|
| Gay Nieuws
|
|
|
Homo's zieken
maandag uit op Binnenhof
21-11-02 | Het homoblad Expreszo roept alle
Nederlandse homo's en lesbo's op zich maandag
ziek te melden en op het Binnenhof te gaan
liggen. Het jongerenblad, uitgegeven door
het COC, wil met deze 'Oh-wat-zijn-we-ziek-dag'
protesteren tegen de uitspraak van de Hoge
Raad in de zaak tegen imam El-Moumni. (>>
GaySite.nl berichtte
eerder)
'Ben je homo of lesbo? Dan ben je ziek.' Dat
mag imam El-Moumni, volgens het homoblad voor
jongeren, van de Nederlandse rechter blijven
roepen. 'Als je ziek bent, moet je in bedblijven,'
is het antwoord van de organisatoren. Zij
roept homojongeren dan ook op om maandag 25
november thuis te blijven om uit te zieken.
Ook kunnen ze volgens Expreszo-hoofdredacteur
Merijn Henfling vanaf 08.30 uur hun matras
neerleggen op het Haagse Binnenhof. Henfling
zelf zal het voortouw namen door daar zijn
bed op de stoep neer te zetten. Henfling:
"We roepen homojongeren op maandag niet
naar school of werk te gaan en lekker onder
de wol te kruipen, want je geaardheid is besmettelijk."
Afgelopen maandag sprak het Hof in Den Haag
imam El Moumni vrij. De Rotterdamse geestelijke
verklaarde vorig jaar in het televisieprogramma
Nova dat homoseksualiteit een ziekte is. Henfling
roept nu op tot een politiek debat over de
grondwet. "Vrijheid van meningsuiting
en vrijheid van godsdienst wegen blijkbaar
zwaarder dan het recht om niet te worden gediscrimineerd.
Mensen die zich beroepen op hun geloof kunnen
straffeloos homofobe uitlatingen doen. Dat
is pas ziek." Expreszo is de afgelopen
dagen overstelpt met verontwaardigde reacties
uit België en Nederland. Henfling: "Zeker
niet alleen van homoseksuelen. We zijn dus
niet de enige die vinden dat godsdienst geen
vrijbrief is om te roepen en te discrimineren
wat je wilt."
De actie is op maandag 25 november en duurt
van 08.30 uur tot 11.00 uur. De 'Oh-wat-zijn-we-ziek-dag'
wordt gesteund door verschillende homoseksuele
en niet-homoseksuele bekende Nederlanders.
|
|
|
|
|
|
| Reacties op dit artikel
|
|
| Reactie van Bram |
21-11-2002 | 11:34
|
| Fraai hoor: laat je collega's en de werkgevers maar opdraaien voor uitspraken van een geschifte jurk op slippers. Jezelf ziek melden terwijl je dat niet bent is gewoon fraude. Neem dan - in goed overleg - een dag vrij om te protesteren. |
| Reactie van Bert |
21-11-2002 | 13:00
|
| Ik ben er helemaal voor, ik zal proberen om er ook naar toe te gaan. |
| Reactie van Daniel |
21-11-2002 | 13:02
|
Mijn collegae opzadelen met de verkeerde uitspraak van de rechter? Never! Doe het op een zaterdag en ik ben van de partij.
Zouden de rechter en de imam onder een hoedje spelen? Ze dragen immers beide een jurk, wat een band zou kunnen scheppen...... |
| Reactie van Daniel |
21-11-2002 | 13:03
|
| En trouwens, wat een onzin om alleen homoJONGEREN hiervoor op te roepen! Hebben ouderen soms een besmettelijke ziekte? |
| Reactie van Grubbingmouse |
21-11-2002 | 13:17
|
Ben het helemaal met Bram eens! Je collegea op laten opdraaien voor het feit dat we zonodig moeten protesteren, das egnie sociaal, idd, vraag gewoon lekker vrij, dan is de statement ook wel duidelijk, kga iig proberen er ook bij te zijn, ach, en in feite is het een kwestie van wederzijds respect... I won´t do you anything if you won´t do me! Kortom, leven en laten leven, en das waar die gast de fout in gegaan is... PS: Hoop wel dat het Hof duidelijk heeft gemaakt aan die gast dat dat soort uitlatingen niet correct zijn, anders zit het echt goed fout...
GRTZ & a HUG, Mouse |
| Reactie van Sjaak |
21-11-2002 | 13:50
|
Dit krijgt de maatschappij nu op z`n broodje gesmeerd met mensen zoals vrouwtje Halsema, Tommie de Graaf en Paultje Rozemüller! Wanneer Woutertje eerder van de partij was geweest had het heus niet veel anders gegaan. Dat krijg je ervan, dit soort alternatieve vreedzame acties wanneer je niet luistert naar de stem van het volk en zelfs je eigen achterban beticht van rascisme, wanneer je maar een béétje een kritische houding hebt naar onze
doodgeknuffelde allochtone medemens. Vermoedelijk komt meneer de rechter ook uit die politieke hoek. Zo langzamerhand wordt het oordeel van vrouwe Justitia ook bezoedeld, vertroebeld en gecorrumpeerd door ons eigen doorgeschoten rechtssysteem en de o zo gevaarlijke attitude van een steeds groter wordende groep moslimfundamentalisten.
Aan onze demissionaire Premier zou ik willen vragen, luistert u a.s. maandag naar uw volk en naar wat zij u vragen, want dit is nog maar een facet van de onvrede en unheimlichkeit die er heerst. |
| Reactie van GJ |
21-11-2002 | 14:49
|
Hele goede aktie maar is maandag 25 november niet een beetje kort dag?
Als je het nu gelijk goed aanpakt met een juiste p.r. dan heeft het veel meer impact op de media.
Maar als de wet er mee akoord gaat dat je ziek bent dan moet dit wel kunnen.
(maar toch maar een vrije dag opnemen eerst omdat anders de werkgever er last van heeft) |
| Reactie van D |
21-11-2002 | 15:02
|
Ik vind het echt goed deze actie en waarom als de NS staakt kijken ze ook niet naar ons dus waaarom zou jij nou aan je collega`s kijken deze dag en als het echte goede collega`s zijn dan begrijpenen ze dit erg goed !!!!!!
Tot Maandag |
| Reactie van tsja |
21-11-2002 | 15:30
|
| niemand komt opdagen |
| Reactie van OF WEL :-) |
21-11-2002 | 15:59
|
|
| Reactie van Carlo |
21-11-2002 | 17:03
|
| De actie is toch juist gericht tegen het feit dat we "ziek" worden verklaard.....Dan is de actie toch des te ludieker als we ons massaal ziekmelden.... |
| Reactie van gewoon gaan, is belangrijk, jull |
21-11-2002 | 17:44
|
|
| Reactie van DeeJay070 |
21-11-2002 | 18:02
|
| Wordt heel druk!! |
| Reactie van joop |
21-11-2002 | 18:33
|
beetje sneu om je ziek te melden voor het werk, neem gewoon verlof en benadeel je collega's en baas niet.
Wat kan jouw werkgever er aan doen dat er een imam is vrijgesproken? Helemaal niks.
Belachelijk dat een homoblad dit soort acties oproept, als je het er niet mee eens bent, ga dan op de barricade staan en demonstreer en verlaag je niet tot zulke zielige acties. |
| Reactie van Sic transit gloria mundi! |
21-11-2002 | 19:50
|
| Zielig? Laat ze het maar eens weten hoe zielig Nederland is. Je wordt zelf genaaid als optreedt, door het rechtssysteem dat zelf niets doet. Laten we half NL maandag maar eens platleggen dan zullen ze eens zien wat we er van denken. Het wordt tijd dat we uit de middeleeuwen komen. Stroomt massaal toe jongens! |
| Reactie van dennis2 |
21-11-2002 | 20:32
|
| Een actie waar argumenten voor en tegen te geven zijn. Maar ze is wel ludiek en vredelievend en legt toch tegelijkertijd de vinger op de wonde. Alle sympathie daarvoor! Zelf kan ik er niet bij zijn, maar ik wens de actievoerders wel gemeend alle succes toe! Dien El-Moumni en zijn medestanders maar netjes van antwoord, maar dan op deze sympathieke manier! En aan de critici: wie niets doet, niets misdoet! |
| Reactie van Dave |
21-11-2002 | 21:02
|
| Ik vind ook dat je dit protest niet tenkoste van je collega's moet gaan. Dus of een dag vrijnemen, of gewoon op je werk meeprotesteren. Hang een A4 op je deur "Storen op eigen risico; ik ben besmettelijk ziek". |
| Reactie van Cool :-) |
21-11-2002 | 21:47
|
| Hey suffige nichten, wordt eens wakker!!!!! Wat zijn we toch weer politiek correct. Ga toch gewoon a.s. maandag naar Den Haag en bekommer je niet om je collegae. Doen zij namelijk ook niet om jou! Ja, leuk zo'n homo collega, doet 't altijd goed op een verjaardag. Advies ziekmelden dus maandag. Anders ben je een schijterd, of zijn we dat niet allemaal. Ik ben wél van de partij, ook al hoor niet meer tot doelgroep van Expreszo. :-( |
| Reactie van coleganaal |
21-11-2002 | 22:27
|
Stelletje sukkels hierboven. Wat hebben jullie toch met je collega`s.
Als er iets is waar ik op kan schijten dan zijn het toch wel mijn collega`s, en al zeker de baas.
Ben je een keer goed ziek in een drukke periode, dan zien ze je liever vertrekken dan dat je blijft. En waardering hoef je ook al niet te verwachten.
Laar staan dat je zegt dat je homo bent. dan wordt je nog meer genaait, maar dan wel op de verkeerde plaats.
Dus schijt aan je collega`s en de baar, en als de bliksem naar Den Haag.
Prettige zaadlozing.
|
| Reactie van nee hè |
21-11-2002 | 22:32
|
alsjeblieft stel je toch niet zo aan!
neem er dan geen aanstoot aan.
laat die gek toch denken wat hij wil.
laten wij ons nou volwassen opstellen inplaats ons als een stel kleine kleuters te gedragen.
kom op zeg...een beetje volwassenheid van al die slimme homo´s had ik wel verwacht.
maak dat dan ook eens waar door je hier niks van aan te trekken.
de homo´s trekken al genoeg negatieve publiciteit over zich heen door de gayparade elk jaar te organiseren. jullie verpesten het imago dusdanig dat we zo´n actie als nu niet kunnen gebruiken als je een normale integratie wilt bereiken!
zo ik heb gesproken. |
| Reactie van cyril |
21-11-2002 | 22:57
|
Verdorie,
Woont de imam soms onder dwang ,in 'ziek' holland?
Rot dan op en ga thuis je stomme overtuigingen verkondigen!!
We hebben hard gestreden voor zo een prachtige, vrij denkende maatschappij en zijn niet geinteresseerd in z'n barbaarse opvattingen. |
| Reactie van Jur |
22-11-2002 | 0:07
|
| Waarom moet altijd een bepaalde groep relnichten het voor ale homo's in nederland verpesten. Altijd willen ze maar in het nieuws staan ( het liefst voor de camera). Gewoon werken met je luie donder en je niet zo aanstellen. Je hoeft niet altijd in de Media. btw: ik ben zelf ook homo maar irriteer me gigantisch aan homo's die overal een ophef over maken. |
| Reactie van John |
22-11-2002 | 8:58
|
Die Immammie moet gewoon optokken. En heel expreszo lezen Nederland moet gewoon een dagje vrij nemen en op het binnenhof gaan liggen zieken.
Veel succes en plezier.
XX |
| Reactie van Frank-asd |
22-11-2002 | 9:49
|
Jur zegt:
Waarom moet altijd een bepaalde groep relnichten het voor ale homo's in nederland verpesten. Altijd willen ze maar in het nieuws staan ( het liefst voor de camera). Gewoon werken met je luie donder en je niet zo aanstellen. Je hoeft niet altijd in de Media. btw: ik ben zelf ook homo maar irriteer me gigantisch aan homo's die overal een ophef over maken.
Ik snap ook niet dat die Joden zich zo druk maakten. En al helemaal niet dat we er NU NOG over moeten zeuren.
Als een bepaalde groep vindt dat jij een varken bent en de macht heeft.
Dan moet je niet overal ophef over maken en je gewoon laten vergassen.
Niet Jur?
|
| Reactie van al vrij...... |
22-11-2002 | 11:42
|
| Goh wat jammer, s'maandags ben ik al vrij..(nee, ik ben geen kapper)dus hoef ik me niet 'ziek' te melden ik weet niet goed wat ik van deze actie moet denken COC geitewollesokken 'op de bres ' gedoe...... |
| Reactie van ziek |
22-11-2002 | 13:22
|
Ik ga mij niet ziekmelden, maar ik wordt wel ziek van die kut-allochtonen.
In 5 jaar tijd is het aantal moslims toegenomen van 750.000 naar 1.000.000.
We zullen in de toekomst nog wel harder worden gediscrimineerd!! |
| Reactie van te kinderachtig |
22-11-2002 | 13:22
|
| neem die man niet sirijeus hij is zelf gewoon homo |
| Reactie van gj |
22-11-2002 | 14:13
|
| Het gaat niet om die imman ,die aladin is gewoon een sukkel het gaat om de rechtspraak in Nederland.Daar schort het behoorlijk aan. |
| Reactie van Opmerker 2002 |
22-11-2002 | 14:53
|
Ik weet écht niet wat ik van deze ludieke actie moet denken! Vooropgesteld, dat er zeker moet worden geprotesteerd, denk ik dat deze actie weinig impact zal hebben op toekomstige, ongenuanceerde, haat bevorderende uitspraken.
Het probleem ligt niet bij brallende Imams als El Moumni en aanhang. Ook niet bij leiders van willekeurige religieuse denominaties. Opstokers zullen altijd blijven bestaan! Nee, het probleem ligt bij onze OVERHEID, die niet in staat blijkt te zijn om bestaande wetten, rechtsgevoel bevredigend, te handhaven. Het blijkt keer op keer dat, met name JUSTITIE niet in staat is om met de wet in de hand een goed onderscheid te maken tussen dader en slachtoffer! Zouden zij het nu écht niet weten of zou er ook sprake kunnen zijn van enige be-voordelende influisteringen van belanghebbende partijen? (corruptheid)?
Zoals JUSTITIE zich nu profileert zou je bijna de geur van omkoop-politiek kunnen bespeuren!
De demonstratie moet dus niet puur gericht zijn op (in dit geval de uitspraken van) El Moumni en consorten maar moet in hoofdzaak gericht zijn op de falende OVERHEID.
|
| Reactie van Tjonge, tjonge |
22-11-2002 | 15:41
|
| Heren, heren, jullie moeten dit zien als een ludieke actie! Wees trots op je geaardheid en blijf niet zitten in je doorzonwoning of grachtenpand, maar kom gewoon naar Den Haag, om te laten zien dat we niet altijd in onze blote kont willen lopen, maar ook leuke acties kunnen bedenken. Of vinden jullie dat iemand vanuit z'n geloofsovertuiging alles maar mag zeggen. Wij zeggen toch ook niet dat allochtonen nniet zouden deugen (want wij worden dan wel veroordeeld!). Strijd mee tegen dit onrecht, als je durft tenminste, want je zal toch maar eens opvallen. Kom op met je luie reet en kom in actie! Stelletje zeik nichten !!!!!!!! |
| Reactie van Robin |
22-11-2002 | 16:28
|
| Ik vind zo n dag iets verschrikkelijks doms,zo n debiel maakt een opmerking en we gaan gezellig dagje ziek zijn. Nou stoer zeg, denken jullie echt dat dit indruk maakt op zo n moslim? Denk alleen dat je je belachelijk maakt |
| Reactie van hallo |
22-11-2002 | 16:47
|
| Snap dat dan, het gaat niet alleen om de uitspraken van een of andere Imam. Nee het is hoog nodig dat er een politiek debat komt over de grondwet. Die gaat ons allemaal aan!!!!! Dus als je zegt dat het kinderachtig is om mee te doen heb je er zeker niets van begerepen. |
| Reactie van Frans |
22-11-2002 | 16:59
|
Dom, dom, dom, dom !
Waarom laten de meesten die kut Islamiet zien dat ie gelijk heeft ?
Naar Den Haag gaan en op deze manier protesteren werkt alleen maar averechts.
Om over een sympatieke reactie van je baas en je collega's nog maar te Zwijgen,het is koren op de molen voor degenen die jou toch al niet konden luchten of zien.
En dan de beelden al op tv : ik moet er niet aan denken dat er dadelijk van die mongolen rondlopen in verpleegsterkleding en hoge hakken, of in een leren string of wat dan ook, want dat wordt dan weer verpest voor de 95% homo's die dat niet doen.
Laat de regering alsjeblieft die homo hatende islamitische geloofs fanaten het land uittrappen, of graaf een gat van 80x80cm en 2 meter diep, stop die imman er met z'n kop eerst levend in en stort het gat dicht met varkensbloed, kijken hoe die gestoorde gilt.
Ga maandag gewoon lekker aan je werk en hou een handtekeningen actie of zo en denk aan mij.
Groeten van Frans. |
| Reactie van brunbaer |
22-11-2002 | 17:08
|
| nou frans, echt een reactie van lik m'n aarsje. Als je moet blijven werken om goodwill bij je collega's te kweken ben je niet echt wijs. Ze accepteren je of niet. Ik denk niet dat hetero's zich druk maken om voetbalsupporters die zich misdragen puur om het feit dat het andere hetero's zijn. Dus..... die opmerking over nichten die het verpesten slaat nergens op. Je bent zelf geen haar beter als je alle islamieten over een kam scheert, dit werkt pas averechts. |
| Reactie van Jan |
22-11-2002 | 18:24
|
| Waarom heeft niemand nog bedacht dat wij (homo's) gewoon een nieuw geloof oprichten (het homo-evangelie) en dat wij vanaf heden -in het openbaar- alle imams die ons discrimineren voor 'jurkendragende hypocriete viezeriken'uitmaken? Dat mag toch in Nederland? Of ben ik nu te kort door de bocht? |
| Reactie van Stinky |
22-11-2002 | 18:57
|
| Waarom zou de sympathie voor Islamitische mensen nou toch zo dalen? |
| Reactie van Geen zin |
22-11-2002 | 19:05
|
Dit lost allemaal niks op,het kost je zelfs een vakantiedag als de werkgever en de arbodiensten erachter komen dat je zogenaamd ziek bent.Denk na deze aankondiging dat ze extra alert zijn op de ziekmeldingen.Maar zou zeggen diegene die het gaan doen suc6 ermee het zal niet veel helpen want hun staan toch boven de wet kennelijk.
Denk met stemmen volgend jaar goed na welke partij je kiest,en bestook het ministerie met brieven en mailtjes van de onvrede. |
| Reactie van varken |
22-11-2002 | 20:17
|
| Maak toch met zn allen (alle homo's) es een flinke vuist en pak dit goed aan! het gaat niet om een zo'n jurkendragende debiel maar om ons basale gelijkheid! als we dat niet voor mekaar krijgen wil ik de nieuwe homobijbel schrijven, gaan we met zn allen een nieuwe fanatieke religie bedrijven en die padjakkers es discrimineren! wat zullen ze dan zeggen die varkens?! |
| Reactie van Dirk |
22-11-2002 | 21:00
|
Een groot deel van homosexueel Nederland levert een bijdrage aan deze prachtige democratische maatschappij. Veel nichten hebben een bovenmodaal inkomen, en er zijn er ook met wat minder. Maakt niet uit, ieder levert z`n eigen bijdrage. Stel daar tegenover dat 2/3 van de allochtonen leeft van een uitkering, dit zijn keiharde cijfers, dan weet je dat de zogenaamde geestelijk leiders/lijders die ook al profiteren van de Nederlandse belastingbetaler door moskeeën op te zetten met gesubsidieerd geld, hun mond nu voor het laatst hebben open gedaan over Nederland met zijn zéér diverse leefgewoonten.De 1/3 van de werkende allochtonen daargelaten, bewondering hiervoor. Beste geestelijk leiders/lijders doet u a.u.b nu eens een positieve bijdrage aan deze maatschappij en verhard niet meer in uw aartsconservatieve rigide en onderontwikkelde denkbeelden. Pas dan kunt u de afschuwelijke kloof die mede geslagen is door u,tussen allochtoon en autochtoon, weer helpen dichten. Anders voorzie ik een Nederland waar geen plaatss meer is voor mensen zoals u, en de mensen die u vertegenwoordigt.
Homosexueel Nederland, verenigt u, neem een dag vrij a.s maandag en maak er een fantááááááástische dag van. |
| Reactie van DeeJay070 |
22-11-2002 | 22:23
|
| Goede actie, we zijn d'r ook!! |
| Reactie van Jur |
22-11-2002 | 22:58
|
| Nee Frank, zo bedoel ik het niet, maar het meerendeel van de homo's die er maandag staan, staan er omdat ze graag op tv willen zijn en weer in de belangstelling willen staan. NOOIT mag dit in nederland getollereerd worden, maar ik zou zo graag willen dat het anders wordt aangepakt dan op deze manier. Wij moeten echt opkomen voor ons recht maar wel op een andere manier. ik weet 100% zeker dat er maandag weer een hele show van wordt gemaakt en de homosexualiteit in een kwaad daglicht komt en de dag heel overdreven wordt, zodat Nederland alleen maar meer denkt: "wat een vieze kutnichten"en dat wil ik juist niet. gewoon rust en acceptatie zonder alle show eromheen. |
| Reactie van Jur |
22-11-2002 | 23:00
|
| en het moet zeker in de grondwet worden opgenomen. |
| Reactie van Siccobb |
22-11-2002 | 23:31
|
| Tjonge jonge, wat een aandacht toch weer voor die Imam. Als we die gozer nou doodzwijgen en er gewoon volstrekt geen aandacht aan besteden, dan wordt ook niemand op rare ideeën gebracht. Deze hele aandacht en media-hype is weer volstrekt koren op de molen van El Moumi. Overigens; waarom wordt toch steeds de islam zo verketterd en niet onze eigen zwarte kousen kerk (SGP)? |
| Reactie van Dennis |
22-11-2002 | 23:52
|
Dirk, ik weet niet waar jij woont maar aan je naam te vermoeden uit een varkensstal ver buiten de bewoonde wereld.
Moskeeen worden niet met subsidie betaald. Uit rechtsgeldend staatsonderzoek is gebleken dat 11% van de totale werkende allochtone bevolking leeft van een uitkering. Dit tegenover 13% van de totale werkende autochtonen bevolking. Aangezien er ongeveer 1.000.000 allochtonen in Nederland wonen en iets meer Nederlands.
Dus het aantal "echte " kaaskoppen is nog altijd groter dan het aantal Ali's wat van een uitkering leeft.
Toen destijds Pim Fortijn riep dat de ISLAM EEN IDIOTE CULTUUR is stonden de volgende dag toch ook niet alle buitenlanders aan de poorten van het gekkenhuis.
De aktie van de Expreszo is leuk bedoeld, alleen de uitwerking via de media is weer precies iets waar HOMO'S niet meer op zoek zijn. De eewenoude nicht in een fout roze jurkje of misschien wordt good old Krol voor de camera getrokken.
De kloof tussen NL en niet NL is helemaal niet zo groot als gebleken. Media moet alleen de kost verdienen en schrijft de meest spannende verhalen. Vaak te Westers
be-/omschreven en niet vanuit een objectief standpunt. Dat wil niet zeggen dat ik de zelfingenomen imam gelijk geef. Integendeel: HET ENIGE WAAR HIJ ZICH MEE BEZIG HOUD IS RADIO, TV DAGBLADEN EN TIJDSCHRIFTEN VOOR ZIJN NIEUW OP TE ZETTEN PARTIJ.
Maar de grote schuldige in deze is toch echt onze boerenklompen-wet! |
| Reactie van Anthony Cartier |
22-11-2002 | 23:55
|
Heel goed idee!!
Die Imam gaat maar in mijn eigen land uitzieken! |
| Reactie van Islam Eruit! |
23-11-2002 | 10:59
|
| schop die hele Islambevolking het land uit!Wat zou Nederland er dan anders uitzien,je voelt je weer veilig op straat,,het aantal uitkeringen/inbraken/zinloos geweld is meer dan 80% gedaald.maar ja, zal wel nooit gebeuren,zolang die stomme wetgeving van kracht is..word alleen maar erger,de islam overheerst straks en ze fokken maar aan. |
| Reactie van Bas |
23-11-2002 | 12:31
|
Dennis jongen, ik ben het helemaal met je eens.
En dan heb ik nog eens een vraag voor alle anderen; wie is er hier in NL nu echt gediscrimineerd door
DE ISLAMIETEN?
Dat we door zo'n eikel als die El-Moumni gediscrimeerd worden is 1 punt, maar persoonlijk ben ik door de islamieten die naast me wonen nog nooit gediscrimineerd, terwijl ze heel goed op de hoogte zijn van mijn leven. (door geen enkele islamiet overigens, en in tegenstelling tot anderen ook nog nooit door collega's) Integendeel; IK word zelfs op de bruiloft van HUN dochter uitgenodigd in het buitenland op HUN kosten !!!
Wat ik hier probeer te zeggen is; scheer niet alle islamieten over een kam. Want dan denk ik dat we net zo goed discriminerend bezig zijn.
Wat maandag betreft; ik vind het goed idee om met z'n allen te betogen, maar denk wel waar we mee bezig zijn; is het een betoog tegen die klote Imam of tegen de superkromme rechtspraak in dit land? Zolang het maar geen betoging wordt tegen de Islam-cultuur, anders geloof ik dat de breuk tussen hen en ons alleen groter geraakt met alle gevolgen vandien.
Dus; denk na tegen wie of wat je betoogt.... |
| Reactie van mark33 |
23-11-2002 | 13:46
|
| Ik merk wel dat veel wordt gericht op of die ene imam of de hele islam. waar ik meer bang voor ben is die losgeslagen jongeren, de zogenoemde kutmarokkanen, die zien dit vast als een vrijbrief om hun vergeten opvoeding te uiten. Kunnen we die imam niet op het binnenhof gaan stenigen das toch hun favoriete hobby. Dan kan hij niet meer door ons besmet worden en zittie gelijk bijzijn geliefde allah. Hij blij, wij blij |
| Reactie van dirk |
23-11-2002 | 15:02
|
| sorry de enige die hierdoor de dupe wordt is de werkgever erg jammer |
| Reactie van Willem |
23-11-2002 | 20:39
|
Als kleine zelfstadige vind ik het belachelijk dat werkgever hier weer de dupe van wordt...
Bedenk een sappigere actie of sta er boven....
Als we om elke keer dat we gediscrimineerd worden moeten staken dan zou heel Nederland onderhand thuis zitten.....
Blijft een feit dat zwarten ook nog steeds gediscrimineerd worden, die gaan toch ook gewoon werken, en melden zich niet spontaan allemaal ziek als ze weer eens voor neger uitgemaakt worden....
Doe lekker je ding maar kijk verder dan je neus lang is... |
| Reactie van Hannibal |
23-11-2002 | 20:55
|
Lekker, al die homoos...vooral met een knoflooksaus en iets fijngeraspte koriander....
Daarna flink opboeren....
chachachhahcahchchchhhcachacahhcaaa |
| Reactie van alfonso di caprio |
23-11-2002 | 22:27
|
| slecht plan, daar kan mijn werkgever toch niks aan doen? vind het een beter idee om een moskee te bezetten en er een geweldige party te houden waar alles gebeurt wat allah verboden heeft |
| Reactie van erik |
24-11-2002 | 0:39
|
| wat een gezeik weer over je collega,s opzadelen met een uitspraak , weer niet het lef hebben om voor jezelf op te komen . en wat dacht je van die collega,s die nu zonodig de rammedan moeten uitvoeren , al dan wel of niet dagelijks met hun geloof bezig zijn. pauzes die aangepast en verschoven moeten worden, moslim-collega,s die met de dag saggereiniger worden, is dat dat zo sociaal naar je medecollega,s dacht het niet. het wordt tijd dat vrijheid van godsdienst geen vrijbrief wordt voor discriminatie, dit zou tot aan het allerhoogste rtechtsorgaan moeten worden uitgevochten,en nu eens een keer de overwinning voor iedereen die om wat voor reden dan ook gediscrimineerd wordt ongeacht ras kleur sexe geloof. |
| Reactie van xxx |
24-11-2002 | 6:40
|
bESTE LIEVE MENSEN HET ENIGE WAT HELPT IS OM PRIVE GEGEVENS VAN MOUNI(ALADIN) MEVR AMBTENAAR EN NOG MEER VAN DIT UITSCHOT TE PLAATSEN OP INTERNET
ALLEEN PRIVEGEGENS ZOALS HUISADRES,TEL.NR,EMAIL,GEBOORTEDATUM ETC.
pUBLIEKELIJKE INZAGE , SUCCES!!
WIE HELPT ME?
WAT JE ZAAIT ZUL JE OOGSTEN |
| Reactie van XXX |
24-11-2002 | 7:17
|
Belachelijk idee,mijn baas heeft hier geen schuld of deel aan.
We zouden het anders moeten doen,of evt op een zaterdag,ik wed dat er weinig komen maandag . |
| Reactie van Ehm |
24-11-2002 | 10:52
|
| Ik werk op een styling afdeling van een textiel/modehuis. Als iedere homo zich ziek zou melden, kunnen we de telefoniste ook wel een dagje vrij geven. Belachelijk om je baas hiermee op te zadelen. Eerlijk gezegd had ik zo'n oproep ook niet van Expreszo verwacht... |
| Reactie van Don |
24-11-2002 | 11:57
|
| Al dit gedoe zegt niet alleen wat over imam El-Moumni, die nota bene beweert dat homo's maatschappelijke bedreiging vormen - speak for yourself! - maar het zegt ook alles over onze zogenaamde "rechs"spraak. Gezien mijn ervaringen heb ik in onze rechtsspraak al heel lang geen vertrouwen meer. Rechtvaardigheid is een begrip dat men daar niet meer kent. Als het El-Moumni hier niet bevalt moet hij maken dat hij wegkomt en ons met rust laten. Het is een opruïer, maar daar had de rechter even niet aan gedacht. Opruïen mag niet meneer de rechter! |
| Reactie van frankyboy |
24-11-2002 | 13:05
|
niks me werkgever opzadelen met problemen....
ik zit nog op school en ieder dag dat ik er niet naar toe hoef hoe beter!!!
nu mn ouders nog omlullen want daarvan moet ik natuurlijk super burgelijk naar school toe enzo maaruh dat gaat dus ff niet door morgen een retourtje den haag denk ik zo......
ik vind het echt een strak plan: we worden als ziek bestempeld dus als je ziek bent moet je in bed liggen en of dat bed nu thuis of op het binnenhof staat da maakt nie uit.....
ben er wel mee eens dat het een protest actie moet worden tegen el moumni en niet tegen de islam of beter eigenlijk nog tegen ons rechtssysteem en de overheid maaja waarschijnlijk tot morgen en als je niet komt zorg dan in ieder geval dat je de mensen ff waarschuwd dat je besmettelijk ziek bent.....wel zo veilig en daar draait het toch om......niet dan? |
| Reactie van Sic transit gloria mundi! |
24-11-2002 | 14:39
|
| Goed bekeken frankyboy! helemaal mee eens. ik moet naar school maar in ieder geval zal het goed te zien zijn dat ik besmettelijk ben hoor! Ave |
| Reactie van Johan |
24-11-2002 | 16:33
|
| Erg dit kan ik ben er onderste boven van,die man hadden ze het land uit moeten zetten, in eigen land spreekverbod en hier .....huh lacht ons gewoon uit, een huichelaar |
| Reactie van paul wetzelaar |
24-11-2002 | 17:54
|
| wat denken die van de moslimbeweging wel moest ik een land wonen waar er zoveel zieken rond liepen dan maakte ik dat ik er weg was. daarom lopen die vrouwen met een hoofddoek in nederland en belgie kunnen ze als masker gebruiken. hoelang moeten wij ons nog laten besturen en onderdrukken ddor iemand anders zijn geloof.probeer dat maar eens in hun landen dan snijen ze je kop eraf. gewoon walgelijk. maandag ziek ik ben al maanden ziek van die immam. en van hun zogenaamd geloof. |
| Reactie van john |
25-11-2002 | 7:23
|
| ziek melden, nee, elmoundie VERBANNEN ja, wegwezen met al die moslim-teringzooi.......het is nu genoeg geweest. ophangen die vieze stinkende varkens, wat een uitschot hebben wij ons land binnen gehaald, bedankt politiek................... |
| Reactie van Jerry |
25-11-2002 | 9:37
|
| Moslim hebben er voor gezorgd, dat Nederlanders niets meer waard zijn. Hebben het Nederlandse volk verward. Hun denkwijze willen ze graag overdragen aan de politiek en die nemen het graag aan, zonder enige nadenken wat er achter schuilt. Tot dat het te laat is, proberen ze het weer te helpen zonder resultaat. Tja, dan hebben ze geen keus. Zie hier het resultaat de Imam weer vrij te laten. |
| Reactie van Frank-asd |
25-11-2002 | 15:52
|
voor Jur:
bedankt voor je reactie.
Ik ben blij dat we het alleen oneens zijn over de uiterlijke vorm van de actie en niet over de noodzaak om iets te doen aan discriminatie.
Hoe geef je homosexualiteit een duidelijk gezicht? Dat kan alleen met het cliche. Kennelijk'heeft de 'barricade-nicht' een bepaalde vorm van expressie die jou niet aanspreekt?
Dat is dan een heel andere discussie. Het is flauw van je om te zeggen dat ze er alleen maar staan om zichzelf voor het voetlicht te krijgen. |
| Reactie van Hans |
26-11-2002 | 20:24
|
| Ach ja moeten we weer op de voorgrond treden laat die gek toch zeggen wat hij wil.Ik meld me echt niet ziek voor zo'n geval maar we moeten weer effe in the picture staan. laten we eens normaal protest maken en niet in slaapzak in den Haag |
| Reactie van Randolph uit groningen |
27-11-2002 | 21:59
|
| Ik vind het een hele goede actie! ben er zelf namelijk ook naar toe geweest! met een club uit groningen. wij moeten ons laten horen dat wij er niet mee eens zijn. ik hoop dat het effect heeft gehad maar dat betwijfel ik. maar hoop dat er wat aangedaan kan worden maar er zal zeker niets gebeuren als wij er niets tegen zouden protesteren |
|
|
|
|