|
| Gay Nieuws
|
|
|
Rel rond Roze
Zaterdag 2004
22-05-03 | De Twents-Achterhoekse afdeling
van het COC heeft het Enschedese gemeenteraadslid
H. Hofte van de Stadspartij gedreigd met een
officiele aanklacht wegens het "aanzetten
tot homohaat." Hofte probeert de parade
tijdens de Enschedese Roze Zaterdag in juni
volgend jaar te verbieden en in elk geval
uit de binnenstad te verbannen. (>>
GaySite.nl
berichtte eerder)
Het raadslid wil ook dat burgemeester J. Mans
zich terugtrekt uit het comité van
aanbeveling van het evenement en eist tevens
dat de burgemeester zich distantieert van
"het mede-organiseren van deze nichtenparade
in onze mooie stad Enschede." Het raadslid
vindt de homoparade "vulgair en aanstootgevend,"
die "net als een pornobeurs" niet
in de stad thuis hoort, tussen de winkelende
gezinnen met kinderen. Hij pleit voor een
homofeest op een afgesloten terrein. Hofte
noemt het "onbegrijpelijk en onaanvaardbaar"
dat een dergelijke parade in Enschede getolereerd
wordt. Hofte schrijft aan burgemeester Mans:
"Deze parade heeft niets te maken met
homo-zijn. Homo's zijn keurige mensen, daar
is ook niets mis mee. Een zichzelf respecterende
homo zal zich daarom op die dag in juni ook
niet laten zien in Enschede. De groep nichten
die zich wel zal laten zien, zijn de hooligans
onder de homo's."
Eerder deze week benadrukte initiatiefnemer
B. Hof dat de parade van homo's en lesbiennes
in Enschede niet aanstootgevend zal worden.
Volgens Hof zal de organisatie erop toe zien
dat er geen obscene gedragingen te zien zijn.
"Geslachtsdelen of blote konten laten
zien is verboden. Zoenen in het openbaar moet
wel kunnen." J. Krol, voorzitter van
COC-Achterhoek-Twente laat in De Twentsche
courant Tubantia weten woest te zijn. Hij
vindt de brief van Hofte "beledigend
en demagogisch. Dit is aanzetten tot homohaat.
Ik onderzoek of een strafklacht enig succes
kan hebben."
|
|
|
|
|
|
| Reacties op dit artikel
|
|
| Reactie van NoName |
22-05-2003 | 13:05
|
| Even twee dingen: 1. Dat wij homo's worden gezien als hooligans is toch wel stoer. 2. Ik wist niet eens dat Henk Krol woorden als demagogisch op wist te hoesten. |
| Reactie van Lars |
22-05-2003 | 13:09
|
| Het was J. Krol en niet Henk Krol, ZULTKOP! Lees eens beter! |
| Reactie van Dennis |
22-05-2003 | 13:10
|
Hahaahaha NoName!!!!!!!!!
lol |
| Reactie van jack |
22-05-2003 | 13:18
|
Hulde aan de columnist!
Nu de COC toch een extra hokje aan het timmeren is voor de BI-sexuele medemens, kunnen we voor die extravagante gilnichten niet ook een hokje timmeren onder de naam Shockers, zodat ze de homo's die niet boven het maatschappelijk maaiveld willen stijgen niet onnodig verder stigmatiseren. Onder deze term kunnen dan ook alle Hetro's vallen die door hun sexuele fetisch zich niet geaccepteerd voelen in de maatschappij! |
| Reactie van eric |
22-05-2003 | 14:59
|
| Goed idee Jack! |
| Reactie van coen16 |
22-05-2003 | 16:35
|
| ach, boere heikneuter Hofte, laat de rest toch z'n plezier hebben! |
| Reactie van Rob |
22-05-2003 | 17:15
|
Ja dat nichten tot hooligans worden omgedoopt is toch wel een hele voortuitgang zeg!
Ik zou zeggen het tegenovergestelde, maar dat geld dus niet voor nichten in Enschede |
| Reactie van Hans |
22-05-2003 | 17:23
|
| Hehe, eindelijk een hetero die door heeft dat die afschuwelijke schreeuwnichten van die geile carnavlasoptochten niet representatief zijn voor de nederlandse homo, wordt 'ie weer afgeschoten door die rot-COC! Hofte, succes! |
| Reactie van Freek |
22-05-2003 | 17:32
|
Jammer van die Hofte. Is Enschede nu echt zo achterlijk als die ene frusto of weten ze tegen dit soort vuil op te treden ?
De tijd zal het leren.
Alweer een argument om roze zaterdag in Enschede te houden.
|
| Reactie van hmz |
22-05-2003 | 21:01
|
| hmz... ik vind eigenlijk dat die flippo daar in enschede ergens wel gelijk heeft. Het is dan ook belachelijk dat, dat stelletje nichten zich zo te kijk zet!!! Vind je het gek dat mensen homo's gaan verafschuwen en ze vreemd vinden. Ik vind het leuk om een dag te hebben om aan de hele wereld te kunnen laten zien dat je homo bent, maar om dit nu te doen met een nichtenparade... die ook nog is voor een groot gedeelte gebaseert is op seksuele intimiteiten is wel erg banaal... |
| Reactie van BeVrijDing |
22-05-2003 | 21:49
|
| Ik heb er nog nooit een redelijk argument gehoord, waarom geweld in de openbaarheid well mag en naakte schoonheid en vrolijk feestvieren niet |
| Reactie van jack op bevrijding |
22-05-2003 | 22:12
|
Omdat geweld in openbaarheid niet gelieerd wordt met welke vorm van sexualiteit. De gay-parade daarintegen wordt duidelijk vooraf als homo-evenement weggezet. De nietsvermoedende kijker in het winkelgebied, met geen enkel referentiekader, ziet dus al die zich nadrukkelijk manifesterende homo's en kan niet het verschil maken. Daardoor moet ik altijd als ik uitleg dat ik homo ben, ook nog ff de vervolgvraag beantwoorden: ga je dan in het weekend ook zo verkleed als tijdens die parades!
Laten die gilnichten zich volledig uitleven tijdens het carnaval (geen mens valt ze dan op of stoort zich eraan!), maar niet onnodig de homo-scene stigmatiseren. |
| Reactie van piet |
22-05-2003 | 23:32
|
| Je hebt helemaal gelijk Jack. |
| Reactie van Jimbo |
22-05-2003 | 23:34
|
Of geweld in het openbaar niet gelieerd wordt met welke vorm van sexualiteit dan ook? Laat ik ons collectief geheugen even aanspreken!Op een duizendtal kilometer van hier zijn in ex-Joegoslavië herhaaldelijk gevallen geweest van massale groepsverkrachtingen in het openbaar op vrouwen van veroverde dorpen van de gehate vijand. Vele van hun werden vastgehouden of gebonden, terwijl het hele dorp "manu militari" gedwongen werd toe te kijken of zelfs deel te nemen. De jongsten onder hen waren meestal het eerste aan de beurt, enzoverder. Deze dehumaniserende praktijken worden al langer onderzocht en momenteel behandeld op het internationale gerechtshof in Den Haag en hebben al tot verschillende bekentenissen en veroordelingen geleid. Of moet ik een boekje open doen over de behandeling van Nederlandse vrouwen en mannen in de "Jappenkampen".Agressieve hooligans die elkander tot de dood toe te lijf gaan heb ik op een Gay-Pride of Gay-Games ook al niet gezien. Roze is een Jaarlijks terugkerende homokleurtje, maar werkt voor sommige verdekte of openlijke homofoben als een "BLOEDRODE LAP OP EEN BRONSTIGE STIER" die ook nu via de politiek en de media van geen wijken weet. Wie met Homo-parades een probleem heeft maakt wat mij betreft maar eens een familieuitstapje naar BERLIJN en kan dan met zijn eigen ogen aanschouwen hoeveel "EDELE DELEN" er uit de verpakking vallen tijdens een "LOVE PARADE".Toegegeven er komt veel meer volk op af van over heel de wereld, en de commercie ziet hier uiteraard een fantastische "KERMIS" in met massa's populaire muziek en aanverwante toestanden! Geen enkel probleem voor mij persoonlijk, "ieder heug zijn meug"!Misschien moeten in de toekomst de jongens onder de borelingen maar in het"roze" gestoken worden, en de meisjes in het "blauw",dit om politiek "GEZEIKS" achteraf te voorkomen!
Tot wederhoren! |
| Reactie van Ruud |
23-05-2003 | 1:22
|
Hulde aan het raadslid Hofte! Hij heeft helemaal gelijk. Een nichtenparade staat inderdaad ver af van normale homoseksualiteit. Dat heeft hij goed gezegd. Het is niet meer dan een ziekelijke uiting van homo´s die nog niet volwassen zijn geworden. Zo´n nichtentroep heeft helaas nog wel wat te maken met homoseksualiteit, maar ik wou dat het niet zo was! Zo´n maffe parade is bepaald geen reclame voor de 10% homo´s die er zijn. Want wat is het resultaat? Nog verder het hokje in. Nog meer stigmatisering. Weer minder acceptatie door de heteroseksuelen. Nog meer (mooie) jongens die dan toch maar liever in de closet blijven.
Nee, de heer Hofte heeft het goed begrepen, en verdient hulde, juist van de homogemeenschap.
Ik pieker er niet over om me ooit in zo´n nichten parade te laten zien.
Een zichzelf respecterende homo. |
| Reactie van Peter |
23-05-2003 | 1:59
|
| Als er de laatste 10 jaar geen nichtenparades meer gehouden waren, was het aantal openlijke homoseksuelen nu zo´n 20%. |
| Reactie van mike bouwvakker |
23-05-2003 | 6:21
|
| goed zo ruud, laat maar eens duidelijk horen dat grote groepen homo's totaal anders zijn dan het droevige stelletje dat op een gay parade zo nodig uit de kleren moet. Ik voel me door deze club helemaal niet aangesproken en houd me dan ook ver van zulke optochten. |
| Reactie van nuance! |
23-05-2003 | 9:38
|
| Ik ga voorlopig niet meer naar Roze Zaterdagen omdat ik er voldoende heb meegemaakt. Maar de eerlijkheid gebiedt wel te beklemtonen dat er op Roze Zaterdag vooral heel gewone holebi's (en andere mensen) meedoen. Dat de media "de gilnichten" er (graag) uit kiezen, is hun keuze. Ik vind de reacties van sommige "normale" homo's dan ook flauw. Roze Zaterdagen betekenen voor een hoop holebi's wel iets positiefs, bv. voor een hoop jongeren die net uit de kast zijn of er willen uit komen. Ik ben zelf een "niet extravagante" homo, maar vind de kritiek op de Roze Zaterdagen wel erg makkelijk en goedkoop. De "echte homoventen", of wat daarvoor dan moet doorgaan, gaan toch gewoon die dag in de kroeg zitten? Kunnen ze lekker tegen elkaar zeuren over die Roze Zaterdag, waar ze toch zo'n superhekel aan hebben... Ik vind dat de mensen die hun tijd en energie in een Roze Zaterdag steken, juist respect verdienen. Zij doen tenminste wat, en zitten niet op hun luie krent! |
| Reactie van jack op nuance |
23-05-2003 | 9:51
|
Je maakt 2 denkfouten:
1. natuurlijk kiest de media die gilnichten eruit; geef ze alleen daarvoor niet de gelegenheid, door dat onderdeel van de agenda te schrappen, waardoor de andere aspecten van homosexualteit voor het voetlicht kunnen worden gebracht door diezelfde media;
2. mensen verdienen geen respect doordat ze hun tijd en energie ergens insteken, i.p.v. te zitten op hun luie krent. Mensen verdienen respect voor hetgeen ze bereiken! En helaas voor de organisatoren van parades, bereiken ze -in de ogen van veel homo's - een averechts effect.
|
| Reactie van Hans |
23-05-2003 | 10:53
|
| Wat een verademing dat er meer homo's zijn die die nichtenparades mar niks vinden! |
| Reactie van gnudde |
23-05-2003 | 13:16
|
Hier nog zo eentje.
Homosexualiteit is geen excuus om je op zo'n parade lekke hoerig te kleden en gruwelijk nichterig aan te stellen, dat soort types hebben mijn coming out destijds ernstig vertraagd.. :) |
| Reactie van Joop |
23-05-2003 | 13:27
|
Wat een zeikstralen hier zeg.
Omdat er een aantal verwijfde personen feest vieren met de pride voelen we ons ineens heel erg bang om als homozijnde daar ook mee vergeleken te worden door natuurlijk de hetero's.
Nu maken hier een aantal al even een grote fout. Juist doordat er ooit prides zijn georganiseerd kun je lekker vrij zijn zoals jij wilt, hier ten minste. Maar dat besef je helemaal niet. Ik zou toch maar eens even wat historie gaan ontdekken, kan geen kwaad om te weten hoe er met homo's (dus ook jullie) werd omgegaan door de eeuwen heen.
Personen zoals Ruud hierboven benadrukken zichzelf nog even dat zij een zichzelf respecterend homo zijn.
Zichzelf respecterend, jaja, klinkt heel zeker van zichzelf, maar toch bang wat andere mensen van hem denken.
Hier ligt een ondertoon in dat de mensen die in de pride meelopen geen zelfrespect hebben.
Blijkbaar hebben een aantal personen erg veel moeite met de diversiteit van mensen. Want die relnichten en verwijfde personen zijn er niet alleen tijdens de pride, maar ook in het cafe, op straat en misschien zelfs wel in je flat of op je werk. Laat die mensen toch en bemoei je lekker met jezelf. En als je eens beter om je heen kijkt zie je bij zo'n pride dat die verklede poppenkast maar zo'n 10 tot 20 % is van de homo's. Net zoals de media licht je eruit wat je zelf wilt zien.
Als je nu de indruk krijgt dat ik ook zo'n relnicht ben, nee absoluut niet. Ik ga wel eens naar zo'n parade toe en vind het een tof feestje, gewoon gezellig en niks geen gedonder. En ik verkleed me ook niet als een vrouw maar loop gewoon in mijn spijkerbroek en t-shirt rond.
En ach, als je het niks vindt blijf je lekker weg, ga je gezellig met de hetero's lekker shoppen in de c&a of pik je even een voetbalwedstrijdje mee als je wat meer door hetero's geaccepteerd wilt worden. Vooral ook nog even meedoen aan wat relletjes naar de tegenstander, dan ben je helemaal in goed daglicht bij de superhetero's. |
| Reactie van Ron |
23-05-2003 | 15:43
|
Als boerenichten besmet raken dan hebben ze dat toch ook aan hun eigen onveilige gedrag te danken. Wat een stelletje ongenuanceerde nichten hier. En nog racistisch ook. Zo komen we er wel in dit land.
|
| Reactie van wil ik ff kwijt |
23-05-2003 | 16:19
|
Toen ik nog niet uit de kast was waren was ik een keer met mijn ouders mee op vakantie. Daar kon je alleen de telegraaf krijgen. Ik werp op een dag een blik op de voorpagina van de krant. En ja hoor, daar zijn ze weer de extravagante nichten op hun bootjes.
Mijn vader leest de krant en ik zie m kijken, he gatver..
Nou ik zal je zeggen, ik kan het me levendig indenken! Ik walg er zelf ook van, dat gehuppel en carnaval gedoe - zo kweek je alleen nog maar meer het beeld van een aparte groep. En juist door die zogenaamde schreeuw om aandacht worden we gewoon voor lul gezet. En dat juist het coc dat niet inziet..jammer
Ik zou me ook doodgeneren als er allemaal roze flippo's door ons dorp kwamen met roze pakjes en tangaslips. Dat is toch niets???? Loop jij met roze ondergoed over straat? Is dat je schreeuw om aandacht?? Zo is het gewoon een beeld dat fout is, een stereotyp beeld van foute nichten met foute pakjes en die alleen maar op sex uit zijn. Terwijl ik, en jij, de meesten onder ons, zijn gewone mensen. Hetero's houden toch ook geen parade? Waarom wij dan wel. Als je wilt dat homo's meer worden geaccepteerd zorg er dan voor dat homo's gewoon normaal in beeld komen en geen belachelijke roze -feestjes! |
| Reactie van skinhead |
23-05-2003 | 16:44
|
Hulde aan Hofte/de stadspartij te Enschede. Er is moed voor nodig om tegen politiek-correcte uitwassen als dit soort nichtenparades, die een karikatuur zijn van homosexueel Nederland, in het geweer te komen.
Weg met die oubollige, verwijfde truttenoptochten!
|
| Reactie van Joop |
23-05-2003 | 17:15
|
reaktie op will ik effe kwijt.
Ik kan me je gevoel voorstellen.
Maar het is niet waar dat hetero's geen parade hebben. De loveparade was tot voor kort 1 van de grootste parades in Duitsland, Berlijn. En dit is een techno-parade voor en door voornamelijk hetero's. Dat daar ook homo's tussen zitten is logisch, die zijn overal, ook in het voetbalstadion.
Wat ik in Berlijn zag vond ik veel extremer dan een canalpride. In Berlijn liepen mannen en vrouwen geheel naakt over straat en werd er nogal uitdagend en sexistisch gedaan. Met de canalpride zou dit al helemaal niet worden toegestaan en mocht dit gebeuren worden ze uit de parade gehaald.
Echter ik hoor alleen maar wanklanken over die gayparades, maar blijkbaar mocht de loveparade wel extreem en vulgair zijn, want dat zijn hetero's en dan mag het.
|
| Reactie van Jimbo |
23-05-2003 | 17:20
|
| Jabbe Dabbe Doe, geef mij maar een gezonde koe! |
| Reactie van ach ja |
23-05-2003 | 17:50
|
| Hetero's vinden zichzelf 'normaal' ten opzichte van homo's. Wat een sukkels, die 'normale' homo's met hun commentaar hier (een normale homo .. hahahaha). |
| Reactie van ach ja |
23-05-2003 | 17:52
|
| .. en Jack is echt de grootste zeur hier. Sorry hoor. |
| Reactie van Roze Breda |
23-05-2003 | 18:01
|
Weet je wat....
We houden het dan toch gewoon volgend jaar weer in Breda?! Het was in 2002 heel erg gezellig, ruim 20.000 mannen en vrouwen op bezoek en iedereen had het naar zijn zin. |
| Reactie van zekers |
23-05-2003 | 18:08
|
| zeker ja (reactie op Roze Breda). Was mijn eerste Roze Zaterdag en daar was werkelijk geen 1 wanklank (tenminste niet gehoord). En, ik weet zeker dat er meer hetero's op de been waren dan homo's. Gewoon gezellig en geen gezeik! |
| Reactie van ach ja 3 |
23-05-2003 | 18:10
|
Ik heb de neiging om een verband te leggen tussen de zuurpruimen hier op deze site en de zogenaamde 'nerds', zoals ze vroeger genoemd werden: mensen die er niet uit zien, saai zijn en veel achter hun computer zitten te programmeren ..
Maar ik doe het niet. |
| Reactie van jack op ach ja |
23-05-2003 | 18:39
|
| afzeiken is niet zo moeilijk, maar probeer eens een mening te hebben en die te verdedigen |
| Reactie van ach ja op jack |
23-05-2003 | 18:46
|
| Daar heb ik helemaal geen zin (tenzij ik er geld mee kan verdienen). Komt alleen maar gezeik van en dat doe ik al op de wc. Zoals 'zekers' zegt: gewoon gezellig en geen gezeik! |
| Reactie van julia |
23-05-2003 | 21:19
|
| Ben nu al aan het denken wat ik aan zal doen.Toch maar de bloemetjes jurk van mijn oma.He mensen let's party ook de mensen uit de randstad(of alleen maar de leuke vrouwen)Een potje uit Keulen.(Enschede) |
| Reactie van Ralph |
24-05-2003 | 0:15
|
| Wat ik me afvraag of wij als homosexuelen of lesbiennes niet ons doel voorbij streven,.... is het nog steeds noodzakelijk om als een stel confronterende, overdreven uitgedoste, en ordinaire idioten een stad op haar grondvesten te doen trillen? Ik kan me namelijk totaal niet identificeren met het idee dat ik bij zo'n bevolkingsgroep zou behoren,.... er zijn veel meer mensen in dit land die moeite hebben met hun sexualiteiet omdat ze uit alle macht proberen zeker niet met deze groep geidentificeerd te worden..... hierdoor denk ik dat er meer problemen ontstaan dan dat de homosexuele gemeenschap beseffen kan. Kortom,.... ik denk niet dat de jongeren en twijfelaars onder ons hiermee gebaat zijn,... ik voelde me destijds hierdoor in ieder geval eenzamer dan ooit,........ En acceptatie komt tot stand als je vecht om als een normaal mens behandeld te worden en niet als mensen denken,.. ach laat ze maar gaan,.. het zijn homo's...... kortom,.... tollereren ok,.. nu werken met ons allen om accepteren het woord te laten worden. |
| Reactie van Tomas |
24-05-2003 | 1:55
|
| Ralph, ik begrijp precies wat je bedoelt, ben het helemaal met je eens. Ik kon me ook totaal niet met dat soort mensen identificeren. (zie je? ik zeg het zelf al, dat soort mensen :P) |
| Reactie van peter balance |
24-05-2003 | 9:09
|
wat een wanhopige ellende bij elkaar hier over de roze zaterdag. jullie zijn niet in staat roze zaterdag los te zien van iets als canal-pride in a'dam wat pas een paar jaar bestaat. dat is inderdaad een inhoudsloos gebeuren, gericht op uiterlijk vertoon. roze zaterdag is van oorsprong een politiek georienteerde bijeenkomst met een thema,
georganiseerd om solidariteit te tonen met de verdrukte holebi's in de wereld. dat heet dus betoging of demonstratie en geen 'pride'. jammer en ergelijk dat dat hier niet wordt begrepen, net als het afgeven op het coc; zonder coc zouden wij nergens zijn, stelletje oetlullken langs de zijlijn!! PB |
| Reactie van Joop |
24-05-2003 | 10:33
|
Dat politieke karakter heeft de gaypride in Amsterdam ook.
De canalpride is slechts een onderdeel van het gehele weekend.
Maar juist in die canalpride komt het politieke naar boven, als je er bij bent geweest heb je afgelopen jaar vast wel de israelische en palestijnse vlag op 1 boot gezien, en de boot met de kooi waar iemand in zat met de tekst:wat heb ik misdaan...doelend op egypte die 52 homo's had opgepakt.
Bij de pride kan dit tenminste en wordt de aandacht ervoor gevraagd, want niet zo heel ver van Amsterdam-centrum (bv in Amsterdam-oost) worden israelische vlaggen maar wat graag verbrand, en staan er een aantal marokkanen (let wel: dus niet alle marokkanen) doodleuk met een palestijnse vlag de dodenherdenking te verstoren.
Dat mensen zeggen dat ze door een gaypride niet geaccepteerd worden zegt meer over jezelf dan over die pride.
Want als je gewoon doet zoals je bent, wie vergelijkt jou dan nog met een relnicht (of je moet er al echt 1 zijn).
Elke voetbalsupporter is toch ook geen hooligan? Het is slechts een klein groepje tussen al die mensen.
Ik ga gewoon naar de pride toe, en mijn hetero vrienden zien mij echt niet als een relnicht of verwijfd persoon. Sterker nog, ze gaan gewoon mee feest vieren, dus hou toch op jongens met dat bange gedoe dat je het zo zwaar hebt om geaccepteerd te worden. We leven hier in een vrij land, wees maar blij dat je niet ergens in het midden-oosten woont, dan hoefde je er niet eens mee te worstelen om uit de kast te komen want dat kan daar simpelweg niet.
Het lijkt wel een rage onder de homo's in Nederland om maar vooral niet op te vallen, vooral je zoveel mogelijk gedragen zoals een hetero dat van je verlangt, anders kon je wel eens niet geaccepteerd worden. Voor de mensen die het niks vinden, blijf dus lekker thuis achter de buis. Maar...als het allemaal toch zo hetero mogelijk moet, dan ook niet meer naar een gaybar toegaan, en uiteindelijk ook niet op gaysites komen. |
| Reactie van BeVrijDing |
24-05-2003 | 13:28
|
| ik was laatst op een feest, een optreden van een lesbiese groep, dat was zo saaie, pas toen er Travos kwamen, ging het opleven. ik vraag me vooral af, waar alle vrouwen zijn, die nog stijl en zelfbewustzijn hebben en feest kunnen vieren |
| Reactie van noujazeg |
24-05-2003 | 13:44
|
"ik vind carnaval onbegrijpelijk, een stelletje hetero's die zich zo te kijk zet, ongeloofelijk! en dat er homo's zijn die daar aan mee doen! ik krijg een rollll..."
oenen |
| Reactie van Jimbo |
24-05-2003 | 13:45
|
| Nogmaals, iedere groep mensen komt vroeg of laat met zijn (Geo)politieke, sociaale,maatschappelijke,sportieve en of sexueele en zoveel andere standpunten naar buiten. Dit gebeurt in het algemeen op basis van een breed maatschappelijk gelinkt draagvlak. Hoe groter het aantal mensen dat dezelfde "PASSIE" deelt, hoe sterker ze maatschappelijk staan, en hoe vlugger de "MARKT" er een commercieële doelgroep in ziet. GEBOREN nichten, en MANNELIJKE potten zoals ze wel eens worden genoemd, zijn en blijven van nature HEEL goed HERKENBAAR en voelen zich doodgewoon blij als ze één dag in het jaar HUNZELVE kunnen zijn en hun maatschappelijk opgedrongen rol even IN de kast en hun GEVOELSMATIGE ZELF UIT de andere kast kunnen halen. Iedere homo heeft op zijn unieke manier ooit met dit probleem moeten worstelen. Zelf ben ik in een LIBERAAL milleu opgegroeid en weet sinds mijn prille kinderjaren dat ik de liefde van biede geslachten toegewijd ben, en dit kwam zowel van mijn als van zijn of haar kant.En met mijn uiterlijk is ook niks mis, die mazzel heb ik ook gehad.Maar de FOCUS van de media en de politiek staat alleen op "scherp" als er op één of andere manier iets te verdienen valt, volgens het aloude motto "GEEN WINST?, DAN NIET INTERRESANT". En dat nou net waar deze ROZE NICHTEN zich als geen ander van bewust zijn! Dus blijven ze op de PRIDES dood gewoon zichzelf die enkele dagen per jaar. In BERLIJN vind je gemakkeliik een MILJOEN AL-SEXUEELE feestvierders, en daar gaan de discussie's achteraf meestal over het fiet wie nu de rommelopruiming op de openbare weg moet bekostigen,IN PLAATS VAN WIE ER NU DAN MEENDE TE MOETEN BIJZIJN OF BIJHOREN EN WIE ER NIET THUIS IS OF THUISHOORT! Zelfs in het Midden-Oosten Bestaan er Joods-Palestijnse vredesbewegingen die ijveren voor een collectieve oplossing en standpunten. Hooligans zijn vaak geweldenaars en zorgen vaak voor geweld,vernielingen van eigendommen en stilaan torenhoge nota's voor politieoptredens rond en in de voetbalstadia. Laat die roze jongens en meisjes maar rustig op onze PREUTSE BURGERMORAAL inwerken die blijkbaar ook een aantal ander ons in zijn GREEP heeft, misschien gaat elk INDIVIDU dan beseffen dat persoolijke en maatschappelijke EMANCIEPATIE een NEVER ENDING story is, in plaats van bewust of onbewust te spelen op verdeel en heers! |
| Reactie van melvin |
24-05-2003 | 15:01
|
| In bepaalde opzichten hebben de plattelanders gelijk. In Amsterdam of de randstad zijn de mensen niet echt vriendelijk. Je hoort er bij als je trendy bent en anders niet. buiten de westkust gaat het heel wat vriendelijker aan toe.Daar zijn ze niet zo arrogant en is er een veel ongedwongener sfeer.Ze doen ook gewoner wat veel prettiger is. De wethouder uit Enschede heeft gelijk. Zulke ordinaire en egotrippers met hun theatrale gedrag is van over je nek te gaan. |
| Reactie van Wat een onzin |
24-05-2003 | 15:12
|
| Wat hebben ze tegen Homo's. zij doen toch sex in bed en kun je toch ook zeggen brrrrr. Ze zijn bang en ze hebben zelf een probleem. Goh, wat een haat toch en negativiteit. |
| Reactie van Henk op Ralph |
24-05-2003 | 16:50
|
| "Ik kan me namelijk totaal niet identificeren met het idee dat ik bij zo'n bevolkingsgroep zou behoren": ga lekker met je pik spelen man. We don't need you. |
| Reactie van Honestboy |
24-05-2003 | 17:00
|
Als MAN in een relatie met een Man, voel ik me diep beschaamd met het gedrag van sommige gays.
Je bent een jongen/man please doe ook wat je bent al heb je sexuele gevoelens voor voor je eigen geslacht.
Types zoals in die nichtenparade werken echt niet mee, herhaal werkt echt niet mee. aan het acceptatie van de gays. Integendeel ik zou me schamen als ouder om te zien dat misschien mijn ZOON zo zou worden.
Gay zijn is niks anders dan een sexuele gevoel, niet gedrag anders zijn en jezelf zo optuten.
Jongens doe normaal en je wordt door je medemens echt geacepteerd als gay zijn. |
| Reactie van Jimbo |
24-05-2003 | 17:45
|
De HEROINELOOK op de CATWALK is voor vele mannen en vrouwen in deze maatschappij ook geen al te fraai voorbeeld om naar te leven, maar is wel COMMERCIEËL INTERESSANT vanwege de hele MODEHANDEL en WANDEL. De mensen die lijden aan dit waanbeeld vind je steeds vaker terug in de spreekkamer van de dokter en psycholoog om zich te laten behandelen voor eetstoornissen zoals boulemie, magerzucht, en nog erger; ANOREXSIA NERVOSA die al meer dan één dode op zijn naam heeft staan!De persoonlijke en maatschappelijke loopt steeds hogerop! En nu wil ik nog zwijgen over PLASTISCHE CHIRURGIE! NIEMAND heeft zich zelf gemaakt, en sommige mensen tonen aan de buitenwereld wie ze zijn! Voelen zij zich hierbij goed in hun vel, wel dan laat het doodgewoon zo!Nu is het ROZE opdoen een probleem, dan volgt weer een andere DEELGROEP binnen de homo's, wegens niet voorbeeldig genoeg als LERAAR of OUDER, ARTS, CONSUMENT of wat dan ook. Willen JULLIE soms een eigen CLASSIEFICATIESYSTEEM invoeren aan de hand van de wensen en belangen van een VOORAL ONZICHTBARE MEERDERHEID die per toeval minder opvalt en daarom BLIJKBAAR meer recht van spreken heeft? Voer dan maar terug de ROZE DRIEHOEK in; hoe groter de driehoek, hoe groter de NICHT!Als moderne variatie op een oude vorm van VERVOLGING! In NAZIDUITSLAND wist men de nichten ook te vinden en te DEPORTEREN, en dit zonder GAY-PRIDES.Tenzij hij BLOND HAAR, EEN FLINKE TORSO, EN BLAUWE OGEN HEEFT want dan valt zij doodleuk tussen de TRALIE'S van de alombekende VOOROORDELEN
Gegroet, JIMBO! |
| Reactie van Henk |
24-05-2003 | 18:51
|
| Jimbo, I love you! |
| Reactie van Jimbo |
24-05-2003 | 19:48
|
| All you need is love, en Let it be! De beatles zongen het al toen ik nog een kleuter was! |
| Reactie van Henk |
24-05-2003 | 20:03
|
| Helemaal mee eens. Ga nu niet meer reageren hoor. Installeer me zodadelijk voor de buis. We hebben de scoreformulieren al klaarliggen! (of reageer ik nu op het verkeerde artikel?) |
| Reactie van Jozef |
25-05-2003 | 12:39
|
| ik vind het belangelijk dat dit zo iets in de stad kan en dit hoort niet in deze stad thuis en waar de kinderen met ouders lopen en homo's moeten in gewone kleren en niet half uitgekleed op straat lopen en de wagens staan en dit zet tot porno en wat moeten die kinderen en ouders wel niet van denken als ze dit zien en dat vlak bij de kinderen komen en dat de christenunie en cda waar blijven jullie met de bijbelse waarden en als christen moeten we ons laten horen en niet weg stoppen in deze tijd waar we in leven en ik vind dat de parade en roze zaterdag afgeschaft moet worden en er komt te veel poes pas er bij en wat niet nodig is en waarom is voor de homo's zo'n parade en hetro's niet en zo maak je flinke onderscheid in mensen en ik ben vel tegen zo'n aviteit in deze stad!!!!!! |
| Reactie van pffffffffffff |
25-05-2003 | 16:45
|
betreft Jozef.
Ook in amsterdam wonen mensen en kinderen en ik zie het probleem niet zo.
Hetero mensen hebben hun love parade en music parades over de hele wereld.
Ook daar zijn blote tietjes te zien en ik heb nog nooit iets vulgairs gezien wat schokkend kan zijn voor kinderen.
Kinderen kijken naar hele andere dingen en ook kinderen zijn niet dom .
Op tv wordt je dood gegooid met geweld en sex dat zou dan niet schadelijk zijn.
Kom kinderen kijken helemaal niet op als ze een blote piemel zien of een blote vrouw.
En die christelijke normen en waarden gooien we maar eens overboord die zelfde CDA en christelijke partijen maken nu een klote zooi van ons land.
A socialen die ons land naar de klote helpt dat zijn onze christen partijen die zo christelijk zijn zogenaamd.
Laat ze eens op een menselijke manier de problemen aan pakken en niet de zwakste in de maatschappij pakken.
En het blijkt dat deze homo parades nog steeds nodig zijn voor dit soort mensen die vanuit een christelijk oogpunt alles afkeuren.
God is voor iedereen en niet alleen voor de fatsoens rakkers die het altijd maar beter weten, want de meeste porno films wordt nog steeds in de meest christelijke plaatsen gehuurd.
stiekeme viezerikken zijn het.
Dus voor je altijd commentaar hebt op anderen kijk eerst eens naar je eigen CDA omgeving dat zijn de mensen die er een klote zooi van maken en altijd commentaar hebben.
Ik zou zeggen gaat heen vermenigvuldig je en kop dicht houden.
laat ons, ons gang gaan
lang leve de homo parades en wat mij betreft in Enschede super veel sex.
|
| Reactie van Jimbo |
25-05-2003 | 18:09
|
| YEP YEP |
| Reactie van Mee eens |
25-05-2003 | 18:20
|
| Mee eens met die Hofte! Waarom moeten we onszelf belachelijk maken??? Dat gebeurt toch op deze dagen? Lekker voor de emancipatie. Winkelende moeders met kleine kinderen zien bloterikken langsdansen. Kinderen krijgen nachtmerries en vragen: "Mama, wat zijn dat voor rare mensen?". Antwoord van mama: "Dat zijn nou homo's!". Leuk, vooral door laten gaan. En we hebben toch al de parade door Amsterdam??? Is dat niet voldoende? |
| Reactie van joop c.o.c. tilburg |
26-05-2003 | 8:23
|
bij ons is de roze maandag een happening
onze burgermeester staat er 100 % achter waarom hij niet in enschede |
| Reactie van Een enschedeertje |
26-05-2003 | 10:51
|
| Hartstikke leuk zo'n roze happening maarreh..... houden jullie ons portiekje wel schoon?? ;-) |
| Reactie van manoij |
28-05-2003 | 9:38
|
hulde aan die boerenkneuter van een raadslid die het lef heeft om de gayparade in Enschede ter discussie te stellen!!!
Enschede heeft naast alle voorzienigen die er zijn voor homo's geen behoefte aan een parade "om te laten zien we zijn"
Dat hebben we al gezien dus dat weten we nu wel.
Get real!
|
| Reactie van Jimbo |
28-05-2003 | 10:57
|
| Enschede is GROOT genoeg om ook NICHTEN één keer per jaar op straat te laten in hun ROZE outfit's |
| Reactie van manoij |
28-05-2003 | 20:22
|
ja joh?
ben je wel eens in enschede geweest dan?
Zijn erg smalle straatjes in die binnenstad hoor;) |
| Reactie van Jimbo |
28-05-2003 | 21:51
|
| Dat de mensen elkaar dan maar eens goed en recht in de ogen kijken, dat kan ook geen kwaad! |
| Reactie van manoijj |
29-05-2003 | 14:45
|
dat lijkt me dus wel, de metaliteit hier is niet zo tolerant als in de randstad, dus de kans is groot dat zoiets uit de hand zou kunnen lopen en dat is wat Hofte steeds wil horen van meneer Krol: geef een garantie dat de zaken niet uit de hand lopen...maar meneer krol doet daar erg laconiek over met zijn: ach dat zal wel los lopen...stel: de boel loopt uit de hand, en die kans zit er in dat blijkt wel uit de gesprekken op straat in Enschede, *je hebt altijd van die hetero mannen die even willen zien hoe mans ze zijn en agressief reageren*, dan krijgt Hofte alsnog gelijk, want hij schat het wel goed in naar mijn bescheiden mening, dan zit je helemaal met een stroom aan negative publiciteit.
Dus laat meneer Krol voordien eens wakker worden en zorgen dat die boel GOED georganiseerd wordt.
Nu is er weer gemorrel omdat de stichting Martijn mee zou mogen lopen...als dit zo door gaat wordt het een zeer beladen feest...
Groet!
Manoijj, houd wel van een feestej mits de sfeer goed is |
| Reactie van Jimbo |
29-05-2003 | 18:13
|
| Homo's en nichten hoeven heus niet in het nauw worden gebracht door enkele OVERPOTENTE POTENRAMMERS, want aan de kleur kan het niet liggen. Hofte is NIET MEER DAN EN VEREDELDE RELZOEKER die vanaf zijn hoge IVOREN toren al lekker in zijn VADSIGE handjes staat te vrijven, dat het wat hem betreft ZEKER verkeerd zal aflopen. Dat hij in de plaats van zijn KNOKPLOEGEN op te hitsen, maar eens werk maakt van een GEDEGEN SURVEILLANCE tijdens de optocht, om opvoorhand een duidelijk signaal te geven aan IEDEREEN die aanwezig is! |
| Reactie van manoijj |
29-05-2003 | 19:50
|
Nou sorry Jimbo,
maar dat is toch echt de zaak van de organisatie....
waarom laat iedereen zich zo op de kast jagen door die Hofte?
Het is de taak van meneer Krol om te de boel in de hand te houden, ja meneer krol die amper uit zijn woorden kan komen en bij het minste of geringste in het zelfde taalgebruik vervalt als jij Jimbo, zo kweek je geen respect voor elkaar.
meneer krol zou eens wat wijzer moeten zijn en wat fatsoenlijker reageren, i.p.v een persoonlijke vete ervan te maken.
Meneer Krol valt tot mijn grote schaamte steeds in discriminerend taalgebruik, weet niet fatsoenlijk uit te leggen waarom die parade er moet komen, gaat af als een gieter bij Barend en Witteman dus geloofwaardiger wordt hij er niet op.
Als hij heel simpel zou zeggen dat de parade en de games onder begeleiding staan, is er geen ENKEL probleem.
Maar in plaats daarvan valt hij Hofte steeds persoonlijk aan...en ook dat zet kwaad bloed, want Hofte lijkt me een persoon die precies weet te verwoorden wat er leeft en door die acheterlijke bekrompen reacties van Krol, krijgt Hofte meer en meer sympathie. |
| Reactie van Jimbo |
29-05-2003 | 20:04
|
| Ik stel voor dat Hofte via de lokale en eventueel nationaale media een oproep doet aan alle feestvierders om vooral elkander te RESPECTEREN, en dit zonder DUBBELZINNIGE VUURTJE-STOOK aan eender welk adres! |
| Reactie van Joop |
30-05-2003 | 10:35
|
nieuwschierig geworden nadat ik de URL van deze website had gezien n.a.v een stuk in de telegraaf:
"Hofte gooit de handdoek in de ring", ben ik hier eens een kijkje gaan nemen....maar wat een taal zeg! het respect spat van mijn scherm, maar niet heus.
Ik hoop dat het feestje niet doorgaat want ik ben bang dat hofte gelijk heeft: de raddraaiers trekken we aan met die zogenaamde parade |
| Reactie van Jimbo |
30-05-2003 | 11:17
|
| Na hooligans, nu raddraaiers, welk is het volgende scheldwoord dat het ROZE volkje naar zijn kop krijgt geslingerd? |
| Reactie van manoijj |
30-05-2003 | 13:45
|
| tsja als ik naar jouw taalgebruik kijkt Jimbo zou ik zeggen: wat je uitzend kun je terugverwachten:p |
| Reactie van Jimbo |
30-05-2003 | 16:50
|
| Wat mij betreft mag Hofte zich die zaterdag ziek melden, en dat doet hij waarschijnlijk ook nog, het kan de LIEVE VREDE in Enschede alleen maar ten GOEDE komen! |
| Reactie van xmex |
18-06-2003 | 13:48
|
| Dit is toch zoon tolerant land? Omdat 90% van de misdrijven met geweld door buitenlanders gepleegd worden zetten we zo toch ook niet allemaal buiten? Dus als een paar relnichten in een roze string over straat huppelen en laten zien hoe lelijk ze zijn, wil dat toch ook niet zeggen dat alle homo's daar aanwezig zo zijn?Of wel dan? Helaas worden homo's wel veel vergeleken met die mafkezen jah. Maar het gaat eigenlijk weer helemaal nergens over!! |
| Reactie van Jim |
19-06-2003 | 16:46
|
| Op alle bovenstaande berichten kan ik reageren met; het blijft geven en nemen in de maatschappij. De Roze Zaterdag is bij uitstek de dag om jezelf te zijn. Een parade fleurt enerzijds de boel op en anderzijds kan het shockerend werken. En daarme geeft het tegelijkertijd ook een beeld van zo wil ik niet zijn of juist wel. Veel mensen voelen zich er juist happy door. De media filmt natuurlijk ook graag datgene wat opvalt. In de mediawereld werken ook veel holebi's. Zij zouden beter moeten weten en een trent moeten zetten, willekeurig mensen op deze dag aan het woord laten. Doe er moeite voor. En niet zoals al die jaren na ons met een paar shot's van hoe kleurrijk mensen zich hebben uitgedost! Vraag wat de mensen bezighoudt en waarom zij Roze Zaterdag vieren. Hou van mensen, wie of wat zij ook zijn. |
| Reactie van Pieter |
30-06-2003 | 10:44
|
Ik ben een 55 jr homo en soms schaam ik mij ervoor. Vooral wanneer er weer zo'n GayPride of Koninginnedag in aantocht is.Waar hoor ik bij?
Nicht, Flikker, Mietje? Deze woorden hoor ik op zo'n dag. Zo'n "Roze Dag" hoeft voor mij niet; kweekt alleen nog meer DISCRIMINATIE. Jaja, zelfs hier in Amsterdam.
Dat de jongeren uit de "kast" moeten is logisch, maar dat kan op een andere manier.
Ik loop NIET te koop met mijn homo-zijn.
Wat moet ik met zo'n blote-konten/pikken gedoe? NIKS!
Kleed je leuk aan, dan blijft er nog wat te raden over.
Een raad aan ..........:
doe gewoon, dan doe je al gek genoeg. |
|
|
|
|