| Gay Nieuws

Zalm: nieuw onderzoek imams

24-12-02 | De VVD wil dat het Openbaar Ministerie een nieuw onderzoek verricht naar uitlatingen van imams. Dat heeft VVD-lijsttrekker Zalm gezegd tijdens een verkiezingsavond van zijn partij in Zundert.

Zalm wil een hernieuwd onderzoek naar aanleiding van uitlatingen van de radicale imams. De geestelijken hebben in het verleden regelmatig opzienbarende uitspraken gedaan. Niet alleen homoseksuelen moesten het ontgelden, ook pleitten zij voor onderwerping van vrouwen aan de man en tegen het liberalisme en socialisme als politieke stromingen. "Ik zou heel graag willen dat het Openbaar Ministerie bekijkt of dit wel klopt met de grondwet," aldus de VVD-lijsttrekker Zalm.

Zalm is tegen het voorstel van de burgemeesters Cohen (PvdA) van Amsterdam en Deetman (CDA) van Den Haag geduld te hebben met radicale imams. Een eerder onderzoek van het OM leidde niet tot vervolging, omdat de uitlatingen volgens het OM onder de vrijheid van godsdienst vielen.

GaySite.nl berichtte eerder:
08-04-02 | Vrijspraak voor imam El Moumni
25-06-02 | Imam Haselhoef wordt niet vervolgd


| Reacties op dit artikel

Reactie van Die zalm toch
24-12-2002 | 13:49


Ik ben het helemaal eens met het nieuwe onderzoek naar radicale imans. Ik vertrouw Zalm alleen niet zo, hij wil volgensmij nog even makkelijk scoren zo vlak voor de verkiezingen!



Reactie van Rob
24-12-2002 | 14:46

Ik vind het gelijkheidsbeginsel (dus verbod van discriminatie) veel belangrijker dan het grondbeginsel over geloofsovertuiging (dus recht op vrijheid van godsdienst). Is het in dit land godverdomme normaal dat je homo's discrimineert omdat je dan zogenaamd je geloof aan het verkondigen bent. Waar leven we in?
Dit is nog maar de eerste druppel, zodra dit soort gevallen er meer komen komt er genoeg jurisprudentie om de wet dadelijk aan te passen. Opflikkeren kut-imams. Zeg maar dat je homo's haat in je eigen land! Maar niet hier!



Reactie van Chlovig Gristen
24-12-2002 | 18:11

Prachtig toch die godsdienstvrijheid? Met een beroep op ons geloof kunnen we al die ketters dus enkele reis brandstapel geven (nadat hun handen zijn afgehakt en tong uitgerukt - want een beetje aanpassen aan hun cultuur moet kunnen, niet waar?)



Reactie van Fred Sättler
24-12-2002 | 18:30

Onderzoek dit..onderzoek dat.....Maar onder tussen word er geen actie ondernomen.
Gekke gerritje Zalm zal nog even voor de verkiezingen een paar stemmetjes bij de homo's weg trekken.

Was Pim er nog maar.




Reactie van NoName
24-12-2002 | 22:13

De Nederlandse regering laat weer eens een steekje vallen natuurlijk op deze manier. Eerst gaan we eens kijken of we die Imaan niet het land kunnen uitsturen omdat hij zich niet al te netjes over homo's uitlaat, dat verliezen we leuk, dus die gek gaat lekker door (het mag immers van god). Nou ja de regering vergeet het dan maar. Nu gaat dezelfde gek nog eens een keer aan de gang met de nadruk op vrouwen (okay wat hij zegt kan ook niet) maar nu gaan we nog maar eens beter kijken of we hem niet het land uit kunnen krijgen......???????

En ja Fred was Pim er nog maar.....



Reactie van cantradious
24-12-2002 | 23:13

Ik wil die imams wel onderzoeken, en ik vind altijd wel wat! Nuke Mekka!



Reactie van Klazien uut de tombe
25-12-2002 | 0:15

Ik heb nog een fantastisch recept voor het bereiden van Zalm. Uhmmmm lees net dat het onderwerp daar niet over gaat. Dit recept houden jullie nog van mij tegoed. Werkt ook uitstekend tegen lastige Imams en zo



Reactie van Zalm
25-12-2002 | 1:03


Ook de gereformeerde kerk heeft nog steeds dezelfde ideen als de imams. Krijgen dominees nu ook een spreekverbod?

Waarom willen deze religies zich niet aanpassen aan de moderne tijd.

In de grote steden in marokko dragen de vrouwen ook geen hoofddoek meer, alleen nog op het platteland. Raad eens waar alle gastarbeiders vandaan zijn gehaald, juist van uit de onontwikkelde berggebieden.



Reactie van paus
25-12-2002 | 1:06


De paus mag toch ook nog al zijn onzin blijven verkondigen. Geen condooms tegen de overbevolking, abortus mag ook niet, zelfs als een vrouw verkracht is.

Religie sucks!!



Reactie van Gerard Joling
25-12-2002 | 1:09

Wel een goed plan van die Zalm hoor, binnenkort loop ik te zingen: "ik zal hem, jij zult hem en wij zullen hun ! Misschien een leuk idee voor een nieuwe CD, wordt vast wordt vast het nieuwe lijfleid van alle moskeetjes in ons land. Doet het ook goed in de Turkse koffiehuizen en Marokkaanse pindabranderijen.



Reactie van Wimpy
25-12-2002 | 9:16

Wat waren wij ozo koninglijk en vroom toen het ging over de vader van onze prinses Maxima. Imams die gruwlijkheden prediken worden op handen gedragen. Het gaat slecht met Nederland !



Reactie van John
25-12-2002 | 9:48

Lieve imaampjes, jullie kunnen gewoon blijven roepen wat je wil hoor. Zalm en zijn vriendjes roepen wel eens wat maar daarmee denken ze stemmen te halen. Ze zijn echt niet van plan om jullie uit de moskee te halen.



Reactie van henk
25-12-2002 | 13:54

allemaal het vliegtuig op en naar land van herkomst dat uitschot



Reactie van henk
25-12-2002 | 13:54

allemaal het vliegtuig op en naar land van herkomst dat uitschot



Reactie van polarized
25-12-2002 | 15:54

Ik verbaas me weer hoe simpel mensen (vooral op homo.nl) op de gedachte worden gebracht die in de lijn der bedoelingen niet zo voor de hand ligt...Onder het voorwendsel 'de rechten van een imam te verdedigen' (iemand noemt het op handen dragen), vindt er een indirecte aanval plaats op alle moslims en alle imams in dit land...Tegelijkertijd worden homo's eigenlijk ook weer gestigmatiseerd...Deze ongenuanceerde en door (stemmen)winst bejag gedreven houding kan niet goed wezen voor onze samenleving...en als je reeel en nog enigszins menselijk bent, moet men toegeven dat we toch samen verder moeten leven.
Laten we toch eens dieper en verder denken en juist de sfeer aanpakken waarin sommigen denken dat religies de samenleving kunnen veranderen. Of politici die denken door religie zo te benaderen, stemmen te kunnen winnen. Zowel christelijke als in dit geval islamitische...en ergens anders op de wereld is dat weer de botsing tussen twee andere religies of ogenschijnlijk contrasterende overtuigingen die elkaar beconcurreren. Hoe is t toch mogelijk dat mensen zo op het verkeerde spoor kunnen worden gezet! Ik wordt er ook zo kwaad over, dat het moeilijk wordt om je in te houden, en dan niet eens als moslim of als molukker of als palestijn of als koerd of als bosnier, Ethiopier, Pakistani, Algerijn, Irakees, Iranier of als een van de 190 miljoen moslims die nu op de vlucht zijn door iedere keer weer een erfenis van het welgesteld westen in hun land. En ons schuld is nog maar 25 jaar geleden soms...!!!



Reactie van Peter
26-12-2002 | 0:44

Ja dat krijg je wanneer de gast in je huis niet meer vertrekt. Uiteindelijk gaan ze zich met het huisgezin bemoeien en moeten de huiswetten aangepast. Controle op godsdienstonderwijs, fouilleren op straat, verplichte "Ausweis" bij je hebben. En ga er maar van uit dat er aan onze rechten ook getornd gaat worden.



Reactie van maghrib
26-12-2002 | 10:15

polarized thanx die mensen hier zijn zo zielig het bevestigd mijn indruk van hollandse homo alleen maar nogal logisch dat moslims bang van jullie zijn en nog altijd worden moslims overal op de wereld door het westen verdomd vooral de vs en jullie werken alleen maar fundamentalisme in de hand op die manier wat de imam zegt doet er niet toe het gaat erom wat de gelovigen ermee doen en geloof mij die zijn echt niet zo extremistisch als jullie denken en helemaal niet zo dom dat ze als makke schapen de imam in alles volgen de Qu'raan is de leidraad niet de imam.



Reactie van Benjamin
27-12-2002 | 2:42

Ik lees al een tijdje wat hier wordt geschreven als tegenreactie en telkens sta ik versteld van de extreme reacties. Juist van homo's zou je verwachten dat zij zich iets toleranter zouden opstellen omdat zij zelf beseffen hoe het voelt om gediscrimineerd te worden. Ik snap maar al te goed dat je je defensief gaat opstellen als iemand je aanvalt met uitspraken zoals van de imam in kwestie. Maar AUB gebruik eerst je gezond verstand voor je uitspraken maakt die als je dieper nadenkt zelf niet kan ondersteunen.
Zoals magrib zegt het is de koran die de leidraad is van de moslim en niet de imams, en trouwen noem mij één godsdienst die homosexualiteit goedkeurt?





Reactie van cantradious
27-12-2002 | 5:46

Aan benjamin

Er zijn enkele oorspronkelijke Noord-Amerikaanse (indiaanse) religies die heel open staan voor homosexualiteit.



Reactie van polarized
27-12-2002 | 10:51

zelf ben ik al jaren bezig om de rol van godsdienst(en) (let wel ik zeg GEEN religie) binnen de samenleving kritisch te bekijken...De Islam is maar een van die zaken...Of beter gezegd...alle Islams, want er zijn er zoveel. Hebben jullie een Turkse Imam gezien die Deze uitspraken doet, ik nog niet, maar kan ook wel ja. EEn Indonesische Imam is ook weer anders dan een Soedanese...Anyway, dit getuigd maar weer van het feit dat het hier sterk om een cultuur gerelateerd fenomeen gaat. Die mevrouw Hirsi Ali zou dit aspect van de Islam ook wel moeten kennen, maar dat komt haar nu dan weer even niet zo goed uit. Pas op mensen, we scheren bijna 1 miljard mensen over een kam...zien jullie in hoe grappig en dom je dan wordt? maar vooral eng!



Reactie van Fred Sättler
27-12-2002 | 11:15

Hoezo dom polarized.
Toen wij in 1940 tot met 1945 bezet waren door de duitsers zeiden we toch ook dat alle duitsers slecht waren.
En toen werden de homo's, joden , zigeuners ook vermoord omdat hitler de boel wilde overnemen.
Maar nu we overspoelt worden door moslims die hier het huis willen overnemen mogen we opeens niets meer zeggen...nee hoor mensen....houd je ogen goed open.
En wie bevrijdt ons nu van de onderdrukking??
We waren zo goed op weg met de vrijheid voor de homo....maar nu word het alleen maar slechter.
Homo betekent mens.....Maar nu ben ik minder als een varken.

Ik wou dat Pim er nog was.



Reactie van Rose
27-12-2002 | 11:55

De uitspraken en preken van imams onderzoeken is toch helemaal niet zo erg? Deze mensen, die vaak komen uit gebieden waar de overlevingscultuur kei en keihard is, bijvoorbeeld de Anatolische hoogvlakte in Turkije en het oostelijk en centraal Rifgebergte in Marrokko, moeten wel weten wat hun grenzen zijn. Als wij onze grenzen niet duidelijk aangeven weten de imams ook niet wat wel en niet kan hier in het westen. Bovendien is het zo dat zij met hun reactionaire gedachten en filosofieën de emancipatie van hun achterban zéér in de weg staan. En die emancipatie is hard en hard nodig wil je kunnen meedraaien in de westerse wereld.Anders moet je je ideeën uitdragen in je eigen land. Daar waar een groot deel nog analfabeet is en primitief en God, met alle respect, het allerbelangrijkste is. Wij hebben in een tijd van pakweg 40 jaar keihard gewerkt aan onze eigen emancipatie, geleerd op ons zelf te vertrouwen, en niet op de dominee, pastoor of wie dan ook . Geleerd om zélf verantwoording te nemen en ons onder het juk van instituut kerk én christendom uit te vechten. En ook daar zijn mensen niet ongeschonden uitgekomen, zelfs zéér getraumatiseerd.Dus kijk wat onze eigen cultuur en religie heeft aangericht. Het patriarchaat van de imams moet beïndigd worden om hun achterban adem te geven en spirituele vrijheid. En dat zal nog een lange weg zijn. Het Godsbesef is zéér subjectief en kun je niet verpakken in een instituut kerk, moskee of synagoge. Dit legt mensen beperkingen op in het vrije denken en is daardoor een misdaad. Wat onze maatschappij nu nodig heeft is dat intellectueel Marrokko en Turkije steeds meer het voortouw gaan nemen. Gelukkig worden zij steeds meer gehoord. Ik heb héél veel bewondering voor deze mensen die de moed en de durf tonen om tegen de gangbare gedachten van de patriarchen in te gaan.
Van kritiek groeien mensen hoe moeilijk dat soms ook is, ook imams groeien hiervan als zij dat willen. Willen zij dat niet dan hebben zíj een probleem. En dat moeten zij eens gaan inzien!!!



Reactie van reiziger
27-12-2002 | 17:31

Ik wilde even reageren op polarized en Fred sattler (met umlaut)...Inderdaad moeten we ook kunnen relativeren en alles in een historische context kunnen plaatsen, dat is goed en zo niet, kunnen we nooit begrijpen hoe dit nou zo komt. Ook moeten we niet vergeten dat er nu wel erg veel met een wijsvinger in de richting van alle moslims wordt gewezen...hierbij vergeet men dat in tegenstelling tot het Christendom, de imam binnen de islamitische gemeenschap slechts een gebedsvoorganger is en ook fatwa's kan uitspreken, indien de gemeenschap waarvoor hij preekt, hem deze autoriteit geeft. Zijn autoriteit dankt hij dus niet aan God of de Kerk...De Moslims in dit land zopuden dus iets meer op de voorgrond kunnen treden en misstanden zelf aan de kaak kunnen stellen, maar dat kan niet als er een totale aanval wordt ingezet tegen de Islam als geheel...Fred Stattler is in die zin een van die mensen die dit doen...Pim'swaarde voor de NL'se politiek was groot, maar ook zijn schade aan een groot deel van een onderdeel van de bevolking hier. Religie's zijn nou eenmaal geloofssystemen met daarbijhorende dogma's, rituelen en gebruiken...de Koran was altijd al de Koran, valt het nu opeens na 11 september op dat daar teksten in zitten die niet iedereen welbevallend zijn? Men neme een citaat uit de Koran, rukke het totaal uit zijn context en citere een uitspraak...En zo komen sommige idiote mediageile en machtswellustige types tot uitspraken dat de Islam een achtelijk religie zou zijn en hierbij een groot groep (in een tijd van polarisering) in het harnas jagend en alle verdere mogelijkheid tot dialoog uit de weg gaand...En kijken naar de context waarin bepaalde zaken zich afspelen ho maar...Als niet religieuze persoon ben ik een van de velen die het dan opneemt voor WEL VROME GOEDE RELIGIEUZE MOSLIMS...en dat is een overweldigende meerderheid. Waar blijven de intellectuele turken en moslims die Zalm, LPF gelederen, andere stemmenrekkers en trekkers, NOVA, het CIDI etc etc iedere keer weer aanklagen wegens laster etc??? moet het dan zo gaan? bye the way Fred Sattler: Homo betekend inmderdaad mens...als jij uitgaat van de woorden van een imam...dan ben je ook inderdaad een varken...tenminste dat zeg jij nu...waar slaat dat op dat je zo doortrekt in redenering en hiermee 40-45 gaat vergelijken...ik heb niet veel verzet gehoord tegen homo-deportaties in nederland (uberhaupt weinig vergeleken met de rest van Europa) en 6 miljoen joden...ja die worden altijd wel herdacht...what about 20 miljoen russen???



Reactie van Alphons
27-12-2002 | 19:54

Heelemaal me eens .Maar ik denk dat we al te laat zijn .Het enige wat nog invloed kan hebben is om het Europees aan te pakken.
Iedereen weet toch dat Europa binnen 20 jaar een moslim staat is .
Ik ga Nederland dan ook binnenkort verlaten .



Reactie van ????
27-12-2002 | 22:52

Iedereen wou dat Pim er nog was?? Wel hij is er niet!!! Doodgeschoten door jullie eigen soort! Dus uiteindelijk liggen toch niet alle problemen bij de vreemdelingen!!!!!!!



Reactie van Reactie van Wijsheid
27-12-2002 | 23:19

Slaat natuurlijk nergens op Meneer: Reactie van ???? die zijn naam niet heeft vermeld hierboven. Laat Pim hierbuiten. We hebben het over een ander onderwerp. maar één ding wil ik wel kwijt: Er zijn ook goede moslim mensen. Ik ben homo en ik heb moslimvrienden. Overal zitten er wel rotte appels bij. Wat doe je met rotte appels? Ja....precies !!!



Reactie van Wijsheid
27-12-2002 | 23:22

Ik wil nog even terugkomen op het verhaal van Reactie van ???? Het is namelijk niet onze eigen soort ho..ho.. Dat was een geschifte Hetero soort die geestelijk gestoord monsterlijk is die Pim heeft vermoord en ik weet zeker dat wanneer hij ooit vrijkomt zijn hele leven achterom moet kijken...echt wel tjakka....



Reactie van Het is eigenlijk heel eenvoudig
27-12-2002 | 23:28

Het is eigenlijk heel eenvoudig. Daar in het land waar veel armoede heerst, hebben de mensen niets maar dan ook helemaal niets. Ze kunnen niets verliezen. Dus hebben ze nog maar een ding waar zij zich elke dag, elke week, elke maand jaar in jaar uit mee bezig kunnen houden is hun geloof, een bijbel, een koran een ander geloof. Wij hebben hier speelgoed, Computers, auto's, huizen en veel veel meer, zij niet. Ze moeten meer andere dingen te doen hebben dan zoals in Pakistan is gebeurd als Moslims die bommen laten ontploffen in Christelijke kerken en bommen die in india ontploft zijn in kerken die door fundamentalistische Extremistische moslims zijn gebeurd, Dit mag niet in het westen gebeuren, dan zal de klap groot zijn. Maar ik wil dan niemand horen die zeggen: Ja maar die imams en moslims goede mensen goede moskeen. Nu jij bla bla?



Reactie van jamal
28-12-2002 | 0:33

Ik ben zelf van de derde generatie (grootouders uit de Maghreb).

Ik merk zelf dat homo's ook een vooroordeel hebben: ze denken meteen dat ik alleen maar wil neuken en ze staan bij wijze van spreken al gelijk voorover gebogen als het voorspel nog moet beginnen!

Echt belachelijk gewwon, die grote ogen van verbazing als ik gewoon meer doe dan alleen maar rampetampen!



Reactie van Simpel
28-12-2002 | 0:50

Gewoon hele simpele oplossing voor het probleem en dat is: Alle buitenlanders die zich niet willen aanpassen op een zinkende schuit de zee opsturen richting land van herkomst. De Nederlandse bevolking hoeft echt in de "thuislanden" van onze "nieuwe" Nederlanders uit te halen wat de nieuwe Nederlanders hier uithalen. Waarom zouden wij respect moeten hebben voor bijv. de Islam als er in die landen totaal geen respect is voor het Christendom. Waarom moeten wij respect hebben voor deze groep buitenlanders als er totaal geen respect is voor Nederland en de Nederlanders. Het gezeik moet nu maar eens afgelopen zijn, het is een kwestie van aanpassen anders oprotten. In de meeste Islamitische landen is het een belediging als een westerse vrouw zonder hoofddoek op straat loopt, dat is de cultuur daar. Prima geen probleem, Als een westerse vrouw zo'n land bezoekt dan moet ze zich maar aanpassen. Maar laten de Islamitische vrouwen hier dan de hoofddoek AFLATEN, wij hebben een van oorsprong Christelijke cultuur en daar passen hoofddoeken niet bij.
Ik krijg steeds sterker het gevoel dat wij westerlingen ons meer moeten gaan aanpassen aan onze "nieuwe Nederlanders", dat moeten wij in hun land doen maar ook in ons eigen Nederland. Volgens mij klopt er iets niet, kan iemand mij dat eens uitleggen ?



Reactie van Benjamin
28-12-2002 | 1:24

Aan: Jamal

Ik maak ook niets anders mee. Ik ben het helemaal eens met je!!


Antwoord op je vraag is



Reactie van ????
28-12-2002 | 1:26

Aan wijsheid

Dus er bestaan verschillende soorten nederlanders? Homo's, hetero's, geschifte hetero's en homo's ( o.a Pimmetje )??? Ik dacht dat jullie allemaal één pot nat waren!!!



Reactie van polarized
28-12-2002 | 3:20

reactie aan simpel...goh wat ben je inderdaad simpel. Waar in die landen ben jij geweest en waarom zie je toch een individu als een vertegenwoordiger van een bepaald soort land waarvan jij beweert dat ze allemaal geen respect hebben voor Christenen...Kan je echt niet nadenken? Je haalt een aantal zeer moeilijk te definieren concepten, begrippen door elkaar en bent zwaar belast met vooroordeel...Ik kan mij herinneren dat mijn voorouders en alle andere famillieleden wel in vrede en zonder enig onderscheid met hun christelijk en of joodse buren samen leefden...maar daar kwam door al te veel westerse bemoeienis en verdeel en heers poltiek ook een abrupte einde aan...Volken zijn tot elkaar vijanden gemaakt en hierbij zijn velen de kans op een normale sociale-economische ontwikkeling ontnomen. sterker nog men heeft daar structureel zoveel verpest, dat het tegenwoordig zich uit als een soort van identiteitsgebeuren...kom eerst even je eigen tekortkomingen na en zie je eigen vooroordeel en historisch gebrek aan inzicht in, voordat je een uitspraak doet over terugsturen naar eigen land...welk land heb je het over als iemands eigen ouders zelfs hier zijn geboren? En wat bedoel men in godsnaam toch met aanpassen...waaraan...aan welke waarden en in welke mate...in hoeveree zijn dat waarden die door de gemiddelde nederlander als gemeengoed worden gedeeld (hierbij doel ik op acceptatie van homo's)Ik ken nog steeds meer nederlanders die homo's geestelijk gestoord vinden dan moslims in Nederland (puur een getalsmatig feit). Is het pas een probleem als je dat uit in woorden...ja dat is wat de nederlandse tolerantie tiot nu toe was ja...en dat heeft die Pim misschien duidelijk gemaakt.



Reactie van Rose
28-12-2002 | 12:04

Wat mij blijft verbazen is dat als we werkelijk opmerkzaam en objectief zijn we zien dat de nieuwkomers zo vreselijk slecht tegen kritiek kunnen. Dat kan ook niet anders wanneer er diepgewortelde reactionaire denkbeelden en levensfilosofieën op na gehouden worden die niets met het geloof te maken hebben maar met de patriarchale cultuur die nog stamt uit de middeleeuwen. Temeer omdat het ook samengaat met eer en trots waarvoor gekozen wordt boven persoonlijk geluk.Er kan over vele zaken aangaande geloof sexualiteit emancipatie etc. niet normaal worden gesproken om de eenvoudige reden dat de nieuwkomers nog boordevol schaamte zitten aangaande deze onderwerpen. En zet dit probleem nu eens neer naast de levenshouding, leefwijze van de moderne westerse geëmancipeerde mens. Nogmaals, dat is er ook niet vanzelf gekomen. Vaak met behulp van de moderne psychotherapie. Goed functioneren vraagt als basis zelfonderzoek, zelfkennis en een duik in het onderbewustzijn, er zicht op krijgen waarom wij handelen op een bepaalde manier bij problemen. Wij hebben te maken met een grote groep mensen die hier nog niet aan zijn gewend. Ik bedoel met het oplossen van problemen op de moderne open manier. Daarvoor moeten we een paar generaties verder zijn. In die zin is die patriarchale cultuur achter in ontwikkeling. En bewust zeg ik niet de Islam. Dat zijn twee heel andere onderwerpen. Sinds de renaissence hebben wij hier in het westen te maken gehad met vele stromingen die ons gevormd hebben in ons denken en handelen. Wat niet wil zeggen dat wij er als de ideale mens uitgekomen zijn.
De imams zijn daarom niet de aangewezen personen om hun achterban de weg te wijzen in deze gecompliceerde maatschappij die vraagt bij probleemstelling om een subtielere oplossing. Kijk, en dat is nu de taak van de intellectuele nieuwkomer die hier heeft gestudeerd. Het is een verademing om naar deze mensen te luisteren. Zij kozen niet de kant van het westen of zijn overgelopen zoals dat vaak gezien wordt, nee, zij zijn zichzelf geworden.
Er wordt in deze maatschappij geappelleerd aan ons gevoel voor zelfkennis, zelfonderzoek, zelfspot, relativeringsvermogen, initiatief, gevoel voor democratie,histories besef en open staan voor de moderne tijd. Zonder deze facetten kun je je ook geen mening vormen. En gá je met modder gooien zoals de verscheidene mensen in de columns hierboven.
Ik vind het ook heel moeilijk om met mensen om te gaan die een oerconservatieve levenswandel erop na houden, ik hou mij er ook verre van. Ik vind dat nu de taak van de nieuwkomer uit intellectuele hoek zelf.



Reactie van Simpel
28-12-2002 | 13:49

reactie aan polarized. Je verwijt mij een gebrek aan inzicht en stelt dat ik een aantal concepten door elkaar haal. Ik haal helemaal niets door elkaar en stel gewoon het simpele dat elk land recht heeft op zijn eigen cultuur en levensstijl. Als een westerling er voor kiest om in bijv. een Islamitisch land te gaan wonen dan heeft de westerling zich aan te passen aan de normen en waarden die gelden in dat land. Dat is helder toch ? Als Islamieten er voor kiezen om zich in het westen te vestigen dan zullen deze zich moeten aanpassen aan de in het westen geldende normen en waarden. Willen ze dat niet dan moeten ze maar terug naar het land van herkomst. Van een westerling wordt in een Islamitisch land niet geaccpeteerd om daar een christelijke kerk te stichten, die worden daar platgebrand. Waarom moeten wij hier in het westen dan al die moskeen tolereren ? Het is zo simpel als wat, wil je in een ander land dan je eigen land gaan wonen dan zal een ieder zich moeten aanpassen aan het nieuwe "thuisland".



Reactie van polarized
28-12-2002 | 15:20

reactie aan simpel...Jou reactie op mijn uitspraken zijn helemaal geen antwoord op de punten die ik jou stelde...slechts een herhaling van de dingen die je eerder zei...hierbij is eens te meer duidelijk dat je een tweedeling maakt in westerlingen en Islamieten zoals jij dat zegt en zie jij een individuele moslim als een vertegenwoordiger van een bepaald islamitisch land zoals jij deze ziet...er zijn enige miljoenen christenen in landen die nu overwegend islamitisch zijn...gelukkig kan de meerderheid van enige honderden miljoenen moslims gewoon in vrede en erg fijn samenleven met deze christenen en delen zij dezelfde cultuur van het land...Christenen en Moslims kennen elkaar in deze landen veel beter als in welk ander westers land dan ook. Die gevallen van moskee of kerkverbranding die er zijn geweest zijn gebieden waar zoveel moderne politieke kwesties spelen, dat het uberhaupt onmogelijk is om dat aan de Moslims of Christenen te wijten, laat staan aan religieuze individuen...Waarom vergeet men toch dat die problemen daar nog maar 30 jaar geleden mede door t westen zijn gecreeerd. en dat is geen islam. islam is geen cultuur maar een religie. net zoals het christendom...dit bedoel ik met verwarring in jou optiek...of je kiest steeds weer dezelfde foute bewoordingen. dat kan ook. Maar je vergeet dat we hier in nederland over individuen zouden moeten praten en niet over hele groepen want gelukkig is de overgrote meerderheid niet zoals jij dat beschrijft...en denk s even eerlijk...hoe goed ken jij de mensen waar je over praat. Zoals door Rose verwoord...je kan de individuele persoon niet aanspreken op de vermeende fouten van de groep, maar er zou een proces op gang moeten komen van individualisering van personen en wellicht seculariseringvan de maatschappijen waarmee zij banden onderhouden...Door Imams op deze manier te benaderen, benadrukt de NL'se overheid hun autoriteit en maakt imams tot iets wat zij bionnen de Islamitische leer helemaal niet zijn. Een Imam is slechts een gebedsvoorganger. En gelukkig ziet de meerderheid van de Moslims hen ook zo. Bye the way...het proces van intellectuele vorming is inderdaad niet zoals de westerse...dit is geeb 'blueprint'voor dit proces. Slechts een van de mogelijke processen. En er zijn er genoeg in die landen, echter sociaal-politiek en economisch hebben zij structurele problamatiuek en afhankelijkheid geerfd waardoor personen i.p.v. begrippen en gedachten hun samenlevingen vormen. En als dat niet een militaire leider is dan is het een sultan of een Profeet nog steeds.



Reactie van ????????????
28-12-2002 | 16:48

omdat ik mij niet DURF bekend maken wanneer gaan de immaams of de moslims in hetalgemeen ook eens aan hun gelovigen prediken dat zij ook aan geboortebeperking MOETEN doen !! dat is hun grootste probleem alle landen zijn NU al overbevolkt en toch moeten zij maar kinderen verwekken!!!!! als al die gene die nu 20 zijn er nog een telkens en kele gaan op de wereld zetten WAAR moet dat eindigen binnen nog eens 20 jaar dan moeten wij uit ons eigen europees landje verdwijnen omdat het er ook een moslim staat zal zijn die overbevolkt is !!!!!!



Reactie van bull-shit
28-12-2002 | 16:54

dit laatste van ???????????? slaat natuurlijk weer nergens op he? HJezus, wat is het niveau van de gemiddelde Nederlandse Homo toch laag. In ieder geval vergeleken met de homo's van de rest van de echt westerse wereld. Ik zie hier nog steeds een beetje staphorst en Ede mentaliteit. Vrijheid...maar echt alleen met onwetendheid.



Reactie van simpel
29-12-2002 | 3:48

reactie aan polarized... Als jij mijn antwoorden niet ziet op de punten die jij stelde dan is dat jammer. In jouw reactie geef je weer een heel verhaal weer maar dat lost allemaal niks op. De oplossing is gewoon simpel. Aanpassen aan de Nederlandse cultuur en anders oprotten. Dat moeten wij immers ook doen in de landen waar de nieuwe Nederlanders vandaan komen. Kort en krachtig en eigenlijk heel simpel. Van mij zijn alle buitenlanders welkom in Nederland maar we mogen toch wel van de buitenlanders verlangen dat ze gaan leven in en met de Nederlandse cultuur.



Reactie van belgje
29-12-2002 | 5:28

ik heb respect voor de islam en verwacht hetzelfde terug, héél eenvoudig maar blijkbaar ook zo
moeilijk voor sommige, en voor
2003 alle extremisten zeer ernstige
diarree zonder Immodium en zonder dokters
in de buurt!



Reactie van randdebiel
29-12-2002 | 18:51

gaat dit dan echt over de islam. Ik wist dat niet. en denk dat eigenlijk ook niet. Jammer dat sommige onder ons dat wel tot zoiets maken. Het betreft enkele moslims, maar gaat niet over de islam belgje!!!



Reactie van immer polarized
29-12-2002 | 18:58

mijnheer simpel...u heeft een erg simpele 'oplossing'voor een erg delikaat probleem. uw oplossing is niet alleen 'simpel'omdat het de kern van het probleem lijkt te karaktriseren, maar voorbijgaat aan de context en inhoud van hetgeen waar het werkelijk om gaat, maar slaat ook totaal nergens op aangezien het wel om erg veranderlijke en tijdsgebonden onderwerpen gaat...aan welke cultuur en volgens wie moet er worden aangepast. wat is aanpassen, waaraan. waaraan niet, of heeft u het over veranderen, dat had men in de jaren 60 ook wel kunnen zien aankomen. gek he dat eigenlijk alleen ne nederladstalige gebieden dit probleem in zodanige vorm ervaren...landen waar men toevallig 80 duizend beleids en naam veranderingen had...van gastarbeiders tot vreemdelingen en buitenlanders en allochtonen...en ook officieel beleid die iedere keer maar weer de kern miste...maar dat is jaren 70 en 80 vooral...Oh mijn God, ze blijven!!! En wie stuur je waarnartoe mijnheer simpel...het gaat bij deze marokkanen vaak om mensen die niet eens in eigen land mogen prediken...of heeft u het opeens over alle allochtonen. ik dacht dat het om imams ging...nu heeft u het over een gemeenschap die zich moet aanpassen omdat een van hun imams zijn boekje te buiten gaat....niet alleen simpel, maar ook nog eens erg overtrokken en neigend naar intolerant en inzichtloos! Bye the way: ooit nederlandse kolonies in Australie, Canada, de VS, Zuid Afrika, Indonesie bezocht...aanpassen...hoezo!



Reactie van Simpel
29-12-2002 | 22:03

Mijnheer Polarized, het is weer een heel verhaal zeg. Maarja dat zijn we inmiddels van u gewend. Moeten we maar alles accepteren van bijv. Marokkanen die in hun eigen land niet mogen preken ? Nee mijnheer Polarized zo werkt het niet. O ja en nog even over de Nederlandse kolonies in den vreemde, wat is daar mis mee ? Helemaal niets, net zo min dat er iets mis is met kolonies van buitenlanders in ons land, mits wij in onze kolonies in het buitenland en de buitenlanders in de kolonies (zoals u deze omschrijft) in Nederland rekening houdt met de "landelijke" normen en waarden. Waar heeft u het eigenlijk over mijnheer Polarized ? Volgens mij bent u alleen maar bezig om deze pagina met een record aantal berichten van uw hand te vullen. Prima maar laat er dan wel inhoud in die berichten staan en niet steeds terugvallen in herhalingen.



Reactie van Wijsheid
30-12-2002 | 22:38

Ik wil reageren op iedereen die hier geschreven heeft. Ik heb laatst hier geschreven dat ik ook omga met vrienden van mij die ook moslim zijn. Weet je wat één van mijn moslimvrienden vertelde, namelijk dat ze geen respect heeft voor die moslims die in Nederland zich niet aanpassen en misdragen en daarbij zegt ze zelfs dat het veelal die moslims zijn die uit arme gedeeltes van andere landen komen, waar zij van hun ezel afstappen en zo het vliegtuig in duiken naar Europa. Dus tussen de moslims heb je zowel slechte en goede mensen en dat heb je in alle groepen, alleen respect, je aanpassen in een nieuw land, je gedragen, integreren en de taal spreken, helpt aan een goede bijdrage in de maatschappij en de slechte moslims aanpakken en of gedwongen terug te zenden naar land van herkomst. Mijn dank voor deze laatste reactie op dit artikel en ik wil jullie allen bedanken voor het lezen van mijn artikel en een goed nieuwjaar wensen in 2003 en laten we met zen allen er wat van maken, maar het begint bij jezelf.



Reactie van Simpel
31-12-2002 | 1:05

Beste Wijsheid, een goed artikel en ik ben het helemaal met je eens. Ik wens je alle goeds toe voor 2003 !



   
Naam:
Bericht:
 
DVD Shop
Koop deze DVD nu in onze DVD shop!
>> klik hier
HomoTest
E-Cards
Verstuur een gay- kaart via internet. Simpel en gratis.
>> klik hier
Gay op TV
Wat is er deze week voor leuks op TV! >> klik hier
Boeken Shop
Koop dit boek nu in onze boeken shop!
>> klik hier
Gay Nieuws
Altijd actueel gay nieuws op je site. Simpel en gratis. >> klik hier
HomoHoreca.nl
HomoScoop
Hoe staan de sterren deze week voor jou?
>> klik hier
Muziek Shop
Koop deze CD nu in onze muziek shop!
>> klik hier
GaySite.nl ShirtShop
Nieuwsbrief
Elke keer verras- send! Het gratis E-Zine van GaySite.nl
>> klik hier
Nieuwe Links
Overzicht van recent opgenomen nieuwe linken.
>> klik hier