optreden.
Vrijheid van gedachten is natuurlijk een groot goed, zelfs als dat excessen als Phelps oplevert.



Reactie van Daan
21-02-2009 | 9:07

Vrijheid van gedachten hebben we allemaal, vrijheid van meningsuiting(speech) mag wat mij betreft ingeperkt worden als er haatzaaierij aan te pas komt. Daar zit niemand op te wachten.



Reactie van Pieter
21-02-2009 | 11:14

Heel goed dat Engeland haatzaaiers tegen houdt. Het heeft niets met inperking van vrije meninuiting te maken maar met het opzettelijk opruien van mensen. En dat geldt zowel voor Phelps als Wilders.



Reactie van AAD10
21-02-2009 | 13:59

Ik vind dat de regering van Engeland een beetje op de stoel van de rechter gaat zitten.
tToets de haatzaaierij en de grenzen van de manier waarop de vrijheid van meningsuiting wordt gebracht op eventuele strafbaarheid en de geldende wetten (en pas deze desnoods via democratische weg aan), maar ga niet op voorhand je grenzen sluiten voor personen vanwege hun mening.

Vandaag zijn het Wilders en Phelps, wie zijn het morgen?



Reactie van Erikje
21-02-2009 | 14:58

Het is ook niet zomaar iets om mensen te weigeren in de UK.
Wat voor methodes, checklist of voorwaarden ze hanteren is blijkbaar gebaseerd op en voor individuen. Het is te ranzig voor woorden dat ze bij Heath Leadger stonden met borden dat hij in de hel vertoefd enkel om een rol die hij speelde in een film. Of het verafgoden van de moordenaar van Shepard. Het enige doel dat GHF wil is het ontwrichten en verlammen van een middelbare school die zich bezig houdt met een project. Je kan je vast voorstellen dat dit niet gepaard gaat zonder schermutselingen en misschien wel geweld.
De UK geeft een duidelijk signaal af. Iemand die de boel wilt opruien of opfokken wordt het land niet binnengelaten. Honderden waren ze al voor. Vergaande maatregelen om elke risico te vermijden. In hoeverre is de democratie in het geding?



Reactie van Bertrand
21-02-2009 | 16:14

Ze pakken het gewoon verkeerd aan die gristenlijke groep en Wilders. Doe als de Moslims. Emigreer naar Engeland en eef daar lekker een tijdje totdat niemand je meer in de gaten houdt en sla dan toe.

Dus Aan10, als je wat van plan bent heb je misschien iets aan dit idee ?
Who's next ?



Reactie van Veni Vidi Vici
21-02-2009 | 16:20

Wilders resit erg vaak af naar Israel. We mogen niets slechts over de joden zeggen, terwijl ze de hele wereld in de pleuris werken. Dus kritiek op molsims, dan ook op joden, en dus ook op wilders. Slecht met slecht bestrijden. Nee dank je. Ik mag wilders niet, en ik mag Zionisten niet, en ik mag islamisten niet. Punt uit. Dat ze elkaar kapot maken.



Reactie van bibi2
21-02-2009 | 17:56

Inderdaad, bibi heeft gelijk, er zijn zat Nederlandse draken, die jeugd is inderdaad verrot, moet je er wel bijvertellen dat ze meegetrokken worden door ander uitschot, bibi... welke uit een bepaalde ándere cultuur afkomstig zijn.



Reactie van Cor
21-02-2009 | 20:54

Als het hier om moslims zou gaan zouden alle Wilders aanhangers ineens wel begrip hebben voor de Britse regering. Het smelten van de enorme berg boter op die hoofden is zelfs moeilijker dan het bestrijden van extremisme.



Reactie van Mark
22-02-2009 | 0:20

Moet je op de foto zien hoe geil die ouders zijn van haat om dit op de kinderen te projecteren. Er zijn veel van die zieke geesten die alleen aan hun eigen wereld willen hebben en alles wat anders is er veel haat tegen hebben. Mensen die zoveel haat hebben zijn zelf heel zielig en hebben eigenlijk veel liefde tekort gekregen in hun hele leven!!!



Reactie van Mark
22-02-2009 | 0:24

God houdt van iedereen ook al heb je zelf zoveel haat in je waarin je anderen haat, houdt hij toch van je. Het maakt niet uit voor GOD als je zwart, rood, geel, groen of paars bent. Hetero of Homo. Iedereen heeft een doel voor het leven. Voor homos is dat de snelle groei van de wereldbevolking tegen te gaan. ( geweldig dat de natuur dit regelt ) Voor heteros om veel van de planeet te leren en te leren dat er ook andere wezens bestaan. Mensen die haat hebben zullen telkens opnieuw naar hun dood worden teruggestuurd op aarde om opnieuw te leren. En zolang je blijft haten, blijf je teruggestuurd worden totdat je weet wat liefde betekent!



Reactie van Matthias
22-02-2009 | 0:32

Het is natuurlijk belachelijk om Wilders te vergelijken met deze homofoob. De homofoob Phelps predikt namelijk HAAT (God hate fags). Terwijl Wilders GEEN haat predikt, maar de islamitische ideologie ter discussie stelt. En dat is HEEL wat anders. Discussie over een religie moet namelijk ALTIJD kunnen. Een ieder die anders beweert, weet niet waar hij het over heeft, is bevooroordeeld zondere echt naar Wilders te luisteren, of is beinvloed door de onobjectieve media.



Reactie van bibi
22-02-2009 | 4:45

eigenlijk is Wilders leuk



Reactie van wouter van acquoij
22-02-2009 | 6:30

Ik vindt het erg dat men hier wat aan wil doen.kijk wilders is ook niet wat maar met ons allemaal eens fel van leer trekken is messchien iets wat helpt.jammer dat Pim Fortuyn niet meer onder ons is .dat hebben we te danken aan de heden daagse politiek.



Reactie van Coen
22-02-2009 | 12:29

@wouter v acq
Je kan wel blijven jammeren dat Pim er niet meer is, maar dat helpt natuurlijk ook niks. Er is nu een alternatief: Wilders. Doe er je voordeel mee!



Reactie van harrie
22-02-2009 | 16:53

Bibi zegt je moet niet altijd wijzen naar een groep wel als naar een groep steeds verwezen wordt zijn het wel de homo,s,door al die andere groepen.Homo,s zijn namelijk de makkelijkste groep om je op af te zetten.Regeringen,politiek en religieus doen hier flink aan mee.



Reactie van Erikje
22-02-2009 | 17:52

Mark zegt dat God van iedereen houdt, ongeacht seksuele voorkeur, huidskleur of religie. Maar voorganger Fred Phelps en zijn achterban zegt: God hates fags. Wie heeft er gelijk? In hoeverre kan je de bijbel op jou manier interpreteren en de teksten naar je eigen hand zetten?



Reactie van Bibi
22-02-2009 | 22:59

Sommigen hier kunnen goed debateren, complimenten. Maar er zijn ook erg gefrusteerde figuren hier, neem me niet kwalijk. Weet niet uit welke klei die gebakken zijn (bijv. Veni Vidi Vici, echt een zielig typje). Natuurlijk is het goed dat je voor je mening uitkomt, maar pas op dat het geen haat propaganda gaat worden. Natuurlijk zijn er nog altijd mensen die ons homo's en lesbo's haten, maar als wij dat ook gaan doen, dan hebben zij gewonnen, want zij wakkeren haat aan, willen wij daarbij horen ? ik niet. En ik wil niet bij het verbitterde volk horen wat op Wilders stemt. Ik blijf geloven in de mensheid en in mijn eigen bestaan.Kijk eerst naar jezelf en je eigen geluk, ben je ongelukkig ja dan ga je jezelf op anderen afgeven, dat doen al die haatzaaiers. Ik ben niet links, ik ben niet rechts, heb ook vaak mijn bedenkingen, maar doe ik het zo goed ? nee



Reactie van Marleen
22-02-2009 | 23:28

Ik heb zo'n vermoeden dat homofobie en de geplande demonstratie niet de enige reden is dat GB hem de toegang ontzegt.
Op zijn site heeft hij een open brief gepubliceerd aan de Britten, die al begint met:
‘Dear British Bastards & U.K. Insurgents’

En even verderop meldt hij dat hij op de melodie van het Britse volkslied een nieuwe tekst heeft geschreven:
God Hates Your Queen & Land!
Een tekst die erg beledigend is voor, met name, de Britse koningin. Het eerste couplet bijvoorbeeld:
God hates your filthy Queen,
Many large lies we’ve seen,
fall from her lips!
She caused the troops to die,
Her pomp is just a lie,
Her diplomats are filthy fags;
Now God hates your Queen!

En als je iets niet moet doen bij de koningsgezinde Britten, is het dat. Dan val je in ongenade.
De hele open brief lezend kan ik de beslissing van de Britse autoriteiten wel begrijpen.




Reactie van @bibi
23-02-2009 | 18:21

leer lezen, en omdat je het niet eens bent met een argument, betekent dat niet dat, dat argument dan niet juist is. En leer wat duidelijker schrijven, je ratelt als een kip zonder kop.



Reactie van Bibi
23-02-2009 | 21:05

Bibi van 18.21 waarom gebruik je mijn naam ? kan je zelf niet een naam bedenken ?



Reactie van Dommel
24-02-2009 | 11:58

@ Albert - jaja 26 zetels voor Wilders en jouw grote held gaat lekker bij Fox zitten bij Bill O'Reilly, de man die homo's haat en Amsterdam keer op keer beschimpt en belastert. Maar goed, wiebel maar verder met een roze boaatje tijdens de Canal Pride en stem op jouw Grote Witharige Leider.



Reactie van JAN
24-02-2009 | 12:44

De reden waarom Wilders geweigerd is, is een andere reden waarom deze idioten geweigerd zijn. Wilders heeft het in de tweedekamer zeer vaak over homosexuelen, en dan wel in de goede zin. Deze amerikaanse idioten zijn ons liever kwijt dan rijk.



Reactie van Bibi
24-02-2009 | 16:58

ja natuurlijk, als je het ergens niet mee eens bent dan spoor je niet en ben je een kutwijf. De reactie van hij zonder naam doet mij nog eens beseffen dat veel Wilders aanhangers niet van erg hoog kaliber zijn.



Reactie van
25-02-2009 | 5:45

meerdere zeggen het wijf. alleen ik wordt eruit gegooid. wat een waardeloos iets. zegt veel over de site



Reactie van Bibi
25-02-2009 | 21:52

Ik vind het heel goed van de site dat ze jou opmerking eraf gehaald hebben. Je hoeft het niet met mij eens te zijn. Maar je kent me niet en het was erg onvrouwvriendelijk. Je kan ook zeggen, Bibi wat je schrijft is in mijn ogen onzin. Had ik veel volwassener gevonden.



Reactie van JAN
27-02-2009 | 11:17

@ BIBI....Je zal er van staan te kijken hoeveel wel gesitueerde nederlanders met hoge opleidingen Wilders steunen. Dus om meteen arrogant te reageren dat Wilders stemmers van een niet hoog kaliber zouden zijn, zegt meer over jou dan over die Wilders aanhangers.
Je schreef eerder "Ik ben niet links, ik ben niet rechts".....maar dan stel ik even dat je ook niet recht door zee bent. Dat homosexuelen eindelijk voor hun rechten opkomen is meer dan terecht en als Wilders daar bij kan helpen, mijn zegen heeft hij. Dat hij bij Fox was en dat de gastheer homo's haat zijn twee verschillende dingen. Hij was daar niet om homo-issues te bespreken maar om de internationale dreiging vanuit de islam aan de kaak te stellen. Een geloof dat homo's liever kwijt dan rijk is. En iedereen moet de keus krijgen op zijn/haar partij te stemmen zonder daarvoor verantwoording te hoeven afleggen, aan dan ook. En als ik jou bijdrage hier zo lees, ben jij 110% links. Mag van mij, maar dring dat kwaad niet bij anderen op.



Reactie van Zen
27-02-2009 | 15:43

Hier ben ik het JAN eens. Wilders kent steeds meer hoogopgeleide aanhangers, althans dat komt nu naar buiten, maar volgens mij is dat altijd al zo geweest. Intelligente mensen hebben nu eenmaal liever de waarheid dan een of andere idealistische leugen. Langzaamaan begint de linkse propaganda machine tegen Wilders aan kracht te verliezen.



Reactie van Bibi
27-02-2009 | 18:27

Jan, je hebt in zekere zin gelijk, het is angstig te zien hoe de massa weer achter 1 man aanrent. Deze ze in de crisis jaren 30 ook. En dat vind ik gevaarlijk. Ik ben niet 110% links, maar ik zoek iemand die mij kan overtuigen op een zonder haat prediking. En Jan misschien ben ik dom, maar echt Wilders predikt haat, met zijn filmpje en met zijn uiterst rechtse uitspraken. Zou wat zijn als er een policticus op zou staan die zich zo op homo;s en lesbo's zou afreageren. Dan zou jij Jan en velen anderen hier het helemaal met Bibi eens zijn. Maar ja het treft jou niet.
jammer.



Reactie van JAN
28-02-2009 | 7:39

@ BIBI...Teneerste ben je helemaal niet dom want je hebt een duidelijke mening. De jaren dertig heeft helemaal en totaal niets met Wilders te maken en die lading zal het ook nooit krijgen. En men moet eens in zien dat het filmpje of wat hij ook zegt niets met haat te maken heeft, maar simpel de ogen van, voornamelijk de linkerflank, te openen van wat zij hebben toegestaan. De islamisering van dit land en andere Europese landen, dat is pas angstig. We moeten de dingen niet omdraaien. En Wilders keert zich daar fel tegen. En hij heeft niets tegen moslims in het algemeen. Hij heeft, zo heb ik gelezen, respect voor een ieder die meedoet in onze maatschappij. Maar tegen de figuren die de kantjes er van af lopen en het "straattuig" heeft hij iets en dat steekt hij niet onder stoelen of banken. En mag hij dat doen? Ja dat mag hij doen.
Als je als moslim een scheet laat, heb je al een verblijfsvergunning. Men is in het begin te veel in de watten gelegd, geknuffeld etc etc. Nou daar word Nederland nu voor bedankt.



Reactie van
28-02-2009 | 11:17

bibi je spreekt mij om te ratelen als een kip zonder kop. je verwijt mij vrouwonvriendelijk te zijn, wel vreemd dat je tegen jan allen maar je zin wil doordrijven. die persoon geeft je goed commentaar en toch blijf je zo tekeer gaan dat je je eigen mening op wil dringen, want daar ben je flink mee bezig. opdringen en zelf het slachtoffer voelen. Heb je wel een goed geluisterd naar mensen als Wilders, als de Winter uit belgie, iemand als Pim Fortuin. Het hoeft niet hoor maar neem een een keer echt de moeite om te luisteren naar wat deze te vertellen hebben, dan merk je dat ze niet tegen groeperingen zijn maar dat ze voor de mensen zijn uit hun eigen land. ze willen er niemand uitgooien die hier terecht zit. nee ze zijn tegen de profiteurs. zo jammer dat er zoveel mensen zijn zoals jij die dat niet door hebben. misschien wel door hebben maar zo star zijn dat ze alleen maar denken ; ik moet mijn zin hebben. sorry hoor maar ik denk dat jemet jou niet kan discusseren



Reactie van Bibi
01-03-2009 | 17:22

Jan, nu pas dring je tot mij door, nu vind ik de discussie ergens zijn hoogtepunt bereiken. Nu ben je helder en ja nu kan ik je volgen en ben ik het met je eens. Dank je :-)
Meneer zonder naam, ik denk dat wij er niet meer uitkomen. Wij liggen elkaar niet, en ik heb geen zin verder nog een woord met je te wisselen.



Reactie van
02-03-2009 | 11:00

zo zijn vrouwen. altijd de kop in het zand en doen alsof ze alles weten



Reactie van careltje
02-03-2009 | 11:03

he die pieter. ik ben het niet helemaal met je eens kerel. ik denk dat wilders iets anders wil laten zien dan haat. ik denk eerlijk gezegt dat hij hiermee aanduid wat voor mensen er zijn. ik denk ook wel dat die in alle soorten bevolking zijn maar de moslim is daarin wel iets extremer. Die dwingen hun aandacht op. En het is het enige geloof dat door geloof moord. hoe kan het dat we 9-11 in amerika zijn vergeten. zo snel al. dat ging dus wel over haat naar......
nee ik vind het jammer dat mensen niet echt kijken en luisteren naar wilders. hij is niet zo slecht



Reactie van Herman N.@careltje
03-03-2009 | 0:18

Is de Islam het enige geloof waaruit men moorden pleegt?
ik denk, dat je behoorlijk selektief in de geschiedenisboeken en de kranten leest.
De USA plegen overal hun moorden, en onderdrukken mensen.
Ze hebben zelfs gewetenloos en opportunistisch als ze zijn, de Arabische moedjahedeen, in Afghanistan ondersteund, opgegeleid en bewapend in hun strijd tegen de Russische overheersing. Ze steunen misdadige bewinden, zolang als het ze uitkomt, Ze steunden Irak met geld en (gif)wapens tegen Iran tot Irak niet meer in hun vrije-markt-dictatuur paste.
De USA heeft al decennia lang eenzijdig Israel gefinancierd en bewapend, omdat vanuit de bijbelgedachte Israel gesteund moest worden.
De USA was in 1973 betrokken bij het omvergooien van de demokratisch gekozen regering van president Allende en bij het afmaken van linkse politici en kritici van de daarna regerende junta. Dat gebeurde allemaal vanuit de fundamentalische gristelijke ideologie en met steun van god (god is on our side) De vrije-markt-ideologie viel onder Bush samen met gristelijk geloof van de neoconservatieve kliek onder Bush.



   
Naam:
Bericht:
 
DVD Shop
Koop deze DVD nu in onze DVD shop!
>> klik hier
HomoTest
Gay Nieuws
Altijd actueel gay nieuws op je site. Simpel en gratis. >> klik hier
Gay op TV
Wat is er deze week voor leuks op TV! >> klik hier
Boeken Shop
Koop dit boek nu in onze boeken shop!
>> klik hier
E-Cards
Verstuur een gay- kaart via internet. Simpel en gratis.
>> klik hier
HomoHoreca.nl
HomoScoop
Hoe staan de sterren deze week voor jou?
>> klik hier
Muziek Shop
Koop deze CD nu in onze muziek shop!
>> klik hier
GaySite.nl ShirtShop
Nieuwsbrief
Elke keer verras- send! Het gratis E-Zine van GaySite.nl
>> klik hier
Nieuwe Links
Overzicht van recent opgenomen nieuwe linken.
>> klik hier