| Gay Nieuws

Homo's weigeren als bloeddonor mag

01-06-07 | De Nederlandse bloedbank Sanquin mag mannen die homoseksuele contacten hebben, blijven weigeren als bloeddonor. Dat heeft de Commissie Gelijke Behandeling (CGB) vrijdag geoordeeld. Volgens Sanquin is er bij bloed van homomannen een verhoogd risico op hiv en andere ziektes en dus een verhoogd risico voor de volksgezondheid, aldus ook de commissie. Ook in 1998 oordeelde de CGB dat bloedbanken homoseksuele mannen mochten weigeren als bloeddonor. Op dit moment is de techniek van bloedonderzoek weliswaar sterk verbeterd, maar voldoende veiligheid kan nog steeds niet worden geboden. Omdat het veiligheidsrisico onvoldoende met bloedtesten kan worden ondervangen is het huidige selectiebeleid gerechtvaardigd, aldus de CGB.

De bloedbank is blij met de uitspraak. "Ons beleid is daarmee goedgekeurd. Internationaal is er discussie of homoseksuele mannen bloeddonor mogen zijn. Vorige week nog heeft ook de Amerikaanse inspectie voor de volksgezondheid bepaald dat bloedbanken homoseksuele mannen mogen uitsluiten," aldus een woordvoerster van Sanquin.

De CGB stelt dat het huidige beleid van de bloedbanken "stigmatiserend kan zijn voor homoseksuele mannen", maar vindt het belang van de volksgezondheid zwaarder wegen. De commissie beveelt de bloedbanken aan om naast de zorg voor maximale veiligheid van bloedproducten een "minder stigmatiserend beleid jegens homoseksuelen te voeren." COC Nederland maakt bezwaar tegen het beleid van de bloedbanken.

GaySite.nl berichtte eerder:
24-05-07 | Homo niet welkom als bloeddonor
30-03-06 | Acceptatie homo als bloeddonor
23-10-04 | Europese werkgroep rond homobloed
10-01-04 | Rode Kruis wil geen homobloed


| Reacties op dit artikel

Reactie van Viktor
01-06-2007 | 17:56

Ik vind het nog steeds schandalig. Door mijn gezonde en voorzichtige levensstijl loop ik geen enkel verhoogd risico, maar puur op basis van mijn geaardheid wordt ik uitgesloten. Ik blijf het discriminatie vinden.



Reactie van Daan
01-06-2007 | 18:02

Ik zou graag een onderzoek zien naar de relatie tussen homosexualiteit, risico en gedrag. Als aangetoond kan worden dat gedrag de doorslaggevende factor is in plaats van geaardheid hebben bloedbanken geen reden om homoos te weigeren. Een schandaal overigens dat de CGB een dergelijk onderzoek niet zelf heeft gedaan.



Reactie van Mark
01-06-2007 | 18:18

Alsof we monsters zijn. Zo wordt je dus behandeld in de wereld. Nee, in Afrika sterven er geen miljoenen mensen waaronder over het algemeen meeste heteromannen aan Aids, nee in de Heterowereld is dat niet. Heteros dragen geen allerlei ziektes. Nee, dus is pure discriminatie, want ook Heteros neuken alles wat maar los en vast zit. Wat dacht je van BIsexuelen????



Reactie van Peter
01-06-2007 | 18:43

Het vertrouwen in de commissie gelijke behandeling heb ik al tijden geleden opgegeven. Zodra het met geloof te maken heeft mag alles, maar anderen hebben vaak het na kijken. Opheffen!



Reactie van fred
01-06-2007 | 18:48

hoe zit het eigenlijk met homo's en orgaandonatie



Reactie van KuraiAnck
01-06-2007 | 18:57

Ook ik hoop dat er spoedig veranderingen zullen komen, met name op het gebied van betere/snellere tests, zodat dit soort uitsluiting heroverwogen kan worden.

Maar ik moet ook zeggen dat ik het eens ben met de uitspraak dat het belang van de volksgezondheid boven dat van het individu staat.

Homo's lijken een wat losser bestaan te hebben. Makkelijker met seksuele contacten. Aan de andere kant kan men wellicht stellen dat homo's hier opener in zijn. Wat in dit geval ons misschien niet in een positief daglicht plaatst.

Maar zolang er maar een kans bestaat dat er een verhoogd risico is, vind ik dat de volksgezondheid beschermd dient te worden van dit risico - waar het risico dan ook uit voort vloeit.



Reactie van antwoord
01-06-2007 | 18:59

Hetzelfde Fred. Ik ben om die reden dan ook geen orgaan donor en heb dat als zodanig ook aangegeven. Het is ook beleid alleen dit wordt niet zo duidelijk aangegeven. Helaas maar waar!!



Reactie van pijnslaaf
01-06-2007 | 21:17

Jammer, ik was bloeddonor en nu mag het (sinds lang) niet meer.
Ik heb een donorcodicil en dat blijkt dus ook al waardeloos te zijn. Waarom wordt hierover geen duidelijkere voorlichting gegeven.



Reactie van Peter
01-06-2007 | 21:17

Dan zeg je toch gewoon dat je geen sex contacten met mannen en huppa je bloed is welkom.



Reactie van Herman
01-06-2007 | 21:53

Maar ik zou toch bloed en onderdelen kunnen doneren voor andere homo's?



Reactie van Pieter
01-06-2007 | 22:29

Waarom zou je als openlijke homosexuele man bloed of orgaan donor zijn als je toch in de afvalbak beland. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt een donorcodicil in te vullen. En dat in een week waarin de discussie hierover op een hoogtepunt is.



Reactie van
02-06-2007 | 0:56


Reactie van Jan Willem
02-06-2007 | 0:43

Mijn zus woont in Botswana Afrika, en daar is 80% van de hetro mannen besmet met HIV.
Trouwens heel Afrika gaat ten onder aan de HIV, want de mannen daar pakken daar de ene vrouw na de andere, dus wijs eens met je vinger naar de hetro's
Dit zijn hetromannen die in heel Afrika inmiddels besmet hebben, en dus geen homo's.
Deze komen ook in Nederland wonen, en mogen volgens een vriendin die bij de GGD werkt gewoon bloed geven.

Ptettige dag verder!




Reactie van
02-06-2007 | 0:56

2-06-2007 | 0:44

Die vrijen dus ook zonder condoom, omdat ze het gebruik niet manelijk vinden, en het voelt zonder zo lekker aan.
Ten tweede is de Paus tegen condoom gebruik.

De Telegraag weigert keer op keer deze meldingen te plaatsen.
Dus allemaal kopieren en plakken op de site van de Telegraaf.




Reactie van
02-06-2007 | 0:57


Reactie van Jan Willem
02-06-2007 | 0:46

Wanneer een man in Afrika 10 vrouwen besmet is hij macho, hier een vieze flikker.
Beide wijze keur ik af, je bent een moordenaar.



Reactie van Mark
02-06-2007 | 2:00

Ik ben het volledig met de bloedbanken eens. En die mannen uit Botswana mogen geen bloed doneren by the way. Je vriendin van de GGD heeft het niet helemaal goed begrepen.



Reactie van Fred
02-06-2007 | 10:08

Keer op keer blijkt dat de Commissie Gelijke Behandeling klachten van gelovigen bijna automatisch gegrond verklaard. Maar homo's die zich gediscrimineerd voelen ontmoeten bij die commissie geen enkel begrip. Wellicht heeft dit te maken met de eenzijdige samenstelling van deze club: het zijn vooral politiek-correcte linksige types. Die blijkbaar hun eigen politieke agenda nastreven. Conclusie: opheffen!



Reactie van Wilhelmina
02-06-2007 | 12:14

Belachelijk om ons te weren, hetero's kunnen net zo goed als wij geinfecteerd zijn.



Reactie van Ad
02-06-2007 | 13:30

Bovenstaand artikel zou, als je niet goed leest, een verkeerde of beperkte indruk kunnen geven, zoals helaas al vaker is gebeurd.
Mensen worden niet uitgesloten van donatie op basis van hun geaardheid, maar afhankelijk van de vraag of zij of hun (voormalige) partner homoseksuele contacten hebben of heeft (gehad).

Zie onderstaande informatie, die afkomstig is van www.bloeddonor.nl:

Quote

Elke bloedgift wordt getest op HIV (het virus dat AIDS veroorzaakt), maar deze test is tot een half jaar na het oplopen van een HIV-besmetting niet 100% betrouwbaar. Daarom kunnen sommige personen geen bloed geven.
Voor mannen geldt het volgende. Geef nooit bloed als u seks heeft gehad met een man. Geef tijdelijk 12 maanden geen bloed als u incidenteel seks heeft gehad met een vrouw die drugs heeft gespoten of met een vrouw die HIV seropositief is of AIDS heeft. Geef ook tijdelijk 12 maanden geen bloed als u seks heeft gehad met een vrouw die afkomstig is uit een gebied waar AIDS veel voorkomt (zoals Afrika ten zuiden van de Sahara) of als u zelf gewoond heeft in zo’n gebied.
Voor vrouwen geldt het volgende. Geef nooit bloed als uw vaste partner lijdt aan hemofilie en voor 1987 met stollingspreparaten is behandeld of als uw vaste partner als man ook seks heeft gehad met een andere man. Geef tijdelijk 12 maanden geen bloed als u incidenteel seks heeft gehad met een man die drugs heeft gespoten of met een man die HIV seropositief is of AIDS heeft of met een man die ook seks heeft gehad met een andere man. Geef ook tijdelijk 12 maanden geen bloed als u seks heeft gehad met een man die afkomstig is uit een gebied waar AIDS veel voorkomt (zoals Afrika ten zuiden van de Sahara) of als u zelf gewoond heeft in zo’n gebied.
Tenslotte geldt voor zowel mannen als vrouwen:
Geef nooit bloed als u
niet op de hoogte gesteld wilt worden van een afwijkende test
bezorgd bent over een risicodragend contact
HIV seropositief bent of AIDS heeft of als dit geldt voor uw vaste partner



Reactie van Ad
02-06-2007 | 13:31

De tekst is niet volledig. Het laatste deel luidt:

Tenslotte geldt voor zowel mannen als vrouwen:
Geef nooit bloed als u
niet op de hoogte gesteld wilt worden van een afwijkende test
bezorgd bent over een risicodragend contact
HIV seropositief bent of AIDS heeft of als dit geldt voor uw vaste partner
drager bent van het hepatitis (geelzucht) B of C virus
of uw vaste partner ooit drugs heeft gespoten
hebt laten betalen voor seks met geld of drugs.
Geef tijdelijk 12 maanden geen bloed als u heeft betaald voor seks of als u zich verwond heeft aan een naald of scherp voorwerp met bloed van iemand anders.

Unquote



Reactie van Ramon de Zwart
02-06-2007 | 14:22

Dik in orde!

Er hoeft geen onderzoek te komen naar of homo's wel of geen donor kunnen zijn.

Iedereen weet dat 10 jaar geleden het taboe binnen de scene baresex was.

Vandaag de dag is het taboe safesex.

Dus is het niet meer dan normaal dat wij geen donor mogen zijn.

PUNT.



Reactie van Ramon de Zwart
02-06-2007 | 14:27

Beste Wilhelmina, voor lesbo's is er volgens mij een andere regeling, tenminste dat was 8 jaar geleden zo. Ik wilde toen donor worden en heb toen het een en ander nagevraagd.
Maar lieve schat, als je wist hoeveel er aan onveilige sex wordt gedaan onder de homo's dan had je de commisie begrepen.



Reactie van Ravelijn
02-06-2007 | 17:30

Ik zou niet graag bloed krijgen van een heterosexuele hoerenloper!



Reactie van Gerard
02-06-2007 | 19:52

Wat een lulkoek Ramon. Ik laat mij met enige regelmaat testen. Ik heb na de laatste test geen sex meer gehad. Ik weet dus 100% zeker dat ik geen HIV heb, maar ik mag geen bloed geven omdat ik ooit in een verleden (safe) sex met een man heb gehad. Lulkoek vind ik dat. Onverdedigbare lulkoek !



Reactie van KuraiAnck
02-06-2007 | 21:40

Het gaat om de volksgezondheid, niet het individueel belang.

Ik heb er geen moeite mee dat er stappen worden ondernomen om de kwaliteit van het bloed op pijl te houden en wellicht zelfs te verbeteren.

Met de tijd zullen de tests beter worden, ook zal de behandeling van HIV en AIDS verbeteren en dan zal ongetwijfeld dit beleid weer worden geherevalueerd.

Je wilt bloed geven om anderen te helpen. Op dit moment acht met het helpen van anderen door mee te leven, maar geen bloed te geven. Als je inderdaad een ander wilt helpen, respecteer je dit.



Reactie van Johan
03-06-2007 | 12:27

En hoe zit het met de bisexuele mensen die z.g. een hetroleven leiden zijn zij dan geen risicodragers, Ik heb een monogame relatie met mijn vriend al meer dan 32 jaar. en ben kern gezond .Maar goed dan maar niet , wil wel erbij vermelden dat veel keurig hetromannen wel banen en prostitutees bezoeken, en ga maar door . maar al ben je dan eeerlijk je bent al getekend dat je Gay bent , maar vraag es veel hetromannen die heel wat wisselende contacten hebben,die als ze geen eerlijk antwoord geven, dan word wel het bloed genomen. IK bedoel maar!!!?



Reactie van Ramon de Zwart
03-06-2007 | 14:33

Acht jaar geleden was mijn reactie precies hetzelfde Gerard. Ik was echt kwaad dat ik geen donor mocht zijn. Misschien heb ik het ook niet bij het rechte eind. Ik ben alleen erg geschrokken van de ontwikkelingen de laatste 10 jaar en vind dat er een verandering moet komen in de scene. Ik denk dat wij homo's het taboe op onveilige sex te snel hebben laten 'verdwijnen'. zeg nou zelf, Vandaag is toch een volledig contrast met daarvoor. Als je een condoom bij je hebt op een cruise plek lopen ze tegenwooordig meteen door.



Reactie van Nico
03-06-2007 | 15:45

Ik vraag me wel af als ik geen bloed mag geven dan mag ik ook geen orgaan geven en donor zijn???Wie kan me dit uitlegen????



Reactie van miauw
03-06-2007 | 18:40

heel goed
better safe than sorry
de rest is dom of schorriemorrie!



Reactie van stoffer
04-06-2007 | 2:14

jij hebt gelijk ramon de zwart, we hebben het als homo's aan ons zelf te danken, veilig veilig veilig, maar dat is vloeken in de barebackkerk.



Reactie van
04-06-2007 | 10:08



Heel goed geschreven redactie: Maar nu zou ik graag eens een artikel lezen over de jagende hetro's met hun buitenseks lokaties en parenparty's. Ik als biseksueel weet u namelijk te vertellen dat er op dit soort lokaties ook enorm veel aan onveilige seks wordt gedaan. Het is dus niet zo dat alleen homomannen dit gedrag vertonen maar ook heel veel hetro mannen en vrouwen.
Henk - Zaanstad - 04/06/07 - 08:28:43



Reactie van Ramon de Zwart
04-06-2007 | 16:04

Johan en Henk hebben mij absoluut overtuigd. Ik denk alleen dat bij ons statistisch gezien de kans meer dan dubbel is om besmet te raken. Dus inderdaad, misschien moet er maar gedegen onderzoek komen. Mijn eerste reactie in deze lijst mag als niet geschreven beschouwd worden.



Reactie van Phoenix1977
05-06-2007 | 1:11

@ Daan:
Wil je een onderzoek? Er loopt nu een leuk strafrechterlijk onderzoek in Groningen. Als dat niet illustratief is dat je als homo meer risico loopt, weet ik het niet meer.

Ik ben arts en kan me goed vinden in het beleid van Sanquin. Ja, het is discriminerend tegenover homo's, en je hebt gelijk als je zegt dat er ook geïnfecteerde hetero's zijn. Maar procentueel gezien zijn er nog altijd meer homoseksuele mannen met risicovol gedrag dan hetero's. Het beleid van Sanquin is niet zo anders dan het beleid was ten opzichte van reizigers naar Azië ten tijde van de SARS-epidemie. Of had men toen ook maar het risico moeten nemen dat het virus zich steeds verder verspreidde?

Ik heb, door mijn werk, kennis gemaakt met diverse mannen en vrouwen die HIV hebben opgelopen door transfusies met besmet bloed. Het leven van deze mensen is voorbij. Ze zijn van een periode dat de antivirale therapie een stuk slechter was dan nu en hebben allemaal forse bijwerkingen van de medicatie gehad. Sommigen zijn volledig resistent voor de behandelingen. En als arts wil je niet het risico lopen dat je dat iemand aandoet, zelfs niet als dat betekent een grote groep mensen uit te sluiten van de mogelijkheid anderen te helpen.



Reactie van stoffer
05-06-2007 | 1:39

op AMD, ook stil gestaan bij Wiecher Koop, de jongen uit groningen die al heel lang dood is en aan hiv is overleden door dat hij besmet bloed kreeg door transfusies vanwege zijn hemofilie.
hij riep begin jaren 90 al dat homo's zich moesten realiseren dat veilig vrijen een must was.
hij kreeg de strontkar over zich heen,en niet te zuinig ook, ik herinner mij dat nog heel goed.
hij is geen 16 geworden.
en dan willen nu een selecte groep lieden recht hebben op onveilige seks.
ik zeg nu ook namens wiecher en al die anderen, homo, hetro hemofilie patient met hiv, we hebben de plicht om onze stinkende best te doen om veilig te vrijen en deze boodschap door te geven.




Reactie van rene
05-06-2007 | 11:23

ben homo en geef al 20 jaar bloed, nooit problemen gehad ,tot de dag van vandaag ,heb een partner en zijn beiden monogaam .



Reactie van @Stoffer
05-06-2007 | 14:15

Wil je niet (weer) de namen van de doden misbruiken Stoffer?
Hoogst onfatsoenlijk, om het maar eens zacht uit te drukken.

De zaak ligt 'iets' ingewikkelder dan tot jouw botte hersens kan door dringen.

Peter



Reactie van stoffer
05-06-2007 | 18:44

ik zeg wat ik wil @peter, zolang dit geen dictatuur is zal ik dat blijven doen, moet jij ook vooral mooi blijven volhouden @peter, je mag mij gerust onfatsoenlijk vinden, dit is gelukkig mogelijk in een democratie.
ik vind nooit wat, althans niet vaak iets van waarde, in jou mening vind ik dat geenzins:)



Reactie van Phoenix1977
07-06-2007 | 0:46

De zaak ligt niet ingewikkelder dan Stoffer hem voor doet komen.

Feit is dat er, procentueel gezien, nog altijd meer homo's HIV positief zijn dan hetero's en bloeddonatie daarmee een risico is. Een risico die Sanquin niet wil nemen. En daar hebben ze gelijk in.

@ rene:
Dat betekent dus dat jij de vragenlijst nooit eerlijk hebt ingevuld en de voorlichtingsfolder van Sanquin nooit hebt gelezen. Jij bent van mening dat je alles mag wat hetero's ook mogen en je bent bereid daarmee de gezondheid van anderen op het spel te zetten. Jij bent monogaam, net als ik, maar veel zijn dat niet. Het lijkt me dan dat jij op deze manier een niet zo best voorbeeld geeft. Want wat gebeurt er nu als een lezer hier jouw reactie leest, ook bloed gaat geven en wel besmet blijkt te zijn? Wil jij verantwoordelijk zijn voor de ellende die dat geeft? Ik niet.



Reactie van Mic
10-06-2007 | 0:31

Commissie GELIJKE behandeling... Weigeren homo's mag.. Hm. Gaat dat samen? Het blijft een prehistorishe maatregel. Deze hele commissie mag wat mij betreft opgedoekt worden.



Reactie van sta enorm dichtbij die homo
06-08-2007 | 10:19

nou zal je wel vertellen datik dus GEEN bloed van een homo moet bah,je kan niet van de buitenkant zien of hij niet in t perk daar gestaan heeft,als tippelaar , nou kan je zeggen das ook met heteros NEE DUS want die geen voorbehoeds middelen gebruiken zoals heroine hoeren mogen dus GEEN bloed afstaan en terecht,wel de geregistreerde die dat wel gebruiken en heb daar geen probleem mee.
WAAROM ik zo reageer is dat er in dat afwerk homopark er 1 tussen zit met HIV
en niemand van hun die het weet,en dat zonder condooms GATVER JA GATVER walg hier enorm van gay of niet,en diegene is F.R zoek de rest zelf maar uit.
gegroet bedankt voor het lezen,maar DIE heeft enorm veel voor de homos verpest,zelfs voor de goeie die ik wel vertrouw...DUS WEES ALERT deze waarschuwing zal men niet meer krijgen ben ik bang.BTW diegene zit ook DAGELIJKS op de Oostvoornse plas ofzoiets en hft nu de ratteziekte en de GGD is ingeschakeld.
dus dit is GEEN onzin,wat je ervan wilt geloven is verder jullie zaak.
fijne DAG nog verder.



Reactie van sta enorm dicht bij die homo
06-08-2007 | 10:33

En nog even,waarom ik dat zo zeker en goed weet? omdat ik het dus weet ...zoveeeel weten het maar niemand durft wat te zeggen lijkt het wel...GVD waar zijn jullie mee bezig man(nen) denk verdomme is ff na wat jullie niet allemaal aanrichten hier...dan is het toch niet raar dat jullie zo slecht afgeschetst worden he.ja jullie vinden van wel maar die ARTS Phoenix1977 en IK blijkbaar niet dus,het klopt gewoon als een zwerende vinger.er zijn MEER homos dan heteros met HIV of aids hoe je het ook noemen wilt tis allemaal besmettelijk en goor op deze manier de ziekte te verkrijgen.



Reactie van uKgNcvtm
29-07-2009 | 5:00

ZlC3q5 pmjypqks yoftkhqg dvbqrixf



Reactie van WXWwgiiWoj
01-08-2009 | 2:20

vzaytvjk esvpekyi osdqlqbh



Reactie van epBaNuSVAUrMGPk
01-08-2009 | 3:42

wacjfztl nluxhwao yvgfxmkd



Reactie van ooMyEubHY
01-08-2009 | 5:02

xobsdeyu nskrzfcm aectcjio



Reactie van PQgIwKtCJkfygPY
01-08-2009 | 6:23

sjkjkfgx bemeuvni mwndqtcu



Reactie van vpCTtscOgWmxL
01-08-2009 | 7:42

nxfuyhny vfxfqflq gypozyol



Reactie van nLEUCHrVzErpCNBl
09-08-2009 | 15:54

puveezjh mmccmxpg efdaiwhl



Reactie van QmwbkoyNMyyjIN
09-08-2009 | 17:20

rlsgslyj zhnfyumg lptuqpke



Reactie van JQwTfmiPhJiybmOb
09-08-2009 | 18:45

fdckedaf femdqgcr sszgfexu



Reactie van gMjKVIlZPGR
09-08-2009 | 20:08

cwuetkfw fmowzxyu fjqyymaw



Reactie van UTHVJaXKpMaUZC
09-08-2009 | 21:32

jehdzxbx agawgzka ipowzcib



Reactie van VoiAarBPVWnRkPrQnMz
14-08-2009 | 10:01

wsqwjous uquawjuk bsxohzkt



Reactie van KzwSznOKBUHwfu
14-08-2009 | 11:27

umdmkblc hhkiswyf fclccmwk



Reactie van qXFRNLnZUYCYwCqquM
14-08-2009 | 12:50

cmpcualf zhywihiq zzuercgt



Reactie van acpHReKDdrtyujhMEcP
14-08-2009 | 14:14

teozdeya ycixejjf zrcvdfhb



Reactie van rFijFqUwVmEFmboRTZX
14-08-2009 | 15:42

bqaasmwf ctnwnjoa ndlevamq



Reactie van CKLtOesOqYdoOkKN
14-08-2009 | 17:07

etqtpdyb pyfzaxdj imlxmnpu



Reactie van wZFBoNqjMHL
14-08-2009 | 18:35

njpqqppn xtlxdozf ssfpbozj



Reactie van ioeSiunztc
14-08-2009 | 20:01

upaykkic bgenipbt gatsezvg



Reactie van jpqnNfyBjmeuCJxNwHX
14-08-2009 | 21:26

dndcracs yezbeeqn wiupfmnp



Reactie van ThbPrHjAEEIKe
14-08-2009 | 22:47

cpjxjuci oeoswazb pguxteln



Reactie van ninSnpQq
18-08-2009 | 8:38

ccvqqkqn fcfdikno ssroptbf



Reactie van AFAdQgdbESzj
18-08-2009 | 10:19

kwxnkxiy tnyhizig rocmxxsd



Reactie van aRsJEUkwUeZm
18-08-2009 | 12:02

wsovryko ktjxlxif mjwsfeqc



Reactie van zdAewRSrrFt
19-08-2009 | 6:16

qummqzxf xshndqum wcfmzwcx



Reactie van PyskTIParDOokV
19-08-2009 | 11:04

wltkzgjw vqitguko qcephpmr



Reactie van uMIgOrHVsUkPLZ
21-08-2009 | 2:27

tewbgejj zizlawyp dausotwe



Reactie van EvInigufmbADAyzh
21-08-2009 | 14:22

xxjuufhu cizceasf gdbpscfo



Reactie van pRKZNojnpMQQQl
21-08-2009 | 20:21

xgsuucoh vmmrrfwq jmcliqng



Reactie van eNIKXDLrPXec
22-08-2009 | 0:46

hqukynoa ykbsaaee nhorvkmv



Reactie van YlgusnwMBIpRWCrSknk
22-08-2009 | 6:45

jeqqyfde wiheyzfx oixbmtoy



Reactie van qcRNvtlbiwskxArMoop
22-08-2009 | 19:24

yvmitveb ezyhgrqs bsudlvys



Reactie van nzDTpoBNIJxcGXP
22-08-2009 | 21:06

zgdajbsf epmzporn lqwprxyz



Reactie van UpppyEfO
22-08-2009 | 22:53

ejkmzdts nczomiid rhvwcsot



Reactie van munich american reinsurance
05-10-2010 | 23:17

The BEST thing I read this year?!?




Reactie van lic health insurance
15-10-2010 | 6:35

I am very glad you took the time and wrote that!?

Paula



Reactie van hopster insurance agency
21-10-2010 | 8:20

Robin FAIL?

Marion



Reactie van Ramon de Zwart
15-11-2010 | 23:26

Even voor de Duidelijkheid
Ramon de Zwart is geen Homo maar een Hetro
Iemand loopt mij gewoon te fucken op deze site
Groeten Ramon



Reactie van
06-03-2011 | 11:35

Mag a.u.b mijn naam en achternaam verwijderd worden ik vind dit zo vervelend dat mijn naam ingevuld is.Iemand heeft schijnbaar zo n hekel aan mij dus aan zichzelf



Reactie van Ramon de Zwart
06-03-2011 | 11:37

Mag a.u.b mijn naam en achter naam verwijderd worden.vind dit zo verveledn iemand heeft zo n hekel aan mij .waarom heeft iemand mijn naam gebruikt?



Reactie van Ramon de Zwart
06-03-2011 | 11:38

Ramon is geen Homo



Reactie van Ramon de Zwart
06-03-2011 | 11:41

Ramon de Zwart is geen Homo .Homo is niks voor mij geeft mij maar een Lekkere Mama van 50 plus,Lekkere poesjes neuken i.p.v hondjes



Reactie van Ramon de Zwart loves Mature 50 p
06-03-2011 | 11:42

mama s neuken is the best (m.i.l.f) beter dan jonge puppies



Reactie van Ramon de Zwart
06-03-2011 | 11:42

Moms fuck boys



Reactie van Ramon de Zwart
06-03-2011 | 11:43

www.milf.com
www.Mature sex.com
www.mature fuck boys.nl



Reactie van
26-05-2011 | 23:59

Ik ben n hetero vrouw...(wilde bijna type meisje maar neuhhh dat al n poos niet meer)
Ik vindt dit werkelijk te ranzig voor woorden..
Ik kom uit n ouderwetse religeuse familie, mijn moeder wast nog steeds het kopje extra af als ik met n vriend die homo is op visite komt..
(nu we dat weten doen we dr pesten en gaan vaak koffie drinken.. blijft ie eten)maar dit....
mensen hoe kan dit...
we komen organen te kort,
dr sterven mensen maar n orgaan v n homo is niet goed genoeg????
wat ondankbaarrrrrrrr...
ik snap het niet.. als ik op sterven ligt en ze vragen mij of ik n nier/leven of wat ook wilt v n homo???
tja.... waarom niet??? daarom beste homo mannen..
GRAAG of anders niet....
ieder normaal mens, die na kan denken die weet dat homo gewoon n gevoel is zelfde als wat voor hetero s het gevoel voor het andere geslacht is..
het komt echt overal voor..
ook in moslim landen..
waar ze verbannen worden door familie maar het toch niet tegen kunnen houden...
tis ook iets v alle tijden en komt zelfs voor bij dieren..(wat n beesten die homos:)
nou ben me weer zooooo op aan het winden maar wil gewoon laten weten dat mensen die neerbuigend over homos zijn zooooooo dom zijn...
alle mensen met n beetje verstand acepteren homos..



Reactie van AIXaWDrShMeHhqmC
16-07-2011 | 17:36

That saves me. Thanks for being so sesbnlie!



   
Naam:
Bericht:
 
DVD Shop
Koop deze DVD nu in onze DVD shop!
>> klik hier
HomoTest
Gay Nieuws
Altijd actueel gay nieuws op je site. Simpel en gratis. >> klik hier
Gay op TV
Wat is er deze week voor leuks op TV! >> klik hier
Boeken Shop
Koop dit boek nu in onze boeken shop!
>> klik hier
E-Cards
Verstuur een gay- kaart via internet. Simpel en gratis.
>> klik hier
HomoHoreca.nl
HomoScoop
Hoe staan de sterren deze week voor jou?
>> klik hier
Muziek Shop
Koop deze CD nu in onze muziek shop!
>> klik hier
GaySite.nl ShirtShop
Nieuwsbrief
Elke keer verras- send! Het gratis E-Zine van GaySite.nl
>> klik hier
Nieuwe Links
Overzicht van recent opgenomen nieuwe linken.
>> klik hier