|
| Gay Nieuws
|
|
Koningin
tegen Gay Pride en homohuwelijk
31-10-08 | Koningin Sofia van Spanje
is tegen de openstelling van het huwelijk
voor paren van het gelijke geslacht
en begrijpt niet waar "gay pride
parades" voor nodig zijn, zo staat
in een bericht van de krant El Pais
over een nieuwe biografie over de koningin.
Volgens het krantenbericht is de Spaanse
koningin (foto) in principe niet tegen
homokoppels of samenwonende homoseksuelen.
"Maar je kan dit geen huwelijk
noemen." Ze stelde andere benamingen
voor zoals bijvoorbeeld burgerlijke
verbintenis.
Sofia plaatste ook vraagtekens bij de
noodzaak van homoparades. "Ik kan
begrijpen, aanvaarden en respecteren
dat er mensen met een andere seksuele
geaardheid zijn. Maar moeten ze daar
trots op zijn? Moeten ze op wagens klimmen
en parades houden?", aldus Sofia.
"Als iedereen die niet homo is,
door de straten zou trekken, zou het
verkeer tot stilstand komen." De
nieuwe biografie, "La Reina muy
de cerca", van de hand van schrijfster
Pilar Urbano, verschijnt ter gelegenheid
van de 70ste verjaardag van de koningin
op 2 november. Volgens de uitgever werd
de tekst voor de publicatie ervan door
het Spaanse Hof nagelezen.
Spanje was in 2005 het derde land ter
wereld dat het homohuwelijk legaliseerden.
Ruim drie jaar geleden stemden een ruime
meerderheid van de Spaanse parlementariërs
in met de openstelling van het huwelijk
voor paren van het gelijke geslacht.
Ook mogen Spaanse homoparen kinderen
adopteren. Spanje staat bekend als zeer
homovriendelijk, uit opiniepeilingen
blijkt dat de bevolking van het land
in over grote meerderheid voor de rechten
van homoseksuelen is.
GaySite.nl berichtte eerder:
21-04-05 | Spanje
derde land met homohuwelijk
|
|
|
|
|
|
| Reacties op dit artikel
|
|
| Reactie van Willen J |
31-10-2008 | 16:49
|
Deze vrouw is samen met haar man in het zadel geholpen door generaal Franco de grote fascist van de bovenste plank.
Daar had deze vrouw niets tegen, omdat zij door hem koningin van Spanje kon worden.
Dus eerst omarmde ze het fascisme en nu de rooms kerk, want ze gaat volledig op haar knieën op de Paus zijn ring te kussen.
Het lijkt wel of ze dit in opdracht doet van de Paus en de Spaanse katholieke kerk. |
| Reactie van Wilhelmina |
31-10-2008 | 17:41
|
De benaming van burgelijke verbintenis vind ik nog niet zo gek.Maar de rest van haar uitspraken kan ik niet waarderen.
Jammer genoeg heeft de roomse kerk nog steeds via achterdeuren invloed.
De roomse kerk moet eens de hand slaan in eigen boezem,misschien komen ze dan tot inkeer. |
| Reactie van Karel |
31-10-2008 | 17:45
|
| Domme koe !!! |
| Reactie van willem |
31-10-2008 | 17:47
|
| Helemaal geen vreemde opmerkingen van deze dame. |
| Reactie van Willem J |
31-10-2008 | 17:50
|
Vreemd dat deze koningin geen problemen heeft met kinderverkrachters uit dezelfde kerk welke op ons soort mensen steeds de grond in trapt.
Spanje is heel machtig geworden door de overwinning van socialistische Spanje en dat was een doorn in het oog van de machtige kerk welke natuurlijk heel veel invloed heeft op deze toch wel zeer leuke koningin.
Haar afkomst telt vele koningen en keizers en daarbij is ons Beatrix die ook tegen het homo huwelijk was een gewone volksvrouw.
Toch vind ik persoonlijk dat ze wel gelijk heeft met die gay pride, is ook veel homo's een doorn in het oog.
Zo zie je maar dat die vuile roomse troep aan de lopende band bezig is weer stelling te nemen, tegen de homo emancipatie . |
| Reactie van Willem J @ Willem. |
31-10-2008 | 17:53
|
Verklaar je nader beste Willem, waarom zijn het geen vreemde opmerkingen.
Ik ben het voor een groot gedeelte wel met haar eens, maar wat is jouw argumentatie.?? |
| Reactie van J. van Canada |
31-10-2008 | 19:18
|
Ik vind dat sommige kommentaar net zo ignorant en intollerant is als de denkwijze van de konigin van Spanje. De 'roomse' kerk wordt weer van alles in 't gezicht gegooid. Wellicht terecht, en toch! Beetje beschaving in dit dialoog a.u.b.
Ook onder protestante en onkerkelijke milieus gebeuren homophobische gedachten en daden. Ik woon zelf in Noord Amerika en als je soms hoord wat uit de mond gespuugd wordt over homosexsualiteit van fundamentele dominees, daar wordt je ook bang van! En laten we maar even niet spreken over de homophobia van de [vaak zwarte] Baptist churches in the USA...
Het sentiment van Sofia is eigenlijk niet zo erg verschillend van diverse recentelijke onderzoekingen in Holland door 't COC & NCRV's Rondom 10. Dus voorzichtig met slijk gooien, gays zelf denken vaak ook zo!
Overigens de Koningin van Spanje is van Duits-Deens bloed, [geen druppel Grieks] goede protestantse vorstenhuizen zowel van haar moeder's kant - Brunschwick en Hanover [Huis van Guelph] en haar vader Schleswig-Holstein-Sonderburg-Glucksburg [Huis van Oldenburg.]
OK Nederlandse Homo's: put you money where your mouth is - waarom boycot je Spanje niet deze winter en zomer 2009?
Cheers! |
| Reactie van Bertrand |
31-10-2008 | 20:12
|
De Griekse Prinses die later via een facistentroep koningin van Spanje is geworden geeft duidelijk aan waarom het houden van Homo-Parades nog steeds nodig zijn met haar STOMME UITSPRAKEN !
Juist daarom dus konininnetje.
( @ Willem J, Verstand en kennis van zaken zit je afkomst. ) |
| Reactie van stefan |
31-10-2008 | 21:14
|
| kining carlos de domme wist van het moordcomploot op Hugo Chavez, maar deed niets. |
| Reactie van Herman N. |
31-10-2008 | 23:16
|
De kerk en de koning spelen altijd onder een hoedje, wat het onderdrukken van mensen betreft, zeker in Rooms-katholieke landen.
Het moet, dan ook een bittere pil zijn, dat dankzij de invoering en het funktioneren van de demokratie, clerus en koning(in) niet meer hun eigen onderdrukkende politiek kunnen uirvoeren.
Wel zielig voor koningin en clerus.
Maar wat mij betreft; 3 hoeraatjes voor Zapatero. |
| Reactie van KuraiAnck |
01-11-2008 | 1:17
|
Ik ben van mening dat dit een goede illustratie is waarom leden van het Koninklijk Huis geen politiek gekleurde uitspraken zouden moeten doen.
Dit terzijde, denk ik dat ze op zich wel goede vragen stelt. Toch ben ik van mening dat zolang homoseksualiteit niet alom geaccepteerd is (door de meerderheid der mensen) er ruimte zou moeten zijn om anders-denkenden/voelenden (zolang deze niet in strijd met de wet is, en soms zelfs dan nog). En heeft een gay-pride op zich nog functie. Al is het opmerkelijk dat ca. 40% (volgens onderzoek van Rondom10) zich niet in deze uiting kan herkennen. |
| Reactie van een Homo |
01-11-2008 | 1:43
|
Ze heeft natuurlijk volkomen gelijk. Het huwelijk tussen mannen is ook belachelijk, en de b(l)ote parade al helemaal. Daarnaast heeft ze natuurlijk gewoon het recht om haar eigen mening over zaken te geven.
Typisch nichtengedrag om dan op je pikkie getrapt te zijn en stennis te maken over gezonde uitspraken, die even niet stroken met die van je zelf. Het blijven aanstellers, homo's. |
| Reactie van Herman N. |
01-11-2008 | 2:39
|
Gayparades zullen er altijd moeten blijven bestaan, om patserige hetero's te laten weten, dat ze ons moeten accepteren en dat we gelijke rechten moeten hebben.
Dat er homo's zijn, zoals haar van boven (1.43uur) maakt het alleen maar erger. De heulen met de onderdrukkers.
Punt is, dat niemand gedwongen wordt om te trouwen, ook niet haar van boven (1.43uur), maar dat je wel respekt moet hebben voor homo's, die wel willen trouwen en hen niet als belachelijk afschilderen.
Ik vind mannen, als haar van boven (1.43uur) natuurlijk volstrekt belachelijk, omdat ie zich voetstoots onderwerpt aan dictator, nl. de instituties van de kerk.
Haar van boven (1.43uur)heeft zelf nooit geleerd na te denken, maar kakelt altijd meneer partoor of de dominee. |
| Reactie van Homo |
01-11-2008 | 10:41
|
Haar van boven 2.39 is zelf de grootste dictator hier op de site.
Haar van boven 2.39 denkt dat ze zelf alles zo goed weet, en probeert iedereen haar mening op te dringen.
Haar van boven 2.39 is zelf een walgelijk kakel nicht van eerst orde. |
| Reactie van Homo |
01-11-2008 | 10:43
|
Ten tweede getuigt het van geen enkele klasse om iemand op een site voor" haar "uit te maken, terwijl het misschien een meer mannelijk type is dan jijzelf.
Walgelijke type die Herman !! |
| Reactie van XXXXXXXX |
01-11-2008 | 16:48
|
Ik ben het helemaal eens met Homo!!!!!!
Valse pisnichten genoeg hier op de site!!!!!!
Ze kunnen elkaar niet eens respecteren,maar ze verwachten wel begrip van andere.
Laat mij niet lachen! |
| Reactie van Martijn |
01-11-2008 | 17:10
|
| Hare majesteit heeft iets tegen gayparades. Heerlijk toch zo een uitspraak van iemand die zich in een designersjurk door 6 paarden in een koetsje laat trekken door Madrid. :) |
| Reactie van Homo |
01-11-2008 | 17:49
|
De koningin heeft niets tegen homo's, is zelf voor volledige burgerlijke registratie en zegt alleen waarom moeten ze zo op een wagen de stad door rijden.
Toen ik pas foto's in de Volkskrant zag over de homo's in San Fransisco, schrok ik mij kapot, spiernaakt door de straten lopen.
Sommige waren gewoonweg griezelig om aan te zien, en een schade voor de homo emancipatie.
Is dat homo emancipatie, m'n rug op ik schaamde mij kapot voor dit soort soort genoten.
Dat vraag ik mij ook af, we hoeven niet meer op een wagen of boten rond te varen, omdat het gewoon achterlijk staat voor volwassen kerels.
So wat we zijn homo, precies wat Sofia bedoeld, je bent alleen maar homo waarom dan zoveel tam tam.
Doe normaal, woon of met een man of met een vrouw, en doe gewoon je dagelijkse werkzaamheden.
Leef gewoon je leven, en doe normaal wat dat ook mogen betekenen.
lang leven Reina Sofia des Espanja |
| Reactie van Homo spaans |
01-11-2008 | 17:51
|
| Lang leven onze lieve koningin Sofia die helemaal gelijk heeft, pracht vrouw met beide benen op de grond. |
| Reactie van Herman N. |
01-11-2008 | 20:04
|
anonieme homo,je kunt niet eens respekt opbrengen voor homo's, die wel een huwelijk willen aangaan, aangezien je het huwelijk door homo's aangegaan als belachelijk kenschetst.
daarbij illustreer ook nog eens je minachting voor de meerderheid van het parlement, die het huwelijk openstelde voor niet-hetero's.
Wie is hier nu een dictator?
overigens heb ik lieve tien vrolijk geklede carnavalesque nichten op een boot, dan een zuurpruimerig type, die biet van extravagantie houdt en de gehele dag zichzelf zo serieus loopt te nemen.
doe eens gek, durf eindelijk eens te leven. |
| Reactie van ;-) |
02-11-2008 | 0:22
|
Ik ben het eens met de koningin, ze is geen homohater omdat ze tegen gayprides is!
Zelf ben ik ook tegen een gay parade, omdat dat een verkeerd beeld geeft van homo's! Nu lijkt het net alsof alle homo's gigantische nichten zijn die de hele dag in een string rondlopen!
Dit gaat ten koste van de normale homo's.. en hierdoor zal de homohaat niet afnemen, ben ik van mening.
Ik ben niet tegen het homohuwelijk, alhoewel ik het mezelf nog niet zo snel zie doen, maar als 2 mannen/vrouwen echt van elkaar houden mogen ze dat best 'officieel' bekend maken..
|
| Reactie van wim14141 |
02-11-2008 | 1:00
|
| De Gay Pride in welke vorm danook is nog steeds nodig om de hetero-gemeenschap te laten weten, dat homo's hun rechten blijven opeisen. Er zijn genoeg hetero's, die graag homo's zouden willen discrimineren zoals dat vroeger mogelijk was. |
| Reactie van Herman N. |
02-11-2008 | 2:12
|
Anonieme homo, je zegt, dat de gaypride een verkeerd beeld geeft van homo's. Dat is het probleem, wat in jouw hoofd zit. Er is namelijk niet een vaststaand beeld van de homo.
Er zijn vele verschillende subculturen binnen de homocultuur.
Dat jij nu toevallig een onopvallende grijze muis met terlenkapak of spijkergoed bent, soit, maar wat geeft jou het recht, om het beeld wat jij hebt van de homo's als vaststaand enig beeld van de homo aan alle homo's te willen opdringen.
Er zijn lederhomo's, sm-homo's, sportschool-spierbundels, er zijn homo's, die het leuk vinden in vrouwenkleren te lopen, behalve al deze homo's doen er ook nog homozangkoren in alle variaties mee, homotoneelgezelschappen, homo's op boten, die aandacht vragen voor Amnesty International, of voor het AIDs-fonds, of voor Palestijnse homo's, of Marokkaanse homo's in Nederland; en nog vele andere homogroepen, die zich ergens mee bezig houden.
en wat zie jij als anonieme homo, die alleen maar kan zeuren?
een homo in een tanga, tussen al die boten met ongelooflijk veel verschillende groepen, feestvieren en soms aandachtvragen voor belangwekkende zaken.
Ik denk dat jij net zo ziekelijk geobsedeerd bent door sex als al die priesters, paters, bisschoppen, kardinalen, imamas, dominees en gristelijke politici.
die zien ook in een veelkleurige feestvierende homo's juist die ene homo in een string.
en daarom ben je bang, dat de heterowereld jou het etiketje opplakt van homo met string.
en wat die koningin betreft, het Spaanse parlement heeft het huwelijk opengesteld, de koningin heeft geen recht van spreken. Spanje is net als Nederland een demokratische rechtsstaat.
We leven goddank niet meer in de tijden, dat we overheerst worden door priesters, paters, bisschoppen en kardinalen, het probleem is dat jij de kant van de reaktionaire krachten kiest, die de homo's altijd onderdrukt hebben.
Jij beseft niet wat de emancipatiebeweging van de afgelopen 50 jaar eigenlijk heeft betekend voor j |
| Reactie van |
02-11-2008 | 2:18
|
eigenlijk heeft betekend voor jou.
Jij wilt 50 jaar emancipatie in de prullenbak sosemieteren, je wilt de de clerus en de koning(in) weer alle macht in handen geven.
Leve de soacialisten van Zapetero en leve de demokratie.
ps. jij hoeft niet te trouwen met je man, maar jij noch die koningin hebt/heeft het recht andere homo's het trouwen te ontzeggen. |
| Reactie van wim14141 |
02-11-2008 | 3:16
|
| Bedankt Herman N. voor je uiteenzetting. Inderdaad waarderen veel homo's niet wat er allemaal bereikt is. Als het aan deze koningin, een overijverige volgelinge van de paus, zou liggen, zag het er voor ons homo's heel wat slechter uit : De liefde die homo's voor elkaar voelen, zou door haar zo minderwaardig gevonden worden, dat deze liefde natuurlijk niet in een huwelijk kan worden bezegeld. Voor haar gemoedsrust mogen homo's vooral niet opvallen. Geen Gay Prides meer. Iedereen de kast weer in, op straffe van.....En zeer waarschijnlijk heeft zij nog wel meer wensen, waar homo's zich aan moeten houden. Gelukkig heeft zij die macht niet. Maar haar handen jeuken. |
| Reactie van wim14141 |
02-11-2008 | 3:39
|
| Het lijkt erop, dat sommige posters zelfdestructief bezig zijn. Die posters benadelen de homo-gemeenschap. Het kan ook zijn, dat de posters, die zo negatief bezig zijn, hetero's zijn, die ons op de kast willen jagen. Diezelfde kast waar we vroeger in gezeten hebben. |
| Reactie van Homo spaans |
02-11-2008 | 10:40
|
De spaanse koningin heeft zelf diverse familie leden die homo zijn, en deze behoren tot dezelfde groep homo's die er meer dan genoeg van hebben door het slijk getrokken te worden door de z.g. sub cultuur .
Bloot lopers en injecterende Groningse homo's, homo's die ieder park moeten gebruiken om hun leuter uit hun broek te halen.
Gewoon normaal doen, homo zijn is geen sub cultuur, dat hebben jullie er van gemaakt, jullie willen maar in de picture blijven.
Lang leve onze lieve vorstin Sofia. |
| Reactie van Homo |
02-11-2008 | 10:44
|
Het homo huwelijk zal overal weer worden afgebroken, vooral omdat de nieuwe Nederlanders(lees emigranten uit Islamitische landen) homo's niet normaal vinden.
Deze emigranten komen via landelijke verkiezingen langzaam stukje voor stuk onze democratie binnen geslopen.
En bovenaan hun lijstje staat duidelijk dat homo's niet normaal zijn, en het homo huwelijk nog minder.
Hoe graag ik homo een huwelijk ook gun, het zal toch weer worden afgebroken door de meerderheid die veel sterker in dan de minderheid. |
| Reactie van martijno |
02-11-2008 | 14:11
|
Tja, heeft de diversiteit eraan te lijden als we allemaal precies hetzelfde willen? Ook ik gruwel van het homo-huwelijk. Wel moet iedereen dezelfde rechten hebben. Maar dat betekent niet, dat je als man het vrouwenhuis in mag. Of als vrouw de Cockring. Of dat je als twee mannen of twee vrouwen moeten kunnen trouwen op de traditionele wijze.
In de jaren 80 werden homo's massaal belaagd tijdens een parade in Amersfoort. Zoooo ouderwets is die Sofia nou ook weer niet.
Volgens Hirsch Ballin zou onze eigen Bea strafbaar zijn als ze zoiets ventileert indien het hem lukt art. 137 uit te breiden. dat kan nog leuk worden (maar niet heus...). |
| Reactie van Bertrand |
02-11-2008 | 14:46
|
@ Homo, Waarom ben je toch zo tegen gelijkstelling van mensen, in dit geval de homo ?
Waarom mag de ongehuwde homo niet meeprofiteren van b.v. alle belastingvoordelen die gehuwden wwel hebben ?
Twee ongehuwde die samenwone zonder een of ander papiertje betalen zich suf.
Daarom alleen al is m.i. een huwelijk tussen twee mannen meer dan gerechtvaardigd. En als een huwelijk uit pure liefde gesloten wordt is volgens mij dat méééééér dan gerechtvaardigd. |
| Reactie van ;-) |
02-11-2008 | 15:21
|
@ Herman N.
Ten eerste lees eens even goed...
volgens mij staat er zeer duidelijk dat ik NIET tegen het homohuwelijk ben!
Ten tweede vind ik het heel grappig dat jij meteen denkt te weten hoe ik ben en hoe ik in elkaar zit.
Dat voorbeeld van die homo in een string, was natuurlijk maar een voorbeeld om duidelijk te maken wat ik wil zeggen. Mensen die hier de gay parades zo aan het beschermen zijn komen met het argument dat het nodig is voor de emancipatie van homo's. En om zo te laten zien dat we gelijk zijn aan hetero's... maar hetero's doen toch ook gewoon normaal? Ik denk dat men op een andere manier gelijke rechten van homo's kunnen benadrukken... door bijvoorbeeld betere voorlichting op middelbare scholen.. Als kinderen opgevoed worden met de gedachte dat homoseksualiteit normaal is denk ik dat je veel meer bereikt dan dat we een gay parade houden, waardoor het lijkt alsof homo's alleen maar seks hebben met elkaar... en zeg niet dat het niet zo is.. maar dit is meestal wel een vooroordeel over homo's.. en ik denk dat die met name door zo'n evenementen geschetst wordt!
En ik ben echt niet vies van seks, of zoals jij zegt 'ziekelijk geobsedeerd'..
Ik ben tegen geen enkele groep van homo's laat dat duidelijk zijn, want ik vind het ook fijn dat ik geaccepteerd word zoals ik ben!
Ohja.. kun je ook gewoon normaal reageren hierop.. dit is gewoon een discussie.. iedereen heeft zijn eigen mening... dus je hoeft me niet meteen aan te vallen!
In nederland gaat het om vrijheid van meningsuiting.. en je schiet meer op door naar elkaar te luisteren en met elkaar te praten dan elkaar meteen aan te vallen en uit te maken voor dingen terwijl je me nieteens kent!
|
| Reactie van martijno |
02-11-2008 | 16:25
|
@ ;-)
Het moet EN-EN zijn (of blijven). Dus zowel de homo's in string als de bootjes van allerlei vrijwilligersorganisaties tegelijk in een parade. Natuurlijk zorgen de uitgedoste of juist blote kerels voor het carnaval-effect, maar mensen zien ook heus wel de gewonere bootjes.
Ik ben juist bang dat we verdwijnen in de massa als we net zo willen trouwen als de rest. Dat komt dan weer in de buurt van onderdrukking! |
| Reactie van Homo |
02-11-2008 | 16:40
|
Die Herman had het over verschillende soorten homo groepen, en dat vind ik nu juist een heel goed voorbeeld.
Hetro's doen ook aan groeps, leer, en SM sex, dus daar zit dus met hetero's geen enkel verschil in.
Zoeken tegenwoordig ook sex in bossen en parkeerplaatsen, en afgelopen Zaterdag las ik in het Algemeen Dagblad dat de jongelui van 13 al plat gaan voor een pakje Malborro.
Nu dus het enigste verschil is dan nog dat je op je zelfde geslacht valt, gewoon een speling van de natuur.
Niet meer en niets minder, dus waarom moet je je dan zo profileren als een grote groep, waar juist de nadruk zo op het sexuele valt.
Een goede vriend van mij heeft Stonewall in new York meegemaakt, toch zal hij nooit maar dan ook nooit mee lopen in welke gay pride dan ook.
Je kunt ook op andere manieren de emancipatie helpen dan half naakt op een boot te gaan varen.
Meestal zijn dat de types die voor de rest van het jaar voor de emancipatie geen moer doen, maar deze gelegenheid aangrijpen op weer eens lekker uit de ban te gaan.
Lekker narcistisch doen met hun lichaam, dat is het enigste wat telt en beslist geen emancipatie doel einde.
Juist van deze op sex gerichte parades schrikken de nieuw emigranten vreselijk af, en zien hun vooroordeel hierin bevestigd.
Daarom bedoelde de koningin Sofia, dat de homo emancipatie inmiddels op een hoogtepunt gekomen is, en dat je het ook tegek kan maken.
Vooral in Spanje is de homo emancipatie veel verder dan in Nederland, lees tolerantie.
Vroeger wilde ik eigenlijk altijd trouwen met mij partner, echter mij ouders hebben mij gewaarschuwd dit niet te doen, in verband met heel veel gevaarlijke veranderingen in de maatschappij.
Welke dat zijn moet je zelf maar gaan uitzoeken, maar er komt een tijd dat men genoeg krijgt van dat meer dan drammerige gedrag.
Dat kun je heel goed op deze site zien, dat drammerige het zijn zin willen hebben met iedere discussie.
Verder prettige dag, ik gaan liever naar de zege van Obama ki |
| Reactie van Erikje |
02-11-2008 | 18:09
|
Aan de anonieme Homo,
Er is nogal wat tegenstelling wat je schrijf. Eerst vind je het homohuwelijk belachelijk, en toch wilde je altijd al trouwen met je vriend.
Vervolgens vind je de emigranten uit islamlanden een bedreiging omdat zij homo's niet normaal vinden en het homohuwelijk nog minder vinden. En dat vind jij echt? In hoeverre is de islam al in de landelijke politiek doorgedrongen om zich te strijden tegen het homohuwelijk? Zijn de rooms katholieken dan voor homo's of homohuwelijk? Noem je dat geen bedreiging?
In hoeverre is Spanje meer toleranter in de homo emancipatie dan Nederland? Ben je zelf Spaans van afkomst? Pas dan kan je het goed collationeren. Of vind je de emancipatie in bijvoorbeeld Ibiza, waar het bol staat met halfnaakt dansende homo's die samen met toeristen flink de bloemetjes buiten zetten. Schaam je je hier nou ook kapot voor?
En, je schreef dat, de sex gerichte parades schrikken de nieuw emigranten vreselijk af, en zien hun vooroordeel hierin bevestigd. Hoezo, ben jij de nieuwe woordvoerder namens de nieuwe emigranten? Niet alleen de nieuwe maar ook de bestaande NL'ers (homo's en hetero's) schrikken zich steeds te pletter als het woord gay parade al valt. Gelukkig is ook voor een groot deel van de nieuwe en bestaande medelanders een feest om de gay parade mee te maken. Ik ben het eens met je leus "Leef gewoon je leven, en doe normaal'.
Beter zou zijn 'Leef gewoon je leven, doe normaal, maar af en toe ook eens vreselijk gek' ;-) |
| Reactie van wim14141 |
02-11-2008 | 22:20
|
| Deze dame, die een overijverige aanhangster van de paus genoemd kan worden, heeft heimwee naar de tijden toen de RKKerk ervoor zorgde dat elke binnen die Kerk geboren homo zwaar gebukt ging onder de door die Kerk aangeprate schuldgevoelens. Zij vindt dat homo's beschaamd moeten zijn dan kan zij namelijk iets doen waar ze vast heel erg goed in is en wat ze volgens bovenstaand bericht ook graag doet : ons haar medeleven tonen. Trouwplannen passen daar natuurlijk helemaal niet bij. Dat heeft die buitenlandse vorst aan wie zij zich geheel en al heeft overgegeven (de Paus) haar en alle Spaanse parlementariers duidelijk verboden. Om deze vorstin uit haar dromen te halen, zijn er telkens weer Gay Prides nodig. Het leven van een koningin is hard, keihard. |
| Reactie van Homo spaans |
02-11-2008 | 23:39
|
| Viva la Reina Sofia |
| Reactie van Herman N. |
03-11-2008 | 0:42
|
Telkens het beeld oproepen, dat de gaypride een aaneenschakeling is van naakte homo's, is leugenachtig.
Ik zag in de laatste gaypride 1 man in een tanga en die was ik twee boten verder al weer vergeten, omdat er zoveel te zien en te horen is. Iedereen weet overigens, dat ook tijdens de gayparade het tonen van geslachtdelen en aanstootgevend gedrag verboden is.
Dus het gaat ook nooit te ver.
Een beetje ondeugend een schaamlap oplichten, die een deel is van een mooi en creatief kostuum, en dat ook nog eens in een mooi choreografisch vormgegeven show maakt het juist leuk, om naar te kijken voor alle toeschouwers aan de wal.
en dat 'homo' het telkens weer heeft over halfnaakte homo's is tekenend voor hem, want je kan het evengoed hebben over half aangeklede homo's en dat is een wezenlijk verschil.
Trouwens, wat is half aangekleed of halfnaakt?
Spierballen-,sportschoolhomo's showen hun spieren, wat is daar mis mee? Dat kan je niet met een lange regenjas.
Een groep Romeinse gladiatoren of Romeinse slaven zijn meestal halfnaakt, dat IS het kostuum!
IK vraag me af, waarom over een beetje ontdeugend of funktioneel naakt tijdens de Gayparade altijd zo veel discussie nodig is, terwijl in het Zuid-Amerikaans Carnaval ...tig meer blote dames in tanga met hun billen staan te schudden, daar hoor je nooit problemen over, integendeel, alle hetero's vinden het prachtig.
ik denk dan ook met vrij grote zekerheid te kunnen zeggen, dat al die verontwaardiging gebaseerd is op homofobie, en dat homo's, die meegaan in die verontwaardiging aan zelfcensuur doen, die op lange termijn slechter zal blijken uit te pakken, dan al die kritiek naast je neerleggen.
Hoemeer we nl. onder druk van gristelijk-gereformeerden, rooms-katholieken en moslims toegeven, hoe meer aanvullende beperkingen er zullen volgen. |
| Reactie van Herman N. |
03-11-2008 | 1:05
|
De homo's, die in Spanje aan de gayprides meedoen voelen zich pas sinds enkele jaren bevrijd van het onderdrukkende regime van de Rooms-Katholieke kerk.
Pas sinds Zapatero en de socialisten aan de macht zijn, hebben homo's gelijke rechten, is het huwelijk opengesteld en mogen getrouwde homo's kinderen adopteren en dat is de belangrijkste reden, om elk jaar het BEVRIJDINGSFEEST te vieren.
Want zo voelen de Spaanse homo's dat.
en daarom vind ik het ook zo hypocriet, dat koningin Sophia juist al die pasverworven rechten ter discussie stelt. Haar opmerkingen zijn gewoon de zelfde, die we gewend zijn te horen uit de mond van de priesters, de bisschoppen en de kardinaal, die hun opdrachten uit het Vaticaan krijgen. Zoals dat vroeger ging, geeft de pauselijke nuntius, of de bisschop/kardinaal van zijn ongenoegen blijk aan de roomse vorst.
Trouwens het Vaticaan en zijn loopjongens, de kardinalen, oefenen een ongeoorloofde druk op Roomse politici uit, ze chanteren hen, met gebruikmaking van dreigementen, dat ze de zalfselen voor de stervende niet krijgen toegediend op het sterfbed, indien ze voor openstelling van het huwelijk, euthanasie of abortus stemmen. en die gelovige politici, zijn bang voor de dood, zonder zalving komen ze in de hel.
zo eenvoudig ligt dat, voor Roomse gelovigen althans. De Roomse kerk initimideert en chanteert.... en Sophia speelt het spelletje mee.
|
| Reactie van Bertrand |
03-11-2008 | 9:10
|
Zo is het maar net Herman N.
Daarbij wil ik opmerken, als vrijwillig geëxcommuniseerde roomskatholiek, dat die Roomse Kliek niets met mijn privéleven te maken heeft. Daarbij, als er een eventuele god mocht bestaan, dan rel ik de zaakjes daar wel mee. Met die z.g. zelf gecreëerde "vertegenwoordigers" hier op aarde heb ik geen kloot te maken.
Ik .........en niemand anders bepaald wat er in en met mijn leven gebeurd. Laat ze dat duidelijk zijn. |
| Reactie van |
03-11-2008 | 10:46
|
| Via la reina Sofia |
| Reactie van |
03-11-2008 | 10:46
|
| Viva La Reina Sofia |
| Reactie van carel |
03-11-2008 | 10:54
|
| Is zij niet afkomstig uit het land waar men fervent de Griekse beginselen aanhangt...? |
| Reactie van Spaanse homo |
03-11-2008 | 10:55
|
Niet te vergeten dat ook koningin Beatrix zich schaamde in heel Europa, want ook zei was fel tegen het homo huwelijk.
Ze had echter niets te zeggen en het homo huwelijk werd gelegaliseerd en wanneer ze op staatsie bezoek moest haatte zij het wanneer andere landen over dat huwelijk begonnen.
Ze heeft letterlijk gezegd dat ze het haatte dat dat Nederland dat huwelijk door drukte.
Ze raakte haat gezicht kwijt in geheel Europa waren haar opmerkingen. |
| Reactie van carel |
03-11-2008 | 12:22
|
| En vergeet niet hoe Beatrix het destijds verwerpelijk achtte dat bijv. ambassadeurs met hun mannelijke partner op een receptie verschenen....! |
| Reactie van Homo |
03-11-2008 | 12:51
|
Ik lees net in het NRC dat een 13 jarig meisje wat verkracht was is gestenigd.
Dat vind ik pas iets om ons zorgen over te maken.
Mogadishu, 3 nov. Een 13-jarig meisje in Somalië is gestenigd nadat zij had aangegeven dat zij was verkracht. Islamitische extremisten veroordeelden de verkrachting als overspeligheid van de kant van het meisje, en besloten dat zij zou worden gedood.
En Beatrix en haar vriendin spelen onder één hoedje, Beatrix wil ook in Nederland dat het homo huwelijk wordt geannuleerd.
Ze werken samen !!
Willen zo in een goed blaadje komen bij de nieuwe emigranten.
Comprando amigo ?? |
| Reactie van Bertrand |
03-11-2008 | 14:59
|
| @ Carel, Carel je slaat de spijker op zijn kop. Wat betreft homosexualiteit kan ik zeggen dat de Grieken het hebben uitgevonden, de Rooms/vaticaanse Italianen het hebben geperfectioneerd en de Duitsers de muziek er bij hebben gemaakt. |
| Reactie van Herman N. |
03-11-2008 | 15:01
|
Het is alweer een van je onzindelijke manieren van discussieren, door hier iets van het gewelddadig leven onder de Islam in de discussie te poneren.
Want dat was het onderwerp niet.
Mag ik je dan aan herinneren, dat er in Brazilie nog altijd ca. 200 homo's per jaar vermoord worden door rooms-katholieke macho's?
Dat staat in de rapporten van de mensenrechtenorganisaties. De Braziliaanse politie staat er lachend bij of is er zelfs bij betrokken.
'homo' (12.51uur) behoort behoort blijkbaar tot mensen, die zich slechts om de wantoestanden onder de islam druk maken, maar niet over die onder Rooms-katholiek bestuur. |
| Reactie van roy |
03-11-2008 | 15:19
|
| wat me stoort aan de berichten is herman n iedereen heeft recht op zijn of haar mening en of je het daar nu mee eens bent of niet leg je er bij neer de een vindt de gaypride niks en de ander vindt het helemaal geweldig eerlijk gezegt vindt ik ook niet dat de paypride iets temaken heeft met homo emancipatie, homo's hebben zelf gevochten voor Acceptatie en daar heeft een paypride niks mee temaken begrijp me niet verkeerd ik zelf vindt de gaypride gewelding en ieder jaar ben ik van de partij maar de gaypride is een feest waar mannen zich zelf kunnen zijn net zoals carneval.wat ook een beetje raar is niemand heeft het over onderdrukking en terug in de kast en dat soort onzin dit gaat over iemand die haar mening geeft maar toevallig een lid is van de spaanse kongingshuis en gelijkt staat iedereen moord en brand schreeuwen. ik zelf ben een super trotse homo en kom er ook voor uit maar zoals sommige hier op reageren is typisch nichten gedrag maak je niet zo druk om zo iets onzinnigs |
| Reactie van roy |
03-11-2008 | 15:38
|
| zoals de islam de kerk en sommige van de politiek proberen hun wil op teleggen doe jij dat ook herman nogmaal jij maakt je druk om de mening van iemand die contra staat als die van jou heb jij nou echt niks beters tedoen om iedereen die het niet eens is met jou telopen afbekken jeetje man |
| Reactie van Marinus |
03-11-2008 | 15:44
|
| Herman, hou je het dan ook zuiver. Het gaat hier over de uitspraken van Sophia en niet over mensonterende praktijken in Brazilie |
| Reactie van Stumpers !! |
03-11-2008 | 15:44
|
Herman kan alleen maar afbekken, typisch valse nichten gedrag.
Overal wil hij gelijk in krijgen en hebben, hij paste goed in de Spaanse dictatuur van Franco. |
| Reactie van Stumpers !! |
03-11-2008 | 15:49
|
Laten we ons druk maken over de nieuwe onderdrukker, de radicale islam.
Zie Gaykrant !Razzia in MaleisiëRazzia in Maleisië
In Spanje zijn geen razzia's, en de koningin is een schat van een vrouw, die voor haar kapper en vriend zelfs een huis gekocht heeft.
Stond in alle Spaanse bladen .
|
| Reactie van Herman N. |
03-11-2008 | 15:58
|
Ik zet mijn mening tegenover die van een ander, en onderbouw mijn mening zoveel als mogelijk is.
Ik leg niemand het zwijgen op.
en als jij mmeent dat de gaypride niets met emancipatie te maken heeft, weet je gewoonweg niets van de 40 a 50 jaar emancipatiegeschiedenis. je kan de gaypride en de gayparade niet los zien van de emancipatiestrijd, want het is het verlengde ervan.
En ook alweer, als je zegt, dat iemand van het Spaanse koningshuis iets zegt, wat tegen de emancipatiegedachte van homo's ingaat, dat dit niet belangrijk is, dan schat je dit verkeerd in, want de mening van de koningin is belangrijker en invloedrijker, dan die van Jan met de pet. Daarbij is ze de spreekbuis van conservatief Rooms Spanje, die niets met geemancipeerde homo's te maken willen hebben. |
| Reactie van Spaanse homo 22 |
03-11-2008 | 17:56
|
Ja heerlijk die Zapatero, bedrijven die e getrouwde werkelozen aannemen krijgen 1500 euro van de schat.
De alleenstaande homo mag gewoon als Truus de muis achter het fornuis blijven.
Heerlijk die socialisten, en ook nog eens de hypotheek bijvullen van onze twee verdieners hun belasting geld.
net op teletekst gezien.
nee geef mijn dan maar onze La Reina, tikkie rechts, maar niet zo hypocriet als die socialisten troep.
Altijd gaan die hetro's voor, dus stop te ouwehoeren over onze vorstin, liever iemand die eerlijk rechts is dan iemand die z.g. links is.
de beroemde salon socialisten !! |
| Reactie van Erikje |
03-11-2008 | 17:59
|
Ik begrijp ook niet waarom het stenigen hier wordt aangehaald. Er zijn inderdaad ergere zaken. Maar ben het met Herman eens dat je best wel de zaken op scherp mag zetten om in ieder geval iets van integriteit van berichtgeving van sommige reacties te nuanceren. De botenparade is niet enkel naakte dansende homo's, er staan ook mensen die vanuit hun maatschappelijke achtergrond aandacht vragen voor een goede emancipatie. En die staan er keurig gekleed op ;-)
Dat is denk ik de nuance. Niet met een storm aan vooroordelen en populistische opmerkingen je gelijk halen. Als je je schaamt voor de homo's (en hetero's) die meedoen op de botentocht is dat een mening dat gewoon gerespecteerd dient te worden. Dat naakte homo's rondlopen in San Fransisco is puur om te shockeren, daar kan je schande over spreken. Ook dat wordt gerespecteerd. Maar beide op één hoop gooien lijkt mij niet gepast. |
| Reactie van Erikje |
03-11-2008 | 18:29
|
Aan Spaanse homo
Bea heeft niet publiekelijk en letterlijk aangegeven dat ze tegen het homo huwelijk was. Het was een citaat van de secretaris van het zwaar Gereformeerde Bond in de Protestantse Kerk te Bergen op Zoom nadat ze bedankte voor het bijwonen van een kerkdienst. Reden is dat ze de Roze Zaterdag en de homo-emancipatie 'een warm hart toedraagt'. De kerkdienst behoorde bij de Roze Zaterdag en Bea heeft duidelijk haar keuze gemaakt.
En verder, dankzij Zapatero werd Spanje het vijfde land ter wereld waar het 'homohuwelijk' gelegaliseerd werd. Dezelfde Zapatero, die begin dit jaar scherp uithaalde naar de katholieke kerk omdat kerkvaders kritiek uitte over abortus en het homohuwelijk terwijl het in Spanje is gelegaliseerd.
Neem nou Aznar, die mordicus tegen elke vorm van (homo) partnerregistratie was. Verlang je echt terug naar de tijd van Aznar? Of Franco? Zo rechts genoeg? Zoals Zapatero al zei: "Iedereen heeft gelijke rechten in dit land, ook mensen die geen aanhangers van een religie zijn".
Respect voor deze man! |
| Reactie van Spaanse homo |
03-11-2008 | 18:44
|
| Liever Franco schat!! |
| Reactie van Spaanse homo |
03-11-2008 | 18:45
|
| Liever Franco dan een stel salon socialisten baby. |
| Reactie van JAN |
03-11-2008 | 22:49
|
| Tuurlijk Herman N heeft ze het recht om haar mening te geven. wie doet haar wat met de onschendbaarheid dat dit soort figuren genieten, maar om TEGEN het huwelijk te zijn van twee mensen van het gelijke geslacht gaat me echt wat ver, om maar te zwijgen van de botenparade. Beide instituten, want dat zijn het inmiddels wel, hebben hun waarde dubbel en dwars bewezen. En net zoals in het hetero leventje komen er ook scheidingen voor. Ben je ook tegen adoptie met twee mannen of vrouwen als de ouders? |
| Reactie van roy |
04-11-2008 | 7:11
|
de gaypride en gayparade is voortgekomen uit homo emancipatie maar de gay pride is niet voor de Acceptatie van homo's want laten nu eerlijk zijn denk je nu echt dat mensen homo's zullen accepteren als ze de heledag met boa's en tanga's rond lopen nee dat doen mensen niet (zeker 80% op de boten bij de gaypride danst er zo bij) de gay pride is gewoon het resultaat van jaren langen srijd en staat nogmaals niet voor Acceptatie en over het spaanse koningshuis ik heb nooit gezegt dat haar meningen er niet toedoet ik zeg alleen dat je je er niet zo druk om moet maken wat door haar meningen worden we nu ineens onderdrukt gaat homo's nu ineens weer de kast in nee dat doen ze niet dus wat maakt het dan uit als ze haar mening geeft en je moet ook goed lezen ze heeft gezegt dat ze homo's Accepteert maar dat ze vraagtekens zet bij de parades en pride's nou dat mag toch ze roep toch niet half spanje op en zich tekeren tegen homo's
en herman ik weet donders goed wat de ""homo emancipatiegeschiedenis ""inhoud en heeft gedaan wat daar pluk ik nu de vruchten van dus als iemand (invloedrijk)zijn of haar mening geeft sta dan niet gelijk moord en brand te scheeuwen en doe ook niet net als of de homo emancipatie 50 jaar terug in de tijd gaat |
| Reactie van Bertrand |
04-11-2008 | 8:34
|
Hetero's, koningin of koning incluis, zouden zich toch eens moeten gaan realiseren dat hun homosexuele kinderen de gevoelens voor het eigen geslacht hebben ontvangen via het genenstelsel van henzelf. Het is toch wetenschappelijk voldoende aangetoond dat homosexualiteit erfelijk is.
Hetero's, zo kan geconcludeerd, kennen hun eigen inwendige ik niet, als ik het zo mag formuleren ?
Laat ze hun verstand eens gebruiken voor ze hun vuiligheid van gedachten op straat gooien. |
| Reactie van JAN |
04-11-2008 | 10:00
|
Roy,
2 dagen per jaar mogen we even anders zijn, anders reageren en even uit je dak gaan.
1. Koninginnedag waarin voornamelijk heel hetero Nederland met ORANJE boa's, hoedjes, toetertjes, vlaggetjes etc etc, uit de bol mag, en de 1e zaterdag in Augustus is het de tijd voor de botenparade. de een is gewoon een vrije dag waar honderdduizenden amsterdammers erop uit trekken in Amsterdam, terwijl Amsterdam histories gezien niets heeft met het koningshuis, en dan de botenparade die ook honderduizenden trekt. Wat is er mis mee dat je op die dag jezelf kan en mag zijn, want wat dat aangaat is dat wel weer nodig gezien de geweldstoename jegens homo's.
Maar zoals altijd, de beste stuurlui staan altijd aan de wal iedereen en alles te bekritiseren. Aan jou de keuze die dag mee te maken of juist niet. |
| Reactie van roy |
04-11-2008 | 13:53
|
beste jan
ik heb nooit gezegt dat je niet je zelf mag zijn en ik ben zelf een grote voorstander van de gaypride ik doe altijd mee en lekker dansen op de boten ik zelf heb er ook niks tegen dat mannen in een tanga slip aan het dansen zijn het oog wil ook wat toch maar dit gaat om het recht van menings uiting de spaanse koningin bekritiseerd de gaypride op het feit dat mannen met boa's en veren en dat soort ding rond lopen en dansen dat recht heeft zij om dat tezeggen waarom wordt daar zo moeilijk over gedaan waarom wordt er nu net gedaan als of we door die mening 100 terug in de tijd schieten zoals herman n doet er is niks aan de hand iedereen heeft het recht op zijn of haar mening en ook iedereen heeft het recht om tezijn wie hij of zij is en als mensen lekker met de gay pride gek willen doen kom maar op hoe gekker hoe beter verder heb ik gezegt dat ik vindt dat de gaypride niks met homo acceptatie heeft temaken maar dat de gaypride om reachtie is van homoemancipatie niet meer en niet minder heb ik gezegt en nogmaal dat recht heb ik |
| Reactie van Herman N. |
05-11-2008 | 3:03
|
Natuurlijk heb je het recht, om dat te zeggen roy, maar laat mij dan van mening zijn, dat ik de mening van die koningin, (dat zij tegen de openstelling van het huwelijk is), blijf zien als de verwoording van de onderdrukkende Roomse kerk.trouwens die walgelijke Spaanse homo van 3/11, 18.45uur laat zien, met wat voor types we hier te maken hebben.
Verdedigers van fascistisch Spanje, terwijl de meeste massagraven van linkse mensen en homo's, uit de tijd van fascistisch Franco nog niet eens geopend zijn. |
| Reactie van JAN |
05-11-2008 | 10:33
|
Roy,
Ik heb het nogmaals goed gelezen en trek mijn eerdere commentaar in. Excuus.
|
| Reactie van |
07-11-2008 | 20:00
|
Sofia plaatste ook vraagtekens bij de noodzaak van religieuze processies. "Ik kan begrijpen, aanvaarden en respecteren dat er mensen met een andere religie zijn. Maar moeten ze daar trots op zijn? Moeten ze op wagens klimmen en parades houden?", aldus Sofi.
Gek, dat hoor ik haar niet zeggen.
Door de plee met de christen. |
| Reactie van Johanfrederik |
08-11-2008 | 16:39
|
uit vele reakties blijkt maar weer, dat vele homo's net zo min zijn geamancipeerd als iemand in de funktie van koningin, van wie dergelijke levensbeschouwingen door opvoeding en levenssituatie zijn te verwachten. U kunt er vanuit gaan, dat deze liberale konigin (evenals als de onze) niet tegen homo's is, slechts tegen provocerend gedrag en slechte manieren zoals blijkt uit de hierboven geschreven reakties.
|
|
|
|
|
|